Οι θερινοί Παραολυμπιακοί αγώνες 2024 (jeux paralympiques d’ e’te’de 2024) γνωστοί και ως Παραολυμπιακοί αγώνες του Παρισιού 2024 είναι μια επερχόμενη διεθνής οργάνωση πολυαθλημάτων ,παρααθλημάτων που διοικείται από τη Διεθνή Παραολυμπιακή Επιτροπή που θα διεξαχθεί στο Παρίσι στις 28 Αυγούστου -8 Σεπτεμβρίου 2024.Οι Παραολυμπιακοί Αγώνες αντιπροσωπεύουν μια εξαιρετική προσπάθεια για την αναγνώριση και την ενίσχυση των αθλητικών δραστηριοτήτων ανθρώπων με αναπηρία. Αυτό το γεγονός είναι ένας υπέροχος τρόπος να ενισχύσουμε την ανθρώπινη δύναμη και αποφασιστικότητα σε όλες τις πτυχές της ζωής. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Βαδίζοντας όλοι μαζί στον δρόμο για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024» οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές και επιστημονικές δράσεις προσομοίωσης με στόχο την ανάπτυξη και προώθηση των αξιών του Παραολυμπιακού κινήματος όπως:
1.Προβολή φωτογραφιών, ντοκιμαντέρ και ομαδική συζήτηση για την ιστορία των παραολυμπιακών αγώνων και τα διαδεδομένα παραολυμπιακά αθλήματα και τους κανονισμούς τους με στόχο την ανακάλυψη γνώσεων, την ευαισθητοποίηση για τα θέματα αναπηρίας, και την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης ώστε να σπάσουμε τα δεσμά των προκαταλήψεων και των στερεότυπων αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη δύναμη και τη θέληση αυτών των αθλητών.
2.Διάλογος και κατασκευή αφίσας για την «Ολυμπιακή Εκεχειρία» ( Παύση των εχθροπραξιών κατά την διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων στα αρχαία χρόνια ) στο πλαίσιο της βιωματικής-ενεργής μάθησης «Η ειρήνη εμπνέεται από τον αθλητισμό».
- Κατασκευή ολυμπιακής δάδας και λαμπαδηδρομία από μαθητή-αθλητή με βλάβη όρασης συνοδευόμενο από άτομο συνοδό στον προαύλειο χώρο του σχολείου στο πλαίσιο του συμμετοχικού, βιωματικού και συνεργατικού χαρακτήρα προγράμματος «Σπάζοντας τους περιορισμούς αναβιώνουμε τους πρώτους Παραολυμπιακούς αγώνες του 1948 στην Αγγλία»
4.Aπαγγελία ύμνου – όρκου Παραολυμπιακής παιδείας και στοχευμένες, βιωματικές δράσεις (ομαδικές-ατομικές) με σκοπό οι μαθητές να φέρουν τον εαυτό τους στη θέση ενός αθλητή με αναπηρία(καλλιέργεια ενσυναίσθησης) και να εξασκηθούν σε διασχολικούς αγώνες προσομοίωσης Παραολυμπιακών αθλημάτων και διάφορων άλλων ασκήσεων όπως:
Μπάσκετ επικαθήμενων
Πετοσφαίριση (volley επικαθήμενων)
Στίβος όπου το ο αθλητής με οπτική αναπηρία τρέχει με άτομο βοηθό-συνοδό.
Boccia (Μία πρώτη γνωριμία με το παραολυμπιακό άθλημα για αθλητές με κινητική αναπηρία)
5.Αναπαράσταση του παγκόσμιου χάρτη (Συμμετέχουσες χώρες στους Παραολυμπιακούς αγώνες) , και του Παραολυμπιακού συμβόλου Αgitos (Οπτική αναπαράσταση για το Παρα- ολυμπιακό κίνημα). Τα σύμβολα Agitos (τρία ασύμμετρα μισοφέγγαρα με το σύνθημα ΠΝΕΥΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ (SPIRIT IN MOTION) αποτελούνται από τρία χρώματα που αντιπροσωπεύουν τις εθνικές σημαίες σε όλο τον κόσμο και είναι η καρδιά της ταυτότητάς μας συμβολίζοντας τις Παραολυμπιακές αξίες του θάρρους, της αποφασιστικότητας, της έμπνευσης και της ισότητας. Νωγαλεύματα ή αλλιώς εδέσματα των Αρχαίων Ελλήνων όπως το γλυκό «κοπτοπλακούς» (πρόγονος του σημερινού μπακλαβά ) κεράστηκαν στους μικρούς μας αθλητές ως έπαθλο για τη συμμετοχή τους στα Παραολυμπιακά αθλήματα στην προσπάθειά μας να μεταλαμπαδεύσουμε τις αξίες του Παραολυμπιακού κινήματος και στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης.
Τις δημιουργικές αυτές δράσεις επιμελήθηκαν και συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Ρωμανιά Στυλιανή (ΠΕ04), κ. Σπυροπούλου Φωτεινή (ΠΕ03.50) ,και η κ. Αναγνωστοπούλου Ελένη (ΠΕ02.50)