Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Βιβλιοφιλία στην Αστυπάλαια”

1730389224950
Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Βιβλιοφιλία στην Αστυπάλαια
Τα νέα του Ομίλου 
Οι διαδικτυακές μας συναντήσεις με συγγραφείς ήδη ξεκίνησαν!
Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε και να συνομιλήσουμε με τη Ροδίτισσα συγγραφέα Ζωή Σ. Κοντόγιαννου!
 Τα παιδιά της έθεσαν ποικίλες ερωτήσεις και έλαβαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Εντυπωσιάστηκαν από την απλότητά της, το γεγονός ότι βρίσκει χρόνο τόσο για την ενασχόληση με τα τέσσερα παιδιά της όσο και για τη συγγραφή βιβλίων, διαφορετικών μάλιστα ειδών. Επίσης, τα μέλη του Ομίλου συγκράτησαν ως συμβουλή τα λόγια της συγγραφέως: “Για να γίνεις συγγραφέας, θα πρέπει να έχεις διαβάσει πολλά βιβλία”. Τέλος, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μυθιστορήματα, τα κοινωνικά θέματα που απασχόλησαν τη Ζωή Σ. Κοντόγιαννου και τη μικρή ηλικία στην οποία άρχισε να ξεδιπλώνει τη φαντασία της στο χαρτί. Την ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία της στη συνάντηση αυτή, αλλά και για την επικείμενη δωρεάν αποστολή δύο βιβλίων της (Το Μπαουλάκι της Αγάπης και Μια δυνατή ψυχή) που διάλεξαν τα παιδιά για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου.
Με ανυπομονησία οι μαθητές και οι μαθήτριες περιμένουν την επόμενη Πέμπτη! Μια νέα έκπληξη από τον χώρο της λογοτεχνίας τους περιμένει! 
Ιφιγένεια Μάνθου, ΠΕ 02

ΟΜΙΛΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Αφίσα Ομίλου Κινηματογραφικής Λέσχης Νέων 2024 25

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΟΜΙΛΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Πώς θα σου φαινόταν αν, μετά από το τέλος μιας κοπιαστικής σχολικής εβδομάδας, χαλάρωνες παρακολουθώντας με τους συμμαθητές-τριές σου μια ταινία και συζητώντας για αυτήν;

Αν σου αρέσει το σινεμά και θέλεις να διευρύνεις τις γνώσεις σου, στον Όμιλο «Κινηματογραφική Λέσχη Νέων» του Γυμνασίου Λ.Τ. Αστυπάλαιας θα έχεις την ευκαιρία. Ο Όμιλος θα λειτουργεί κάθε Παρασκευή από 13:30 έως 14:15, στο χώρο του σχολείου. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός είναι η Σιάσιου Μαρία (ΠΕ03-Μαθηματικός) και συνεργαζόμενος εκπαιδευτικός ο Αλατζάκης Ανδρέας (ΠΕ04.01-Φυσικός). Στον Όμιλο μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές-τριες όλων των τάξεων του γυμνασίου και Α΄, Β΄ λυκείου. Η συμμετοχή είναι προαιρετική.

Έναρξη Ομίλου: Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024 ώρα 13:30.

 

Συμμετέχοντας στον Όμιλο «Κινηματογραφική Λέσχη Νέων» θα έχεις την ευκαιρία:

Να μάθεις για την ιστορία και τα είδη του κινηματογράφου.

Να γνωρίσεις την αισθητική και τα ρεύματα του κινηματογράφου.

Να εξοικειωθείς με την κινηματογραφική γλώσσα (πλάνο, σεκάνς, γωνία λήψης κ.α.).

Να αντιληφθείς τα στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας (σενάριο στόριμπορντ, ντεκουπάζ, γυρίσματα, μοντάζ) και ότι αφορά την παραγωγή μιας ταινίας (πχ συντελεστές, εταιρία παραγωγής, χρηματοδότηση) και τη διανομή της.

Να εξασκηθείς, βάζοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου, στην ατομική ή ομαδική συγγραφή σεναρίων.

Να πειραματιστείς χρησιμοποιώντας το κινητό σου, τη φωτογραφική σου μηχανή ή τη βιντεοκάμερά σου για κινηματογραφικές λήψεις.

Να γνωρίσεις την επιρροή άλλων τεχνών όπως λογοτεχνία, μουσική, ζωγραφική, φωτογραφία, θέατρο και χορός, στον κινηματογράφο.

Να παρακολουθήσεις ταινίες εμπνευσμένες από την απλή καθημερινότητα αλλά και από σημαντικά ιστορικά γεγονότα.

Να παρακολουθήσεις ταινίες γυρισμένες τόσο από γνωστούς κινηματογραφιστές όσο και από μαθητές.

Να συζητήσεις στην ομάδα τους προβληματισμούς και τα ερωτήματα που προκύπτουν από το θέμα των ταινιών.

Να γνωρίσεις ενδεχομένως ειδικούς επιστήμονες όπως σκηνοθέτες, συγγραφείς, ηθοποιούς.

Να αποκτήσεις ένα κριτικό βλέμμα απέναντι στην οπτικοακουστική παραγωγή ώστε να υιοθετήσεις ποιοτικά κριτήρια στις επιλογές σου.

Και φυσικά να διασκεδάσεις και να συζητήσεις με τους καθηγητές-τριές σου και τους συμμαθητές-τριές σου.

Παρακαλούνται όσοι μαθητές-τριες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν, να προσκομίσουν την υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής, συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη από γονέα ή κηδεμόνα. Σας περιμένουμε!

Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Βιβλιοφιλία στην Αστυπάλαια”

IMG 416c767ba3c5bede632dbc8a014d7ecc V
Ανακοίνωση
 Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024 ξεκινά τη λειτουργία του στο σχολείο μας ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Βιβλιοφιλία στην Αστυπάλαια”! Όσοι μαθητές έχουν δηλώσει συμμετοχή από την Α΄ και Β ΄Γυμνασίου θα συναντιούνται κάθε Πέμπτη στις 13:30 στην αίθουσα της Α΄ Γυμνασίου με την κυρία Μάνθου Ιφιγένεια.
Ο Όμιλος στοχεύει στην ανάδειξη της αξίας του βιβλίου. Μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων οι μαθητές θα ανακαλύψουν τις αρετές της τέχνης του λόγου, θα επικοινωνήσουν μεταξύ τους, θα συνεργαστούν, θα γνωρίσουν ανθρώπους από τον χώρο του βιβλίου, θα ψυχαγωγηθούν βλέποντας ταινίες βασισμένες σε βιβλία, θα έρθουν σε επαφή με διάφορα είδη λογοτεχνικής γραφής, θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν δικά τους πρωτότυπα έργα και να προτείνουν βιβλία στο κοινό.
Καλή αρχή!

Συναυλία-Αφιέρωμα στον Μουσικοσυνθέτη Μάνο Χατζιδάκι στον Χώρο Εκδηλώσεων του Σχολείου μας Πέμπτη 3-10-2024

 

Συναυλία Αφιερωμένη στον Μάνο Χατζηδάκι 2

Την Πέμπτη 3-10-2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο χώρο Εκδηλώσεων του Σχολείου μας, τη Συναυλία-Αφιέρωμα στον Μουσικοσυνθέτη Μάνο Χατζιδάκι με τους μουσικούς Νικόλαο Κούρο (Πιάνο, Ενορχήστρωση), Χρυσούλα Στεφανάκη και Άγγελο Χρονά (Τραγούδι) σε Διοργάνωση του Δήμου Αστυπάλαιας.

Το πρωί της ίδιας μέρας οι μουσικοί επισκέφθηκαν το σχολείο μας για να μας μιλήσουν για τα τραγούδια και το έργο του μεγάλου μουσικοσυνθέτη καθώς και για να τραγουδήσουν μαζί με τους μαθητές τα όμορφα τραγούδια του.

Στη συνέχεια, η Μουσικός του Σχολείου μας,  Άννα Λασπά με τη χορωδία του σχολείου, έπαιξαν και τραγούδησαν τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι και οι καλεσμένοι μουσικοί, Χρυσούλα Στεφανάκη και Άγγελος Χρονάς, τους συνόδευσαν.

IMG E1457 IMG 1466 IMG 1458 IMG E1469 IMG 1471 1 IMG 1474

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 27-09-2024

Μια πραγματικά διαφορετική και υπέροχη ημέρα σχολικού αθλητισμού ετοίμασαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Είχαμε την τιμή να συνομιλήσουμε διαδικτυακά με τον ολυμπιονίκη μας στην άρση βαρών κ. Πύρρο Δήμα. Μέσα σε κλίμα συγκίνησης τα παιδιά υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα τον γίγαντα της άρσης βαρών, συνομίλησαν αυθόρμητα και με πολύ χαρά μαζί του. Ο Πύρρος Δήμας, με την πλούσια αθλητική του καριέρα και την προσωπική του ιστορία, κατάφερε να εμπνεύσει και να κινητοποιήσει τα παιδιά, απαντώντας σε πολλές από τις ερωτήσεις τους με ειλικρίνεια και ενθουσιασμό. Μέσα από τις απαντήσεις του προώθησε σημαντικές αξίες όπως η επιμονή, η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση, που είναι απαραίτητες όχι μόνο στον αθλητισμό αλλά και στη ζωή γενικότερα. Η συμμετοχή του Πύρρου Δήμα αποτέλεσε ένα φωτεινό παράδειγμα για τα παιδιά, ενισχύοντας την πίστη τους στις δυνατότητές τους και την αξία της προσπάθειας. Μάλιστα ο ίδιος δεσμεύτηκε να επισκεφτεί το συντομότερο δυνατόν την «πεταλούδα του Αιγαίου».

Η ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο σχολείο μας ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να συμμετάσχουν σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Η εκδήλωση περιλάμβανε σκυταλοδρομίες, μοντέρνους και παραδοσιακούς χορούς, τουρνουά πινγκ πονγκ και αθλοπαιδιές, προσφέροντας μια ποικιλία δραστηριοτήτων που κάλυψαν τα ενδιαφέροντα όλων των μαθητών.

Στις σκυταλοδρομίες οι μαθητές έδειξαν εξαιρετική ομαδικότητα και συνεργασία, ενώ παράλληλα διασκέδασαν και ενθουσιάστηκαν με τον ανταγωνισμό.

Οι μοντέρνοι και παραδοσιακοί χοροί έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά δείχνοντας μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

Οι αγώνες στο πινγκ πονγκ ήταν συναρπαστικοί και οι μαθητές έδειξαν εξαιρετική αθλητική συμπεριφορά ενώ οι αθλοπαιδιές ( μπάσκετ, βόλεϊ ) τους προσέφεραν μια ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διάφορα ομαδικά παιχνίδια, ενισχύοντας την ομαδικότητα και την συνεργασία.

Στα πλαίσια της ημέρας αλλά και σε συνδυασμό με την ημέρα ευρωπαϊκών γλωσσών που προηγήθηκε οργανώθηκαν ομαδικά παιχνίδια λέξεων με τα συνθήματα fair play και be active.

Στο τέλος της ημέρας οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σύντομο βίντεο για τη μαραθωνοδρόμο κ. Πολύζου Μαρία με το μήνυμα ότι οι μαραθώνιοι πέρα από τον αθλητισμό υπάρχουν και στην πραγματική ζωή και δεν πρέπει να τα παρατάμε ποτέ

 

Συνολικά, η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού προώθησε την σωματική άσκηση, την ομαδικότητα και την διασκέδαση. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες, καθιστώντας την ημέρα αυτή μια αξέχαστη εμπειρία για όλους.

IMG 1402 20240927 123303 20240927 121728 20240927 122050 20240927 122305 20240927 122436 20240927 122617 20240927 122819 20240927 122935 20240927 123055 IMG E1431 2IMG E1425IMG E1409 IMG E1393 IMG 1419 IMG 1401

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2024- ΓΛΩΣΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ LANGUAGES FOR PEACE

ΓΛΩΣΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ-LANGUAGES FOR PEACE 1 2 3 4 5

ΝΒ 1 ΝΒ 2 ΝΒ 3

«Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 44879/ΓΔ4/2024

ΦΕΚ 2531/Β/29-4-2024

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005).

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Την περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 89 του ν. 4485/2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α’ 114).

2. Την παρ. 8 του άρθρου 42 και την παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 89 του ν. 4485/2017 (Α’ 114).

3. Τον ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).

4. Τον ν. 682/1977 «Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαιδεύσεως και Σχολικών Οικοτροφείων» (Α’ 244).

5. Τον ν. 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (Α’ 199).

6. Τον ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 102).

7. Τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 5 του ν. 3475/2006 «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 146), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 47 του ν. 3848/2010 (Α’ 71).

8. Τα άρθρα 16-21, την παρ. 3 του άρθρου 42 και την παρ. 4 του άρθρου 169 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση

νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (ΕΕ L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 254).

9. Τον ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136).

10. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) (ΕΕ L 119).

11. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

12. Το άρθρο 4 του ν. 5029/2023 «”Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» (Α’ 55).

13. Τα άρθρα 1 και 2 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190), σε συνδυασμό με το άρθρο 167 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114).

14. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

15. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).

16. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

17. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων-Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών-Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

18. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

19. Την υπ’ αρ. 80/05-01-2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζωή Μακρή» (Β’ 69).

20. Την υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 υπουργική απόφαση «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και των Συλλόγων Διδασκόντων» (Β’ 1340).

21. Την υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 υπουργική απόφαση «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005).

22. Την υπό στοιχεία Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας «Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες».

23. Την υπ’ αρ. 19/04.04.2024 πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

24. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/228/42647/Β1/23.04.2024 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αποφασίζουμε:

Αντικαθίσταται το άρθρο 31 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005), το οποίο διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 31

Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Γ ια τον σκοπό αυτό, πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του/της, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς που επιδεικνύει ο/η μαθητής/τρια εντός και εκτός σχολικής μονάδας.

2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη,

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,

ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,

στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,

ζ) αλλαγή τμήματος και

η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού.

3) Τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 2 εφαρμόζονται ως εξής:

i) Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β και γ.

ii) Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ και δ.

iii) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ, δ, ε, στ, ζ και η. Στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά: α) το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και β) το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

iv) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση.

v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο/η μαθητής/τρια δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη: Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να: α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 18 της παρούσας. Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

4) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών. Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

5) Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνι- κής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδια αν είναι ενήλικος/η. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

6) Επιπλέον, για τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 2 ισχύουν τα εξής:

Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, αρκεί να έχει συμπληρωθεί το αντίστοιχο βιβλίο καταγραφής.

7) Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/τριών που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

8) Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα δ) και ε) της παρ. 2 της παρούσας, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

9) Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

10) Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που ισοβάθμησαν.

11) Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

12)

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

13) Ο τύπος και οι διαστάσεις των ειδικών διπλωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο αυτό καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α).

14) Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας. Στην τελετή αυτή προσκαλούνται να παραστούν οι τοπικές αρχές και οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών.».

Στην τροποποιούμενη απόφαση όπου αναφέρεται: α) το «Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής» νοείται ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» και β) το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) νοείται το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 (Β’ 2005) υπουργική απόφαση.