Εκπαιδευτική δράση με ευαισθησία και υπευθυνότητα
Με αφορμή το διαχρονικό ζήτημα της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων στην Ίο, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου του Βαλέτειου Γυμνασίου συμμετείχαν σε μια στοχευμένη εκπαιδευτική δράση με άξονα τη φιλοζωία και την κοινωνική υπευθυνότητα.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ενεργός Πολίτης», υπό τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Ζαχαρούλη Οδυσσέα ΠΕ (86)και Καλλιόπης Βασταρούχα (ΠΕ80) . Μέσα από συζήτηση, ερευνητική εργασία και αναστοχασμό, οι μαθητές ανέλυσαν το ζήτημα των αδέσποτων ζώων, τη σχετική νομοθεσία, τις ευθύνες των πολιτών και τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν σε τοπικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές είχαν τη χαρά να ενημερωθούν από τον Δήμαρχο Ιητών, ο οποίος ανταποκρίθηκε πρόθυμα στην πρόσκληση του σχολείου και παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Δήμου για τη διαχείριση των αδέσποτων. Ο κ. Δήμαρχος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:
- στην κατασκευή καταφυγίου ζώων στην περιοχή Αλμυρού,
- στα προγράμματα στείρωσης και σίτισης που υλοποιούνται από τον Δήμο,
- στη σημασία της συνεργασίας των πολιτών με τις τοπικές αρχές.
Η επίσκεψη αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τους μαθητές, οι οποίοι στη συνέχεια πρότειναν λύσεις και δικές τους ιδέες, όπως:
- η κατασκευή μικρών «πολυκατοικιών για γάτες» σε επιλεγμένα σημεία του νησιού,
- η δημιουργία έντυπου υλικού ενημέρωσης για τη φιλοζωία και την υπεύθυνη υιοθεσία,
- η ενεργή συμμετοχή των νέων σε μελλοντικές φιλοζωικές δράσεις.
Οι εργασίες των μαθητών περιλαμβάνουν προσωπικά κείμενα, εικαστικές δημιουργίες και φωτογραφίες, αποτυπώνοντας τη δική τους στάση και φωνή απέναντι σε ένα θέμα που μας αφορά όλους.
Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία ενίσχυσε τη φιλοζωική κουλτούρα, άνοιξε δίαυλο διαλόγου με την τοπική αυτοδιοίκηση και ανέδειξε την αξία της ενεργού συμμετοχής και της προσωπικής ευθύνης στη σχολική κοινότητα και πέρα από αυτήν.
Ακολουθούν ατομικές εργασίες των μαθητών (κατά αλφαβητική σειρά):