Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής

Οι μαθητές/-τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2019 – 2020, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-eggrafes στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-eggrafes.minedu.gov.gr,

συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την 22η Μαΐου και ώρα 10:00 έως τη 17η Ιουνίου 2019 και ώρα 00:00. Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/-τριών την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωριστεί στο ΠΣ myschool. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/-τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis), εφόσον είναι καταχωρισμένοι στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους)

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

Από τη Διεύθυνση

Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας

Περιγραφική αξιολόγηση: το Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας αποκαλύπτει

 

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Δ Κύκλου Επιμόρφωσης για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Μακεδονίας, σε εφαρμογή της Πράξης: «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος», προσκάλεσε τους/ τις Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενους/ες των σχολικών μονάδων Υποχρεωτικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας σε επιμορφωτική ημερίδα στο 4ο ΓΕΛ Κοζάνης στις 16/4/2019 (9:15 πμ -13:15 μμ).
Στην επιμορφωτική ενημέρωση συμμετείχε το Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας με εκπαιδευτικό-εκπρόσωπο του σχολείου για την παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος της περιγραφικής αξιολόγησης, που εφαρμόστηκε πιλοτικά στο Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας κατά τα παρελθόντα σχολικά έτη.
Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε στο ακροατήριο με διαφάνειες και αναλύθηκε κατά την επιμορφωτική συνάντηση όλο το υλικό της αξιολόγησης (φυλλάδια, εργασίες, αξιολογικές ατομικές εκθέσεις) που υπήρξε αντικείμενο ανάλυσης κι επεξεργασίας από τον εκπαιδευτικό μας, τον κ. Σακελλάρη Κωνσταντίνο ΠΕ02, και τους μαθητές του κατά τη εφαρμογή του προγράμματος στη σχολική αίθουσα και εκφράστηκαν αξιολογικές κρίσεις για την αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος κατά τη βιωματική εφαρμογή στη σχολική πράξη.
Παράλληλα, παρουσιάστηκε στους επιμορφούμενους κι αναλύθηκε από τους συντονιστές της επιμόρφωσης το νομοθετικό πλαίσιο της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση με παραδείγματα και προσωπικές αξιολογικές τοποθετήσεις βάσει θεωρητικής εμπειρίας κι ενημέρωσης από το ΙΕΠ. Ακολούθησε συζήτηση, εκφράστηκαν σχόλια και ζητήθηκαν διευκρινίσεις από το ακροατήριο για τη δομή, την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα του καινοτόμου προγράμματος.

Το Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας επιλέχθηκε ως το πιλοτικό σχολείο του νομού Κοζάνης για την εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης καθώς για χρόνια εφάρμοζε το τρέχον πρόγραμμα. Ο Διευθυντής και οι καθηγητές του Γυμνασίου συγχαίρουμε από καρδιάς τον κ. Σακελλάρη για την ολοκληρωμένη και μεστή του παρουσίαση στην παραπάνω ημερίδα.

 

Ο Διευθυντής                                                                                    Οι καθηγητές του Γυμνασίου

Παντσίδης Χρήστος ΠΕ03

Ένα μικρό Ευχαριστώ

 

Όλοι εμείς στο Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας, καθηγητές και μαθητές, λέμε το μικρό μας “Ευχαριστώ” στην Ξανθοπούλου Νικολέτα, σύζυγο του Στάθη Ανδρεάδη. Μικρό κι ειλικρινές το Ευχαριστώ μας- πόσο μεγάλο να φαντάξει μέσα σε όλα τα δύσκολα του καιρού- για το ποσό των 150 Ευρώ που δώρησε στο σχολείο μας στη μνήμη του συζύγου της, το σχολείο που υπηρέτησε χρόνια κι αγάπησε ο Στάθης. Λένε πως οι άνθρωποι δεν φεύγουν όσο τους θυμόμαστε και τους κρατάμε ζωντανούς σε μια μικρή γωνιά του μυαλού μας. Ίσως δεν φεύγουν γιατί κι οι ίδιοι αφήνουν τη σκέψη τους δίπλα μας, μας νοιάζονται κι αγωνιούν για τα βήματά μας…

Από το Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας

Σ.Κ

Φωτογραφία: owantana/ pixabay

Ήταν μια σημαία, μια φορά κι έναν καιρό…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ήταν μια σημαία παρατημένη στη γωνία. Μόνη. Τσαλακωμένη τόσους μήνες στην απραξία της. Περίμενε τα χέρια που θα της έδιναν ξανά την περηφάνια της. Ποιος θα βρισκόταν; Ποιος θα ξυπνήσει νωρίς στην αργία του; Ποιος θα αφήσει τη βόλτα του γι’ αργότερα; Το σχολείο έτσι κι αλλιώς είχε λίγους υπερασπιστές. Ίσως και να είχαν κουραστεί από τις τόσες επιθέσεις.

Ώσπου ένα κορίτσι είπε: « Εγώ».

Και ήρθε πρωί-πρωί. Χαμογελαστό. Ντυμένο τον ουρανό και τη θάλασσα. Συντρόφεψε τη σημαία εκείνη τη γιορτινή μέρα. Της παραστάθηκε. Την τίμησε. Την κράτησε στο ύψος που της έπρεπε.

Αθηνά το όνομά της. Σημαιοφόρος του Γυμνασίου Εράτυρας. Πρώτη στη βαθμολογία, πράγματι. Και οι  διακρίσεις της ήτανε κι αυτές πολλές. Άξια σε πνεύμα και ήθος. Αλλά αυτό που την ξεχώρισε τούτη τη δύσκολη χρονιά ήταν η προθυμία και η δύναμή της να μετατρέψει το «πρέπει» σε αυτόβουλο «θέλω».

Μήτου Γιώτα ΠΕ02

 

Και σαν εκείνες τις μακρινές αγωνίστριες του 1821 πήγε η Αθηνά μας τη σημαία εκεί που έπρεπε να πάει. Όχι μόνο στην πλατεία, όχι μόνο στην εκκλησία, όχι μόνο στο μνημείο με τα στεφάνια αλλά και κει στον δρόμο τον μεγάλο. Εκεί που άλλοτε οι φωνές των μαθητών του Γυμνασίου της Εράτυρας γέμιζαν ασφυκτικά το πλακόστρωτο και κρεμόταν στα φύλλα των δέντρων της πλατείας. Λίγο παραπίσω στάθηκε μια φίλη της και στην ίδια γραμμή μια καλή μας καθηγήτρια – Μήτου η αγαπημένη. Έτσι. Η σημαία μας πέρασε. Μια σημαιοφόρος. Μια φίλη. Μια καθηγήτρια. Τρεις. Ανέκαθεν ο αριθμός τρία έκρυβε την ολότητα. Εύγε σε αυτούς που τολμούν! Ναι, ας μη γελιόμαστε. Αυτό θέλαν να μας πουν εκείνοι οι μακρινοί πρόγονοι, που ένα πρωί σήκωσαν το κεφάλι, είδαν τον ήλιο κι είπαν “Φτάνει πια, μέχρις εδώ! Κι ο κόσμος ας μας πει τρελούς!”

Σε αυτούς που τολμούν

Κωνσταντινίδου Σέβη ΠΕ01

Φωτογραφία: Γιώργος Βλάχος

 

Μάρτιος του 1821

 

Τα πρώτα χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821 όλοι μιλούσαν γι’ αυτή σαν παραμύθι και τα πρόσωπα που ξεχώρισαν πέρασαν στο χώρο του μύθου. Σήμερα; Πόσοι γνωρίζουν; Πόσοι αναγνωρίζουν; Πόσοι πιστεύουν; Θα θυμόμασταν τον Καραϊσκάκη, αν δεν ήταν γήπεδο;
Γι’ αυτό η σημερινή μας γιορτή ήταν κάτι σαν μάθημα: η αλφαβήτα της Επανάστασης. Κάθε γράμμα και μια αναφορά σε γεγονότα, πρόσωπα, τόπους… Προτάξαμε κι ένα μικρό θεατρικό του Βασίλη Αναστασιάδη, με τύπους της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας που βλέπουν την επέτειο της 25ης Μαρτίου ως οτιδήποτε άλλο εκτός από ευκαιρία περισυλλογής για το τότε και τη σύγκρισή του με το σήμερα. Τέλος, δεν χάσαμε την ευκαιρία για παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια: η Επανάσταση στάθηκε η αρχή του σημερινού κράτους μας και αυτό οφείλουμε να το γιορτάζουμε με χαρά.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκδήλωση στάθηκαν δημιουργικοί και ευφάνταστοι. Με όρεξη και ιδέες έφτιαξαν μια ατμόσφαιρα που διατήρησε ως το τέλος το ενδιαφέρον όσων την παρακολουθούσαν. Ελπίζουμε, λοιπόν, ο φετινός εορτασμός της 25ης Μαρτίου να φανεί εξίσου χρήσιμος και ευχάριστος.

Μήτου Γιώτα ΠΕ02

Φωτογραφία

Καλό Παράδεισο, Στάθη

 

Πώς είναι να αποχαιρετάς έναν συνάδερφο εκλεκτό, ευγενικό, αξιαγάπητο; Λίγο νωρίτερα ο Στάθης Ανδρεάδης, θεολόγος, μας έφυγε. Δεν θα τον ξαναδούμε να ανεβαίνει τα σκαλιά της Εράτυρας, να ανοίγει την πόρτα του γραφείου, να κάθεται στην αγαπημένη του θέση. Να μιλάει με κείνη την ήρεμη φωνή και να σκάει ένα γλυκό χαμόγελο στην άκρη των χειλιών. Να συζητάμε και να κοιτάμε το ρολόι- να παγώσει ο χρόνος, να κρατήσουμε κι άλλο τις συζητήσεις με εκλεκτούς συναδέρφους. Δεν θα τον ξαναδούμε να φροντίζει εκείνα τα δυο δεντράκια της εισόδου που τα φύτεψε λίγο πριν αποχωρήσει από την ενεργό δράση και κυρίως εκείνο το ένα, το πιο αδύναμο που ήθελε πιότερη προσοχή… Όλοι εμείς, που τον γνωρίσαμε σαν συνάδερφο, άλλοι από μας που τον γνωρίσαμε σαν επισκέπτη συνταξιούχο στο αγαπημένο πέτρινο σχολείο της Εράτυρας, “Καλό Παράδεισο” του λέμε και στεκόμαστε δίπλα στην οικογένειά του.

“Μακαρία ἡ ὁδός, ἢ πορεύει σήμερον, ὅτι ἡτοιμάσθη σοὶ τόπος ἀναπαύσεως.”

 

Από το Γυμνάσιο Γαλατινής παρ. Εράτυρας

Ο Διευθυντής, Παντσίδης Χρήστος, και οι καθηγητές του σχολείου.

 

Σ.Κ

Φωτογραφία Σ.Κ

 

Κλαδαριές και στιχάκια

          

        

 

Παρασκευή, η τελευταία των ημερών. Έπιασαν δουλειά νωρίς. Έδεσαν το κεντρικό στέλεχος με σύρματα, σώρευσαν τα κλαδιά γύρω γύρω, υψώθηκε η κλαδαριά έτοιμη για άναμμα. Οι μαθητές της Γαλατινής και της Εράτυρας. Στο σχολείο μας. Στη Γαλατινή. Μετά την τρίτη ώρα το γλέντι ξεκίνησε. Πυρ στην κλαδαριά, πυρ στη μουσική και πυρ στα στιχάκια που σκάρωσαν οι μαθητές σχολιάζοντας  τους καθηγητές- ως γνωστόν από τη σάτυρα δεν γλιτώνει κανείς! Φυσικά πυρ και στο φαγητό και τα γλυκά που έφερε ο αγαπητός σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Πυρ και στο παγωτάκι που έκανε η αγαπητή μας κ. Μήτου. Ευτυχώς μας πρόλαβαν και οι παλιοί μας μαθητές, σχολώντας από το Λύκειο πέρασαν για μια “καλημέρα”. Ήταν όμορφη αυτή η Παρασκευή. Μπράβο σε όλους! Ναι, να είμαστε γεροί και να ξεφαντώνουμε εδώ πάνω στα όρη και στα ψηλά βουνά! Αυτό!

 

Σ. Κ

Φωτογραφίες Σ.Κ

Επίδοση Βαθμολογίας

 

Οι έλεγχοι προόδου των μαθητών του Γυμνασίου Γαλατινής παρ. Εράτυρας θα δοθούν την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 13.00 στο κτήριο του Γυμνασίου Γαλατινής. Καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να παρευρεθούν για την παραλαβή των ελέγχων και για γενικότερη ενημέρωση.

Ο Διευθυντής

Παντσίδης Χρήστος ΠΕ03

 

Φωτογραφία: Larisa-K/pixabay

Γραφίς Γαλατινής και Εράτυρας Γραφείς

 

 

Οι μαθητές του Α1 και του Γ2 συνεχίζουν τη λειτουργία του ηλεκτρονικού περιοδικού του Γυμνασίου Γαλατινής παρ. Εράτυρας, Γραφίς Γαλατινής και Εράτυρας Γραφείς, το οποίο δημιουργήθηκε τη σχολική χρονιά 2017/2018. Οι μαθητές γράφουν άρθρα για την περιοχή, τις δραστηριότητες των κατοίκων αλλά και για ο,τιδήποτε τους ενδιαφέρει συμμετέχοντας έτσι στο πολιτιστικό πρόγραμμα που ξεκίνησε πέρσι και συνεχίζεται φέτος για δεύτερη χρονιά. Ταυτοχρόνως βγάζουν φωτογραφίες και προσπαθούν να αξιοποιούν το δικό τους φωτογραφικό υλικό στα άρθρα τους. Ένας από τους στόχους του προγράμματος είναι η επαφή με τους κατοίκους της περιοχής και η εμπλοκή τους στη δημιουργία των άρθρων. Πολλές ιδέες είναι στο τραπέζι για το πως θα γίνει αυτό. Στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές θα δραματοποιήσουν σκηνές των άρθρων τους και θα καλέσουν τους κατοίκους της περιοχής σε μια πολλά υποσχόμενη παρουσίαση.

 

Φωτογραφία: Βούλα Μοράβα