4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στο Βένετο – Ιταλία

Με μεγάλη επιτυχία συμμετείχε το Γυμνάσιο Δροσιάς στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Βένετο της Ιταλίας, από τις 8 έως τις 12 Μαρτίου 2025. Στην αποστολή συμμετείχαν 22 μαθητές και 3 συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παρουσίασαν την ερευνητική εργασία τους με θέμα «Η επιρροή του Βυζαντίου στην Ιταλική Αναγέννηση». Η παρουσίαση κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς συνδύαζε εμπεριστατωμένη ακαδημαϊκή προσέγγιση με πρωτότυπο διαδραστικό κουίζ για το κοινό.

Η εμπειρία του συνεδρίου προσέφερε στους μαθητές πολλαπλά οφέλη, καλλιεργώντας την κριτική και αναλυτική σκέψη, το πνεύμα συνεργασίας, τις διαπολιτισμικές δεξιότητες επικοινωνίας και τη δημιουργική έκφραση. Η διάδραση με συνομηλίκους τους  εμπλούτισε τη μαθησιακή τους εμπειρία πέρα από τα συμβατικά όρια της σχολικής τάξης.

Παράλληλα με το συνέδριο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε εμβληματικές ιταλικές πόλεις με αξιοσημείωτη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά – τη Βενετία με τα κανάλια και τα παλάτια της, την Πάντοβα με το ιστορικό πανεπιστήμιό της, τη ρομαντική Βερόνα και τη μεσαιωνική Μπολόνια. Μέσω αυτών των επισκέψεων, ήρθαν σε άμεση επαφή με σπουδαία μνημεία της Αναγέννησης, της ρωμαϊκής και μεσαιωνικής περιόδου, αποκτώντας βιωματική γνώση για όσα είχαν μελετήσει στα σχολικά εγχειρίδια.

Τα παιδαγωγικά οφέλη από την εκπαιδευτική αυτή αποστολή υπήρξαν πολλαπλά και ουσιαστικά. Ενισχύθηκε η ιστορική συνείδηση των μαθητών, καλλιεργήθηκε η αισθητική τους αντίληψη και διευρύνθηκε η πολιτισμική τους επίγνωση. Επιπλέον, η εμπειρία τους εμπλουτίστηκε με την εξάσκηση ξένων γλωσσών σε αυθεντικό περιβάλλον επικοινωνίας.

Το Γυμνάσιο Δροσιάς, πιστό στο όραμά του για μια σύγχρονη και εξωστρεφή εκπαίδευση, συνεχίζει να επενδύει συστηματικά σε εμπειρίες που διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες και καλλιεργούν το ήθος, τη γνώση και τη δημιουργικότητα των μαθητών του, προετοιμάζοντάς τους για τις προκλήσεις του μέλλοντος σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

Veneto collage

Εκπαιδευτική εμπειρία Erasmus+ στη Μαδρίτη και την Αζουκέκα.

 logo erasmus 1

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Δροσιάς σε εκπαιδευτική εμπειρία Erasmus+ στη Μαδρίτη και την Αζουκέκα.

20250211 123845271 iOS

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δεύτερη ομαδική εκπαιδευτική κινητικότητα του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+  με κωδικό σχεδίου 2023-1-EL01-KA122-SCH-000149184, με τίτλο “A school for all, preparing active citizens”.  

Το ταξίδι μας, στο οποίο συμμετείχαν 10 μαθητές και 4 εκπαιδευτικοί, διήρκεσε από τις 6 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2025. Η διαδρομή μας ξεκίνησε από τη Μαδρίτη, όπου για τρεις ημέρες η ομάδα μας επισκέφθηκε σημαντικά πολιτιστικά και εκπαιδευτικά κέντρα, γνώρισε την ισπανική κουλτούρα και αντάλλαξε εμπειρίες με συνομηλίκους της.

