Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων καλωσορίζει τους μαθητές με το Ψηφιακό Πλανητάριο

esoterikoΕυχές για μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, δίνει στους μαθητές των σχολείων, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων προχωρώντας σε μια ξεχωριστή δράση.

Την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, από τις 12:00 έως τις 22:00, το ΔΗΠΕΘΕ ανοίγει τις πόρτες του στους μαθητές και τους καλεί, μαζί με τους γονείς τους, να γνωρίσουν τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, με τη βοήθεια του Φορητού Ψηφιακού Πλανητάριου.

Με τον τρόπο αυτό το ΔΗΠΕΘΕ, μόλις μία ημέρα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συμβάλλει στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας και ανοίγει νέους ορίζοντες για τους μαθητές, εμπνέοντας και εκπαιδεύοντας για όσα μας περιβάλλουν, για την ίδια τη Γη και τη θέση της στο σύμπαν.
Παράλληλα με τις προβολές, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, θα γίνεται και παρατήρηση με τηλεσκόπιο, του Ηλίου μέσω ειδικού ηλιακού φίλτρου κατά τη διάρκεια της ημέρας και του έναστρου ουρανού το βράδυ.

imagesΑκολουθεί το πρόγραμμα των προβολών, οι περιγραφές και τα τρέιλερ των οποίων μπορείτε να βρείτε εδώ
Πρόγραμμα προβολών
12:00 – 12:35 «Ο Μαγεμένος Ύφαλος»
12:40 – 13:15 «Από Τη Γη Στο Σύμπαν»
13:20 – 13:55 «Ο Μαγεμένος Ύφαλος»
14:00 – 14:40 «Συλλέγοντας το Φως των Άστρων: Τα Θαυμαστά Τηλεσκόπια|
Διάλλειμα
17:30 – 18:05 «Ο Μαγεμένος Ύφαλος»
18:10 – 18:45 «Ο Μαγεμένος Ύφαλος»
18:50 – 19:25 «Από Τη Γη Στο Σύμπαν»
19:30 – 19:55 «Αποχαιρετώντας το Cassini»
20:00 – 20:25 «Αποχαιρετώντας το Cassini»
20:30 – 20:50 «Άρης – Ο Κόκκινος Πλανήτης»
20:55 – 21:15 «Άρης – Ο Κόκκινος Πλανήτης»
21:20 – 22:00 «Επιστροφή στη Σελήνη για Πάντα».

Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο μπορεί να ταξιδέψει σε ένα σχολείο, μουσείο, βιβλιοθήκη, πλατεία ή οποιοδήποτε χώρο (ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές), παρέχοντας μία υψηλής ποιότητας, επαγγελματική, συναρπαστική και διασκεδαστική υπηρεσία στο ευρύ κοινό. Η ανάπτυξή του στα σχολεία, ειδικά της επαρχίας, θα ανοίξει αυτόν τον τρόπο μάθησης για περισσότερα παιδιά, διδάσκοντας αστρονομία και συναφείς επιστήμες. Έτσι οι μαθητές είναι σε θέση να ανακαλύψουν τα μυστήρια του σύμπαντος χωρίς να αφήσουν το σχολείο τους, βιώνοντας μία μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2017/09/08/%cf%84%ce%bf-%ce%b4%ce%b7%cf%80%ce%b5%ce%b8%ce%b5-%ce%b9%cf%89%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%af%ce%bd%cf%89%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82/

Στο Πλωτό Μουσείο “Νεράιδα” ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

PMN2photo-23

Το Πλωτό Mουσείο «Νεράϊδα» αποτελεί ένα κόσμημα της Ελληνικής ακτοπλοΐας και μια «ζωντανή» αναφορά στην νεώτερη ιστορία του Εμπορικού Ναυτικού της Ελλάδας.

Το επιβατηγό πλοίο “Νεράιδᨔ, δρομολογήθηκε στη γραμμή του Αργοσαρωνικούksananoikse-to-plwto-mouseio-neraida.w_l, λαμβάνοντας το ελληνικό του όνομα Νεράιδα. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο, που συμπεριλαμβάνει την Αίγινα, τα Μέθανα, τον Πόρο, την Ύδρα την Ερμιόνη και τις Σπέτσες, εξυπηρετήθηκε από το πλοίο για 25 χρόνια περίπου, μεταφέροντας κατοίκους και επισκέπτες των προορισμών αυτών.

Το 2007 μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο NCP στο Sibenik της Κροατίας, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο.

Ολόκληρη η ιστορία του πλοίου εδώ

Το Πλωτό Μουσείο Νεράιδα καλεί τους εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας να δηλώσουν συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξιδεύοντας με το Νεράιδα: ένα Παιχνίδι εν Πλω» στη Μαρίνα Φλοίσβου, για την περίοδο Μαρτίου-Ιουνίου 2017.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά από ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες που θα διεξαχθούν στους χώρους του μουσείου από ειδικευμένους μουσειοπαιδαγωγούς. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά θα εξερευνήσουν το ιστορικό πλοίο της γραμμής του Αργοσαρωνικού, θα γνωρίσουν όψεις της ελληνικής ναυτιλίας και ακτοπλοΐας του 20ου αιώνα και θα διερευνήσουν επιμέρους θεματικές όπως το ταξίδι και η θάλασσα, τα καράβια και η ναυσιπλοΐα, η επικοινωνία κι οι μεταφορές, οι άνθρωποι κι οι αναμνήσεις.

Η συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι δωρεάν. Το κόστος του εκπαιδευτικού προγράμματος, του εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και η δαπάνη μεταφοράς των μαθητών θα καλυφθούν εξ ολοκλήρου από το Πλωτό Μουσείο Νεράιδα.

Οι επισκέψεις απευθύνονται σε ομάδες μαθητών 8-12 ετών (τάξεις Γ-Δ-Ε-ΣΤ’) και θα διεξάγονται κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη στις 9.30 π.μ. και στις 11:30 π.μ.. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί περίπου 1,5 ώρα. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στις κρατήσεις των σχολείων.

Ο ανώτατος αριθμός ανά ομάδα είναι 25 παιδιά.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στους εσωτερικούς χώρους του πλοίου, που αποτελούν και το χώρο της έκθεσης. Το πλοίο βρίσκεται ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Φλοίσβου, πλησίον του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης.

Κατά τις επισκέψεις, τα παιδιά μπορούν να έχουν μαζί τους νερό και κολατσιό. Οι συνοδοί-εκπαιδευτικοί έχουν την αποκλειστική ευθύνη των μαθητών που συνοδεύουν και είναι παρόντες καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Για αιτήσεις συμμετοχής και  πληροφορίες

Για συμμετοχή στο πρόγραμμα, απαιτείται να συμπληρωθεί η φόρμα αίτησης που είναι διαθέσιμη εδώ , και στη συνέχεια να αποσταλεί μέσω e-mail στο: neraida@latsis-foundation.org . Εντός δύο ημερών από την παραλαβή της αίτησης, το προσωπικό του Μουσείου θα επικοινωνήσει με τους ενδιαφερόμενους για την οργάνωση της επίσκεψης.

πηγές

http://neraida.org/

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2017/03/26/%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%bb%cf%89%cf%84%cf%8c-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bd%ce%b5%cf%81%ce%ac%ce%b9%ce%b4%ce%b1-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9/

«20ος Μπιζάνιος Δρόμος»

tromaktiko13809Την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017 η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Νεολαίας και Άθλησης Δήμου Ιωαννιτών στα πλαίσια των εκδηλώσεων εορτασμού για την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων, συνδιοργανώνει στα Ιωάννινα μαζί με την ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ και τα Αθλητικά Σωματεία «ΑΓΣΙ», «ΕΚΑ ΔΩΔΩΝΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ», «Α.Ο. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ», «Σύλλογος Δρομέων Ιωαννίνων», τον «20ο Μπιζάνιο δρόμο» ( τρέξιμο σε δημόσιο δρόμο, 11.500 μέτρα).

Για δηλώσεις συμμετοχής on-line πατήστε τον σύνδεσμο www.pkdi.gr/bizanios/

Παράλληλα, την ίδια μέρα θα διεξαχθούν και αγωνίσματα για μαθητές Δ, Ε και ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Αγωνίσματα

  • 1.000μ. αγόρια –κορίτσια: Μαθητές/τριες Δημοτικού (Δ΄, Ε΄ και ΣΤ Τάξη)

  • 1.900μ. αγόρια –κορίτσια: Μαθητές/τριες Γυμνασίων

  • 2.700μ. αγόρια –κορίτσια: Μαθητές/τριες Λυκείων

Τόπος και ώρα εκκίνησης – Τερματισμός

Οι εκκινήσεις και οι τερματισμοί σε όλα τα αγωνίσματα των μαθητών θα γίνουν στην Κεντρική Πλατεία, ενώ τα σημεία στα οποία θα γίνει η αναστροφή αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα.
Συγκεκριμένα:

Αγώνισμα

Εκκίνηση

Ώρα Εκκίνησης

Αναστροφή

Τερματισμός

1.000μ.

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

10.00 π.μ.

Στα 500 μέτρα: Διασταύρωση Δωδώνης και Κ. Παλαμά
(Στο ύψος του 7
ου Λυκείου Ιωαννίνων)

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

1.900μ.

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

10.15 π.μ.

Στα 950 μέτρα: Λεωφόρος Δωδώνης 109
(Στον κόμβο για Κιάφα)

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

2.700μ.

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

10.30 π.μ.

Στα 1350 μέτρα: Λεωφόρος Δωδώνης 131
(Στον κόμβο της Κενάν Μεσσαρέ)

Πλατεία Πύρρου
(Κεντρική Πλατεία)

 🙂 Η προθεσμία υποβολής δηλώσεων  συμμετοχής των μαθητών λήγει την Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017.

 🙂 Τα νούμερα συμμετοχής των μαθητών θα παραλαμβάνονται από εκπρόσωπο του σχολείου στη Δ/νση Νεολαίας και Άθλησης (Αγίας Μαρίνας 55, στο Πνευματικό Κέντρο) την Τετάρτη 15, Πέμπτη 16 και Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017 και ώρες 09.00 με 14.00.

 🙂 Αίτηση Συμμετοχής Μαθητή/τριας – Υπεύθυνη Δήλωση Κηδεμόνα

 🙂 Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στα αγωνίσματα, κάθε σχολείο θα αποστέλλει (με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση:dna@pkdi.gr) την ομαδική δήλωση συμμετοχής για τα σχολεία υπογεγραμμένη από τον Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος και θα βεβαιώνει ότι όλοι οι μαθητές που θα συμμετάσχουν στον αγώνα έχουν καταθέσει στο σχολείο την Αίτηση Συμμετοχής Μαθητή/τριας – Υπεύθυνη Δήλωση Κηδεμόνα

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2017/01/19/20%ce%bf%cf%82-%ce%bc%cf%80%ce%b9%ce%b6%ce%ac%ce%bd%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%b4%cf%81%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%82-19-%cf%86%ce%b5%ce%b2%cf%81%ce%bf%cf%85%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85-2017/

«Γνωρίζω τα Μουσεία της πόλης μου» από την Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει νέο κύκλο περιηγήσεων-περιπάτων με τίτλο: «Γνωρίζω τα Μουσεία της πόλης μου» κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης του κοινού και με αφορμή την επιτυχημένη ολgnorizo-ta-mouseia-tis-polis-mou-photoοκλήρωση τόσο των εαρινών περιηγήσεων στο Κάστρο, στην Παλιά Αγορά και στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης όσο και των πρόσφατων φθινοπωρινών θεματικών περιηγήσεων στο νησί της πόλης και στην Καστρίτσα, η δράση ζυνεχίζεται.

Η πρώτη περιήγηση θα πραγματοποιηθεί στα Μουσεία της Εσωτερικής Ακρόπολης (Ιτς καλέ) του Κάστρου Ιωαννίνων το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 10:00 π.μ.Αναλυτικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Βυζαντινό μουσείο Ιωαννίνων (κυρίως κτήριο): Ανάπτυξη και παρουσίαση από αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων και μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου.
Διάρκεια: 45΄

Θησαυροφυλάκιο και συλλογή Αργυροχοΐας Βυζαντινού Μουσείου Ιωαννίνων. Ανάπτυξη και παρουσίαση από αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων και από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου.
Διάρκεια 30΄
Επίσκεψη στον εκθεσιακό χώρου στο «Φετχιέ» τζαμί και παρουσίαση της έκθεσης με τίτλο «Από την Άπειρο χώρα στην Μεγάλη Ήπειρο. Ηπειρώτες ακολουθώντας την υπερπόντια μετανάστευση προς τις ΗΠΑ. Τέλος του 19ου αιώνα έως τον Μεσοπόλεμο», που οργανώθηκε από την Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Παρουσίαση από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστήμιου.
Διάρκεια 20΄

Μουσείο Αργυροτεχνίας Πολιτιστικού Ιδρύματος Τραπέζης Πειραιώς. Ανάπτυξη και παρουσίαση από υπαλλήλους του Μουσείου.
Διάρκεια 45΄

κατάλογοςΣημαντικές πληροφορίες:
-Σημείο συνάντησης: Είσοδος της Εσωτερικής Ακρόπολης (Ιτς καλέ) του Κάστρου Ιωαννίνων, ώρα 10:00
-Δωρεάν είσοδος στο Βυζαντινό Μουσείο
-Τιμή εισιτηρίου για το Μουσείο Αργυροτεχνίας: 1,5 ευρώ
-Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής λόγω αναγκαίας ολιγομελούς ξενάγησης των συμμετεχόντων στους μουσειακούς χώρους.

Θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση αναφορικά με την επόμενη επίσκεψη σε Μουσεία της πόλης.

Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Ελένη Δερβένη στο τηλ. 2651007319 ή να στείλετε email: ederveni@cc.uoi.gr

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/12/10/%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%81%ce%af%ce%b6%cf%89-%cf%84%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%cf%8c%ce%bb%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%80%cf%8c/

Πρόγραμμα SAFEYOU-Εκπαιδευτικές δράσεις για την πρόληψη του ντόπινγκ στον μαζικό αθλητισμό

Ντόπινγ, η σκοτεινή πλευρά του αθλητισμού.

Graphic1Όλοι γνωρίζουμε ή έχουμε ακούσει για τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης στη σωματική αλλά και στην ψυχική μας υγεία!

Παράλληλα με τις θετικές επιδράσεις και τα οφέλη της άσκησης, υπάρχει, επίσης, μια “σκοτεινή πλευρά” που δεν είναι εύκολα ορατή. Η “σκοτεινή” πλευρά της άσκησης σχετίζεται με τη χρήση ουσιών για την βελτίωση της απόδοσης και της σωματικής διάπλασης και εικόνας του σώματος. Τέτοιες αναβολικές ουσίες περιλαμβάνουν ορμόνες όπως η τεστοστερόνη και η αυξητική ορμόνη, καθώς και μια ποικιλία άλλων φαρμακευτικών ουσιών και συνταγογραφούμενων φαρμάκων τα οποία εικάζεται ότι μπορούν να βελτιώσουν τη σωματική διάπλαση και την αθλητική απόδοση. Οι ουσίες αυτές είναι συνήθως οι ίδιες με αυτές που απαγορεύονται στον επαγγελματικό αθλητισμό και ελέγχονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αντιντόπινγκ (World Anti-Doping Agency ή WADA).

Μια μελέτη που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος SAFEYOU, έδειξε οτι 2 στα 10 άτομα που ασχολούνται ερασιτεχνικά με το τρέξιμο, χρησιμοποιούν ουσίες ντόπινγκ για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Το πρόγραμμα SAFEYOU ανέδειξε τους 5 πιο πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους οι δρομείς χρησιμοποιούν ουσίες ντόπινγ:

⋅Να φθάσω τον εαυτό μου στα όρια

⋅Ταχύτερη ανάρρωση μετά την προπόνηση/αγώνα

⋅Απλή περιέργεια

⋅Να πετύχω τους στόχους μου πιο γρήγορα

⋅Να κάνω αυτό που πιστεύω  ότι κάνουν οι περισσότεροι δρομείς

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας European Fitness Code of Conduct on Anti-Doping η χρήση αναβολικών ουσιών σε χώρους μαζικού αθλητισμού, όπως τα γυμναστήρια, βλάπτει τη δημόσια εικόνα των χώρων άθλησης, δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις σχετικά με μα γυμναστήρια και παρόμοιους χώρους.  Πιο επιρρεπή στη χρήση αναβολικών ουσιών είναι τα άτομα νεαρότερης ηλικίας τα οποία, σε πολλές περιπτώσεις, αγνοούν ότι η χρήση αναβολικών ουσιών μπορεί να έχει μη αναστρέψιμες και θανατηφόρες επιπλοκές στην υγεία τους.

