gymmelig's blog

Tο blog Tου Γυμνασίου Mελιγαλά

Τσικνοπέμπτη με χαμόγελα και κέφι στο σχολείο μας

Φεβ 202612
Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε και φέτος την Τσικνοπέμπτη στις 12 Φεβρουαρίου στο σχολείο μας, σε μια ημέρα γεμάτη χαμόγελα, μουσική και παράδοση!
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον Δήμος Οιχαλίας για την ευγενική προσφορά των σουβλακιών, που συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της εκδήλωσης και στη χαρά των μαθητών μας, καθώς και στα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που ανέλαβαν να βοηθήσουν να μοιραστούν αυτά σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. tsikn1tsik2

Συμμετοχή μαθητών του Γυμνασίου μας στον 6ο Διαγωνισμό Ορθογραφίας και Γλώσσας

Φεβ 20266

Στην Α΄ φάση του 6ου Διαγωνισμού Ορθογραφίας και Γλώσσας για μαθητές/τριες Γυμνασίου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, συμμετείχαν Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Μελιγαλά.

Η συμμετοχή των παιδιών ανέδειξε το ενδιαφέρον και την αγάπη τους για τη γλώσσα, καθώς και την προσπάθεια που καταβάλλεται στο σχολείο μας για την καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων. Από κάθε τάξη διακρίθηκαν δύο μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους και θα λάβουν μέρος στη Β’ φάση του διαγωνισμού στην Καλαμάτα, το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου. orthografia

 

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας στο Γυμνάσιο Μελιγαλά

Φεβ 20266

Μέσα σε ζεστό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα 6 Φεβρουαρίου, η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Διδασκόντων και των μαθητών του Γυμνασίου Μελιγαλά. Ήταν ένα μικρό διάλειμμα και μια όμορφη ευκαιρία συνάντησης και ανταλλαγής ευχών για μια δημιουργική, υγιή και γεμάτη επιτυχίες νέα χρονιά για όλη τη σχολική μας κοινότητα.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη στήριξη και τη συμβολή του στην πραγματοποίηση της όμορφης στιγμής. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στο Αρτοποιείο–Ζαχαροπλαστείο «Δαλκαφούκης» για την προσφορά2026 p βασιλόπιτας για κάθε τμήμα, καθώς και στο κατάστημα δώρων Merlin Luxury για τα όμορφα δώρα που προσφέρθηκαν.

Η στήριξη και η συνεργασία όλων αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο στο εκπαιδευτικό μας έργο. Ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά, με υγεία, πρόοδο και δημιουργικότητα!

Ευχαριστήριο προς το Πάντειο Πανεπιστήμιο και τον κ. Αναγνωστόπουλο

Φεβ 20262

Η σχολική κοινότητα του γυμνασίου Μελιγαλά εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες  της προς το Πάντειο Πανεπιστήμιο και ιδιαιτέρως προς τον κ. Φώτιο Αναγνωστόπουλο, κ αθηγητή Ψυχολογίας της Υγείας, για τη γενναιόδωρη δωρεά βιβλίων στην υπό διαμόρφωση σχολική μας βιβλιοθήκη.

Η δωρεά περιλαμβάνει δέκα (10) βιβλία λογοτεχνίας και ψυχολογίας από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα / Πεδίο, καθώς και είκοσι (20) επιπλέον βιβλία λογοτεχνικού ή επιστημονικού περιεχομένου, προσιτά στο ευρύ αναγνωστικό κοινό, προσφορά του ίδιου του κ. Αναγνωστόπουλου.

Η πολύτιμη αυτή προσφορά ενισχύει ουσιαστικά τη σχολική μας βιβλιοθήκη και συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, της κριτικής σκέψης και της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών μας. Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν έμπρακτη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και παράδειγμα σύνδεσης του πανεπιστημίου με τη σχολική κοινότητα.

Τους ευχαριστούμε θερμά και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο επιστημονικό και εκπαιδευτικό τους έργο.Vi1V2

Επίσκεψη ψυχολόγου και κοινωνικών λειτουργών στο σχολείο μας

Ιαν 202629

Tη χαρά να φιλοξενήσει την ψυχολόγο και τις κοινωνικές λειτουργούς από το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου μας είχε την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2026 το γυμνάσιο Μελιγαλά. Η επίσκεψη αυτή είχε ως βασικό στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών/ τριων και των p1p2p3p4εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι ειδικοί παρουσίασαν με κατανοητό τρόπο τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός, ποιες μορφές μπορεί να έχει, καθώς και ποιοι τρόποι υπάρχουν για την πρόληψη και την αντιμετώπισή του. Η ενημέρωση δεν περιορίστηκε μόνο στη θεωρία, αλλά ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε “role play”. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να μπουν στη θέση του άλλου και να συζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και του αμοιβαίου σεβασμού, ενισχύοντας το θετικό και ασφαλές κλίμα στο σχολείο μας.

Ομάδα επαγγελματιών υγείας στο γυμνάσιο μας

Ιαν 202615

Ομάδα επαγγελματιών υγείας από το Κέντρο Υγείας Μελιγαλά  είχε τη χαρά να υποδεχτεί τη 16η Δεκεμβρίου 2025, το γυμνάσιό μας.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων και είχε ως στόχο την ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε σημαντικά θέματα που αφορούν τη σωματική και ψυχική υγεία. Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε ενημερωτική δράση με θέμα «Βιώνω τα συναισθήματά μου». Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου001 ec3 ενημερώθηκαν για τη «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία», ενώ οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν παρουσίαση με θέμα «Αλκοόλ και Νέοι».

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία των μαθητών, ενισχύοντας τον διάλογο, την κριτική σκέψη και την υπεύθυνη στάση ζωής. Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Υγείας Μελιγαλά για τη συνεργασία και τη συμβολή του στην προαγωγή της υγείας των μαθητών μας.

Ο “Δούρειος Τύπος” σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας

Ιαν 202614
Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Μελιγαλά ανακαλύπτουν τη «δύναμη της μικροαφήγησης» σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας.
Δεκαεπτά μαθητές και μαθήτριες, μέλη της συντακτικής ομάδας της σχολικής εφημερίδας “Δούρειος Τύπος”, του Γυμνασίου Μελιγαλά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής με τίτλο «Η δύναμη της ιστορίας… σε λίγες γραμμές», που πραγματοποιήθηκε στο αναγνωστήριο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2026.
Οι μαθητές/-τριες, συνοδευόμενοι από τους φιλολόγους Κωνσταντίνο Ζαγάρα και Γεωργία Καρύδη, καθώς και τη νοσηλεύτρια Αναστασία Καρατζά, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο του μικροδιηγήματος μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, υπό την εμψύχωση της Πωλλέτας Ψυχογυιοπούλου, φιλολόγου και συγγραφέως.
Με αφετηρία τις φράσεις του Ραϊμόν Κενώ «Η τέχνη της γραφής είναι η τέχνη της περικοπής» και του Άντον Τσέχοφ «Η συντομία είναι αδελφή του ταλέντου», οι μαθητές/-τριες πειραματίστηκαν με τη συμπύκνωση της αφήγησης και του συναισθήματος σε ελάχιστες γραμμές, ανακαλύπτοντας τη δύναμη της λιτότητας και της ακρίβειας στον λόγο.
Το εργαστήριο περιλάμβανε τρεις δημιουργικές δραστηριότητες:
Μικροδιήγημα και αισθήσεις
Οι μαθητές/-τριες προσέγγισαν τη λογοτεχνία μέσα από τις πέντε αισθήσεις, περιγράφοντας τα κείμενα ως «μουσικές», «αρώματα» και «γεύσεις», καλλιεργώντας την εκφραστικότητα και την ποιητική τους αντίληψη.
Η μαγική ερώτηση: «Τι θα συνέβαινε αν…»
Με όχημα την υπόθεση, δημιούργησαν μικρές ιστορίες, εξασκώντας τη φαντασία, τη συνοχή και τη δομή της αφήγησης.
Παιχνίδι λέξεων και δημιουργικότητας (αναγραμματισμός)
Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά όπως ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ κ.ά. και αναδιατάσσοντας τα γράμματά τους, οι μαθητές/-τριες δημιούργησαν νέες λέξεις και τις ενσωμάτωσαν σε πρωτότυπα κείμενα, εφαρμόζοντας στην πράξη την «τέχνη της περικοπής».
Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών σε τέτοιες δράσεις ενισχύει τον ρόλο της σχολικής εφημερίδας ως χώρου δημιουργικής έκφρασης, κριτικής σκέψης και συνεργασίας. Μέσα από τη γραφή, οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν να παρατηρούν τον κόσμο, να αφηγούνται με υπευθυνότητα, να εκφράζουν συναισθήματα και απόψεις και να καλλιεργούν τη γλωσσική τους δεξιότητα, μετατρέποντας τη σχολική εφημερίδα σε ζωντανό κύτταρο διαλόγου και δημιουργίας.
Υπεύθυνη δράσης: Πωλλέτα Ψυχογυιοπούλου
(Από τη σελίδα στο facebook της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας)v1 v2 v3 v4 

Καλά Χριστούγεννα και δημιουργικό το 2026!

Δεκ 202524

mc

Συμφωνία κατά του “CYBERBULLYING”

Δεκ 202519

Τη χαρά είχαμε να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας
εκπροσώπους της ΑΜΚΕ Homo Digitals η οποία συνεργάζεται
με το ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου
στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων στον νομό Μεσσηνίας. Η1c
δράση που πραγματοποιήθηκε για την Β’ τάξη, είχε ως θέμα
τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό, ένα σοβαρό θέμα που αφορά
άμεσα τους μαθητές και είναι απολύτως αναγκαίο να
θωρακιστούν απέναντι στους κινδύνους του. Μέσα από την
παρουσίαση και τη συζήτηση που ακολούθησε τα παιδιά2c3c
ενημερώθηκαν για τα προβλήματα που μπορεί να
δημιουργηθούν έτσι ώστε να μπορούν να αναγνωρίζουν τις
μορφές του και να μπορούν να προστατευθούν από τον
διαδικτυακό εκφοβισμό ζητώντας την κατάλληλη βοήθεια.
Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κύριο Λευτέρη και την
κυρία Μαρία για την αναλυτική και ενδιαφέρουσα
παρουσίασή τους και για την ωραία αφίσα που μας χάρισαν.

Άσκηση ετοιμότητας για σεισμό στο Γυμνάσιο και Λύκειο Μελιγαλά

Δεκ 20253

H προγραμματισμένη άσκηση ετοιμότητας για σεισμό, στο πλαίσιο της συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης της σχολικής κοινότητας σε θέματα πολιτικής προστασίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, στο Γυμνάσιο και Λύκειο Μελιγαλά.

Η άσκηση διεξήχθη κατά τη διάρκεια της δεύτερης διδακτικής ώρας, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Με συντονισμένες ενέργειες, οι μαθητές εφάρμοσαν τα προβλεπόμενα μέτρα αυτοπροστασίας μέσα στις αίθουσες και στη συνέχεια εκκένωσαν με τάξη και ασφάλεια το σχολικό κτήριο, ακοseismosλουθώντας τις προκαθορισμένες διαδρομές προς τον χώρο συγκέντρωσης.

Στόχος της άσκησης ήταν η εξοικείωση όλων με τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται σε περίπτωση πραγματικού σεισμού, ενισχύοντας την ετοιμότητα, την ψυχραιμία και την ασφάλεια όλης της σχολικής κοινότητας.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Σαν σήμερα

25/6/1925: Ο στρατηγός Θεόδωρος Πάγκαλος διαλύει το κοινοβούλιο και κηρύσσει τη βραχύβια δικτατορία του.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων