Ο Καθηγητής Λεωνίδας Μακρίδης – Ο Δημιουργός ενός Χώρου Έμπνευσης

Στο πρόσωπο του καθηγητή Καλλιτεχνικών κ. Λεωνίδα Μακρίδη, το σχολείο μας είχε φέτος την τύχη να συναντήσει όχι μόνο έναν εκπαιδευτικό με πάθος και γνήσιο ενδιαφέρον για τους μαθητές του, αλλά κι έναν αυθεντικό δημιουργό, ο οποίος με όραμα, μεράκι και προσωπική εργασία δημιούργησε από το μηδέν έναν μοναδικό χώρο: την ολοκαίνουργια αίθουσα Καλλιτεχνικών και Τεχνολογίας.

Με γνώμονα τη δημιουργικότητα, την αισθητική και τη λειτουργικότητα, ο κ. Μακρίδης σχεδίασε και υλοποίησε εξολοκλήρου έναν χώρο που δεν θυμίζει απλώς σχολική αίθουσα, αλλά ένα ζωντανό εργαστήρι τέχνης και ιδεών. Από τις κατασκευές μέχρι τις εικαστικές παρεμβάσεις, κάθε στοιχείο φέρει τη σφραγίδα της δικής του έμπνευσης. Και όλα αυτά, με απόλυτη αυταπάρνηση και προσωπική εργασία, εκτός διδακτικού ωραρίου, με μόνο κίνητρο την αγάπη του για τη διδασκαλία και τους μαθητές.

Ο κ. Μακρίδης δεν ανακαίνισε απλώς έναν χώρο – τον δημιούργησε. Και μαζί με αυτόν, καλλιέργησε μια νέα αντίληψη για το πώς πρέπει να είναι ένα σύγχρονο και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον. Άφησε ανεξίτηλα το αποτύπωμά του, όχι μόνο στον χώρο, αλλά και στο πνεύμα και στην ψυχή της σχολικής κοινότητας.

Εκφράζουμε τον βαθύτατο σεβασμό και την ειλικρινή ευγνωμοσύνη μας για την προσφορά του και του απονέμουμε τα πιο θερμά μας εύσημα. Τέτοιες πράξεις μάς θυμίζουν ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται στη μετάδοση γνώσεων – είναι πράξη δημιουργίας, αγάπης και έμπνευσης.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων

3   15

Πρόγραμμα Γερμανικών: “Mein Handy und ich” – Το κινητό μου κι εγώ

Οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στο καινοτόμο πρόγραμμα του Ινστιτούτου Γκαίτε “Mein Handy und ich”, μέσα από το οποίο ήρθαν πιο κοντά στη γερμανική γλώσσα με έναν σύγχρονο και διαδραστικό τρόπο. Το κινητό τηλέφωνο, ως καθημερινό εργαλείο, έγινε αφορμή για δημιουργικές ασκήσεις, συζητήσεις και δραστηριότητες, που ενίσχυσαν το λεξιλόγιο και τις δεξιότητες επικοινωνίας στα γερμανικά. Παράλληλα, οι μαθητές προβληματίστηκαν πάνω στη σωστή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας. Μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης, που συνδυάζει γλώσσα και ψηφιακή παιδεία!
Ευχαριστούμε το συνάδερφο των εικαστικών κ. Μακρίδη Λεωνίδα για την βοήθεια του στο ομαδικό  έργο του τμήματος Β2.rrr

Τα Γερμανικά μέσα από το αγαπημένο μας σπορ

Η συγγραφή άρθρων για το αγαπημένο τους άθλημα στα γερμανικά έδωσε στους μαθητές μας μια μοναδική ευκαιρία να συνδυάσουν τη γλώσσα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, εξασκήθηκαν στη σωστή χρήση γραμματικών δομών και βελτίωσαν την ικανότητά τους να εκφράζονται γραπτά.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ένιωσαν τη γλώσσα «ζωντανή» και χρήσιμη, καθώς τη χρησιμοποίησαν για να μιλήσουν για κάτι που αγαπούν. Όταν η μάθηση συνδέεται με το πάθος, τα αποτελέσματα είναι πάντα πιο ουσιαστικά και ευχάριστα!ssss

Ενδοσχολικό Πρόγραμμα Γερμανικής Γλώσσας – Δημιουργία Σχολικής Εφημερίδας “Wie geht’s?”

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών στο Γυμνάσιο Καμπάνης, υλοποιείται ένα καινοτόμο ενδοσχολικό πρόγραμμα με στόχο τη δημιουργία μιας σχολικής γερμανικής εφημερίδας με τίτλο “Wie geht’s?”. Το πρόγραμμα απευθύνεται στους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και φιλοδοξεί να ενισχύσει την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας μέσα από δημιουργική γραφή, συνεργασία και ελεύθερη έκφραση.
 
Η εφημερίδα θα περιλαμβάνει άρθρα, συνεντεύξεις, κόμικς, γλωσσικά παιχνίδια και πολιτιστικά θέματα, όλα γραμμένα στα γερμανικά, με τη βοήθεια και καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ. Κωνσταντέλου Μιχαήλ. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν το λεξιλόγιο και τις γραμματικές δομές που διδάσκονται, σε ένα αυθεντικό και επικοινωνιακό πλαίσιο.
 
Οφέλη για τους μαθητές:
• Ενίσχυση της παραγωγής γραπτού λόγου στη γερμανική γλώσσα.
• Εξοικείωση με αυθενtικό λεξιλόγιο και εκφράσεις καθημερινής ζωής.
• Ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων και ομαδικής δουλειάς.
• Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της αυτοέκφρασης.
• Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσα από τη δημοσίευση των εργασιών τους.
• Επαφή με τον γερμανόφωνο πολιτισμό μέσα από σύγχρονα και διαθεματικά θέματα.
 
Το πρόγραμμα “Wie geht’s?” στοχεύει στο να κάνει τη γλώσσα ένα ζωντανό εργαλείο επικοινωνίας και δημιουργίας, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για τα γερμανικά με έναν βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.unnamed file

Η «Μαντάμ Σουσού» ζωντάνεψε στη σκηνή του Γυμνασίου Καμπάνη!

Μια ξεχωριστή πολιτιστική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν όσοι παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά, την Τετάρτη 21 Μαΐου, στο Γυμνάσιο Καμπάνη. Η παράσταση ήταν το αποτέλεσμα της συστηματικής και δημιουργικής δουλειάς του θεατρικού ομίλου του σχολείου «Alter Ego», στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων που υλοποιούνται με στόχο την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της έκφρασης και της συνεργασίας των μαθητών.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, κ. Φρόση Λαμπρινή, η κ. Τσομπανίδου Αικατερίνη, ως εκπρόσωπος της Διεύθυνσης, οι οποίες συνεχάρησαν θερμά αφενός τους μαθητές για την αξιόλογη προσπάθειά τους, και αφετέρου το σχολείο για τη συνεχή και ουσιαστική του δράση στον πολιτιστικό τομέα. Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ήταν και μαθητές και εκπαιδευτικοί από το ΕΕΕΕΚ Κιλκίς, και από το ΓΕΛ Καμπάνη, προσδίδοντας στην εκδήλωση τον χαρακτήρα μιας πραγματικής γιορτής της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι μαθητές του θεατρικού ομίλου, Alter Ego εργάστηκαν με συνέπεια, φαντασία και πνεύμα συνεργασίας. Παρά τις καθημερινές τους υποχρεώσεις και τις δυσκολίες, αφιέρωσαν χρόνο και ενέργεια, δούλεψαν συλλογικά, στήριξαν ο ένας τον άλλον και επέδειξαν ωριμότητα που ξεπερνά την ηλικία τους. Ανέλαβαν τους ρόλους τους με σοβαρότητα, μελέτησαν, ερεύνησαν, υποδύθηκαν, διαφώνησαν δημιουργικά και τελικά κατέκτησαν όχι μόνο βασικές αρχές της υποκριτικής τέχνης αλλά, κυρίως, την έννοια της ομάδας και της συν-δημιουργίας. Η παράσταση τους έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, να εκφραστούν μέσα από τους ρόλους τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους σε ένα περιβάλλον αλληλοσεβασμού και υποστήριξης.

Η Μαντάμ Σουσού, με το χαρακτηριστικό της χιούμορ και την έντονη υπερβολή, αποτέλεσε το κατάλληλο έργο για να ανοίξει τον διάλογο γύρω από σύγχρονα και διαχρονικά ζητήματα, όπως είναι οι κοινωνικές ανισότητες, οι ανθρώπινες φιλοδοξίες και το διαρκές κυνήγι μιας «άλλης ζωής» που συχνά μας απομακρύνει από την αυθεντικότητά μας. Οι μαθητές, μέσα από τη δημιουργική διαδικασία της προετοιμασίας και της ερμηνείας, κατάφεραν να κατανοήσουν και να αναδείξουν με ευαισθησία και ωριμότητα τα βαθύτερα νοήματα του έργου. Η απόδοσή τους στη σκηνή ανέδειξε με εντυπωσιακό τρόπο τη σάτιρα και τα διαχρονικά μηνύματα του κειμένου – τη ματαιοδοξία, την κοινωνική ανέλιξη, την ανάγκη για αποδοχή και αναγνώριση – επιβεβαιώνοντας ότι το θεατρικό κείμενο παραμένει επίκαιρο και ουσιαστικό.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση επιβεβαιώνει τη σταθερή προσήλωση του Γυμνασίου Καμπάνη στην ενίσχυση της πολιτιστικής παιδείας, στη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών και στην καλλιέργεια της ομαδικότητας, μέσα από δράσεις που αφήνουν ουσιαστικό αποτύπωμα στη σχολική ζωή. Η θεατρική πράξη, ως μορφή συλλογικής έκφρασης και βαθιάς μαθησιακής εμπειρίας, αναδεικνύεται ως πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο, ενισχύοντας τον ρόλο του σχολείου ως ζωντανού κυττάρου πολιτισμού, συνεργασίας και δημιουργίας.MANTAM SOYSOY

e0bf686e ef76 4a90 a7e5 0b9d3cff3cfa 7958bf94 07d9 4c21 972c 071673132be9 78cf5d48 230f 483d a42c 702bb14d6c93 d69285dd 7d0b 47a9 9cdc f6fbd5f5fd52 807b1b7a e983 417e 98a9 c0fb45ca239c 27b8916f ee3c 49cf 9038 34c4918ebf3e 9449ba0c ca01 49a9 aff1 b62180dd4375 4edc06bd 08ef 42c9 bc67 a45ff33a72e6 ccf65e6c 61e9 4db9 8ae6 59e83743a1be 27cb7d88 e6f2 4458 bd50 0e93c59acfad49883395 2da2 425a 8465 5c5e894bad7fcf8e865b-88c4-4f04-a4af-3f2b5b660f1d_(1) (1)

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

Την Τρίτη, 13 Μαΐου 2025, το Γυμνάσιό μας πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη της Καβάλας, με βασικό προορισμό τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, έναν τόπο με τεράστια ιστορική σημασία και παγκόσμια αναγνώριση ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα εντυπωσιακά ερείπια αυτής της σπουδαίας αρχαίας πόλης, που ιδρύθηκε από τον βασιλιά Φίλιππο Β΄ της Μακεδονίας το 356 π.Χ. και υπήρξε σημαντικό στρατιωτικό, πολιτικό και εμπορικό κέντρο. Ανάμεσα στα μνημεία που επισκέφθηκαν ήταν το επιβλητικό αρχαίο θέατρο, η Αγορά, οι Βασιλικές Α και Β, η φυλακή του Αποστόλου Παύλου, ο Οκταγωνικός ναός με τα περίφημα ψηφιδωτά του.

Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου είχαν την τύχη να ξεναγηθούν από την κ. Αθανασία Τσολάκη, η οποία με τις γνώσεις και την αφοσίωσή της κατάφερε να αναδείξει τη μαγεία και τη σημασία αυτού του μοναδικού αρχαιολογικού χώρου. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον κ. Κωνσταντέλο Μιχαήλ, ο οποίος, εκτός από εξαίρετος εκπαιδευτικός του σχολείου μας, αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά ένας εξαιρετικός ξεναγός για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Με το πάθος, την αγάπη και τις γνώσεις του για την αρχαιολογία, καθήλωσε τους μαθητές, μετατρέποντας την ξενάγηση σε ένα πραγματικό ταξίδι στο χρόνο.

15ce455e 9350 48a0 97ae 6f3f4f1f7471 7fcc8023 8b4d 49f0 8c08 2da9b9d90dfa 3c546534 ce52 4500 aff8 2eeed9bee928 1decf587 5a11 42b6 b965 f8b36cb77bcc 617ac911 00be 41bd 94c9 2711bb402498 ccc7c85b 807f 485d b9be a9c38427055d f15e218c 38d8 4806 b46c 326f5e536e2b ae7f9f2e 2de7 4dd3 9a7a 8acf7421a49e a3e7f4ff 9384 4378 89aa 2fa8073e5403 b5e11086 d46f 420f b5a3 71e8ecbe14aa 6832c102 33db 42b8 86bb 8cb15aec6118 e9babb0b 2200 4b28 850f 6b03b93dca4a 1 e9babb0b 2200 4b28 850f 6b03b93dca4a

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά (β Τάξη)

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και με στόχο την ενίσχυση της ιστορικής και πολιτιστικής γνώσης, οι μαθητές του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά, στις Πρέσπες και στη Φλώρινα. Η εκδρομή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για βιωματική μάθηση και γνωριμία με την πλούσια ιστορία και το φυσικό κάλλος της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας.

Πρώτος σταθμός της εκδρομής ήταν η Καστοριά, πόλη γνωστή για τη βυζαντινή της παράδοση και τη μοναδική αρχιτεκτονική. Οι μαθητές επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς, το οποίο φιλοξενεί μια σημαντική συλλογή φορητών εικόνων από τον 12ο έως τον 17ο αιώνα. Η ξενάγηση στο μουσείο προσέφερε στους μαθητές την ευκαιρία να κατανοήσουν την εξέλιξη της βυζαντινής τέχνης και να εκτιμήσουν τη θρησκευτική και πολιτισμική κληρονομιά της περιοχής.

Ακολούθησε επίσκεψη στην ιστορική εκκλησία της Παναγίας της Κοπελιώτισσας, ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία της Καστοριάς, με εντυπωσιακές τοιχογραφίες και μοναδική αρχιτεκτονική. Εκεί, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία της εκκλησίας και το ρόλο της στον θρησκευτικό και κοινωνικό βίο της εποχής.

Η επόμενη στάση ήταν στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, το οποίο παρουσιάζει την ιστορία του αγώνα των Μακεδονομάχων για την απελευθέρωση της περιοχής. Μέσα από εκθέματα, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα αγωνιστών, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με ένα σημαντικό κεφάλαιο της νεότερης ελληνικής ιστορίας.

Στη συνέχεια, η εκδρομή περιλάμβανε επίσκεψη στις Πρέσπες, έναν μοναδικό φυσικό και πολιτισμικό προορισμό. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν την εκκλησία του Αγίου Αχιλλείου, χτισμένη πάνω σε νησάκι της Μικρής Πρέσπας. Η μετακίνηση με πλωτή γέφυρα και η ξενάγηση στον ναό, που χρονολογείται από τον 10ο αιώνα, ενθουσίασαν τα παιδιά και ανέδειξαν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιοχής.

Τελευταίος προορισμός της εκδρομής ήταν η Φλώρινα, όπου οι μαθητές περπάτησαν στην πόλη, επισκέφτηκαν τοπικά σημεία ενδιαφέροντος και απόλαυσαν τη φύση και την ηρεμία του τοπίου. Η Φλώρινα με τη γραφική της όψη και το έντονο καλλιτεχνικό της στοιχείο άφησε στους μαθητές τις καλύτερες εντυπώσεις.

Η εκπαιδευτική αυτή εκδρομή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες, προσφέροντας γνώσεις, συγκινήσεις και όμορφες αναμνήσεις.

bb22745d dbe2 4587 89a1 05cb709a5a17 a42f2b51 ad19 446e 9555 f6e70d5a649f 37547d63 0a72 4225 a509 d2848f12cc00 c86a7cbc ec4c 44ff 82d7 636b9e624e73 5f34cca0 51c5 469f b1cf 297352fa82b3 17ad178c f924 482c a6b9 7969836ab128 234282f5 696d 4481 afd4 b289ceef5a20 40959c15 f8c1 41e8 ab31 137bdf86fa97 a69d2e11 74dc 4518 92cc 381ba88471ed

ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ Γ ΤΑΞΗ

Στο πλαίσιο των  εκπαιδευτικών εκδρομών του σχολείου, η Γ’ τάξη του Γυμνασίου Καμπάνη πραγματοποίησε με επιτυχία τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στα Ιωάννινα.. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης της βιωματικής μάθησης και της εξωσχολικής καλλιέργειας των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σημαντικά πολιτιστικά και ιστορικά σημεία της περιοχής καθώς και τα σημαντικότερα μουσεία ( Αρχαιολογικό, Μουσείο Βρέλλη  , Μουσείο Αργυροχρυσοχοΐας, Σπήλαιο Περάματος).

Ιδιαίτερο σταθμό της εκδρομής αποτέλεσε η επίσκεψη στο Μέτσοβο, όπου οι μαθητές επισκέφθηκαν την Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, η οποία περιλαμβάνει έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα. Η επαφή των μαθητών με τη νεοελληνική ζωγραφική ενίσχυσε τη γνώση και την εκτίμησή τους για την πολιτιστική δημιουργία του τόπου μας.

Την αποστολή συνόδευσαν οι καθηγητέςκ. Παπαδόπουλος   και κ. Κωνσταντέλος  , οι οποίοι με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα εξασφάλισαν την εύρυθμη λειτουργία της εκδρομής και την παιδαγωγική καθοδήγηση των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκειά της.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με περιήγηση στη γραφική λίμνη Παμβώτιδα και στο ιστορικό νησάκι της, προσφέροντας στους μαθητές στιγμές ξεκούρασης, ψυχαγωγίας και πολιτιστικής ευαισθητοποίησης. Η τριήμερη αυτή εμπειρία άφησε σε όλους θετικές εντυπώσεις και σημαντικά εφόδια για τη μελλοντική τους πορεία

79919234 f150 4770 8003 65f10164f6f9 4867d67d 2151 4108 ad67 01e453454f90 2fb3a76f 0dca 4cee 8f96 9b0c437e6081 b927af79 fd2e 4e87 a1f9 c804bb20d256 0ea7cd82 30d0 4fdd 8174 4369982e992a 33c4c122 d414 4589 82f8 ccba99c156c3 4cba0431 563f 410f a124 af9632340bdf 9ef57dcd bc66 4217 aa73 12ab86391ad8 50e4f490 73ee 49f0 9b1f 55d29ce422e0 41f3cb4a 5ca0 4dac 9580 d6ef4da14121 815cd9c6 660c 4052 94b3 5f1e325291c0

15 Νέα Δενδρύλλια στο Σχολείο μας – Συνεχίζουμε με Πράσινες Πρωτοβουλίες!

Με συνέπεια και ενθουσιασμό συνεχίστηκε η προσπάθεια για έναν πιο πράσινο και όμορφο σχολικό χώρο. Σε συνέχεια της πρώτης δενδροφύτευσης που πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου, οι μαθητές του σχολείου μας  σήμερα φύτεψαν άλλα 15 δενδρύλλια στον αύλειο χώρο.

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του Προέδρου της Κοινότητας και του Συλλόγου Γονέων, οι οποίοι συνέβαλαν ουσιαστικά στην παραλαβή των δέντρων και στην οργάνωση της δράσης.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί ένωσαν τις δυνάμεις τους, εργάστηκαν με κέφι, συνεργάστηκαν αρμονικά και πρόσφεραν τον καλύτερό τους εαυτό για το καλό του σχολείου και του περιβάλλοντος.

Κάθε δέντρο που φυτεύεται είναι μια υπόσχεση για το μέλλον – και εμείς συνεχίζουμε με υπευθυνότητα και αισιοδοξία!

Ευχαριστούμε θερμά τον Πρόεδρο της Κοινότητας και τον Σύλλογο Γονέων για τη διαρκή τους στήριξη και πολύτιμη συμβολή στις δράσεις του σχολείου μας.

0ced3a36 667b 4c67 b722 00f41d92f6a9 36dbfe08 c4c8 4317 9bf9 98348e38a743 b72ff536 61d6 41b0 b1f5 075270ab03fe 63116d9c b7b5 4029 984e 2f53f27ac59e

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση