ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α ,Γ
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Γ
Το Γυμνάσιο Κουτσοποδίου για 6η συνεχή χρονιά εκδίδει την εφημερίδα του. Μέσα από τις σελίδες της οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις, απόψεις και σύγχρονους προβληματισμούς. Η δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου έδωσε τον καλύτερο της εαυτό δουλεύοντας με όρεξη, μεράκι, πάθος και ενθουσιασμό για την έκδοση της εφημερίδας. Στην έκδοση περιλαμβάνονται άρθρα ποικίλης θεματολογίας τα οποία ενημερώνουν, προβληματίζουν σχετικά με την ανάγκη των νέων για ψυχαγωγία, αληθινή φιλία, επικοινωνία με τους γονείς τους και τις σχέσεις Σχολείο – έφηβοι- συμμαθητές. Ευαισθητοποιούν την μαθητική κοινότητα αλλά και την κοινωνία για την αξία της ανακύκλωσης, προβάλουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, δράσεις και διδακτικές επισκέψεις του σχολείου, καθώς και συνεντεύξεις. Η υπεύθυνη καθηγήτρια για την καθοδήγηση των μαθητών ήταν η φιλόλογος κ.Αγγελοπούλου Ελένη.
Την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η «Ημέρα Υποδοχής» των μελλοντικών μαθητών του σχολείου. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων Κουτσοποδίου, Φιχτίου, Λυρκείας και Αγριλίτσας που πρόκειται να εγγραφούν στο Γυμνάσιο Κουτσοποδίου το επόμενο σχολικό έτος 2019-2020,μας επισκέφτηκαν συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους. Ο σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές το νέο τους σχολείο, να ενημερωθούν για την λειτουργία και τις δράσεις του. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου κάθισαν στα θρανία, είδαν τις αίθουσες, τα εργαστήρια υπολογιστών, τεχνολογίας και χημείας και ενημερώθηκαν από καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων σχετικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων. Μέσα από ένα δημιουργικό διάλογο με τους μαθητές του Γυμνασίου εξέφρασαν απορίες και κυρίως γνώρισαν αυτό που στη σκέψη τους φάνταζε άγνωστο και ξένο. Την εκδήλωση πλαισίωσαν χορευτικά δρώμενα όπου συμμετείχαν από κοινού μαθητές του Γυμνασίου και των Δημοτικών σχολείων.Ελπίζουμε ότι η πρωτοβουλία αυτή που πραγματοποιείται για 2η συνεχή χρονιά να τους βοηθήσει για την πιο ομαλή τους ένταξη στο νέο σχολικό περιβάλλον. Τους ευχόμαστε «Καλό Καλοκαίρι» και τους περιμένουμε το Σεπτέμβριο.
Οι μαθητές της Γ΄ταξης, την Τρίτη 21 Μαΐου 2019, παρακολούθησαν ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα-παράσταση θεάτρου φόρουμ, για τη λήψη αποφάσεων και την πρόληψη.Η παρέμβαση περιλάμβανε δραστηριότητες με τους μαθητές και μια παράσταση θεάτρου φόρουμ, δηλ παράσταση όπου οι μαθητές/κοινό παίρνουν μέρος.Σκοπός του προγράμματος είναι να θέσει ερωτήματα που σχετίζονται με το θέμα της λήψης αποφάσεων σε συνθήκες πίεσης στους εφήβους. Το ζητούμενο δεν είναι οι απαντήσεις άλλα η «διαδρομή» που θα διανύσουν για να φτάσουν σε αυτές. Μια διαδρομή- αναζήτηση που φέρνει τους συμμετέχοντες απέναντι σε προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, ιδανικά, επιθυμίες και ευθύνες.
Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2019 οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή πρωινή βόλτα στην Αρχαία Μεσσήνη.Εκεί ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο και περιηγήθηκαν το Ασκληπιείο, έναν από τους πιο όμορφους χώρους της Αρχαίας Μεσσήνης, το θαυμαστό συγκρότημα δημόσιων κτιρίων της εποχής, που περιλαμβάνει το Δωρικό ναό προς τιμήν της Μεσσήνης, την Κρήνη της Αρσινόης, το Πρόπυλο, το Εκκλησιαστήριο, το Βουλευτήριο. Θαύμασαν από μακριά το ναό του Ιθωμάτα Δία και το επιβλητικό Στάδιο – Γυμνάσιο. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην πόλη της Καλαμάτας.
Το Γυμνάσιο Κουτσοποδίου συμμετείχε στο Φεστιβάλ μαθητικής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στις 13 Μαΐου 2019, στον παλιό Σταθμό των τραίνων στο Ναύπλιο, με τις εργασίες «Ταξίδι στο Χρόνο» και «Ταξίδι στην Ενσυναίσθηση» στην κατηγορία Θεατρικά Δρώμενα και Εικαστικά.
«Ταξίδι στο χρόνο»:“Μία φωτογραφία, ένα σύνθημα, ένα γράμμα, ένα τραγούδι και μια χρονοκάψουλα.
Μία ομάδα δημοσιογράφων βρίσκονται στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου Κουτσοποδίου για να μας ενημερώσουν για την φοβερή ανακάλυψη της χρονοκάψουλας. Ένα ταξίδι στο χρόνο με αποσκευές τις ιδέες των μαθητών. Εσείς τι θα βάζατε σε μια χρονοκάψουλα; ”
Η Θεματική Εβδομάδα με τίτλο «Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα» πραγματοποιήθηκε φέτος από τις 6 έως τις 10 Μαΐου 2019. Περιλάμβανε τη θεματική ενότητα «Σώμα και Ταυτότητα» με τις υποενότητες «διατροφή και υγεία», «πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων» και «έμφυλες ταυτότητες» ως προς τη διαμόρφωση της σχέσης με το σώμα, την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψη των νέων καθώς και θέματα δημοκρατικής κουλτούρας και ανθρώπινων δικαιωμάτων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις ανησυχίες και τις προκλήσεις που εγείρουν θέματα υγείας, ασφάλειας, ελευθερίας από εθισμούς και εξαρτήσεις και να αναζητήσουν λύσεις που θα διασφαλίζουν τα δικαιώματά τους στους αντίστοιχους τομείς. Επιπλέον, δόθηκε στη σχολική κοινότητα η δυνατότητα να αναστοχαστεί ως προς τους όρους και τις συνθήκες που μπορούν να διασφαλίσουν μια αξιοπρεπή και δημοκρατική συμβίωση στον χώρο του σχολείου και ευρύτερα στην κοινωνία.

«Είμαι έφηβος/η τι μου συμβαίνει;»
«Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα»
«Διατροφή και ποιότητα ζωής –ανακύκλωση»