Κατά την παραμονή μας στη Μαδρίτη, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε μερικά από τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της πόλης, όπως:

  • Το Μουσείο του Πράδο, όπου θαυμάσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων όπως του Βελάσκεθ και του Γκόγια.
  • Το Μουσείο Ρέινα Σοφία, το εμβληματικό μουσείο σύγχρονης τέχνης, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά την περίφημη “Γκερνίκα” του Πάμπλο Πικάσο, καθώς και έργα του Σαλβαντόρ Νταλί και της Χοάν Μιρό.
  • Το Βασιλικό Παλάτι της Μαδρίτης, μια εντυπωσιακή βασιλική κατοικία με πλούσια διακόσμηση και ιστορική σημασία.
  • Την Πλάθα Μαγιόρ, την εμβληματική πλατεία με την υπέροχη αρχιτεκτονική.
  • Το Πάρκο Ρετίρο, έναν πανέμορφο πράσινο πνεύμονα της πόλης, όπου απολαύσαμε μια χαλαρή βόλτα.
  • Το Στάδιο Σαντιάγο Μπερναμπέου, για τους λάτρεις του ποδοσφαίρου, ένα από τα πιο διάσημα γήπεδα στον κόσμο.
  • Το Ισπανικό Κοινοβούλιο (Congreso de los Diputados), όπου ξεναγηθήκαμε και μάθαμε για το πολιτικό σύστημα της Ισπανίας και την ιστορική σημασία του κτιρίου, το οποίο δεσπόζει στη Μαδρίτη από τον 19ο αιώνα.
  • Τον Ζωολογικό Κήπο και Ενυδρείο της Μαδρίτης, έναν από τους παλαιότερους και μεγαλύτερους ζωολογικούς κήπους της Ευρώπης, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σπάνια είδη ζώων και θαλάσσιας ζωής, καθώς και να παρακολουθήσουν διαδραστικές παρουσιάσεις για τη βιοποικιλότητα.

Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στην Αζουκέκα (Azuqueca de Henares), όπου πραγματοποιήθηκε το κύριο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από ισπανικές οικογένειες, αποκτώντας μια αυθεντική πολιτισμική εμπειρία. Παράλληλα, συμμετείχαν σε διαδραστικές εκπαιδευτικές δράσεις, επισκέφθηκαν το τοπικό σχολείο και το Δημαρχείο της πόλης, ενώ ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και διαπολιτισμικής κατανόησης.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκαν δύο workshop: το πρώτο αφορούσε τη σύγκριση των δύο χωρών, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές στην κουλτούρα, την εκπαίδευση και την καθημερινή ζωή. Το δεύτερο workshop επικεντρώθηκε στα fake news, βοηθώντας τους μαθητές να αναγνωρίζουν ψευδείς ειδήσεις και να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι στην πληροφορία.

Επιπλέον, πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκδρομή στο Τολέδο, την ιστορική πόλη που υπήρξε πρωτεύουσα της Ισπανίας και είναι γνωστή ως “η πόλη των τριών πολιτισμών” λόγω της συνύπαρξης Χριστιανών, Μουσουλμάνων και Εβραίων. Περιηγηθήκαμε στην πόλη και επισκεφθήκαμε:

  • Τον Καθεδρικό Ναό του Τολέδο, ένα αριστούργημα γοτθικής αρχιτεκτονικής.
  • Την Πύλη του Αλκαζάρ, το επιβλητικό φρούριο με πανοραμική θέα στην πόλη.
  • Το Μουσείο του Ελ Γκρέκο, όπου γνωρίσαμε έργα του διάσημου Έλληνα ζωγράφου.
  • Τη Συναγωγή του Σάντα Μαρία λα Μπλάνκα, ένα από τα σημαντικότερα εβραϊκά μνημεία της Ισπανίας, που ξεχωρίζει για την μοναδική αρχιτεκτονική του και την ιστορική του σημασία ως σύμβολο της συνύπαρξης των πολιτισμών στο Τολέδο.

Το πρόγραμμα συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών μας, καθώς και στη διεύρυνση των οριζόντων τους μέσα από τη γνωριμία με νέες εκπαιδευτικές πρακτικές και πολιτισμούς. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες, καθώς και τους Ισπανούς εταίρους μας για τη θερμή φιλοξενία και τη συνεργασία.

Το σχολείο μας συνεχίζει να επενδύει στην εξωστρέφεια, την εκπαιδευτική καινοτομία και τις διεθνείς συνεργασίες, προσφέροντας στους μαθητές μοναδικές εμπειρίες μάθησης!

photo collage2

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο, από την Τρίτη 4 Μαρτίου έως και την Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε εικαστικά εργαστήρια. Με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των εικαστικών κ. Τήρλα Μαρίας ενεργοποιήθηκαν και παρουσίασαν ένα συλλογικό έργο εκδηλώνοντας την αντίθεση τους σε κάθε μορφή σχολικής βίας, υποστηρίζοντας την Αποδοχή, την Φιλία και τον Σεβασμό.

20250309 224025

Επίσκεψη μαθητών και συνοδών από την Λετονία

Με ενθουσιώδη διάθεση και μεγάλη χαρά υποδέχτηκε το σχολείο μας την προηγούμενη εβδομάδα τους επισκέπτες μαθητές και συνοδούς από την Ευρωπαϊκή χώρα της Λετονίας στα πλαίσια προγράμματος δικής τους κινητικότητας Εράσμους. Συγκεκριμένα, την Τρίτη και Τετάρτη (4-5/03/25) οι μαθήτριες ELĪNA S., ESTERE L., GLORIJA P. RĒZIJA S. και οι καθηγήτριες AGNESE C. και NATALY B. του σχολείου BROCENU VIDUSSKOL επισκέφθηκαν το  Γυμνάσιο Δροσιάς και συμμετείχαν σε μαθήματα τύπου  workshops, όπου δούλεψαν από κοινού με μαθητές και εκπαιδευτικούς πάνω στα γνωστικά αντικείμενα της Ελληνικής Ιστορίας, της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Αγγλικής Γλώσσας, της Μουσικής και τέλος της Φυσικής Αγωγής & των Παραδοσιακών χορών. Οι επισκέπτες μαθητές παρουσίασαν τη χώρα και το εκπαιδευτικό τους σύστημα, ενώ παράλληλα τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς της Λετονίας. Επιπλέον, σε εκτός μαθήματος ώρες, ξεναγήθηκαν στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του σχολείου (κλειστό γήπεδο, θεατράκι, βιβλιοθήκη, εργαστήριο φυσικών επιστημών και εργαστήριο τεχνολογίας), συζήτησαν τις ομοιότητες και διαφορές των 2 εκπαιδευτικών συστημάτων και ανέπτυξαν ελεύθερη επικοινωνία με τους Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τέλος, αντάλλαξαν δώρα και απόλαυσαν κεράσματα που το σχολείο υποδοχής είχε ετοιμάσει.

photo collage.png 1

Γερμανικές Απόκριες στην Ευβοϊκή Τεχνοπαιδεία

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025, τα τμήματα Γερμανικής γλώσσας της Β τάξης του Γυμνασίου Δροσιάς επισκέφτηκε την Ευβοϊκή Τεχνοπαιδεία στην Χαλκίδα συμμετέχοντας στο καλλιτεχνικό εργαστήρι με τίτλο “Απόκριες στον Γερμανικό Εξπρεσιονισμό”, στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών.

ET1

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με την καθοδήγηση των εμψυχωτριών, ζωγράφισαν γύψινες αποκριάτικες μάσκες εμπνευσμένες από το Γερμανικό εξπρεσιονιστικό κίνημα των αρχών του 20ου αιώνα, σε μία πολύ ευχάριστη και ζεστή ατμόσφαιρα στις αίθουσες του εργαστηρίου.

Η εμπειρία μοναδική. Το αποτέλεσμα των έφηβων δημιουργών μας, εκπληκτικό!

photo collage 2.png 2

Γλυκό Γερμανικό καρναβάλι στο Γυμνάσιο Δροσιάς

🤠Τα Τμήματα Γερμανικής γλώσσας  της Α τάξης του Γυμνασίου Δροσιάς γιορτάζουν Γλυκό  Γερμανικό Καρναβάλι🍭 (Süßer Karneval🍰) με νόστιμες λιχουδιές, παίζουν μουσικές καρέκλες (Musikstühle🪑) χορεύουν σε ρυθμούς Just Dance 🕺Γερμανικές και άλλες επιτυχίες🤡

photo collage 1.png 1

 

Erasmus με …. ενσυναίσθηση !

logo erasmus 1

Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό αποδέχτηκαν την πρόταση για συμμετοχή στην κινητικότητα-ERASMUS+ ΚΑ122-SCH οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Δροσιάς κ. Καραγκούνη Ελένη (ΠΕ04)  και κ. Κωνσταντοπούλου Άννα.(ΠΕ02). Η προετοιμασία ξεκίνησε 2 μήνες νωρίτερα και επελέγη η χώρα της Ισπανίας ως επιλογή συναφής με τη θεματική του εγκεκριμένου προγράμματος.

Η επιμόρφωση  συμπεριλάμβανε παρουσιάσεις των σχολείων και των εκπαιδευτικών συστημάτων εκ μέρους των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, τυπική και άτυπη γνώση πάνω στις έννοιες assumption, prejudice, stereotypes, multiculture and interculture  και πλαισιώθηκε με ασκήσεις αυτοπαρουσίασης (self-presentation), συμπερίληψης (inclusion) και ενσυναίσθησης (empathy) στη βιωματική τους διάσταση. Επίσης, προβλήθηκε σχετικό οπτικοακουστικό υλικό και παρασχέθηκε συνοδευτικό υλικό μελέτης. Το εργαστήρι έκανε χρήση ομαδοσυνεργατικών μεθόδων και επιλεκτικά εργαλείων από την πρακτική του  θεάτρου (παιχνίδια ρόλων).

Η εφαρμογή των παραπάνω καινοτόμων εργαλείων σε συνδυασμό με την ενεργό αλληλεπίδραση και την ταυτόχρονη ανταλλαγή εκπαιδευτικών εμπειριών με τους εκπαιδευτικούς των υπολοίπων χωρών (συγκεκριμένα της Λετονίας, της Γερμανίας, της Βουλγαρίας και της Μαδαγασκάρης) ενδυνάμωσε τις εκπαιδευτικούς και ενίσχυσε μέσα τους την οπτική της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης. Από όλους τους συμμετέχοντες διαπιστώθηκε ότι τα προβλήματα είναι κοινά και οι παιδαγωγικές- εκπαιδευτικές πρακτικές παρόμοιες, γεγονός που συνετέλεσε στην εγγύτητα των σχέσεων και στη διατήρηση  καναλιών επικοινωνίας στη συνέχεια..

Το σεμινάριο με τίτλο A school for all και κωδικό εγκεκριμένου προγράμματος : 2023-1 EL01-KA122-SCH-000149184 είχε διάρκεια μίας εβδομάδας (περίοδος 5/1/25 – 12/1/25) και πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Καταλανίας, Βαρκελώνη. Την παρούσα περίοδο υλοποιείται η διάχυση στους μαθητές του Γυμνασίου Δροσιάς και στο επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η διάχυση στους εκπαιδευτικούς και στην κοινότητα.

photo collage.png

ΥΓΕΙΑ και ΠΡΟΛΗΨΗ

Την Παρασκευή 21-02-25 και την Τρίτη 24-02-25 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας 2ωρη δράση με θέμα: ΄΄Προληπτική παρέμβαση των εξαρτήσεων και συγκεκριμένα της χρήσης καπνίσματος΄΄.

Η επιλογή αυτή εντάχθηκε στα πλαίσια του σχεδίου δράσης ΄΄Βάλε ένα συν (+) στη ζωή σου΄΄ και είχε ως απώτερο σκοπό την καλλιέργεια στάσης ζωής των μαθητών/τριών απαλλαγμένη από εξαρτητικές ή δυσλειτουργικές συμπεριφορές.

Η δράση υλοποιήθηκε σε 3 τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου (Γ1,Γ2,Γ3) και σε ένα της Β΄ Γυμνασίου (Β2) από την Ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Π.Ε Ευβοίας κυρία Φραντζέσκα Ακριώτη.

Η κυρία Ακριώτη – ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της συνεργαζόμενης εκπαιδευτικού – εμψύχωσε και ενθάρρυνε τους μαθητές σε δραστηριότητες διερεύνησης και ανάπτυξης κριτικής σκέψης. .Συγκεκριμένα, εφάρμοσε τη βιωματική προσέγγιση μάθησης προκειμένου να οδηγήσει τους μαθητές στη διάκριση των εξαρτήσεων (εξαρτήσεις από συνήθειες, εξαρτήσεις από. ουσίες και εξαρτήσεις από πρόσωπα). Στη συνέχεια (με τις τεχνικές του παιχνιδιού με κάρτες, της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου, του ελεύθερου συνειρμού και της ανάπτυξης επιχειρηματολογίας) προκλήθηκε διάλογος και αναπτύχθηκε βαθύτερος προβληματισμός σχετικά με τα κανονιστικά πρότυπα  που οδηγούν τους εφήβους στο κάπνισμα, την πίεση της ομάδας συνομιλήκων  και τις επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία. Η δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση για τους τρόπους αντίστασης και διατυπώθηκαν προτάσεις για την  αυστηροποίηση των νόμων σχετικά με τη διάθεση/πώληση  των τσιγάρων σε παιδιά και εφήβους.

photo collage 2.png 2

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης επισκέφθηκαν το Πρότυπο Κέντρο Ανακύκλωσης Αλουμινίου (Κ.ΑΝ.ΑΛ) στο Μαρούσι. Ενημερώθηκαν για την διαδικασία ανακύκλωσης των κουτιών αλουμινίου, καθώς και για τα οφέλη της ανακύκλωσης, ώστε να συμμετέχουν σε αυτή ενεργά και αποδοτικά. Μέσα από την ενημέρωση συνειδητοποίησαν ότι η ομαδική και μεθοδική προσπάθεια όλων μας, έχει σημαντικό όφελος όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και οικονομικά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο και τον καταναλωτή. Παρέδωσαν 13 κιλά κουτιών αλουμινίου που είχαν συλλέξει στους ειδικούς κάδους που έχουν τοποθετηθεί στο σχολείο μας και παρακολούθησαν την διαδικασία διαλογής και συμπίεσης ώστε  να προωθηθούν στο εργοστάσιο της ΕΛΒΑΛ στα Οινόφυτα. Έλαβαν χρηματική ανταπόδοση 13 ευρώ και μέσα από  τις εργασίες τους έδωσαν το δικό τους μήνυμα ώστε η ανακύκλωση να μπει στην καθημερινότητά μας και να γίνει τρόπος ζωής για όλους μας.

 

photo collage 1.png 1

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

photo collage.png

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στην Θεματική ενότητα Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης επισκέφθηκαν το Ιστορικό Κέντρο της Χαλκίδας.

Είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά, κτίρια της πόλης μας με μεγάλη ιστορική, θρησκευτική και πολιτιστική αξία.

Ξεκίνησαν από την παλιά γέφυρα που η  ιστορία της ξεπερνά τα 2500 χρόνια, στην πορεία  παρατήρησαν ότι τρία θρησκευτικά μνημεία (Ναός Αγ. Παρασκευής, Εβραϊκή Συναγωγή και  Οθωμανικό Τέμενος Εμίρ Ζαδέ) βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, πέρασαν από το Λαογραφικό Μουσείο αλλά και από το παλιό Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας και κατέληξαν στο Κόκκινο Σπίτι ένα αρχοντικό οίκημα χτισμένο το 1884, το οποίο σήμερα στεγάζει την Εστία Γνώσης και Πολιτισμού του Δήμου Χαλκιδέων. Συνδυάζοντας τη θεωρία με την βιωματική μάθηση, σε κάθε στάση τους διάβαζαν ενδεικτικά αποσπάσματα από τις εργασίες που είχαν εκπονήσει.