Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας ολόκληρου λογοτεχνικού έργου, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές» του Πάνου Χριστοδούλου. Ένα βιβλίο για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, ένα βιβλίο για όλους τους Ναβίντ που ζουν δίπλα μας. Έχοντας ως στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού του «άλλου» υλοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες, […]
“Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές”
Μάι 18 20
“Το αγόρι στο θεωρείο”
Μάι 18 20
Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας ολόκληρου λογοτεχνικού έργου διαβάσαμε το βιβλίο «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση. Μια ιστορία για την απώλεια, τον πόνο, την προσφυγιά, αλλά και για την παρηγορητική δύναµη της φαντασίας, της συµπόνιας και της ανθρωπιάς, εµπνευσµένη από το πραγµατικό συµβάν της εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων στο Δηµοτικό Θέατρο […]
“Χαρίζοντας βιβλία, χαρίζουμε χαμόγελα”
Μάι 18 18
Η ομάδα Erasmus+ KA1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», συμμετέχοντας στη δράση για τη δημιουργία βιβλιοθήκης στην Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, η οποία ξεκίνησε με πρωτοβουλία του 1ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Αλεξανδρούπολης, ανέλαβε τη συγκέντρωση λογοτεχνικών βιβλίων από όλους τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας. Τα βιβλία παραδόθηκαν στο 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων την Κυριακή […]
Οι δράσεις της ομάδας μας ολοκληρώθηκαν για τη φετινή χρονιά με ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στους αρχαίους Φιλίππους και στην πόλη της Καβάλας. Πρώτος μας σταθμός ήταν ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων. Εκεί οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στον χώρο και ενημερώθηκαν από την ξεναγό για τις περιόδους ακμής της πόλης, τα σημαντικά χρονικά ορόσημα στην ιστορία της, […]
“Τα παιδιά του πολέμου”
Μάι 18 12
Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο του project με τίτλο «Τα παιδιά του πολέμου», οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 και Β4, αξιοποιώντας αποσπάσματα από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ που αναφέρονται στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αποσπάσματα από το ημερολόγιο της Ζλάτα Φιλίποβιτς για τον πόλεμο στο Σεράγεβο, καθώς και […]
Η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) αποτελεί ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς αναπτύσσει τον γραπτό και προφορικό λόγο, την κριτική σκέψη αλλά και τον οπτικό και ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου στην ενότητα για την Αφήγηση, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και Α2, αφού διδάχθηκαν τις αρχές […]
Κάνε ένα βήμα μπροστά!
Μάι 18 1
Αλήθεια, πόσο μοιάζουν και πόσο διαφέρουν οι ζωές μας από αυτές των συνομηλίκων μας σε διαφορετικές γωνιές του πλανήτη; Ανήκουμε άραγε στους προνομιούχους ή στους αδικημένους αυτού του κόσμου; Πόσο αυτονόητα είναι τα δικαιώματα που απολαμβάνουμε στην καθημερινότητά μας; Εκκινούμε από την ίδια αφετηρία όλοι, έχουμε ίσες ευκαιρίες για να διεκδικήσουμε τα όνειρά μας; Στην […]
“Ταξίδι φυγής”
Απρ 18 23
Σε διδακτικό σενάριο που υλοποιήσαμε με τα παιδιά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τη; Γ΄Γυμνασίου με θέμα τη μετανάστευση – προσφυγιά αξιοποιήσαμε, μεταξύ άλλων, και το εκπαιδευτικό παιχνίδι προσομοίωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες με τίτλο “Ταξίδι φυγής” (http://www.taxidifygis.org.cy/) Στόχος του παιχνιδιού είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών για […]
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1, τα μέλη της ομάδας «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!» συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εμείς και ο άλλος» που υλοποιείται στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης. Μέσα από δραστηριότητες επικοινωνίας και τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, τα παιδιά, με τη βοήθεια της υπεύθυνης του προγράμματος, παιδαγωγού-εμψυχώτριας Βαλεντίνας Σωκράτους, διερεύνησαν με βιωματικό τρόπο […]
“Αναζητώντας τα ίχνη των άλλων”
Απρ 18 11
Τα μέλη της ομάδας «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», αναζητώντας τα ίχνη των “άλλων” στην πόλη μας, φωτογραφίσαμε κτίρια και μνημεία που αναδεικνύουν τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Αλεξανδρούπολης και αξιοποιήσαμε τις φωτογραφίες μας αποδίδοντάς τες εικαστικά και εκφράζοντας μέσω συμβόλων την παρουσία των «άλλων» στα κτίρια και μνημεία που φωτογραφίσαμε. Το εικαστικό και φωτογραφικό υλικό αξιοποιήθηκε […]