Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Γυμνασίου με Λ. Τ. Φολεγάνδρου και συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο
Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας 2024 με θεματικό άξονα

«΄Ελα να σου μιλήσω για τον τόπο μου»
Διοργάνωση: Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας
΄Εγκριση από Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σμαράγδα Λ. Ζάγκου

Συμμετείχαν οι μαθητές: Γεράρδης Κοσμάς, Β΄ τάξη Γυμνασίου
Μαρινάκης Ιωάννης, Β΄ τάξη Γυμνασίου
Γεράρδης Απόστολος, Γ΄ τάξη Λυκείου
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος, Γ΄ τάξη Λυκείου

Θέμα εργασίας: «Η ψυχαγωγία στη Φολέγανδρο μέσω θρησκευτικών εκδηλώσεων»
Σκοπός της εργασίας:
Ο σκοπός είναι η προβολή και η ανάδειξη των εθιμικών τοπικών συνηθειών, η υιοθέτησή τους από τους μαθητές, αλλά και η ένταξή τους σε ένα Δίκτυο Σχολείων από 394 Δημοτικά , Γυμνάσια και Λύκεια από όλους τους νομούς της χώρας μας. Η κοινωνικοποίηση, η
ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των 394 σχολείων, η καλλιέργεια του κριτικού και κοινωνικού τους εγγραμματισμού αποτελούν τα σημαντικότερα οφέλη για τους μαθητές μας και αυριανούς πολίτες.



Λήψη αρχείου

—————————————————————————————–

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιδρύματος Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη

<<Λέμε την αλήθεια στην εξουσία>>

Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (15.11.2023/ Φ16/131681/Δ2)

Επιμέλεια εργασίας: Σμαράγδα Λ. Ζάγκου

Συμμετείχαν οι μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου

ΘΕΜΑ : Ευρωπαική Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Οδύσσεια του Ομήρου

Άρθρα της Ευρωπαικής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Θεμελιωδών Ελευθεριών  και σύνδεσή τους με τους στίχους της  α΄ ραψωδίας της Οδύσσειας του Ομήρου.

Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να συνδέσει την Ευρωπαική Σύμβαση για την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών με τα αντίστοιχα δικαιώματα, όπως αυτά προβάλλονται στους 497 στίχους της α΄ραψωδίας της Οδύσσειας του Ομήρου.

Για τον λόγο αυτόν έχουν επιλεγεί από διάφορες  Ευρωπαικές Συμβάσεις  άρθρα, το περιεχόμενο των οποίων ενυπάρχει σε όλη την έκταση της Οδύσσειας.

Από την ανάλυση του θέματος  μπορούμε να παρατηρήσουμε την σύνδεση άρθρων για τα δικαιώματα και την προστασία του ανθρώπου, τα οποία ψηφίστηκαν σε Ευρωπαικές Συμβάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, με εκείνα τα δικαιώματα, όπως αυτά προβάλλονται στην Οδύσσεια του Ομήρου και συγκεκριμένα στους 497 στίχους της α΄ ραψωδίας.

Με βάση την επιλογή των άρθρων από την Σύμβαση της Ρώμης (4/11/1950) στην α΄ ραψωδία της Οδύσσειας εντοπίζουμε:

Το δικαίωμα στη ζωή.

Το δικαίωμα στην προσωπική ελευθερία και ασφάλεια.

Το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής.

Την ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας.

Την ελευθερία έκφρασης.

Το δικαίωμα σύναψης γάμου.

Την απαγόρευση κατάχρησης δικαιώματος ή την απαγόρευση κατάλυσης δικαιωμάτων ή ελευθεριών.

Με βάση την επιλογή των άρθρων από την Σύμβαση του Παρισιού (20/3/1952) στην α΄ ραψωδία  εντοπίζουμε την προστασία της περιουσίας.

Με βάση την Ευρωπαική Σύμβαση του Στρασβούργου (16/9/1963) παρατηρούμε  στην α΄ ραψωδία της Οδύσσειας την ελευθερία μετακίνησης.

Τέλος στο Συμβούλιο της Ευρώπης στο Στρασβούργο (22/11/1984) το άρθρο για την ισότητα μεταξύ των συζύγων προτάσσεται και στην Οδύσσεια του Ομήρου.

Σύμφωνα με τα παραπάνω,  θεωρούμε ότι οι αντιλήψεις του Ομήρου  ήταν αιώνες πιο μπροστά από την εποχή του. Παρά το ότι έζησε στην Γεωμετρική Εποχή 750-700 π,χ,, προτάσσει δικαιώματα και ελευθερίες , που θεμελιώνονται στο β΄ μισό του 20ου αιώνα. Με άλλα λόγια ο ΄Ομηρος προασπίζει δικαιώματα και ελευθερίες του ανθρώπου, που αποτελούν αξίες πανανθρώπινες και διαχρονικές.

——————————————————————————————-

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα « Εικονική Επιχείριση».
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: κυρία Καλιάνη Στεφανία και κυρία Κωνσταντή Ασπασία.
Συμμετέχοντες μαθητές: οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης Λυκείου.
Στα πλαίσια συμμετοχής του σχολείου μας στο project «The Company Program» –
«Εικονική Επιχείρηση» που υλοποιείται στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς από το Junior Achievement Worldwide, τον 5ο καλύτερο μη-κερδοσκοπικό οργανισμό στον κόσμο, υποψήφιο και για το Νόμπελ Ειρήνης 2023 (έγκριση ΥΠΑΙΘ: αρ. πρωτοκόλλου
Φ15/108483/Δ2), οι μαθητές των Α’ και Β’ Λυκείου συμμετέχουν σε ένα παγκόσμιο, βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας.
Η «Εικονική Επιχείρηση» αναδεικνύει τα φανερά αλλά και τα κρυφά ταλέντα παιδιών, ενώ «ανοίγει πόρτες» και δημιουργεί σπουδαίες ευκαιρίες για τους μαθητές του σχολείου, αλλά και την τοπική κοινωνία. Καλεί τα παιδιά να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση», με αληθινά προϊόντα/υπηρεσίες, που αξιολογούνται από κριτική επιτροπή του JA Greece. Η συμμετοχή του σχολείου μας υποστηρίζεται από την εθελόντρια μέντορα Πρόεδρο του ΕΟΤ του Υπουργείου Τουρισμού, κα Γκερέκου Άντζελα, που συμβούλευσε και καθοδήγησε τη μαθητική ομάδα, λύνοντας απορίες και μεταδίδοντας γνώσεις και εμπειρίες από την καριέρα της στο χώρο του τουρισμού. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί λίγο πριν τη λήξη του διδακτικού έτους.
Στη δεδομένη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία ιστοσελίδας της επιχειρηματικής ιδέας από τους μαθητές, καθώς και η έρευνα, με τον ακόλουθο πειραματισμό, των τελικών συνταγών των παραγόμενων προϊόντων.

—————————————————————————–

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «The Tipping Point

Το σχολείο μας για άλλη μια χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού με διαδικτυακές συναντήσεις με μέντορες διαφόρων επαγγελμάτων μέσα από την κοινότητα του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού «Τhe Tipping Point με χρήση της πλατφόρμας 100 Mentors. Πιο συγκεκριμένα το σχολείο μας επιλέχθηκε να συμμετέχει στη δράση «Από τις μητροπόλεις του κόσμου στις σχολικές τάξεις της Ελλάδας» η οποία υλοποιείτε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.

Μέσα από τη δράση αυτή το σχολείο μας έγινε μέλος ενός δικτύου που προωθεί την καινοτομία και τη σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με την αγορά εργασίας και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ παράλληλα οι μαθητές/τριες καλλιεργούν σημαντικές δεξιότητες (πχ. κριτική σκέψη, επικοινωνιακές/κοινωνικές δεξιότητες), ενισχύοντας την προσπάθεια τους να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντα και τις επιλογές τους.

Από την αρχή της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν τρείς διαδικτυακές συναντήσεις.

Η πρώτη με θέμα «Διέξοδοι στην Επιχειρηματικότητα» στις 29 Φεβρουαρίου 2024 με μέντορα τον κύριο Ευάγγελο Πανταζή στον τομέα της αρχιτεκτονικής.

Η δεύτερη  με θέμα «Διέξοδοι στον Πολιτισμό» στις 14 Μαρτίου 2024 με μέντορα την κυρία Ευγενία Τζιρτζιλάκη στον τομέα της τέχνης και του θεάτρου.

Η τρίτη με θέμα «Διέξοδοι στην Έρευνα» στις 18 Απριλίου 2024 με μέντορα την κυρία Μίτσυ Ακογιούνογλου στον τομέα της μουσικοθεραπείας.

Με την τρίτη αυτή συνεδρία ολοκληρώθηκε η δράση.

Υπεύθυνη του προγράμματος: Ηλέκτρα Καρασαββίδου ΠΕ11

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές της α΄ και γ΄Γυμνασίου και Α’ και Γ’ Λυκείου.