Εδώ Πολυτεχνείο!!!

  • Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!



Λήψη αρχείου

  • Τραγουδήσαμε  το τραγούδι τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

  • ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΑΣ
  • Ζωγραφίσαμε και εμείς “στον τοίχο” συνθήματα

IMG 20241113 120638 Messenger creation 13BA928F 467D 4428 BCE9 00E76D6ADECB Messenger creation 49123473 A145 48F3 9789 5BF21F7FDF18 Messenger creation C6C26112 0B0E 4B7F AC3F 1FC495108F2DIMG 20241115 080330IMG 20241115 080355IMG 20241115 080430

  • Ο αξέχαστος Μάνος  Λοΐζος  και συγκεκριμένα η μητέρα του καταγόταν από το χωριό μας και για το λόγο αυτό ακούσαμε το τραγούδι “ακορντεόν”

  • Φτιάξαμε το δικό μας ακορντεόν με χαρτόνι 

IMG 20241114 142015 IMG 20241114 142028 Messenger creation 7C303886 F7EE 4281 A82D A947BED2355C Messenger creation 30EB040A 4DE9 4EF5 8B47 5489B5B7A52E Messenger creation 33DF1506 85F9 4515 BBD7 A8D04A87DC87

  • Συμμετείχαμε με τα τραγούδια μας στην κοινή γιορτή με το Δημοτικό Σχολείο

IMG 20241115 085659 IMG 20241115 092049 IMG 4415bf12fef439d563ac64cf2f14765e V IMG 5199a5638b70c6d4b561567628a83112 V IMG 801154790d931ac958fac800c85e77df V IMG c651e4479157434e56a8dfa4a540bda0 V

 

Σεισμός……μη σε πιάνει πανικός!!!

 

Τη σημερινή μέρα ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα του σεισμού 

Συγκεκριμένα:

  • Ξεκινήσαμε με το μύθο του Εγκέλαδου

  • Είδαμε και σχολιάσαμε την παρακάτω αφίσα και το εποπτικό υλικό:

 

Προετοιμάσου από τώρα για το ΣεισμόIMG 20241118 124826

 

  • Μάθαμε τί είναι σεισμός

  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το πώς προστατευόμαστε από το σεισμό.

  • Μάθαμε το τραγούδι σεισμός ….σεισμός μη σε πιάνει πανικός…

  • Κατασκευάσαμε σπιτάκια που θα δείχνουν πότε γίνεται ο σεισμός

Messenger creation 71D8F6BF 9BE6 4958 9D78 67631214F611 IMG 20241112 130212Messenger creation 832C8C5C 4705 4CEF 8EB1 4137FAFF7F65

  • Κατασκευάζουμε τη δική μας αφίσα

IMG 20241118 143303

 

  • Και τώρα η σειρά μας…….πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού!!!! Προηγουμένως εξηγήσαμε το σχέδιο σεισμού της δικής μας τάξης που σύμφωνα με αυτό ο χώρος συγκέντρωσης είναι το γήπεδο ποδοσφαίρου του Δημοτικού….εκεί όταν φθάσαμε έγινε και η καταμέτρηση..

Messenger creation 26B52238 AB95 4B90 AFA3 72F5EFEA29FBMessenger creation 53DAF940 4C3D 48BE 9EB5 6F300BD406B0 Messenger creation A0D6973C D734 4890 BF99 7631A63B7808 Messenger creation CAC39D36 655A 4C6D 9412 5950AD288D40 Messenger creation DFFDBF51 171E 4D26 9BD3 EABF72C9B584 Messenger creation F8E2FA94 87EA 4C41 9510 F7671FF3FAEA

  • Και επειδή η άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε με επιτυχία μας αξίζει ένα βραβείο

IMG 20241112 143006

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα : ” Μαθαίνω μουσική διασκεδάζοντας”

Το Τμήμα Πολιτισμού του ΔΟΠΑΡ του Δήμου Ρόδου οργανώνει επιμορφωτικές επισκέψεις στα σχολεία πραγματοποιώντας το πρόγραμμα “Μαθαίνω μουσική διασκεδάζοντας”. Η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Μίκα Τριανταφύλλου επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας και μαζί με τη Α΄ και Β’ Δημοτικού μας δίδαξε μουσική μέσα από παιγνιώδης δραστηριότητες

Messenger creation 4AC32500 8E89 44CA BBE2 4CCF5DD2BD57 Messenger creation 4DF725F6 20F9 4E58 A647 3647562B355A Messenger creation 809AC4A2 7181 4787 AC3D 557A72989379 Messenger creation 6995A044 1C00 4C2E BBFC 4368F7CACBE4 Messenger creation A875006A 8AF4 41EE B406 63C88FB4B284 Messenger creation B7391E11 4F5E 4312 9C33 68CA4C601813

 

 

Οκτώβριος 2024

Οκτώβριος: Θέματα που ασχοληθήκαμε

Α. Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας : 1 Οκτωβρίου

  • Στην ολομέλεια με τα παιδιά συζητήσαμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στην ζωή μας ο παππούς και η γιαγιά.
  • Κάθε παιδί αφηγήθηκε ωραίες στιγμές που έχει ζήσει με τον παππού και την γιαγιά.
  • Εξηγήσαμε τί σηματοδοτεί η 1 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας.

Λίγες πληροφορίες

Κάθε χρόνο, από το 1990 γιορτάζεται την 1η Οκτωβρίου Παγκοσμίως η Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία – Η ημέρα του παππού και της γιαγιάς.

Υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ προκειμένου να τιμήσει τους ηλικιωμένους για τη συμβολή τους στην οικογένεια καθώς και να επισημάνει τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν στην διαβίωση τους. Αυτή η μέρα έχει στόχο την αναγνώριση της συμβολής τους στην κοινωνική ανάπτυξη καθότι στην σημερινή εποχή η παρουσία τους είναι πολλές φορές απαραίτητη. Βοηθάνε τα παιδιά τους, δέχονται να φροντίζουν τα εγγόνια τους και μοιράζονται μαζί τους τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους. Είναι τα άτομα τα οποία μας αγάπησαν πριν ακόμη γεννηθούμε. Είναι τα άτομα που μας δίδαξαν τις αξίες της ζωής, που μας φρόντισαν και θα μείνουν για πάντα στο μυαλό μας γιατί με την περίσσια αγάπη τους διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα μας, αυτό που είμαστε σήμερα. Όλοι μας πρέπει να δίνουμε την αγάπη μας στα σπουδαία αυτά άτομα της 3ης ηλικίας – Στον παππού και την γιαγιά μας!

  • Ακούσαμε τραγούδια για τον παππού και την γιαγιά:

  • Διαβάσαμε παραμύθια με τον παππού και την γιαγιά…..

IMG 20241030 142343

 

  • Τέλος τους χαρίσαμε μία όμορφη κατασκευή

IMG 20241001 123122 IMG 20241001 123128 IMG 20241001 123134

Β. 4 Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα ζώων

Τα αγαπημένα μας ζωάκια γιορτάζουν και αφιερώσαμε την ημέρα σε αυτά

Λίγες πληροφορίες:

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων.

  • Μιλήσαμε για το  ζωάκι που  έχουμε στην αυλή μας , αλλά και  για εκείνα που βλέπουμε στο δρόμο
  • Καταλήξαμε  στο συμπέρασμα ότι τα ζωάκια χρειάζονται φροντίδα, αγάπη, φαγητό, βόλτα, ιατρική περίθαλψη , ένα ζεστό σπίτι κ.α
  •  Δηλώσαμε τη δυσαρέσκειά μας στις άσχημες συμπεριφορές που ορισμένοι άνθρωποι δείχνουν προς τα ζώα (κλωτσιές, τραβήγματα, στέρηση τροφής κ.α)
  • Είδαμε σχετικά βιντεάκια στο youtube
  • Παίξαμε  online παιχνίδι στο οποίο ένα παιδί γύριζε έναν τροχό και όλα τα παιδιά έπρεπε να μιμηθούν το ζώο που έβλεπαν στην οθόνη

IMG 20241003 153106 IMG 20241003 153216 IMG 20241003 153326 IMG 20241003 153344 IMG 20241003 153403

  • Τα παιδιά “έδωσαν” φωνή στα ζώα και μίλησαν για τα δικαιώματα που έχουν…

Messenger creation 2D60356A 24D5 49FB BB6E 6D9027466F85 Messenger creation 7DF8C21C 4C61 4832 AAA5 0298EF2074EF Messenger creation 60F2B777 F8B1 4C83 9AA2 70674A51C3D3 Messenger creation 156CBE84 2AB3 4CF2 809B 80F1288A7EBD Messenger creation B6089358 55F1 4414 9BCD A9D8DF18106B

  • Φτιάξαμε ομαδική αφίσα στην οποία καταγράψαμε τα συναισθήματα των ζώων . Διαπιστώσαμε πως και τα ζώα έχουν  συναισθήματα ακριβώς ίδια με τα δικά μας: χαίρονται, λυπούνται, πεινάνε, νιώθουν ευγνωμοσύνη , θυμώνουν κ.α

trashed 1731484837 IMG 20241004 154413 IMG 20241004 154410 IMG 20241004 155839

  • Διαβάσαμε την ιστορία: “ένα αδέσποτο σκυλάκι”. Ακολούθησε συζήτηση



Λήψη αρχείου

 

  • Ψηφίσαμε  ως  το αγαπημένο μας ζωάκι τις γατούλες και φτιάξαμε μια κατασκευή

IMG 20241004 121321 Messenger creation 66A0DF94 619C 4126 959A 0BDFC979F262 IMG 20241004 121308 Messenger creation 6260D055 5F8D 49FC 8392 9C822E866F60

Γ. Ο εαυτός μου 

  • Συμφωνούμε ότι κάθε  παιδί ξεχωριστά θα πάρει  ένα κουτί στο σπίτι του και μέσα θα τοποθετήσει  αγαπημένα του αντικείμενα, παραμύθια , φωτογραφίες κ.α. Την επόμενη μέρα στην ολομέλεια  έγινε ο πρωταγωνιστής/ στρια  της τάξης και παρουσίασε τον εαυτό του μέσα από τα αγαπημένα του αντικείμενα. Τα παιδιά λάτρεψαν αυτή την διαδικασία που είχε σαν αποτέλεσμα να έρθουν πιο κοντά.

Messenger creation 26BE654B C9B8 48EE 9629 3C881FE9A941 Messenger creation E3066FB4 9134 47AF B9C9 A8421EBE0C9B Messenger creation 3BAC175F E288 4A85 B558 265B02C4CB6BMessenger creation 20C4B9DA 1032 4E5C 9AD1 C5CD3EB49F43

Messenger creation 7A417CC5 49B1 42FD B936 3E4DFDCB809D Messenger creation B0D36497 0EA3 4CAC 9DB4 818006A0CC65Messenger creation 102A6275 492A 4360 8E92 795583B55695 Messenger creation 288E02C6 1F77 450B AC36 651D84C3731A

Messenger creation D2560037 BA75 4AAB BB9D EE697DEF2D9D Messenger creation DCE9E684 F6CE 445C AF16 A1FD9F1F1EAFMessenger creation 539C2474 0C89 466F A422 C70210877995Messenger creation 74E98ECB DDA4 4296 A91C A89D5CC84770 1

Messenger creation AE7836DA EDAB 4F8E 88A7 C66C1E93C6FD Messenger creation B3EF0C14 B501 4904 B729 E5CD5E24E6DDMessenger creation 42A04214 A4D1 449E B0A6 94D4A43A9491 Messenger creation 7495D3DA 3EEF 4B86 A348 8D9545873C31

IMG 20241017 092254 1 IMG 20241017 092659 IMG 20241017 093608

  • Αφού παρουσιάσαμε τον εαυτό μας οργανώσαμε σε ιστόγραμμα τις σκέψεις μας γύρω από την έννοια του εαυτού. Οι απαντήσεις ήταν εκπληκτικές “κυρία εαυτός είναι το σώμα μας, τα συναισθήματά μας, η φωνή μας , τα ταλέντα μας κ.α

IMG 20241011 155315

  • Παρατηρήσαμε στον καθρέπτη τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας και δημιουργήσαμε τα πορτρέτα μας

Messenger creation 0A46D398 F892 4A42 96FA 0BF02E34DE2A Messenger creation 3F7E971A 5964 416D B91E 917E904F5C78 Messenger creation 5D744AB4 7851 4644 8613 294F50A4874F Messenger creation 9BEB12F3 9676 4212 ABAC 553788C93C4C

IMG 20241030 121159 IMG 20241030 121129

  • Παρατηρώντας το πρόσωπό μας καταγράψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου το χρώμα των μαλλιών και των ματιών μας

IMG 20241014 142539 IMG 20241014 151933 IMG 20241014 1520141730237704679

  • Παιχνίδι με ζάρι: Οδηγία: Ρίξε το ζάρι και συμπλήρωσε στο ανθρωπάκι σου το αντίστοιχο χαρακτηριστικό προσώπου (μάτια, μύτη, στόμα κτλ)

IMG 20241010 152038 IMG 20241010 152159 IMG 20241010 152214

  • Παιχνίδι με καρτέλες και συναισθήματα : Οδηγία : Συμπλήρωσε το ανθρωπάκι σου και ανακάλυψε πώς αισθάνεται!!!! Περιέγραψε το συναίσθημα που βλέπεις και αφηγήσου μία δική σου αντίστοιχη εμπειρία

IMG 20241008 152531 IMG 20241008 152738

  • Τώρα ζωγραφίζουμε ολόκληρο τον εαυτό μας παρατηρώντας ακόμα και τα ρούχα που φοράμε εκείνη τη μέρα

IMG 20241008 153949 1 IMG 20241009 152401 1 IMG 20241010 123131 IMG 20241010 123135Messenger creation 1547E6C9 F45F 4CEC AF11 7DDA62C80946 Messenger creation C8AC0446 7F53 40DF 8EF6 BCAA9DB91063

  •   Στο σχολείο μας μπήκε τυχαία  μια πεταλούδα, η οποία σύμφωνα με την παράδοση μεταφέρει όμορφα μηνύματα. Έτσι λοιπόν, μετά από λίγο, τα παιδιά βρήκαν έναν φάκελο με ένα μήνυμα και ένα στικακι USB. Εκεί είδαν τα πορτραίτα τους να ζωντανεύουν, να μιλάνε και να στέλνουν ευχές! Αυτό ενθουσίασε πάρα πολύ τα παιδιά!!!

Messenger creation 2C6E8D42 276E 4114 8D49 F6C5F0086E79 Messenger creation 4C32C03C 656F 41C4 B597 AE574570D1F4 Messenger creation BF21B9F1 C01B 48DE 9CE4 9730480BCF6A Messenger creation BF7479EB AA4C 4D5D B8FD 2C4FFFB605EA

Οι εαυτοί μας “μιλάνε”…απολαύστε μας!!!

 

 

  • Η αφήγηση του παραμυθιού “Ειρήνη” του Αριστοφάνη αποτέλεσε αφορμή και μιλήσαμε για την αξία της ειρήνης και τη θλίψη του πολέμου.

IMG 20241030 155430

  • Μιλήσαμε για το ένδοξο ΟΧΙ του ελληνικού λαού και ζητήσαμε από τα παιδιά με ελεύθερη ζωγραφική να αποδώσουν την 28η Οκτωβρίου.



Λήψη αρχείου

  • Φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης δίνοντας έμφαση στο μοτίβο των χρωμάτων άσπρο – μπλε (χρώματα ελληνικής σημαίας)

trashed 1732285334 Messenger creation C40A915A C441 434D AD71 707EF30FD1D2 trashed 1732285340 Messenger creation C8D1237F 8D73 4196 9026 44159BF891EC Messenger creation CB5E4F02 03A2 4114 A48F F8A3878149EAIMG 20241023 151349

  • Αλλά δουλέψαμε και ομαδικά φτιάχνοντας ένα ακόμα πιο μεγάλο περιστέρι , σκηνικό για την γιορτούλα μας

trashed 1732285349 Messenger creation 1F25E9A5 7B05 4866 9B39 CC04F1236F75 Messenger creation 33FD7FCA FF4D 49DD 9775 FAFBBDFB8232 Messenger creation EC1F5FB2 AB21 4FC8 8BEF FD94651F5457

  • Μάθαμε ποιήματα και τραγούδια τιμώντας τους ήρωες στρατιώτες που πολέμησαν για την ελευθερία μας.(πρόβες γιορτής)

Η πρόβα μας

IMG 20241024 151228

  • Η γιορτή μας

IMG 20241025 084258 IMG 20241025 085449 IMG 20241025 085517

 

Ε. 31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

  • Είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό και συζητήσαμε τον όρο “αποταμίευση”.
  • Φτιάξαμε κουμπαράδες ουράνιο τόξο.

IMG 20241031 125316 IMG 20241031 135520

  • Διαβάσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα ” του Αντώνη Παπαθεοδούλου  και το αναλύσαμε καταλήγοντας σε δικές μας ιδέες αν κάθε μέρα ……τότε….(π.χ ένα παιδί είπε  : “αν κάθε μέρα μαζεύαμε ένα σκουπίδι τότε ο πλανήτης μας θα ήταν πεντακάθαρος”).

3943e646 e5ff 49a7 9d83 8a8a866314ff

  • Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε κάποια σημεία από το παραμύθι  (φύλλο εργασίας , πηγή:https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/10/31.html)

IMG 20241031 151505 IMG 20241031 151342



Λήψη αρχείου

 

 

Σεπτέμβριος 2024: Ξεκινάμε!!!

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά!!!

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στο σύνολο τους 9 προσήλθαν στον Αγιασμό και αμέσως την επόμενη μέρα τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες ξεκίνησαν

Παιχνίδια γνωριμίας:

  • Το παιχνίδι της ¨καυτής πατάτας”.
  • Ρίχνουμε ένα ζάρι και απαντάμε σε ρωτήσεις όπως “ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό” κτλ
  • Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια το όνομά μας χτυπώντας το ντέφι και μιλώντας τραγουδιστά.
  • Γνωρίζουμε τη μέλισσα ρομπότ (bee-bot) και την οδηγούμε με απλές διαδρομές (μπροστά μόνο)  σε καρτέλες που περιέχουν ερωτήσεις όπως “ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα” κ.α.

IMG 20240919 150251 IMG 20240919 150353 IMG 20240919 150521

  • Φωτογραφιζόμαστε με το δωράκι της πρώτης μέρας.

IMG 20240912 102317 Messenger creation 37BD1790 646C 41AD BF42 56A99D0B1C47 Messenger creation A9EB3CD3 B24A 4DE4 A76D D6AD5689B7B9

Ομαδικά παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας

  • Παιχνίδια με μπαλόνια σε τρεις φάσης:

α) Το κάθε παιδί μόνο του πετάει το μπαλόνι ελεύθερα στο χώρο και σε δεύτερο χρόνο  εκτελεί διαδρομές  βάζοντας το μπαλόνι ανάμεσα στα πόδια κτλ.

β) Τώρα τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και πρέπει να συνεργαστούν για να μεταφέρουν το μπαλόνι τους

γ) Στην τρίτη φάση τα παιδιά γίνονται ομάδα και μεταφέρουν με προσοχή μπαλόνια

IMG 20240918 150751 IMG 20240918 151207 IMG 20240918 151749 IMG 20240918 151753

Ας γνωρίσουμε την τάξη μας

  • Οργανώνουμε τα κέντρα ενδιαφέροντος της τάξης μας και τοποθετούμε κανόνες για τη σωστή τους λειτουργία!!!
  • Υπογράφουμε το συμβόλαιο της τάξης

IMG 20240913 110720 IMG 20240913 110823 Messenger creation 0A7BDF20 5F5C 4747 A943 90B9A7204E32 Messenger creation 01D31AC6 C32D 47D4 AF5F F82DB632C349 Messenger creation 3E069CC0 86FB 4908 A89D 5E5C7EFBC16E Messenger creation 271C0206 B5CA 4B5F BD6E D11E43D03F7F Messenger creation FF2FBCD1 55CB 4270 8053 DE3512236BFF

IMG 20241001 122240

Παιχνίδια αναγνώρισης και σύνθεσης του ονόματός μας

  • Αρχικά το εντοπίζουμε. Παιχνίδι: ¨σκάψε να βρεις την καρτέλα του ονόματός σου”

IMG 20240923 153124

  • Πετάμε μπαλόνια μπερδεύονται μεταξύ τους και πρέπει να βρούμε ποιο μπαλόνι μας ανήκει κοιτώντας το όνομα που γράφει επάνω του.

Messenger creation 7C706E34 7815 4B06 BD9A 2BF3F066ED26 Messenger creation C012D2D5 A097 409B 9052 FB99EB8912F0

  • Με τη βοήθεια της καρτέλας συνθέτουμε το όνομά μας φτιάχνοντας ένα όμορφο λουλούδι

IMG 20240926 145353 Messenger creation 9D9F0F89 06B9 4EDB 8F4B 8205DE138B8D Messenger creation 271E9BCB E6AD 49F7 B8B4 192B81E4B89A Messenger creation 215174FD EA4C 457F BAA0 0D38DF87082C Messenger creation CA547147 A440 4EC2 B382 B833B2F11AEC Messenger creation D6767953 559C 4323 8606 55BB2AC438FC

  • Μετράμε τις συλλαβές από το όνομά μας

IMG 20240923 151735 IMG 20240923 152042 IMG 20240923 152045

  • Στολίζουμε το όνομά μας με αυτοκόλλητα κυκλάκια ακολουθώντας τις γραμμές από κάθε γράμμα .

IMG 20240924 151033 IMG 20240924 151056 IMG 20240924 151157

  • Με αυτοκόλλητα “ταξινομούμε  κάθε  γράμμα για να “γράψουμε”   το όνομά μας.

IMG 20240924 153304 IMG 20240924 153325 IMG 20240924 153548 IMG 20240924 155131 IMG 20240924 155135

  • Αντιγράφουμε το όνομά μας σε ένα υπέροχο ουράνιο τόξο ….στολίδι για την πόρτα μας

IMG 20240926 125536 Messenger creation 868C25A4 6796 45E7 B6A7 FC77B778481E Messenger creation DC1496A4 1387 40A6 ACB3 87DC7EB53C65 Messenger creation DE0498E0 737E 4F8F 8699 D7CEB5058F51

Παίζουμε με το αρχικό  γράμμα του ονόματός μας

  • IMG 20240925 152620 IMG 20240925 153254 IMG 20240926 125519 IMG 20240926 125531

Ο Σεπτέμβριος τελειώνει με την Ημέρα Αθλητισμού που φέτος πραγματοποιήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου

  • Αφού μιλήσαμε για τον αθλητισμό και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο σηκωθήκαμε να γυμναστούμε

IMG 20240927 123317 IMG 20240927 123320 Messenger creation 59B57F1F 00ED 4820 B3B7 91F82C6E2D72 Messenger creation 83E7141A BCC1 4460 B08F 14B650D21EE5 Messenger creation FCC24908 48FD 418D AE0D 12680093DE2C

Η προσπάθεια  μας βραβεύτηκε

IMG 20240927 155322 1 IMG 20240927 124723

Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας καταπληκτικός  μήνας για το νέο μας ξεκίνημα!!!

Συνεχίζουμε με δίψα για μάθηση!!! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Τίτλος εργαστηρίου : Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική

Προστασία

Τίτλος εργαστηρίου : Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής.

 

Οι δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών/τριών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών/τριών προς το περιβάλλον. Οι  στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον  και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής  αξιολόγησης.

Εργαστήριο 1ο

Τίτλος εργαστηρίου : Δημιουργούμε ομάδες. 

  • Ιστόγραμμα με αρχικές αντιλήψεις των  παιδιών και ατομικό  φύλλο εργασίας : τι γνωρίζω για το δάσος, ποια είναι τα οφέλη και ποιοι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει.



Λήψη αρχείου

1716995427103

  • Παρακολουθούμε το  βίντεο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε». Ακολουθεί συζήτηση

  • Δημιουργούμε ομάδες και πηγαίνουμε στο δασάκι του σχολείου. Εκεί καταγράφουμε τα προβλήματα που εντοπίζουμε και σε ομαδικό συμβόλαιο ζωγραφίζουμε τι χρειάζεται ένα δάσος.

IMG 20240514 114351 IMG 20240514 114231 IMG 20240514 114133



Λήψη αρχείου

Εργαστήριο 2ο

Τίτλος εργαστηρίου : Μικροί εξερευνητές.

  • Επίσκεψη  και πάλι στο δασάκι του σχολείου μας. Κατά την επίσκεψη, η μια ομάδα αναλαμβάνει να φωτογραφίσει με τάμπλετ το δασάκι Η δεύτερη ομάδα να συλλέξει υλικό από ξερά χόρτα, ξερά κλαδιά, ξερά φύλλα, πευκοβελόνες, η τρίτη ομάδα να συλλέξει πλαστικά μπουκάλια, χαρτιά, χάρτινα κουτιά, τηρώντας τα μέτρα προστασίας. Η τέταρτη ομάδα να παίξει ένα παιχνίδι ρόλων και να πάρει συνέντευξη από ένα δένδρο. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης προετοιμάζονται πριν την επίσκεψη,  στην ολομέλεια.

IMG 20240514 114559 IMG 20240515 112740 IMG 20240515 113003 IMG 20240515 113334 IMG 20240515 113426

Η συνέντευξη



Λήψη αρχείου

Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια τα αποτελέσματα. (Η ομάδα που ανέλαβε να μαζέψει τα σκουπίδια από το δασάκι εντόπισε κι άλλους “θησαυρούς”  εκτός από πλαστικά μπουκάλια και χαρτιά, όπως αποτσίγαρα, κουτιά από σπίρτα, πλαστικά  άχρηστα παιχνίδια κ.α.).

IMG 20240515 114120 IMG 20240515 114451 IMG 20240515 115055

  • Φτιάχνουμε τη λίστα του καλού επισκέπτη (πηγαίνω επίσκεψη στο δάσος για πικ-νικ και φεύγοντας μαζεύω τα σκουπίδια, δεν πετώ αναμμένα τσιγάρα στο δάσος, φροντίζω να σβήσω καλά τη φωτιά που άναψα για να ψήσω, δεν κάνω υπερβολικούς θορύβους στο δάσος για να μην ενοχλώ τα ζώα του δάσους και άλλα).

IMG 20240515 080627

Εργαστήριο 3ο

Τίτλος εργαστηρίου : Το δάσος απειλείται.

  • οι ομάδες συνεργάζονται και δημιουργούν μία μακέτα του δασικού οικοσυστήματος με υλικά που μάζεψαν  από την προηγούμενη εξερεύνηση τους στο δάσος.

IMG 20240520 091413 IMG 20240520 091652 IMG 20240520 115207 IMG 20240520 120111 IMG 20240520 120133

  • Στη συνέχεια τίθεται το ερώτημα: «Ποια από αυτά τα υλικά που συλλέξατε προέρχονται από το δάσος και ποια δεν προέρχονται;». Τα παιδιά σε ατομικό φύλλο εργασίας “κατηγοριοποιούν” τα υλικά.



Λήψη αρχείου

  • Παρακολουθούμε ένα τραγούδι για μουσικοκινητική δραστηριότητα

IMG 20240516 111717 IMG 20240516 111824 IMG 20240516 112052

  • Διαβάζουμε το παραμύθι :“Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί”. Ακολουθεί συζήτηση ανάλυσης του παραμυθιού στην ολομέλεια.

IMG 20240516 090611

Εργαστήριο 4ο

Τίτλος εργαστηρίου : Το δάσος καίγεται.

  • Προβάλλουμε ένα βίντεο για τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις : “ποια νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους; πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου; με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε; Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, παρουσιάζουμε σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητάμε να τις ταξινομήσουν σε 3 κατηγορίες :α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση γ) Φυσικές αιτίες.

Το βίντεο:   

Πηγή εικόνων : https://pixabay.com/el/

IMG 20240517 131959 1 IMG 20240517 132004 1 IMG 20240517 132011 1

  • Στη μακέτα του δάσος που φτιάξαμε αντιπαραθέσαμε  ένα καμένο δάσος

IMG 20240521 094451 IMG 20240521 095532 IMG 20240521 111149 IMG 20240521 111409 IMG 20240521 111446

Εργαστήριο 5ο

Τίτλος εργαστηρίου : Το ρομποτάκι bee-bot πάει βόλτα στο δάσος.

  • Χρησιμοποιούμε εικόνες που δείχνουν μέτρα προστασίας των δασών και εικόνες που δείχνουν ότι το καταστρέφουν. Τις τοποθετούμε στο πλέγμα του bee-bot.Τα παιδιά πλοηγούν το bee-bot σε αυτές τις συγκεκριμένες εικόνες  χωρίς να περάσουν από τις εικόνες καταστροφής του δάσους. Καλούνται δηλαδή να διανύσουν αποστάσεις με εμπόδια.

οι εικόνες:

1716995427090

IMG 20240521 112950 IMG 20240521 113000 IMG 20240521 113036 IMG 20240521 113625

Εργαστήριο 6ο

Τίτλος εργαστηρίου : Καλούμε την Εθελοντική Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών της Σαλάκου (ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ.).

  • Πριν από την επίσκεψη καταγράφουμε  ερωτήσεις προς τους εθελοντές( πόσα άτομα είναι η ομάδα σας, ποιος είναι ο αριθμός της Πυροσβεστικής, πως γίνεται κάποιος εθελοντής Πυροσβέστης και άλλα.). Από τις πληροφορίες που συλλέξαμε μετά την επίσκεψη  δίνουμε απαντήσεις στα αρχικά μας ερωτήματα.

οι ερωτήσεις:

IMG 20240524 101532

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ

IMG 20240524 101219 IMG 20240524 101231 IMG 20240524 101607 IMG 20240524 103432 IMG 20240524 104435 IMG 20240524 104859 IMG 20240524 104921 IMG 20240524 104945 IMG 20240524 110159 IMG 20240524 110425 IMG 20240524 110525 IMG 20240524 111154 IMG 20240524 111359 IMG 20240524 111413 IMG 20240524 111423 IMG 20240524 111441 IMG 20240524 111458 IMG 20240524 111502 IMG 20240524 113330 IMG 20240524 113347

                                           ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ  ΣΑΛΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΑΤΕ

 

Εργαστήριο 7ο

Τίτλος εργαστηρίου : Αναλαμβάνουμε δράση!!!

  • Θέτουμε τον προβληματισμό:. «Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε το δάσος;». Με την τεχνική της ιδεοθύελλας τα παιδιά αποφασίζουν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, τους μαθητές  του διπλανού Δημοτικού για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Τα παιδιά επιλέγουν  τον τρόπο της ενημέρωσης δημιουργώντας αφίσα με  το δικό τους  μήνυμα.

IMG 20240522 093434

 

  • Τέλος κάθε παιδί ξεχωριστά σε φύλλο εργασίας αναλαμβάνει δράση και  παραθέτει το δικό του μήνυμα για την προστασία των δασών.



Λήψη αρχείου