Ενημέρωση μαθητών και γονέων
1. Έληξε σήμερα η κατάληψη στο σχολικό μας συγκρότημα.Αύριο τετάρτη 05-11-29-014 το σχολείο δεν θα λειτουργήσει λόγω εκλογών των καθηγητών.Από πέμπτη 06-11-2014 λειτουργούμε κανονικά. Ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα της πεμπτης
Πέμπτη 6-11-2014 | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Μαθ | ||||||
Β1 | ||||||
Πρo | Θρ | |||||
Β1/Β2 | Α1 | |||||
Γλ | Κείμ | Γλ | ||||
Β2 | Α2 | Α2 | ||||
Ιστ | Κείμ | Αρ.Πρ | Γλ | |||
Α1 | Β1 | Β2 | Β1 | |||
Αρ.Μ | Αρ.Μ | Κείμ | Αρ.Μ | |||
Α2 | Γ2 | Γ2 | Γ1 | |||
Ιστ | ||||||
Γ1 | ||||||
Μαθ | Μαθ | Μαθ | Μαθ | |||
Β2 | Α1 | Γ1 | Α2 | |||
Φυσ | ||||||
Γ2 | ||||||
Πρo | Γαλ-Γερ | |||||
Β1/Β2 | Α1/Α2 | |||||
Αγ | Αγ | Πρo | Αγ | Αγ | ||
Γ1/Γ2 | Γ1/Γ2 | Β1/Β2 | Β1/Β2 | Β1/Β2 | ||
Γε | Γαλ-Γερ | |||||
Γ1 | Α1/Α2 | |||||
ΦΑ | ΦΑ | ΦΑ | ΦΑ | |||
Γ2/Γ1 | Γ1/Γ2 | Β1/Β2 | Β1/Β2 | |||
Οικ | Οικ | |||||
Α1 | Α2 | |||||
Τεχ | Τεχ | Τεχ | ||||
Α2 | Β2 | Β1 | ||||
Πλη | Πλη | Πλη | ||||
Α2 | Β2 | Β1 | ||||
Γεω | ||||||
Α1 | ||||||
Βιο | Βιο | Βιο | ||||
Γ1 | Γ2 | Α1 |
2. Με την ευκαιρία σας κάνουμε γνωστή τη νομοθεσία για τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες (πρόχειρα διαγωνίσματα) στο Γυμνάσιο.(Εστάλη από την σύμβουλο των μαθηματικών Αφροδίτη Πανταζή).
01-11-2014
Ωριαίες γραπτές δοκιμασίες
Γ2/128746/19-10-2012 Υπ. Παιδείας
Σχετικά με τη διαδικασία γραπτής αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων στο Γυμνάσιο σας υπενθυμίζουμε ότι ισχύουν οι διατάξεις του Π.Δ. 409/1994 (ΦΕΚ Α΄ 226) και ειδικότερα:
Τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ) (περ. β της παρ. 1 του άρ. 2 του Π.Δ. 409/1994), διάρκειας 10-15 λεπτών (άρ. 3 του Π.Δ. 465/1981, ΦΕΚ Α΄ 129).
Τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες γίνονται, χωρίς προειδοποίηση ανά μία κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση. Οι γραπτές ωριαίες δοκιμασίες γίνονται με την ευθύνη του διδάσκοντα, σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης. Σχετικό πρόγραμμα κατατίθεται στο Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος σε συνεννόηση με οικείους διδάσκοντες συντονίζει τη διεξαγωγή των δοκιμασιών αυτών έτσι ώστε να αποφεύγεται η διενέργεια ωριαίων δοκιμασιών σε περισσότερα του ενός μαθήματα την ίδια μέρα.
Γ2/6156/24-12-1986 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
α) Τα θέματα που δίνονται στους μαθητές θα πρέπει να προϋποθέτουν απαντήσεις, τις οποίες να μπορούν οι μαθητές να διατυπώνουν στον τελικά υπολειπόμενο χρόνο της ολιγόλεπτης ή ωριαίας δοκιμασίας.
β) Δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από μία (1) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου προγράμματος για τους ίδιους μαθητές.
Σε αντίθετη περίπτωση είναι δυνατό να προκληθούν στους μαθητές μεταξύ των άλλων δυσάρεστα αποτελέσματα :
i) αύξηση των απουσιών τους πριν την ημερομηνία του διαγωνίσματος και όχι σπάνια και την ημέρα της πραγματοποίησης του
ii) δημιουργία άγχους, υπερέντασης και ψυχολογικής φόρτισης των μαθητών με επακόλουθο τη σοβαρή δυσχέρεια στην παρακολούθηση της διδασκαλίας των μαθημάτων προ του διαγωνίσματος και με κακές συνέπειες για την ομαλή ψυχική τους εξέλιξη και
iii) παραμέληση των άλλων μαθημάτων στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις του διαγωνίσματος.
γ) Στα Γυμνάσια οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διεξάγονται υποχρεωτικά δύο φορές μέσα στο διδακτικό έτος, τη μία οπωσδήποτε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και την άλλη στη διάρκεια του δευτέρου ή τρίτου τριμήνου, κατά την κρίση του καθηγητή που διδάσκει το μάθημα.
Π.Δ. 123/1987 ΦΕΚ 88 τ. Α`
Άρθρο 1
Παρ. 4. Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται κατά τις ακόλουθες διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τρίμηνα.
α) Α` τρίμηνο από 11 Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Νοεμβρίου για όλα τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπ/σης.
β) Β` τρίμηνο από 1 Δεκεμβρίου μέχρι την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου για όλα τα σχολεία της Δ.Ε.
γ) (ως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 191/92 Αρ.1 Παρ. 1)
Ως ημερομηνία λήξεως των μαθημάτων του Γ` τριμήνου για όλες τις σχολικές μονάδες δευτ. Εκπ/σης καθορίζεται η 31η Μαΐου , τροποποιουμένων σχετικά των διατάξεων του εδαφίου γ` της §4 του Αρ. 1 του Π.Δ. 123/87 και του εδαφίου β` του Αρ. 5 του Π.Δ. 429/91. Αν η ανωτέρω ημερομηνία συμπίπτει με Σάββατο, Κυριακή ή Δευτέρα τότε τα μαθήματα λήγουν την αμέσως προηγούμενη της 31ης Μαΐου Παρασκευή
Π.Δ. 465/1981 ΦΕΚ 129 τ. Α΄
Παρ. 5. Στις ολιγόλεπτες γραπτές εξετάσεις και στις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες μετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές της τάξεως ή του τμήματος. Μαθητής που απέχει αδικαιολόγητα από τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες θεωρείται ότι εξετάστηκε και βαθμολογήθηκε με τον κατώτατο βαθμό επιδόσεως.
Μαθητής που απέχει δικαιολογημένα από τη διενέργεια ωριαίας γραπτής δοκιμασίας καλείται να υποστεί τη γραπτή αυτή δοκιμασία σε πρώτη ευκαιρία κατά την κρίση του καθηγητή πού διδάσκει το μάθημα.
(Όπως διαμορφώθηκε με την § 3 του άρ. 1 του Π.Δ. 268/82).
Παρ. 6. Για τις τάξεις ή τα τμήματα τάξεων, στις οποίες λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών οι δυνατότητες επιτηρήσεως των μαθητών για την αδιάβλητη διεξαγωγή της γραπτής δοκιμασίας είναι περιορισμένες, ορίζονται διαφορετικά αλλά ισοδύναμα κατά το δυνατό θέματα, τα οποία κατανέμονται κατά τέτοιο τρόπο, που οι μαθητές που κάθονται στο ίδιο θρανίο να διαπραγματεύονται διαφορετικά θέματα.
Παρ. 8. Τα γραπτά δοκίμια των ανωτέρω γραπτών εξετάσεων και δοκιμασιών διορθώνονται από τον διδάσκοντα, τίθενται υπόψη των μαθητών για να ενημερωθούν ως προς την επιτυχή ή όχι ανάπτυξη του θέματος και παραδίδονται στο Διευθυντή του Γυμνασίου για φύλαξη μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Επίσης τίθενται υπόψη των γονέων, εφόσον το ζητήσουν.
Π.Δ. 420/1978 ΦΕΚ 86 τ. Α΄
Άρθρο 2
Παρ. 3. Τα θέματα εκάστης των κατά την παρ 1 του παρόντος άρθρου γραπτών δοκιμασιών λαμβάνονται εκ του προς εξέτασιν προοριζομένης ύλης του μαθήματος της ημέρας κατά την οποίαν διεξάγεται η δοκιμασία και διατυπούνται υπό μορφήν ερωτήσεων, απαιτουσών συντόμους και περιεκτικάς απαντήσεις, δια των οποίων ελέγχεται κατά κύριον λόγον η κριτική αφομοίωσις των δεδιδαγμένων και εν γένει κατά το αναλυτικόν πρόγραμμα εκάστου μαθήματος σκοπουμένη πρόοδος των μαθητών.
Παρ. 4. Κατά τας γραπτάς ταύτας δοκιμασίας έκαστος των μαθητών υποχρεούται εις απάντησιν εφ` όλων των τιθεμένων προς εξέτασιν ερωτήσεων, η δε επίδοσις αυτού αξιολογείται επί τη βάσει του αριθμού, της πληρότητος και του ποιού των υπ` αυτού διδομένων απαντήσεων.
Φ210/3/3/16136/14-02-1977 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
1. Η εξεταστέα ύλη των δοκιμασιών αυτών θα περιορίζεται σε μια μόνο και πρόσφατα ολοκληρωμένη διδακτική ενότητα και η έκταση της θα είναι τέτοια ώστε να μπορούν οι μαθητές να την επαναλαμβάνουν και να την εμπεδώνουν πλήρως στο χρόνο που κατά μέσον όρο αφιερώνουν για την προετοιμασία του καθενός από τα μαθήματα της ημέρας χωρίς να παραμελούν την προετοιμασία τους για τα άλλα μαθήματα.
2. Με τον όρο ολοκληρωμένη διδακτική ενότητα εννοούνται 3, 4 ή 5 επιμέρους διδακτικές ενότητες (μαθήματα) που διδάχτηκαν σε ισάριθμες διδακτικές ώρες και συναποτελούν συνήθως αυτοτελές σύνολο.
3. Για την γραπτή αυτή δοκιμασία οι μαθητές θα ειδοποιούνται από τον αρμόδιο καθηγητή δύο ή τρις ημέρες προηγουμένως ύστερα από συνεννόηση με τον Διευθυντή του Σχολείου.
Γ/1528/22-03-1980 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εξετάσεις στα Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία
Με αφορμή ερωτήματα που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας σχετικά με τις εξετάσεις στα μαθήματα των Μαθηματικών της Φυσικής και της Χημείας , ύστερα και από σχετική γνωμοδότηση του ΚΕΜΕ, σας γνωστοποιούμε τα εξής:
1. Τα ερωτήματα που τίθενται σε πρόχειρα διαγωνίσματα βασίζονται στην προς εξέταση προσδιοριζόμενη ύλη του μαθήματος της ημέρας. Μπορούν να αναφέρονται άμεσα σε συγκεκριμένο σημείο της ύλης αυτής ή να απαιτούν συνδυασμό γνώσεων που αναφέρονται σε περισσότερα τμήματα της.
Η χρησιμοποίηση και άλλων βασικών γνώσεων, που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση (π.χ. λογισμός) , δεν αποτελεί απόκλιση από το μάθημα της ημέρας. Οι απαιτούμενοι συνδυασμοί γνώσεων για την επιτυχή απάντηση πρέπει να είναι απλοί, ώστε οι απαντήσεις να είναι σύντομες και περιεκτικές, σύμφωνα με το Π.Δ. 420/1978.
Επομένως στα πρόχειρα διαγωνίσματα μπορούν να δίνονται και ασκήσεις διαφορετικές από εκείνες που δόθηκαν για εργασία στο σπίτι, αρκεί να πλειρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις.
2. Για εργασία στο σπίτι μπορεί να δίνονται και ασκήσεις εκτός διδακτικού βιβλίου, οι οποίες αποβλέπουν στην εμπέδωση της ύλης που διδάχθηκε.
3. Στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις μπορεί να δίνονται και ασκήσεις εκτός διδακτικού βιβλίου.