



Στην Α΄ φάση του 6ου Διαγωνισμού Ορθογραφίας και Γλώσσας για μαθητές/τριες Γυμνασίου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, συμμετείχαν Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Μελιγαλά.
Η συμμετοχή των παιδιών ανέδειξε το ενδιαφέρον και την αγάπη τους για τη γλώσσα, καθώς και την προσπάθεια που καταβάλλεται στο σχολείο μας για την καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων. Από κάθε τάξη διακρίθηκαν δύο μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους και θα λάβουν μέρος στη Β’ φάση του διαγωνισμού στην Καλαμάτα, το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου. 
Μέσα σε ζεστό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα 6 Φεβρουαρίου, η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Διδασκόντων και των μαθητών του Γυμνασίου Μελιγαλά. Ήταν ένα μικρό διάλειμμα και μια όμορφη ευκαιρία συνάντησης και ανταλλαγής ευχών για μια δημιουργική, υγιή και γεμάτη επιτυχίες νέα χρονιά για όλη τη σχολική μας κοινότητα.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη στήριξη και τη συμβολή του στην πραγματοποίηση της όμορφης στιγμής. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στο Αρτοποιείο–Ζαχαροπλαστείο «Δαλκαφούκης» για την προσφορά
βασιλόπιτας για κάθε τμήμα, καθώς και στο κατάστημα δώρων Merlin Luxury για τα όμορφα δώρα που προσφέρθηκαν.
Η στήριξη και η συνεργασία όλων αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο στο εκπαιδευτικό μας έργο. Ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά, με υγεία, πρόοδο και δημιουργικότητα!
Η σχολική κοινότητα του γυμνασίου Μελιγαλά εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες της προς το Πάντειο Πανεπιστήμιο και ιδιαιτέρως προς τον κ. Φώτιο Αναγνωστόπουλο, κ αθηγητή Ψυχολογίας της Υγείας, για τη γενναιόδωρη δωρεά βιβλίων στην υπό διαμόρφωση σχολική μας βιβλιοθήκη.
Η δωρεά περιλαμβάνει δέκα (10) βιβλία λογοτεχνίας και ψυχολογίας από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα / Πεδίο, καθώς και είκοσι (20) επιπλέον βιβλία λογοτεχνικού ή επιστημονικού περιεχομένου, προσιτά στο ευρύ αναγνωστικό κοινό, προσφορά του ίδιου του κ. Αναγνωστόπουλου.
Η πολύτιμη αυτή προσφορά ενισχύει ουσιαστικά τη σχολική μας βιβλιοθήκη και συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, της κριτικής σκέψης και της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών μας. Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν έμπρακτη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και παράδειγμα σύνδεσης του πανεπιστημίου με τη σχολική κοινότητα.
Τους ευχαριστούμε θερμά και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο επιστημονικό και εκπαιδευτικό τους έργο.

Tη χαρά να φιλοξενήσει την ψυχολόγο και τις κοινωνικές λειτουργούς από το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου μας είχε την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2026 το γυμνάσιο Μελιγαλά. Η επίσκεψη αυτή είχε ως βασικό στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών/ τριων και των 


εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι ειδικοί παρουσίασαν με κατανοητό τρόπο τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός, ποιες μορφές μπορεί να έχει, καθώς και ποιοι τρόποι υπάρχουν για την πρόληψη και την αντιμετώπισή του. Η ενημέρωση δεν περιορίστηκε μόνο στη θεωρία, αλλά ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε “role play”. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να μπουν στη θέση του άλλου και να συζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και του αμοιβαίου σεβασμού, ενισχύοντας το θετικό και ασφαλές κλίμα στο σχολείο μας.
Ομάδα επαγγελματιών υγείας από το Κέντρο Υγείας Μελιγαλά είχε τη χαρά να υποδεχτεί τη 16η Δεκεμβρίου 2025, το γυμνάσιό μας.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων και είχε ως στόχο την ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε σημαντικά θέματα που αφορούν τη σωματική και ψυχική υγεία. Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε ενημερωτική δράση με θέμα «Βιώνω τα συναισθήματά μου». Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου
ενημερώθηκαν για τη «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία», ενώ οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν παρουσίαση με θέμα «Αλκοόλ και Νέοι».
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία των μαθητών, ενισχύοντας τον διάλογο, την κριτική σκέψη και την υπεύθυνη στάση ζωής. Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Υγείας Μελιγαλά για τη συνεργασία και τη συμβολή του στην προαγωγή της υγείας των μαθητών μας.
Τη χαρά είχαμε να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας
εκπροσώπους της ΑΜΚΕ Homo Digitals η οποία συνεργάζεται
με το ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου
στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων στον νομό Μεσσηνίας. Η
δράση που πραγματοποιήθηκε για την Β’ τάξη, είχε ως θέμα
τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό, ένα σοβαρό θέμα που αφορά
άμεσα τους μαθητές και είναι απολύτως αναγκαίο να
θωρακιστούν απέναντι στους κινδύνους του. Μέσα από την
παρουσίαση και τη συζήτηση που ακολούθησε τα παιδιά

ενημερώθηκαν για τα προβλήματα που μπορεί να
δημιουργηθούν έτσι ώστε να μπορούν να αναγνωρίζουν τις
μορφές του και να μπορούν να προστατευθούν από τον
διαδικτυακό εκφοβισμό ζητώντας την κατάλληλη βοήθεια.
Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κύριο Λευτέρη και την
κυρία Μαρία για την αναλυτική και ενδιαφέρουσα
παρουσίασή τους και για την ωραία αφίσα που μας χάρισαν.
H προγραμματισμένη άσκηση ετοιμότητας για σεισμό, στο πλαίσιο της συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης της σχολικής κοινότητας σε θέματα πολιτικής προστασίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, στο Γυμνάσιο και Λύκειο Μελιγαλά.
Η άσκηση διεξήχθη κατά τη διάρκεια της δεύτερης διδακτικής ώρας, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Με συντονισμένες ενέργειες, οι μαθητές εφάρμοσαν τα προβλεπόμενα μέτρα αυτοπροστασίας μέσα στις αίθουσες και στη συνέχεια εκκένωσαν με τάξη και ασφάλεια το σχολικό κτήριο, ακο
λουθώντας τις προκαθορισμένες διαδρομές προς τον χώρο συγκέντρωσης.
Στόχος της άσκησης ήταν η εξοικείωση όλων με τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται σε περίπτωση πραγματικού σεισμού, ενισχύοντας την ετοιμότητα, την ψυχραιμία και την ασφάλεια όλης της σχολικής κοινότητας.