Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!
Τη σημερινή μέρα ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα του σεισμού
Συγκεκριμένα:
Ξεκινήσαμε με το μύθο του Εγκέλαδου
Είδαμε και σχολιάσαμε την παρακάτω αφίσα και το εποπτικό υλικό:
Μάθαμε τί είναι σεισμός
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το πώς προστατευόμαστε από το σεισμό.
Μάθαμε το τραγούδι σεισμός ….σεισμός μη σε πιάνει πανικός…
Κατασκευάσαμε σπιτάκια που θα δείχνουν πότε γίνεται ο σεισμός
Κατασκευάζουμε τη δική μας αφίσα
Και τώρα η σειρά μας…….πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού!!!! Προηγουμένως εξηγήσαμε το σχέδιο σεισμού της δικής μας τάξης που σύμφωνα με αυτό ο χώρος συγκέντρωσης είναι το γήπεδο ποδοσφαίρου του Δημοτικού….εκεί όταν φθάσαμε έγινε και η καταμέτρηση..
Και επειδή η άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε με επιτυχία μας αξίζει ένα βραβείο
Το Τμήμα Πολιτισμού του ΔΟΠΑΡ του Δήμου Ρόδου οργανώνει επιμορφωτικές επισκέψεις στα σχολεία πραγματοποιώντας το πρόγραμμα “Μαθαίνω μουσική διασκεδάζοντας”. Η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Μίκα Τριανταφύλλου επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας και μαζί με τη Α΄ και Β’ Δημοτικού μας δίδαξε μουσική μέσα από παιγνιώδης δραστηριότητες
Στην ολομέλεια με τα παιδιά συζητήσαμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στην ζωή μας ο παππούς και η γιαγιά.
Κάθε παιδί αφηγήθηκε ωραίες στιγμές που έχει ζήσει με τον παππού και την γιαγιά.
Εξηγήσαμε τί σηματοδοτεί η 1 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας.
Λίγες πληροφορίες
Κάθε χρόνο, από το 1990 γιορτάζεται την 1η Οκτωβρίου Παγκοσμίως η Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία – Η ημέρα του παππού και της γιαγιάς.
Υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ προκειμένου να τιμήσει τους ηλικιωμένους για τη συμβολή τους στην οικογένεια καθώς και να επισημάνει τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν στην διαβίωση τους. Αυτή η μέρα έχει στόχο την αναγνώριση της συμβολής τους στην κοινωνική ανάπτυξη καθότι στην σημερινή εποχή η παρουσία τους είναι πολλές φορές απαραίτητη. Βοηθάνε τα παιδιά τους, δέχονται να φροντίζουν τα εγγόνια τους και μοιράζονται μαζί τους τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους. Είναι τα άτομα τα οποία μας αγάπησαν πριν ακόμη γεννηθούμε. Είναι τα άτομα που μας δίδαξαν τις αξίες της ζωής, που μας φρόντισαν και θα μείνουν για πάντα στο μυαλό μας γιατί με την περίσσια αγάπη τους διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα μας, αυτό που είμαστε σήμερα. Όλοι μας πρέπει να δίνουμε την αγάπη μας στα σπουδαία αυτά άτομα της 3ης ηλικίας – Στον παππού και την γιαγιά μας!
Ακούσαμε τραγούδια για τον παππού και την γιαγιά:
Διαβάσαμε παραμύθια με τον παππού και την γιαγιά…..
Τέλος τους χαρίσαμε μία όμορφη κατασκευή
Β. 4 Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα ζώων
Τα αγαπημένα μας ζωάκια γιορτάζουν και αφιερώσαμε την ημέρα σε αυτά
Λίγες πληροφορίες:
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων.
Μιλήσαμε για το ζωάκι που έχουμε στην αυλή μας , αλλά και για εκείνα που βλέπουμε στο δρόμο
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζωάκια χρειάζονται φροντίδα, αγάπη, φαγητό, βόλτα, ιατρική περίθαλψη , ένα ζεστό σπίτι κ.α
Δηλώσαμε τη δυσαρέσκειά μας στις άσχημες συμπεριφορές που ορισμένοι άνθρωποι δείχνουν προς τα ζώα (κλωτσιές, τραβήγματα, στέρηση τροφής κ.α)
Είδαμε σχετικά βιντεάκια στο youtube
Παίξαμε online παιχνίδι στο οποίο ένα παιδί γύριζε έναν τροχό και όλα τα παιδιά έπρεπε να μιμηθούν το ζώο που έβλεπαν στην οθόνη
Τα παιδιά “έδωσαν” φωνή στα ζώα και μίλησαν για τα δικαιώματα που έχουν…
Φτιάξαμε ομαδική αφίσα στην οποία καταγράψαμε τα συναισθήματα των ζώων . Διαπιστώσαμε πως και τα ζώα έχουν συναισθήματα ακριβώς ίδια με τα δικά μας: χαίρονται, λυπούνται, πεινάνε, νιώθουν ευγνωμοσύνη , θυμώνουν κ.α
Διαβάσαμε την ιστορία: “ένα αδέσποτο σκυλάκι”. Ακολούθησε συζήτηση
Ψηφίσαμε ως το αγαπημένο μας ζωάκι τις γατούλες και φτιάξαμε μια κατασκευή
Γ. Ο εαυτός μου
Συμφωνούμε ότι κάθε παιδί ξεχωριστά θα πάρει ένα κουτί στο σπίτι του και μέσα θα τοποθετήσει αγαπημένα του αντικείμενα, παραμύθια , φωτογραφίες κ.α. Την επόμενη μέρα στην ολομέλεια έγινε ο πρωταγωνιστής/ στρια της τάξης και παρουσίασε τον εαυτό του μέσα από τα αγαπημένα του αντικείμενα. Τα παιδιά λάτρεψαν αυτή την διαδικασία που είχε σαν αποτέλεσμα να έρθουν πιο κοντά.
Αφού παρουσιάσαμε τον εαυτό μας οργανώσαμε σε ιστόγραμμα τις σκέψεις μας γύρω από την έννοια του εαυτού. Οι απαντήσεις ήταν εκπληκτικές “κυρία εαυτός είναι το σώμα μας, τα συναισθήματά μας, η φωνή μας , τα ταλέντα μας κ.α
Παρατηρήσαμε στον καθρέπτη τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας και δημιουργήσαμε τα πορτρέτα μας
Παρατηρώντας το πρόσωπό μας καταγράψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου το χρώμα των μαλλιών και των ματιών μας
Παιχνίδι με ζάρι: Οδηγία: Ρίξε το ζάρι και συμπλήρωσε στο ανθρωπάκι σου το αντίστοιχο χαρακτηριστικό προσώπου (μάτια, μύτη, στόμα κτλ)
Παιχνίδι με καρτέλες και συναισθήματα : Οδηγία : Συμπλήρωσε το ανθρωπάκι σου και ανακάλυψε πώς αισθάνεται!!!! Περιέγραψε το συναίσθημα που βλέπεις και αφηγήσου μία δική σου αντίστοιχη εμπειρία
Τώρα ζωγραφίζουμε ολόκληρο τον εαυτό μας παρατηρώντας ακόμα και τα ρούχα που φοράμε εκείνη τη μέρα
Στο σχολείο μας μπήκε τυχαία μια πεταλούδα, η οποία σύμφωνα με την παράδοση μεταφέρει όμορφα μηνύματα. Έτσι λοιπόν, μετά από λίγο, τα παιδιά βρήκαν έναν φάκελο με ένα μήνυμα και ένα στικακι USB. Εκεί είδαν τα πορτραίτα τους να ζωντανεύουν, να μιλάνε και να στέλνουν ευχές! Αυτό ενθουσίασε πάρα πολύ τα παιδιά!!!
Οι εαυτοί μας “μιλάνε”…απολαύστε μας!!!
Η αφήγηση του παραμυθιού “Ειρήνη” του Αριστοφάνη αποτέλεσε αφορμή και μιλήσαμε για την αξία της ειρήνης και τη θλίψη του πολέμου.
Μιλήσαμε για το ένδοξο ΟΧΙ του ελληνικού λαού και ζητήσαμε από τα παιδιά με ελεύθερη ζωγραφική να αποδώσουν την 28η Οκτωβρίου.
Φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης δίνοντας έμφαση στο μοτίβο των χρωμάτων άσπρο – μπλε (χρώματα ελληνικής σημαίας)
Αλλά δουλέψαμε και ομαδικά φτιάχνοντας ένα ακόμα πιο μεγάλο περιστέρι , σκηνικό για την γιορτούλα μας
Μάθαμε ποιήματα και τραγούδια τιμώντας τους ήρωες στρατιώτες που πολέμησαν για την ελευθερία μας.(πρόβες γιορτής)
Η πρόβα μας
Η γιορτή μας
Ε. 31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης
Είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό και συζητήσαμε τον όρο “αποταμίευση”.
Φτιάξαμε κουμπαράδες ουράνιο τόξο.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα ” του Αντώνη Παπαθεοδούλου και το αναλύσαμε καταλήγοντας σε δικές μας ιδέες αν κάθε μέρα ……τότε….(π.χ ένα παιδί είπε : “αν κάθε μέρα μαζεύαμε ένα σκουπίδι τότε ο πλανήτης μας θα ήταν πεντακάθαρος”).
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε κάποια σημεία από το παραμύθι (φύλλο εργασίας , πηγή:https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/10/31.html)
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά!!!
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στο σύνολο τους 9 προσήλθαν στον Αγιασμό και αμέσως την επόμενη μέρα τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες ξεκίνησαν
Παιχνίδια γνωριμίας:
Το παιχνίδι της ¨καυτής πατάτας”.
Ρίχνουμε ένα ζάρι και απαντάμε σε ρωτήσεις όπως “ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό” κτλ
Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια το όνομά μας χτυπώντας το ντέφι και μιλώντας τραγουδιστά.
Γνωρίζουμε τη μέλισσα ρομπότ (bee-bot) και την οδηγούμε με απλές διαδρομές (μπροστά μόνο) σε καρτέλες που περιέχουν ερωτήσεις όπως “ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα” κ.α.
Φωτογραφιζόμαστε με το δωράκι της πρώτης μέρας.
Ομαδικά παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας
Παιχνίδια με μπαλόνια σε τρεις φάσης:
α) Το κάθε παιδί μόνο του πετάει το μπαλόνι ελεύθερα στο χώρο και σε δεύτερο χρόνο εκτελεί διαδρομές βάζοντας το μπαλόνι ανάμεσα στα πόδια κτλ.
β) Τώρα τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και πρέπει να συνεργαστούν για να μεταφέρουν το μπαλόνι τους
γ) Στην τρίτη φάση τα παιδιά γίνονται ομάδα και μεταφέρουν με προσοχή μπαλόνια
Ας γνωρίσουμε την τάξη μας
Οργανώνουμε τα κέντρα ενδιαφέροντος της τάξης μας και τοποθετούμε κανόνες για τη σωστή τους λειτουργία!!!
Υπογράφουμε το συμβόλαιο της τάξης
Παιχνίδια αναγνώρισης και σύνθεσης του ονόματός μας
Αρχικά το εντοπίζουμε. Παιχνίδι: ¨σκάψε να βρεις την καρτέλα του ονόματός σου”
Πετάμε μπαλόνια μπερδεύονται μεταξύ τους και πρέπει να βρούμε ποιο μπαλόνι μας ανήκει κοιτώντας το όνομα που γράφει επάνω του.
Με τη βοήθεια της καρτέλας συνθέτουμε το όνομά μας φτιάχνοντας ένα όμορφο λουλούδι
Μετράμε τις συλλαβές από το όνομά μας
Στολίζουμε το όνομά μας με αυτοκόλλητα κυκλάκια ακολουθώντας τις γραμμές από κάθε γράμμα .
Με αυτοκόλλητα “ταξινομούμε κάθε γράμμα για να “γράψουμε” το όνομά μας.
Αντιγράφουμε το όνομά μας σε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο ….στολίδι για την πόρτα μας
Παίζουμε με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Ο Σεπτέμβριος τελειώνει με την Ημέρα Αθλητισμού που φέτος πραγματοποιήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου
Αφού μιλήσαμε για τον αθλητισμό και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο σηκωθήκαμε να γυμναστούμε
Η προσπάθεια μας βραβεύτηκε
Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας καταπληκτικός μήνας για το νέο μας ξεκίνημα!!!
Τίτλος εργαστηρίου : Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής.
Οι δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών/τριών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών/τριών προς το περιβάλλον. Οι στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
Εργαστήριο 1ο
Τίτλος εργαστηρίου :Δημιουργούμε ομάδες.
Ιστόγραμμα με αρχικές αντιλήψεις των παιδιών και ατομικό φύλλο εργασίας : τι γνωρίζω για το δάσος,ποια είναι τα οφέλη και ποιοι οι κίνδυνοι πουαντιμετωπίζει.
Παρακολουθούμε το βίντεο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε». Ακολουθεί συζήτηση
Δημιουργούμε ομάδες και πηγαίνουμε στο δασάκι του σχολείου. Εκεί καταγράφουμε τα προβλήματα που εντοπίζουμε και σε ομαδικό συμβόλαιο ζωγραφίζουμε τι χρειάζεται ένα δάσος.
Επίσκεψη και πάλι στο δασάκι του σχολείου μας. Κατά την επίσκεψη, η μια ομάδα αναλαμβάνει να φωτογραφίσει με τάμπλετ το δασάκι Η δεύτερη ομάδα να συλλέξει υλικό από ξερά χόρτα, ξερά κλαδιά, ξερά φύλλα, πευκοβελόνες, η τρίτη ομάδα να συλλέξει πλαστικά μπουκάλια, χαρτιά, χάρτινα κουτιά, τηρώντας τα μέτρα προστασίας. Η τέταρτη ομάδα να παίξει ένα παιχνίδι ρόλων και να πάρει συνέντευξη από ένα δένδρο. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης προετοιμάζονται πριν την επίσκεψη, στην ολομέλεια.
Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια τα αποτελέσματα. (Η ομάδα που ανέλαβε να μαζέψει τα σκουπίδια από το δασάκι εντόπισε κι άλλους “θησαυρούς” εκτός από πλαστικά μπουκάλια και χαρτιά, όπως αποτσίγαρα, κουτιά από σπίρτα, πλαστικά άχρηστα παιχνίδια κ.α.).
Φτιάχνουμε τη λίστα του καλού επισκέπτη (πηγαίνω επίσκεψη στο δάσος για πικ-νικ και φεύγοντας μαζεύω τα σκουπίδια, δεν πετώ αναμμένα τσιγάρα στο δάσος, φροντίζω να σβήσω καλά τη φωτιά που άναψα για να ψήσω, δεν κάνω υπερβολικούς θορύβους στο δάσος για να μην ενοχλώ τα ζώα του δάσους και άλλα).
Εργαστήριο 3ο
Τίτλος εργαστηρίου :Το δάσος απειλείται.
οι ομάδες συνεργάζονται και δημιουργούν μία μακέτα του δασικού οικοσυστήματος με υλικά που μάζεψαν από την προηγούμενη εξερεύνηση τους στο δάσος.
Στη συνέχεια τίθεται το ερώτημα: «Ποια από αυτά τα υλικά που συλλέξατε προέρχονται από το δάσος και ποιαδεν προέρχονται;». Τα παιδιά σε ατομικό φύλλο εργασίας “κατηγοριοποιούν” τα υλικά.
Παρακολουθούμε ένα τραγούδι για μουσικοκινητική δραστηριότητα
Διαβάζουμε το παραμύθι :“Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί”. Ακολουθεί συζήτηση ανάλυσης του παραμυθιού στην ολομέλεια.
Εργαστήριο 4ο
Τίτλος εργαστηρίου :Το δάσος καίγεται.
Προβάλλουμε ένα βίντεο για τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις : “ποια νομίζετε ότιείναι τα οφέλη του δάσους; πούοφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος;εκτός από τις ανθρώπινεςδραστηριότητες που αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν τοδάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τηζωή του ίδιου του δάσους αλλά καιγια τη ζωή του ανθρώπου; με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;” Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, παρουσιάζουμε σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητάμε να τις ταξινομήσουν σε 3 κατηγορίες :α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση γ) Φυσικές αιτίες.
Το βίντεο:
Πηγή εικόνων : https://pixabay.com/el/
Στη μακέτα του δάσος που φτιάξαμε αντιπαραθέσαμε ένα καμένο δάσος
Εργαστήριο 5ο
Τίτλος εργαστηρίου :Το ρομποτάκι bee-bot πάει βόλτα στο δάσος.
Χρησιμοποιούμε εικόνες που δείχνουν μέτρα προστασίας των δασών και εικόνες που δείχνουν ότι το καταστρέφουν. Τις τοποθετούμε στο πλέγμα του bee-bot.Τα παιδιά πλοηγούν το bee-bot σε αυτές τις συγκεκριμένες εικόνες χωρίς να περάσουν από τις εικόνες καταστροφής του δάσους. Καλούνται δηλαδή να διανύσουν αποστάσεις με εμπόδια.
οι εικόνες:
Εργαστήριο 6ο
Τίτλος εργαστηρίου :Καλούμε την Εθελοντική Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών της Σαλάκου (ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ.).
Πριν από την επίσκεψη καταγράφουμε ερωτήσεις προς τους εθελοντές( πόσα άτομα είναι η ομάδα σας, ποιος είναι ο αριθμός της Πυροσβεστικής, πως γίνεται κάποιος εθελοντής Πυροσβέστης και άλλα.). Από τις πληροφορίες που συλλέξαμε μετά την επίσκεψη δίνουμε απαντήσεις στα αρχικά μας ερωτήματα.
οι ερωτήσεις:
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ ΣΑΛΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΑΤΕ
Εργαστήριο 7ο
Τίτλος εργαστηρίου :Αναλαμβάνουμε δράση!!!
Θέτουμε τον προβληματισμό:. «Τιμπορούμε να κάνουμε εμείς για ναπροστατεύσουμε το δάσος;». Με την τεχνική της ιδεοθύελλας τα παιδιά αποφασίζουν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, τους μαθητές του διπλανού Δημοτικού για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Τα παιδιά επιλέγουν τον τρόπο της ενημέρωσης δημιουργώντας αφίσα με το δικό τους μήνυμα.
Τέλος κάθε παιδί ξεχωριστά σε φύλλο εργασίας αναλαμβάνει δράση και παραθέτει το δικό του μήνυμα για την προστασία των δασών.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή