Φεβ 24

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Κ.Θ.Β.Ε.

«Παραμύθι για δύο».
https://www.ntng.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=2&production=51291

Στις 29-01-20 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός από τους μαθητές του Γυμνασίου Καμπάνη για να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Παραμύθι για δύο». Το  νεανικό αυτό  έργο, γραμμένο από τον καταξιωμένο σύγχρονο βρετανό συγγραφέα Φίλιπ Ρίντλεϊ, και σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ράπτη ενθουσίασε  τους μαθητές  για την αμεσότητα και τα σύγχρονα θέματα που διαπραγματεύεται.Η επίσκεψη αυτή διοργανώθηκε μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Νοέ 17

Οι βραβεύσεις του Γυμνασίου Καμπάνη στον πανελλήνιο διαγωνισμό: «Ποντιακός Ελληνισμός»

 

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019 αντιπροσωπεία των μαθητών του Γυμνασίου Καμπάνη παρευρέθηκε στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για να παραλάβει τα βραβεία της και να συμμετάσχει στην τελετή βράβευσης των σχολείων που διακρίθηκαν στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα-διαγωνισμό: «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον». Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, που τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, συνδιοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. , το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ποντίων Εκπαιδευτικών.

Ανάμεσα σε 125 σχολικές μονάδες και 1850 δημιουργίες (ποιήματα, διηγήματα, ζωγραφιές, αφίσες, σκίτσα, εφημερίδες, παραμύθια, ταινίες μικρού μήκους, project, τραγούδια, ιστοσελίδες και πολυμεσικές παρουσιάσεις), το Γυμνάσιο Καμπάνη κατάφερε να διακριθεί. Σε συνεργασία με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Κιλκίς και το Ελληνικό Γυμνάσιο Νυρεμβέργης, κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Παραμύθια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Οι μαθητές των τριών σχολείων, ύστερα από πολύμηνη συνεργασία, εικονογράφησαν με  ανανεωτική διάθεση τον μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας, του οποίου η αφήγηση γίνεται στην ποντιακή διάλεκτο. Έτσι, το χρυσόμαλλο δέρας μεταγράφηκε στην ποντιακή σε «Χρυσόμαλλον Ποστ». Επιπλέον, με το τρίτο βραβείο τιμήθηκαν οι μαθητές των τριών αυτών σχολείων στην κατηγορία «Τραγούδια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» για την μελοποίηση αποσπάσματος από το παραμύθι «Το χρυσόμαλλον Ποστ» στην ποντιακή διάλεκτο. Υπεύθυνοι καθηγητές για τις συγκεκριμένες δράσεις από το Γυμνάσιο Καμπάνη ήταν οι κ. Τζήμου Γεωργία, Τζιάλλα Αθανασία, Παπαγεωργοπούλου Παρασκευή και Παπαδόπουλος Μωυσής.

Η αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. κατακλύστηκε από κόσμο καθώς στην εκδήλωση βράβευσης συμμετείχαν 850 μαθητές και εκπαιδευτικοί (από 49 σχολεία) από 19 νομούς της χώρας. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πολλές σημαίνουσες προσωπικότητες ανάμεσα στους οποίους ήταν ο κ. Θεόδωρος Καράογλου, Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο κ. Χατζηκυριακίδης Κυριάκος, Επίκουρος Καθηγητής της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ., ο κ. Πελαγίδης Στάθης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών, η κα Ακριτίδου Δήμητρα, Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο κ. Πασχάλης Στεφάνου, Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών,η κα Σαατσόγλου Ελένη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Νοέ 11

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ

ΡΟΤΟΝΤΑ

Στις 18-10-2019 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη από τους μαθητές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Καμπάνη στο Γαλεριανό Συγκρότημα στη Θεσσαλονίκη, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Τζήμου Γεωργία. Η διδακτική επίσκεψη έγινε μέσα στα πλαίσια του μαθήματος Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές τη μετάβαση από την Ρωμαϊκή εποχή και την Τετραρχία  στην Ύστερη αρχαιότητα και να αντιληφθούν το σπουδαίο γεωπολιτικό ρόλο που έπαιζε η Θεσσαλονίκη τη συγκεκριμένη εποχή. Επιπλέον, η διδακτική επίσκεψη περιλάμβανε ξενάγηση των μαθητών στην Ροτόντα και στον αρχαιολογικό χώρο της πλατείας Ναβαρίνου.

Μαΐ 29

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

Στις 17-5-2019 πραγματοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Καμπάνη εκδηλώσεις για την ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Η φετινή επέτειος είχε βαρύνουσα σημασία για τους μαθητές, λόγω της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τον βίαιο αφανισμό και ξεριζωμό από τις πατρογονικές εστίες του Ποντιακού στοιχείου, το οποίο πάλευε για την επιβίωσή του για περίπου 3.000 χρόνια. Την πρωτοβουλία για την υλοποίηση των εκδηλώσεων ανέλαβαν οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Καμπάνη, με συντονίστρια την κ. Τζήμου Γεωργία. Τα παιδιά αναφέρθηκαν στη μακραίωνη παρουσία του ελληνισμού (7ο π.Χ. αι έως τις αρχές του 20 ου αι.) στη Μαύρη θάλασσα, στους πιο σημαντικούς σταθμούς στης ιστορίας του Πόντου, στους εξισλαμισμούς και τις σφαγές του ποντιακού στοιχείου. Χόρεψαν τραγούδια των αλησμόνητων πατρίδων τους με τη συνοδεία λύρας και νταουλιού. Τραγούδησαν και μίλησαν στην ποντιακή διάλεκτο παρουσιάζοντας τον μύθο από το βιβλίο του Π. Χαιρόπουλου «Ο Πεντικόν και το κορίτσ’ν ατ’έ».

Γεώργιος Κόλα: «Το κλάμα της προσφυγιάς» από τη συλλογή «Ποντιακή Γενοκτονία»

Γεώργιος Κόλα: «Το κλάμα της προσφυγιάς» από τη συλλογή «Ποντιακή Γενοκτονία»

Στην εκδήλωση αυτή συμμετείχαν ομάδα μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς και του Γυμνασίου Καμπάνη, οι οποίοι συνεργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και πήραν μέρος στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα/ διαγωνισμό: «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον». Μάλιστα, ήταν ευτυχής η σύμπτωση για τα δύο σχολεία να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού την ημέρα της εκδήλωσης. Έτσι, στο διαγωνισμό αυτό, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, το Γυμνάσιο Καμπάνη σε συνεργασία με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Κιλκίς και το Ελληνικό Γυμνάσιο Νυρεμβέργης κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Παραμύθια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» και την τρίτη θέση στην κατηγορία «Τραγούδια , Δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Το τραγούδι, που συνέθεσε στην ποντιακή διάλεκτο για το διαγωνισμό ο κ. Γ. Χαριτωνίδης, χόρεψαν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα σε ρυθμό Ομάλ, υπό τη συνοδεία της ορχήστρας του γυμνασίου.
Την εκδήλωση για την ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου παρακολούθησαν εκτός από τα παιδιά του Γυμνασίου και Λυκείου Καμπάνη, μαθητές και καθηγητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς , η διευθύντρια του σχολείου κ. Ε. Τεχλικίδου, οι δάσκαλοι και οι μαθητές της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου της Νέας Σάντας, μέλη των  πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής, ο πρόεδρος του Ποντιακού Συλλόγου Ν. Σάντας κ. Κ. Κουρτίδης. Πολλές ευχαριστίες οφείλονται στις γυναίκες του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καμπάνη, οι οποίες κέρασαν τους προσκεκλημένους ποντιακά ωτία, τα οποία είχαν φτιάξει οι ίδιες.

Μαΐ 29

ΠΡΩΤΙΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΜΠΑΝΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ

Την πρώτη θέση στην κατηγορία «Παραμύθια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» κατέλαβε το Γυμνάσιο Καμπάνη σε συνεργασία με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Κιλκίς και το Ελληνικό Γυμνάσιο Νυρεμβέργης στον πανελλήνιο διαγωνισμό: « Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον». Οι μαθητές των τριών σχολείων, ύστερα από πολύμηνη συνεργασία, εικονογράφησαν με πρωτοτυπία και ανανεωτική διάθεση τον μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας. Η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει την πρωτοτυπία να γίνεται η αφήγηση του μύθου στην ποντιακή διάλεκτο. Έτσι το χρυσόμαλλο δέρας μεταγράφηκε στην ποντιακή σε «Χρυσόμαλλον Ποστ».
Επιπλέον, το τρίτο βραβείο πήραν οι μαθητές των σχολείων αυτών στην κατηγορία «Τραγούδια , Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» για την μελοποίηση αποσπάσματος από το παραμύθι «Το χρυσόμαλλον Ποστ» στην ποντιακή διάλεκτο. Τους στίχους συνέθεσε και τραγούδησε ο καθηγητής κ. Γ. Χαριτωνίδης, ενώ μουσική εκτέλεση του τραγουδιού ανέλαβαν μαθητές του Γυμνασίου Καμπάνη.
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα που τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO συνδιοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. , το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ποντίων Εκπαιδευτικών. Υπεύθυνοι καθηγητές για τις συγκεκριμένες δράσεις από το Γυμνάσιο Καμπάνη ήταν οι κ. Τζήμου Γεωργία, Τζιάλλα Αθανασία, Παπαγεωργοπούλου Παρασκευή και Παπαδόπουλος Μωυσής.

Μαΐ 08

«Το χρυσόμαλλον ποστ»

Δημιουργίες των μαθητών του Γυμνασίου Καμπάνη.

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν οι μαθητές του Γυμνασίου Καμπάνη και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς για την εικονογράφηση του μύθου της Αργοναυτικής εκστρατείας και την απόδοσή του στην Ποντιακή διάλεκτο. Οι μαθητές των δύο σχολείων, βασιζόμενοι στο κείμενο του Φ. Μανδηλαρά «Ο Ιάσονας και η Αργοναυτική Εκστρατεία» εκδ. Παπαδόπουλος, απέδωσαν με πρωτότυπες και εκφραστικές εικόνες τον γνωστό μύθο. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του Γυμνασίου Καμπάνη δουλεύοντας με επιμονή και μεθοδικότητα φιλοτέχνησαν τις είκοσι-δύο από τις είκοσι-έξι εικόνες του βιβλίου. Υπεύθυνη συντονίστρια για το Γυμνάσιο Καμπάνη ήταν η κ. Τζήμου Γεωργία. Η πρωτοβουλία για τη δράση αυτή ανήκει στους δασκάλους του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς και στη διευθύντρια του σχολείου κ. Ε. Τεχλικίδου, όπου ανέλαβαν τις διαδικασίες για την έκδοση του βιβλίου με τίτλο «Το Χρυσόμαλλον Ποστ». Η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει την πρωτοτυπία να γίνεται η αφήγηση του μύθου στην ποντιακή διάλεκτο, ενώ παράλληλα υπάρχει σε μικρότερη γραμματοσειρά το κείμενο του Φ. Μανδηλαρά. Η απόδοση του κειμένου στα ποντιακά έγινε από την κ. Γρηγοριάδου Μαρία. Την γραφιστική επιμέλεια του βιβλίου είχε η Σπυρλιάδου Σοφία.

Επιπλέον, ένα τετράδιο εργασιών συνοδεύει το εικονογραφημένο μύθο, έχοντας τις ίδιες εικόνες σε ασπρόμαυρο φόντο και με χώρο, για να γράψουν ή να ζωγραφίσουν οι μικροί αναγνώστες τις δικές τους σκέψεις.

Αφορμή για την παρουσίαση του μύθου της Αργοναυτικής εκστρατείας στα ποντιακά αποτέλεσε η από κοινού συμμετοχή του Γυμνασίου Καμπάνη, του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς και του Γυμνασίου της Νυρεμβέργης στο διαγωνισμό Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον,

Οι δράσεις των μαθητών για τον διαγωνισμό Ποντιακός Ελληνισμός

που το συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή των τριών σχολείων, με προεξάρχον το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κιλκίς στο διαγωνισμό, πλαισιώνεται και από άλλες δράσεις. Παράλληλα με την εικονογράφηση του μύθου, ο κ. Γ. Χαριτωνίδης συνέθεσε ένα τραγούδι εμπνευσμένο από το ταξίδι του Ιάσονα στην Κολχίδα σε ρυθμό ομάλ, την μουσική εκτέλεση του οποίου έχουν κάνει οι μαθητές του Γυμνασίου Καμπάνη, ενώ χορεύεται από όλους τους μαθητές που συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Επιπλέον, η κ. Ν. Ορφανίδου πραγματοποίησε σε CD την ακουστική απόδοση του μύθου στη ποντιακή διάλεκτο. Στη δράση αυτήν βοήθησε ενεργά και το Γυμνάσιο Νυρεμβέργης, όπου μέσω skype και e-mail με το Ε.Ε.Ε.Ε. Κ. Κιλκίς σχεδίασαν από κοινού σελιδοδείκτες με θέμα την Αργοναυτική εκστρατεία.

Μαΐ 08

Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Ιστορία της Μακεδονίας»

Στις 07-03- 2019 το Γυμνάσιο Καμπάνη επισκέφτηκε τον κινηματογράφο CINEPLEX στη Θεσσαλονίκη, όπου παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Ιστορία της Μακεδονίας». Το πρόγραμμα αυτό, που δημιουργήθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Φωτόγραμμα, επικεντρώνεται στα σπουδαιότερα ιστορικά γεγονότα της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής από την αρχαιότητα έως σήμερα με κυριότερους σταθμούς την εποχή του Μέγα Αλέξανδρου, την Τουρκοκρατία και τις αρχές του 20ου αι. με τους Βαλκανικούς πολέμους. Κατά τη διάρκεια της προβολής οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επεμβαίνουν στην αφήγηση των γεγονότων μέσω ασυρμάτων τηλεχειριστηρίων, προσδίδοντας στην κινηματογραφική αυτή εμπειρία χαρακτήρα διαδραστικό. Η επίσκεψη αυτή οργανώθηκε από την κ. Τζήμου Γεωργία μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος του μαθήματος της Ιστορίας αλλά και του πολιτιστικού προγράμματος «Ανακαλύπτοντας τις ρίζες μας», που υλοποιεί η ίδια κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-2019.

Ιαν 13

Διδακτική επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης

ΕΒΡΑΪΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Στις 29-11-2018 οι μαθητές της τρίτης τάξης του Γυμνάσιου Καμπάνη πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Η εκδρομή υλοποιήθηκε μέσα στα πλαίσια των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γραμματείας και Ιστορίας με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Τζήμου Γεωργία, Παπαγεωργοπούλου Παρασκευή και Τζιάλλα Αθανασία. Το μουσείο παρείχε ξενάγηση, η οποία διήρκησε περίπου μία ώρα. Μέσα από την αφήγηση των πιο σημαντικών σταθμών της ιστορίας των εβραίων της Θεσσαλονίκης, οι μαθητές γνώρισαν εκφάνσεις του πολιτισμού, της θρησκείας και της καθημερινότητας τους. Αντελήφθησαν τη συμβολή της εβραϊκής κοινότητας στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν τα παιδιά στην αίθουσα του Ολοκαυτώματος, όπου το κίτρινο αστέρι η στολή των φυλακισμένων εβραίων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης έδωσε την αφορμή για την εξιστόρηση των γεγονότων της κατοχής και του Ολοκαυτώματος. Η ξενάγηση έκλεισε στη νέα πτέρυγα του μουσείου, όπου είναι αναρτημένα χιλιάδες ονόματα θυμάτων του Ολοκαυτώματος των εβραίων της Θεσσαλονίκης.

Ιαν 13

Υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων από το Κέντρο Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ

Το Κέντρο Πρόληψης «ΝΗΡΕΑΣ» υλοποίησε στο Γυμνάσιο Καμπάνη βιωματικά εργαστήρια που απευθύνονταν στους μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας. Στις 12-11-2018 η πρώτη τάξη επέλεξε να πάρει μέρος σε πρόγραμμα με θέμα τη διαχείριση άγχους και τίτλο «Άγχος… τι να κάνω με αυτό; Στις 13-12-2018 η δευτέρα γυμνασίου συμμετείχε στο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Αλλάζοντας…» και θέμα τις αλλαγές που έχουν να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν οι έφηβοι σε αυτή τη φάση της ζωής τους. Τέλος, στις 19 και 20 Νοεμβρίου οι μαθητές της τρίτης γυμνασίου υλοποίησαν το βιωματικό εργαστήρι «Ο εαυτός μου … γνωστός μα και άγνωστος συνάμα» με θέμα την αυτοεκτίμηση.

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων