Εκδρομή του σχολείου μας στη Βουλή των Ελλήνων
Έκθεση για εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων
ΣΚΟΠΟΙ-ΣΤΟΧΟΙ
Οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα αγωγής των μαθητών, γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έλθουν σε επαφή με τόπους που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία, να γνωρίσουν επιτεύγματα του ανθρώπου μέσα από την μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους (άρθρο 2 παρ.1 της Υ.Α. 129287/Γ2/2-12-11, ΦΕΚ 2769/11).
Ιδιαίτερα οι επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων πέρα από την ενημέρωση για τη λειτουργία της, αποτελούν και μέσο ενδυνάμωσης του δημοκρατικού φρονήματος των μαθητών και συντελούν αποφασιστικά στην ένταξή τους στην κοινωνία ως ενεργών πολιτών.
Με βάση τα παραπάνω ο σύλλογος των καθηγητών του σχολείου μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς έβαλε στόχο την παροχή γνώσης και την προαγωγή της εσωτερικής αρμονίας των μαθητών μέσα από τις σχολικές εκδρομές. Ο σύλλογος αναγνωρίζει τη σημασία των σχολικών εκδρομών, ότι αποτελούν ανάγκη και δικαίωμα, όποια μορφή και αν παίρνουν, του θεάματος, της άσκησης, της ελεύθερης δραστηριότητας, της εκπαιδευτικής εξόρμησης, αφού μέσω ενός άλλου τρόπου έκφρασης που δίνουν στα παιδιά, καλλιεργούν την προσωπικότητά τους, εμπλουτίζουν τη σκέψη τους, ενεργοποιούν τις δραστηριότητες τους.
Απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας των στόχων μιας εκδρομής όμως είναι η συστηματική οργάνωση, η ικανοποιητική προετοιμασία, ο σωστός προγραμματισμός.
Έτσι όλος ο σύλλογος ασχολήθηκε ενεργά με την οργάνωση, την προετοιμασία και τον προγραμματισμό της εκδρομής από νωρίς ώστε τελικά να καταλήξουμε σε ένα εξαιρετικά δομημένο και εφαρμόσιμο πρόγραμμα με στόχους επιστημονικούς, μορφωτικούς, φυσιολατρικούς, ψυχαγωγικούς ,επικοινωνιακούς.
Η όλη αυτή προετοιμασία-οργάνωση απετέλεσε εχέγγυο για την επιτυχία της εκδρομής.
Γ.ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
- Κατά τη διάρκεια της εκδρομής δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα.
- Το πρόγραμμα τηρήθηκε χωρίς παρεκλίσσεις.
- Οι μαθητές:Αντιλήφθηκαν την αξία της τήρησης του προγράμματος πρωτίστως για την ασφάλεια τους.
- Επέδειξαν σεβασμό στους χώρους που επισκεφθήκαμε.
- Εμπέδωσαν την αξία της ομαδικότητας(σεβασμός σε περιορισμούς, αποδοχή κανόνων, καθορισμός ρόλων).
- Ανέλαβαν πρωτοβουλίες και δράσεις.
- Συνέδεσαν γνώσεις από το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων του σχολείου με νέες κοινωνικές εμπειρίες και πληροφορίες.
- Ενίσχυσαν μέσα από τη λειτουργία της ομάδας την αυτοεκτίμησή τους.
- Διαμόρφωσαν θετική στάση για τη ζωή, τη συνεργασία, τη συλλογική εργασία, την αλληλεγγύη, τη βιωματικότητα.
- Συνειδητοποίησαν ότι το σύγχρονο σχολείο θα είναι αποτελεσματικό μόνο εφόσον προετοιμάζει αυριανούς πολίτες που θα συμμετέχουν δημιουργικά και κριτικά στα κοινωνικά, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά δρώμενα.
- Οι εκπαιδευτικοί συνοδοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τους μαθητές και να τους προσφέρουμε ευκαιρίες, μέσα από τις δραστηριότητες της εκδρομής, να αναπτύξουν κριτική σκέψη, να ασκήσουν τη φαντασία τους, να δημιουργήσουν, να ψυχαγωγηθούν.
- Παράπλευρη ωφέλεια της εκδρομής αποτελεί και η ουσιαστική επικοινωνία των γονέων με το σχολείο. Ενθαρρύναμε τη συμμετοχή των γονέων, πετύχαμε τη συνεργασία τους, βοηθήσαμε στην αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας από μέρος τους στα παιδιά τους.
Ιδιαίτερα:
- Η επίσκεψη στο πλανητάριο και η παρακολούθηση του ντοκιμαντέρ «Το μυστήριο της ζωής» έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν την επιστημονική μεθοδολογία ανάπτυξης ενός θέματος και ταυτόχρονα πολλές αφορμές για αναζήτηση γνώσεων μέσα από την μελέτη των μαθημάτων της Βιολογίας, της Γεωγραφίας, της Φυσικής.
- Η παρακολούθηση της κινηματογραφικής ταινίας Django του χαρισματικού σκηνοθέτη Ταραντίνο έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να απολαύσουν ένα μοναδικό θέαμα της 7ης τέχνης. Ταινία τοποθετημένη σε ιστορικό πλαίσιο, συγκίνησε τους μαθητές με τα υψηλά ιδεώδη της φιλίας, της αγάπης και του αλτρουισμού.
- Η επίσκεψη στο Αττικό Πάρκο εκτός από την επαφή με τον θαυμαστό κόσμο των ζώων (υπέροχη η επίδειξη των δελφινιών) μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργεί η ανθρώπινη παρέμβαση με σκοπό να δημιουργηθούν στάσεις και συμπεριφορές που οδηγούν στην προστασία του περιβάλλοντος με βάση τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της διατήρησης ισορροπιών ανάμεσα στον άνθρωπο, τα ζώα , τα φυτά και τη φύση γενικότερα.
- Η επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να βιώσουν στην πράξη τη δημοκρατία ως καθημερινή δράση. Η παρακολούθηση των εργασιών της ολομέλειας για 15 λεπτά ήταν ένα γεγονός που θα νοηματοδοτήσει τη σκέψη τους σχετικά με τον τρόπο που οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι χειρίζονται τις υποθέσεις των πολιτών που εκπροσωπούν. Έμαθαν πως η δημοκρατία είναι άθλημα.
- Το δείπνο στο σωστά επιλεγμένο εστιατόριο-ταβέρνα «ΠΟΝΤΟΣ» στην Αμφιθέα έγινε σε κλίμα χαράς, κεφιού, συνεργασίας, δράσης. Όλοι αντιλήφθηκαν ότι η διασκέδαση- ψυχαγωγία δεν είναι πολυτέλεια αλλά σημαντική ανάγκη και απαραίτητο συμπλήρωμα ολοκληρωμένης ζωής. Το μουσικό πρόγραμμα επιμελήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές.
- Η επίσκεψη στην Ακρόπολη και στο μουσείο της, βοήθησαν τους μαθητές να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν την αξία και το μεγαλείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, την απεραντοσύνη του Ελληνικού κάλλους και τη μοναδικότητα του Ελληνισμού.
Δ. ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η εκπαιδευτική εκδρομή στη Βουλή των Ελλήνων ήταν ιδιαίτερη πετυχημένη και επιτέλεσε τους εκπαιδευτικούς –παιδαγωγικούς –ψυχαγωγικούς και επικοινωνιακούς στόχους που είχαμε θέσει.
Κάτω από Ανακοινώσεις | 0 Σχόλια