Παρόλο που στον επαγγελματικό αθλητισμό υπάρχει εκτεταμένη και συστηματική προσπάθεια για την καταπολέμηση φαινομένων ντόπινγκ, παρόμοιες προσπάθειες εκλείπουν σχεδόν εξολοκλήρου στον μαζικό αθλητισμό. Ως αποτέλεσμα, τα άτομα που ασκούνται σε χώρους μαζικής άθλησης, όπως τα γυμναστήρια, παραμένουν απροστάτευτα και στερούνται των παροχών που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη χρήση αναβολικών και άλλων ουσιών ντόπινγκ. SAFEYOU φυλλάδιο

ο ρόλος του SAFEYOU

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SAFEYOU ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη απειλή της χρήσης αναβολικών ουσιών σε χώρους μαζικού αθλητισμού και σκοπεύει:

  • Στην καλύτερη κατανόηση των λόγων για τους οποίους οι νέοι αθλούμενοι χρησιμοποιούν αναβολικές ουσίες
  • Τον σχεδιασμό στρατηγικών πρόληψης της χρήσης ουσιών ντόπινγκ στον μαζικό αθλητισμό και ιδιαίτερα σε άτομα νεαρής ηλικίας.
  • Τη δημιουργία αποτελεσματικών παρεμβάσεων κατά του ντόπινγκ στον μαζικό αθλητισμό.

cropped-banner-conference-safeyou-gr-1.jpg

.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/11/19/%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1-safeyou-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b3%ce%b9/

Τα παιδιά σώζουν ζωές-Ευρωπαϊκή Ημέρα επανεκκίνησης της καρδιάς η 16η Οκτωβρίου 2016

Χωρίς τίτλοEκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθεί την πρόσφατη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την εκπαίδευση των μαθητών στην ΚΑΡΠΑ, από την ηλικία 12 ετών ή και νωρίτερα, για 2 ώρες το χρόνο, σ’ όλο τον κόσμο (Kids Save Lives – Training School Children in Cardiopulmonary Resuscitation Worldwide).

Το πρόγραμμα παρέχει εκπαίδευση στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μάθουν πώς να δράσουν αν ξαφνικά κάποιος καταρρεύσει. Εστιάζεται σε βασικές και σωτήριες για τη ζωή γνώσεις και δεξιότητες, που μπορεί να βοηθήσουν το θύμα να κρατηθεί στη ζωή μέχρι την άφιξη της εξειδικευμένης βοήθειας (ασθενοφόρο)  Τα παιδιά σώζουν ζωές flyer_A5_Greek

Το πρόβλημα..
“Η αιφνίδια καρδιακή ανακοπή είναι ένα από τα μείζονα θέματα στον τομέα της παγκόσμιας υγείας.
Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, τουλάχιστον 700.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο μετά από αιφνίδιο καρδιακό θάνατο με ανεπιτυχή εξωνοσοκομειακή καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).
Αυτό σημαίνει 2.000 θάνατοι κάθε μέρα”..2

Και η λύση..
O Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) και 4 άλλοι Διεθνείς Οργανισμοί του κλάδου Υγείας προτείνουν την εκπαίδευση μαθητών σχολικής ηλικίας στην αναζωογόνηση..
“Η διδασκαλία της καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης σε όλα τα παιδιά του σχολείου θα συνεπάγεται κατά συνέπεια αισθητή βελτίωση στην Παγκόσμια Υγεία”.

Σχολεία αλλά και φορείς έχουν διοργανώσει εκδηλώσεις-δράσεις για την εκπαίδευση μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών τους στην χρήση ΚΑΡΠΑ

12ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας

Η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,

Ομάδα Εθελοντών Δήμου Τρικκαίων και η κ. Ελένη Πολύζου, Ιατρός Αναισθησιολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ ΓΝ Τρικάλων

Γυμνάσιο Λύκειο Πευκοχωρίου Χαλκιδικής

Ο Ανθρωπιστικός Οργανισμός KIDS SAVE LIVES

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/10/18/%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%cf%83%cf%8e%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%b6%cf%89%ce%ad%cf%82-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%89%cf%80%ce%b1%cf%8a%ce%ba%ce%ae-%ce%b7%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b1/

Παγκόσμιο Γεωπάρκο της Unesco 2017-2020 το γεωπάρκο Βίκου-Αώου

geoparkgeoparka_unesco

Tο γεωπάρκο του Βίκου-Αώου  κατάφερε  να περάσει το τεστ της αξιολόγησης από ειδική επιτροπή και να συνεχίσει να ανήκει στο δίκτυο των 120 παγκόσμιων γεωπάρκων της Unesco μέχρι το 2020 τουλάχιστον. Τα κριτήρια αφορούσαν την τήρηση κάποιων κανόνων, όπως είναι η δημιουργία κέντρων ενημέρωσης, η έκδοση πληροφοριακού υλικού, η σήμανση των θέσεων ενδιαφέροντος κ.λπ.

Το θετικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του 7ου διεθνούς συνεδρίου γεωπάρκων Unesco που έγινε στα τέλη Σεπτεμβρίου στο Torbey της Αγγλίας.  Το γεωπάρκο Βίκου-Αώου εκπροσωπήθηκε στο συνέδριο από τον πρόεδρο της Επιτροπής Διατήρησης και Ανάδειξης του Γεωπάρκου Χαρητάκη Παπαϊωάννου (στέλεχος της αναπτυξιακής εταιρίας «Ήπειρος»). Στην εν λόγω επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ηπείρου, των δήμων Ζαγορίου και Κόνιτσας, του ΙΓΜΕ, του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Βίκου-Αώου και τον ΕΟΤ.

Στην Ελλάδα υπάρχουν άλλα τέσσερα γεωπάρκα που έχουν τύχει της ίδιας αναγνώρισης: στη Λέσβο,  στον Ψηλορείτη Κρήτης, στη Σητεία και στον Χελμό-Βουραϊκό της Πελοποννήσου.

Τι είναι όμως ένα γεωπάρκο;

Ένα Γεωπάρκο είναι μια περιοχή με σαφώς καθορισμένα όρια που έχει μια αξιοσημείωτη γεωλογική κληρονομιά σε συνδυασμό με μια στρατηγική για την βιώσιμη ανάπτυξη (δηλαδή στην οικονομική ανάπτυξη που σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα).

Οι κύριοι σκοποί του Γεωπάρκου είναι οι εξής:
Η διατήρηση της Γεωλογικής Κληρονομιάς ( Γεωδιατήρηση ) που είναι μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες σε ένα Γεωπάρκο.

Η εκπαίδευση για την βιώσιμη ανάπτυξη , μια συνεχής πρακτική ενός Γεωπάρκου, που ενσωματώνεται σε εκπαιδευτικά προγράμματα, σε ερμηνευτικές πινακίδες, φυλλάδια , κέντρα περιβαλλοντικής ενημέρωσης – εκπαίδευσης , παραγωγή γεωτουριστικών προϊόντων ( ενημερωτικοί οδηγοί, αναµνηστικά είδη κ.τ.λ.) που αναπτύσσουν τη στενή σχέση μεταξύ του ανθρώπου και των Γεωεπιστημών

Ο Γεωτουρισμός , με έμφαση στον τομέα του πολιτιστικο-περιβαλλοντικού τουρισµού. Ένα Γεωπάρκο μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση των τοπικών κοινωνικο-οικονομικών δραστηριοτήτων ώστε να δημιουργηθούν και να αναπτυχτούν επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό, τη διάδοση και την προώθηση επισκέψεων και περιηγήσεων.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/10/05/%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%ba%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%80%ce%ac%cf%81%ce%ba%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-unesco-2017-2020-%cf%84%ce%bf-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%80%ce%ac%cf%81%ce%ba/

Αθλητισμός-Δικαίωμα για όλους στην 3η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

WP_20161003_017WP_20161003_015bWP_20161003_021WP_20161003_023

 

Ως Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ορίστηκε η Δευτέρα 3 Οκτωβρίου με θέμα και λογότυπο:

«Νοιώσε τη  χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους»

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών και εφήβων προσπαθεί να παρακινήσει τους μαθητές να συμμετάσχουν  σε οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, την καλλιέργεια ή/και ενίσχυση της ευεξίας,

Η σχετική εγκύκλιος 3η-ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ-ΗΜΕΡΑ-ΣΧΟΛΙΚΟΥ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ-2016-2017

O Μαζικός Αθλητισμός (ή αθλητισμός για όλους) είναι το αθλητικό κίνημα της σύγχρονης εποχής, που υπαγορεύει τη συνειδητή επιλογή άθλησης, όχι για ανταγωνισμό, αλλά για άσκηση, ανθρώπινη επικοινωνία και βελτίωση της ψυχοσωματικής υγείας.

Η φιλοσοφία στην οποία στηρίζεται αναγνωρίζει το δικαίωμα της άθλησης για όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, σωματικής διάπλασης, μόρφωσης, οικονομικής ισχύος και σωματικής ακεραιότητας. Επίσης, αναγνωρίζει και τεκμηριώνει την αξία της σωματικής άσκησης, όχι μόνο για τη διατήρηση της υγείας, αλλά και ως προληπτική θεραπευτική αγωγή.

Η εφαρμογή του προγράμματος σε παιδιά έχει ως στόχο την ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων και κινητικών δεξιοτήτων τους. Η μύηση των παιδιών στις αθλητικές δραστηριότητες έχει απώτερο σκοπό την αρμονική σωματική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Στον γυναικείο πληθυσμό, στόχος του μαζικού αθλητισμού είναι η ανάπτυξη και η διατήρηση της φυσικής κατάστασης των αθλουμένων, καθώς και η ενδυνάμωση, η θωράκιση της υγείας, η ψυχαγωγία, η μείωση στρες και άγχους, η τόνωση της αυτοπεποίθηση.

Ζούμπα, Τζούντο, kid’s Ahtletics, παιχνίδια, προβολές ταινιών, βίντεο σχετικής θεματολογίας, διαδραστική συζήτηση,  ανάγνωση και συζήτηση κειμένων, άρθρων από εφημερίδες και περιοδικά, καλλιτεχνική – εικαστική – μουσική δημιουργία με συναφή θεματολογία, δημιουργία αφίσας, κολάζ ήταν οι δράσεις που έγιναν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων “Βασίλειος Μελάς”

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/10/04/%ce%b1%ce%b8%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%af%cf%89%ce%bc%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-3%ce%b7-%ce%b7/

κορυφαίο της χώρας το Μαθηματικό Ιωαννίνων

bg_header_grΤο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναδείχτηκε με βάση την θεματική κατάταξη του Leiden, ως κορυφαίο της χώρας.Την ανακοίνωση για τη νέα αυτή διάκριση του τοπικού μας ΑΕΙ, έκανε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή ορκωμοσίας, ο Κοσμήτορας της Σχολής, Κωνσταντίνος Κοσμίδης και όπως εξήγησε, τα πορίσματα της συγκεκριμένης θεματικής κατάταξης, εξήχθησαν με βάση μετρήσιμους ποιοτικούς δείκτες. 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών, Επαμεινώνδας Κεχαγιάς, ανέδειξε την υψηλή ποιοτική στάθμη των παρεχόμενων σπουδών, την οποία χαρακτήρισε ως ένα εφόδιο αιχμής για τους νέους πτυχιούχους.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αυτής της σημαντικής διάκρισης και ελπίζω να αναγνωρίζεται αντοιστίχως και το πτυχίο των αποφοίτων του τμήματος!!!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/07/22/%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b9%cf%89%ce%b1%ce%bd/

«Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές» πανελλαδική δράση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

Η Εφορεία Αprasines_2013ρχαιοτήτων Ιωαννίνων συμμετέχει στην πανελλαδική δράση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές» με μια σειρά εκδηλώσεων.

Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων:
Πέμπτη 26.5.2016 και Παρασκευή 27.5.2016

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ξεφυλλίζοντας το φυτολόγιο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και Α – Β τάξης Δημοτικού

Βίτσα Ζαγορίου:
Πέμπτη 26.5.2016
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Βίτσα Ζαγορίου: Διαδρομές στον χώρο και τον χρόνο» σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου και το Γεωπάρκο Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10 έως 12 ετών.

Κάστρο Ιωαννίνων:
Παρασκευή 27.5.2016
Περιήγηση στο Κάστρο Ιωαννίνων, σε συνεργασία με το Φορέα Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Δ΄ τάξης Δημοτικού.

Αρχαιολογικός χώρος Καστρίτσας:
Παρασκευή 27.5.2016
Θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση σε παιδιά Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού

πληροφορίες:Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων
Πλατεία 25ης Μαρτίου 6
45221- Ιωάννινα
efaioa@culture.gr, www.amio.gr
Tηλέφωνα επικοινωνίας : 2651001089,2651001079, 2651001077, 2651001060, 2651025989

Υπεύθυνοι προγράμματος:
Ανθή Φιλίδου, αρχαιολόγος
Ιουλία Κατσαδήμα, αρχαιολόγος
Βιργινία Μαυρίκα, αρχαιολόγος
Ελένη Βασιλείου, αρχαιολόγος
Βασιλική Γιαννάκη, αρχαιολόγος
Παρασκευή Γιούνη, αρχαιολόγος

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/kdalamagas/2016/05/24/%cf%80%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ad%cf%82-%cf%80/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση