Μήνας: Απρίλιος 2019
Διδακτική επίσκεψη
Διδακτική επίσκεψη
Οι μαθητές της Γ΄τάξης, την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019, επισκέφτηκαν Το Σπήλαιο Κάψια, ένα από τα πιο αξιόλογα σπηλαία της ελληνικής επικράτειας. Βρίσκεται στην περιφέρεια κλειστής γεωλογικής λεκάνης του Μαντινειακού οροπεδίου και συνδέεται με το περίπλοκο σύστημα από φυσικές καταβόθρες που χαρακτηρίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα.Ο πρώτος που αντίκρισε το πανέμορφο σπήλαιο ήταν ο Γάλλος αρχαιολόγος Γουστάβος Φουζέρ το 1887 ενώ πραγματοποιούσε ανασκαφές στην αρχαία Μαντινεία. Η πρώτη έρευνα του σπηλαίου έγινε στις 20 Αυγούστου 1892 από ελληνογαλλική αποστολή με υπεύθυνο τον νομομηχανικό Αρκαδίας Νικόλαο Σιδερίδη και δύο Γάλλους μηχανικούς. Στο σπήλαιο βρέθηκαν ίχνη παλιάς πλημμύρας και πλήθος από θραύσματα ανθρώπινων οστών και κρανίων, σκεπασμένα από λάσπη (πάχους μισού μέτρου) που καλύπτει το δάπεδο του σπηλαίου. Επίσης βρέθηκαν λυχνάρια που πιθανόν να ανήκουν στους ύστερους ελληνικούς χρόνους (4ος & 5ος μ.Χ αιώνας). Στην αίθουσα των «Θαυμασίων» παρουσιάζονται οι σπανιότεροι χρωματισμοί λιθωματικού υλικού από κάθε άλλο γνωστό ελληνικό σπήλαιο. Κόκκινα της φωτιάς, κίτρινα της ώχρας και πρασινογάλαζα ανάμικτα με το κατάλευκο των σταλακτιτών, προσφέρουν ένα μοναδικό θέαμα φυσικής τέχνης
Διδακτική επίσκεψη
Την Τετάρτη, 17 Απριλίου 2019, η Ά τάξη του Γυμνασίου Κουτσοποδίου, πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Νεότητας της Ιεράς Μητρόπολης Αργολίδας. Οι μαθητές περιηγήθηκαν το Κέντρο, που αποτελεί σημείο συνάντησης των νέων της περιοχής του Άργους, όπου μπορούν να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους. Επίσης ενημερώθηκαν για την λειτουργία του, αλλά και για τις δράσεις που οργανώνονται.


«Ντοκιμαντέρ και Εκπαίδευση: Οι μαθητές συζητούν με τους ειδικούς»
Την Τρίτη 16 Απριλίου 2019 οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του Γυμνάσιου Κουτσοποδίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Ντοκιμαντέρ και Εκπαίδευση: Οι μαθητές συζητούν με τους ειδικούς». Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, διοργανώσε πρόγραμμα ενδοσχολικών προβολών ταινιών. Προβλήθηκε η ταινία με τίτλο «Αλταμούρα»και παρευρέθηκε στο σχολείο η Κλεώνη Φλέσσα σκηνοθέτης και δημιουργός της ταινίας. Ακολούθησε δημιουργική και κριτική συζήτηση μετά το πέρας της προβολής. Σκοπός του προγράμματος είναι να ενδυναμωθεί το έργο των εκπαιδευτικών μέσα από την βιωματική προσέγγιση των ταινιών και να υπάρξει αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους που τις δημιουργούν.
Διαβάζουμε …αλλιώς!
Στα πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας τα παιδιά της πρώτης τάξης του Γυμνασίου Κουτσοποδίου, προσεγγίζουν το λογοτεχνικό βιβλίο από την οπτική της ελεύθερης ανάγνωσης, χωρίς περιορισμούς σελίδων και εξεταστέα ύλη. Αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθ
ερη, συνομιλούν με τους ήρωες, μέσω της δημιουργικής γραφής, γίνονται οι ίδιοι ήρωες και κατανοούν, προβληματίζονται , λυτρώνουν και λυτρώνονται! Φέτος το βιβλίο « τα πουλιά στο χιόνι…» της βραβευμένης Τούλας Τίγκα οδήγησε τα παιδιά σε δύσκολα μονοπάτια, όπως αυτό της προσφυγιάς, της περιθωριοποίησης, της διαφορετικότητας, της μοναξιάς, της απώλειας, αλλά και της αγάπης, της συντροφικότητας, της προσμονής , της φαντασίας, της ανθρωπιάς! Καθοδηγητής τους η ίδια η συγγραφέας , η οποία χαιρέτησε την πρωτοβουλία μας και σε επικοινωνία με τα παιδιά έγραψε: «Νοερά, θα βρίσκομαι μαζί σας, όταν συγκεντρώνεστε στη βιβλιοθήκη του σχολείου σας και συζητάτε τα διάφορα θέματα. Και να μην ξεχνάτε ποτέ ότι εσείς τα παιδιά , δημιουργείτε τον καινούριο, μελλοντικό κόσμο , χωρίς να κάνετε τα λάθη που κάναμε ή κάνουμε εμείς οι μεγάλοι . Κρατείστε μόνο τα θετικά στοιχεία που έχει κάθε γενιά, κάθε εποχή». Συνεχίζουμε, λοιπόν, την προσπάθεια της φιλαναγνωσίας στο σχολείο μας, ελπίζοντας ότι το λογοτεχνικό βιβλίο θα βρει στην καρδιά όλων μας τη θέση που του αξίζει!
Θεατρική παιδεία
Οι μαθητές του Γυμνασίου Κουτσοποδίου συμμετέχουν σε δράσεις και παρεμβάσεις θεατρικής παιδείας στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος.Οι παρεμβάσεις υλοποιούνται σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τη διαχείριση των δράσεων πραγματοποιεί μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, μετά το πέρας των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος, κάθε Πέμπτη και ώρα 13:15 έως 14:15, μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. Η είσοδος της φοιτήτριας είναι εγκεκριμένη από το ΥΠΠΕΘ σύμφωνα με το Αρ. Πρωτ. 39940/Δ2/14-03-2019 έγγραφο.
Η μορφή και οι τεχνικές της θεατρικής αγωγής μπορούν να μεταβάλλουν τον στερεότυπο τρόπο της διδασκαλίας σε ζωντανή και ευχάριστη δημιουργική διαδικασία, χωρίς να θίγεται το Αναλυτικό πρόγραμμα. Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών, όχι μόνο στο θέατρο αλλά και στη γενικότερη πολιτιστική τους εκπαίδευση, η διεύρυνση της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας και η θετική επίδραση στην ενεργοποίηση και δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα και στις άλλες σχολικές δραστηριότητες.
Υγιεινή διατροφή
Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2019 οι μαθητές της Α΄ταξης ετοίμασαν ένα υγιεινό πλήρες πρωινό και γευμάτισαν στην τάξη. Στόχος της βιωματικής δράσης η εφαρμογή των γνώσεών τους από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και η σημασία του πρωινού γεύματος στο ξεκίνημα της ημέρας…
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά και το απόλαυσαν.
Διδακτική επίσκεψη
Την Δευτέρα, 8 Απριλίου 2019, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Γυμνασίου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο ΕΠΑΛ Άργους, με στόχο την αποτελεσματική ενημέρωση και πληροφόρηση τους, για τις πιθανές εκπαιδευτικές επιλογές σε ό,τι αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.Επίσης οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ Αργολίδας) και παρακολούθησαν εργαστηριακά πειράματα.


















