Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου με αφόρμηση το κείμενο «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς» από το ομότιτλο μυθιστόρημα της Μαρούλας Κλιάφα, στο οποίο τίθεται το ζήτημα του «άλλου», του «διαφορετικού» και της περιθωριοποίησής του εξαιτίας της ετερότητάς του, έχοντας ως στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού του «άλλου», οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2 προσέγγισαν διάφορες πτυχές του θέματος και προβληματίστηκαν σχετικά με τα αίτια του ρατσισμού που δέχονται τα «διαφορετικά» άτομα. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διδακτικής πρακτικής, οι μαθητές μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (ασκήσεις δημιουργικής γραφής, συγγραφή ποιημάτων, εικαστικές δημιουργίες, ψηφιακές αφηγήσεις),  μπαίνοντας στη θέση των ηρώων, πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης των διακρίσεων και αντιλήφθηκαν ότι η διαφορά είναι δικαίωμα.

Όσον αφορά τις ψηφιακές αφηγήσεις, οι μαθητές, αφού διδάχθηκαν τις αρχές της ψηφιακής αφήγησης σύμφωνα με το μοντέλο του Larry Brooks προκειμένου να δομήσουν και να δημιουργήσουν σωστά την αφήγηση της ιστορίας τους, αρχικά έγραψαν  το σενάριό της . Στη συνέχεια δημιούργησαν το εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard», αποτυπώνοντας τα συστατικά στοιχεία της ιστορίας, τις εικόνες, το κείμενο, τη μουσική και προχώρησαν στη σύνθεση και δημιουργία του τελικού προϊόντος με το λογισμικό Photo Story 3, προσθέτοντας τις εικόνες, την ηχογραφημένη αφήγηση και τη μουσική που είχαν επιλέξει. Στο τελικό στάδιο παρουσίασαν και σχολίασαν τις ψηφιακές τους αφηγήσεις, οι οποίες κοινοποιήθηκαν και στο διαδίκτυο.
                                               Η υπεύθυνη καθηγήτρια,
                                                          Κιτσάτη Μαρία

Η συγκεκριμένη διδακτική πρακτική εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!» που λαμβάνει χώρα στο σχολείο μας στο διάστημα 2017-18, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία.