Αρχική

 

 

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας ανήκει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ηπείρου. Συστεγάζεται με το 3ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας και λειτουργεί σε αυτό ένα πρωινό τμήμα. Απέχει λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης και αποτελείται από μία (1) αίθουσα διδασκαλίας και κοινούς χώρους με το συστεγαζόμενο γενικό νηπιαγωγείο όπως το μπάνιο, η κουζίνα και ο εξωτερικός χώρος. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από μια Εκπαιδευτικός, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Λογοθεραπεύτρια, Κοινωνική Λειτουργό) και Καθαρίστρια.

Σκοπός του Νηπιαγωγείου μας είναι η προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης σε ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα, γνώσεις και εμπειρίες. Σε αυτό συμβάλλει και η υλικοτεχνική μας υποδομή με υπολογιστές, βιντεοπροβολέα και τάμπλετ. Στην αρχή του σχολικού έτους 2023-2024, ξεκίνησε η διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου με αμμοδόχο και άλλα κέντρα ενδιαφέροντος με την οικονομική ενίσχυση της σχολικής επιτροπής και του Ιδρύματος Μελά.

 Σημαντική για εμάς είναι η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, της προσωπικής ταυτότητας και αυτονομίας, καθώς και η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων για τους μαθητές μας. Πρωταρχικό μέλημά μας είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη τους σε όλους τους τομείς (γνωστικό, κοινωνικό, συναισθηματικό και κινητικό τομέα), με γνώμονα τον ατομικό ρυθμό και τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού  ξεχωριστά. Σε αυτή την προσπάθεια μας, επιδιώκουμε οι οικογένειες να είναι στενοί συνεργάτες μας και σύμμαχοί μας.

Για την εφαρμογή του Ωρολογίου Προγράμματος και των εξατομικευμένων προγραμμάτων, λαμβάνουμε υπόψη μας τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, τα Αναλυτικά Προγράμματα για την κάθε μορφή αναπηρίας καθώς και την ανομοιογένεια της τάξης, δίνοντας προτεραιότητας στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται λαμβάνουν τη μορφή διδακτικού σεναρίου, σχεδίου εργασίας, διερευνήσεων, θεματικής προσέγγισης, εργαστηρίων, παιχνιδιού (ελεύθερο ή οργανωμένο), κατέχοντας πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των νηπίων.

Σχεδιάζουμε ατομικά εκπαιδευτικά προγράμματα και θέτουμε κατάλληλους εκπαιδευτικούς στόχους. Για τον σχεδιασμό, τον καθορισμό της κατάλληλης στοχοθεσίας και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, την παρακολούθηση της υλοποίησης, τη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση των Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, πραγματοποιούμε παιδαγωγικές συναντήσεις με τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους/τις συγκεκριμένους/ες μαθητές/τριες. Για την σύνταξη των Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών λάβαμε υπόψη: α) τις εκθέσεις αξιολόγησης – γνωματεύσεις και τις εισηγήσεις του ΚΕΔΑΣΥ, β) τις αξιολογήσεις και τις προτάσεις των μελών του Ε.Ε.Π., γ) τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών/τριών και δ) τις απόψεις των γονέων, οι οποίοι ενημερώνονται και διατυπώνουν τη γνώμη τους. Σε όποιο στάδιο της διαδικασίας κριθεί απαραίτητο, ζητάμε τη συνδρομή του οικείου ΚΕΔΑΣΥ.

Εδώ νηπιαγωγείο ! Εδώ νηπιαγωγείο !

Με το Άλφα και το Βήτα

Κουκου ,  άκου , κουκου , κοίτα

Με το ένα Και το δύο ,

Πάω στο νηπιαγωγείο .

Ήρθα , να ‘ μια , όλα κι όλα ,

να τα μάθω θέλω όλα !

Παιχνιδάκια , τραγουδάκια ,

Αριθμούς και γραμματάκια .

Κουκου , κουκου, άκου , άκου

Κουκου, κούκου , κοιτα , κοίτα !

Πάω στο Νηπιαγωγείο

με μολύβια και βιβλίο ,

Πράγματα να μάθω κι άλλα

και μικρά μα και μεγάλα .

Ζωγραφιές και παραμύθια

Και το Άλφα απ’ την αλήθεια ,

Και το Πι απ’ την παρέα ,

Και το Ωμέγα απ’ τα ωραία .

Κουκου,  κουκου άκου , άκου

Κουκου , κούκου , κοίτα , κοίτα !

Πάω να κάνω φιλαράκια ,

αγοράκια , κοριτσάκια ,

Για να κάνουμε ομάδα…..



Λήψη αρχείου

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης



Λήψη αρχείου

When I see you through (Από την επιμόρφωση για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο)

7.2 Διαπολιτισμική ικανότητα Page 40

Εθελοντική Δράση για το «Κέντρο Προστασίας Παιδιού Ιωαννίνων»

Εθελοντισμός σημαίνει αγάπη…

Σύνδεση με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τον δεύτερο θεματικό κύκλο

Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

 

Θέματα που διαπραγματευτήκαμε κατά τη συμμετοχή μας στο Δίκτυο Νηπιαγωγείων της Περιφερειακής Ενότητας Ηπείρου για την υλοποίηση της δράσης να στηρίξουμε εθελοντικά το Κέντρο Προστασίας Παιδιού σε συνεργασία με φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων:

  • Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει
  • Επιθυμίες, Ανάγκες αλλά και Δικαιώματα
  • Τα Δικαιώματα των παιδιών
  • Γνωριμία με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των παιδιών
  • Μπορώ να βοηθήσω;

Διδακτικοί στόχοι:

  • Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας
  • Να διακρίνουν την «ανάγκη» από την «επιθυμία»
  • Να καλλιεργήσουν την αυτοπεποίθησή τους (μπορώ να τα καταφέρω)
  • Να συνδέσουν τις βασικές ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα
  • Να μάθουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους
  • Δράση 6