ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΟΡΥΚΤΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΕΜΠ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Στις 9/4/2024  οι μαθητές/τριες  του Β1 και Β2 επισκέφτηκαν το Ορυκτολογικό Μουσείο γαιο-ΟΡΑΜΑ της Σχολής Μεταλλειολόγων – Μεταλλουργών Μηχανικών του ΕΜΠ στα πλαίσια του μαθήματος Γεωλογίας-Γεωγραφίας .

Οι μαθητές/τριες  ξεναγήθηκαν στο Μουσείο εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για τις ορυκτές πρώτες ύλες και τη χρήση τους στην καθημερινότητα, συνομίλησαν με το ρομπότ PEPPER για τα ορυκτά, έπαιξαν παιχνίδι το οποίο βασίστηκε στις γνώσεις που αποκόμισαν από την ξενάγηση. Στο τμήμα Απολιθωμάτων οι μαθητές/τριες  πληροφορήθηκαν για την εξέλιξη των ειδών και το ρόλο της κλιματικής αλλαγής σε αυτή.

Οι μαθητές/τριες  της Α και Γ τάξης  επισκέφτηκαν το Παλαιοντολογικό  Μουσείο του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου γνώρισαν μερικά από τα σημαντικότερα απολιθώματα που βρέθηκαν στην Ελλάδα, αλλά και απολιθώματα-σταθμούς στην ιστορία της εξέλιξης της ζωής πάνω στη γη, επιχειρώντας ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο με οδηγό τα απολιθώματα.

Στην κεντρική αίθουσα του Μουσείου ξεναγήθηκαν στην   παγκοσμίως γνωστή πικερμική πανίδα με τα πρωτόγονα ιππά­ρια, τους μαχαιρόδοντες, τις γαζέλες τις καμηλοπαρδάλεις, τους ρινόκερους και τις ύαινες που έζησαν περίπου 7 εκατομμύρια χρόνια πριν από σήμερα στις πεδιάδες που κάλυπταν τον Ελλη­νικό χώρο καθώς και τα περίφημα απολιθωμένα θηλαστικά της Μεγαλόπολης που έζησαν κατά την διάρκεια του Πλειστοκαίνου.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

Στις 14 Μαρτίου η Περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης παρακολουθώντας το πρόγραμμα : «Ο κήπος του ΚΠΕ – Το πράσινο στην πόλη».

Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ  μας υποδέχτηκαν παρουσιάζοντας μας εισήγηση με θέμα « κλιματική κρίση και συνέπειες στα οικοσυστήματα και στον άνθρωπο».

Κατόπιν στον κήπο του ΚΠΕ , οι μαθητές χωριζόμενοι σε ομάδες , εντόπισαν το φυτό της ομάδας τους στον κήπο, το παρουσίασαν με σωματική αναπαράσταση καθώς και με πληροφορίες σχετικά με τους καρπούς, το κλίμα ευδοκίμησης, τη χρησιμότητα, τη μυθολογία που συνδέεται με αυτό. Σκοπός αυτής της δράσης  ήταν να ακούσουν όλες οι ομάδες τις πληροφορίες και να μαντέψουν το φυτό κάθε ομάδας.

Στην αίθουσα διδασκαλίας οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης, τις λειτουργίες των φυτών, των τρόπων προσαρμογής τους με το μεσογειακό κλίμα, της τροφικής αλυσίδας, των πλεγμάτων και της πυραμίδας.

Τέλος επισκεφθήκαμε δυο πράσινους ελεύθερους χώρους στη γειτονιά του ΚΠΕ . Κάθε ομάδα μελέτησε το χώρο της συμπληρώνοντας τις παρατηρήσεις της σε φύλλο εργασίας και προτείνοντας τρόπους βελτίωσης των χώρων αυτών προκειμένου να εξυπηρετούν τους κατοίκους της γύρω περιοχής. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε παρουσιάζοντας κάθε ομάδα την εργασία της.

Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη του ΚΠΕ που μας φιλοξένησαν , τους κ.κ.  Θεμιστοκλή Σμπαρούνη Βιολόγο και Μιχάλη Φωτιάδη Μηχανολόγο.

IMG 20240314 094726 1

All-focus

IMG 20240314 104245

All-focus

IMG 20240314 104312

All-focus

 

IMG 20240314 104635

All-focus

IMG 20240314 110640

All-focus

IMG 20240314 110903

All-focus

 

IMG 20240314 111228

All-focus

IMG 20240314 114350

All-focus

IMG 20240314 114058

All-focus

IMG 20240314 120854

All-focus

IMG 20240314 122618

All-focus

IMG 20240314 123228

All-focus

IMG 20240314 125523

All-focus

IMG 20240314 125754

All-focus

IMG 20240314 130001

All-focus

IMG 20240314 130408

All-focus

 

 

21 ΜΑΡΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

Την Πέμπτη 21 Μάρτη, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας , μέλη του Πολιτιστικού Προγράμματος , καθώς επίσης του προγράμματος “κι αν ήσουν εσύ;” , με αφορμή την Παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού, διάβασαν καταγεγραμμένες  ιστορίες ρατσιστικής βίας με θύματα  τον Παύλο Φίσσα 2013, τη Σομαλή Μίνα Αχμάντ 2011, τον 20χρονο μετανάστη 2011, τον πρόσφυγα ιρανικής καταγωγής 2011, τον υπήκοο Νιγηρίας 2013 και άλλους. Κρατώντας  φωτογραφίες προσφύγων στα χέρια τους τα παιδιά,  φώναξαν : Κι άν ήσουν εσύ; !

viber image 2024 03 21 12 50 15 298 viber image 2024 03 21 12 50 15 381 viber image 2024 03 21 12 50 15 441 viber image 2024 03 21 12 50 15 554 viber image 2024 03 21 12 50 16 069 viber image 2024 03 21 12 50 16 198 viber image 2024 03 21 12 54 23 148

viber image 2024 03 21 13 51 01 183

viber image 2024 03 21 14 47 47 910

Ενημέρωση γονέων για τον Αυτισμό και για την πρόληψη της ενδοοικογενειακής βίας -24-4-2024

   Στο νέο Δημοτικό κτίριο στην πλατεία της Ανθούσας , πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για ενημέρωση και προβληματισμό για τον αυτισμό, τις μαθησιακές δυσκολίες και την ενδοσχολική βία με ομιλήτρια την παιδοψυχολόγο του Γυμνασίου Ανθούσας κ. Στέλλα-Άννα Ιωαννίδου.
Στη συνέχεια ο πάτερ Αντώνιος Καλλιγέρης , εκπαιδευτικός, συντονιστής για την πρόληψη της ενδοοικογενειακής βίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών , μας ανέλυσε το θέμα : «Οικοδομώντας κοινότητες μαζί. Προλαμβάνοντας τη βία» , όπου τόνισε τη σημασία των κοινοτήτων για την οικοδόμηση υγιών κοινωνιών, τις αιτίες της εκδήλωσης βίαιων συμπεριφορών από ενήλικους και ανήλικους. Όλα τα φαινόμενα της βίας προέρχονται ως αλυσιδωτή αντίδραση προηγούμενων βίαιων καθημερινών συμπεριφορών που είτε δέχονται είτε αντιγράφουν από ανήλικους αλλά και ενήλικους.

Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με τους ομιλητές, τους γονείς , τους δημότες και τους εκπαιδευτικούς. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα ακόλουθα: Όλοι πρέπει να αφουγκραζόμαστε τη συμπεριφορά των παιδιών μας στο σχολείο και στο σπίτι και να απευθυνόμαστε σε ειδικούς που μπορούν να καθοδηγήσουν και να βοηθήσουν. Ο καθένας να προσδιορίσει τη θέση του στο οικογενειακό και κοινωνικό χώρο και την αλληλεπίδραση με το παιδί του και με τα άλλα άτομα. Η οικογένεια και η πολιτεία πρέπει να δώσει χώρο και χρόνο στους νέους ώστε να βοηθήσει στη δημιουργία υγιών σχέσεων και πρόληψη φαινομένων βίας. Τέλος, φάνηκε η ανάγκη των παρευρισκόμενων για ενημέρωση από ειδικούς και
επικοινωνία.
Το Γυμνάσιο Ανθούσας δεσμεύεται σε παρόμοιες μελλοντικές εκδηλώσεις. Ευχαριστούμε τον πρόεδρο του συλλόγου Γονέων και πρόεδρο του Τοπικού συμβουλίου Ανθούσας κ. Νικόλαο Μιγλάκη για τη συμβολή του στη διοργάνωση της εκδήλωσης και την παρουσία του.

εικόνα Viber 2024 04 25 14 20 50 260     εικόνα Viber 2024 04 25 14 20 50 117      εικόνα Viber 2024 04 25 14 20 48 401      εικόνα Viber 2024 04 25 14 20 48 583     εικόνα Viber 2024 04 25 14 20 50 639         IMG 20240424 191203       IMG 20240424 203858   IMG 20240424 203225 IMG 20240424 202325 IMG 20240424 194558 IMG 20240424 191455IMG 20240424 192713IMG 20240424 194337IMG 20240424 195833IMG 20240424 195843IMG 20240424 200119IMG 20240424 200610IMG 20240424 201131IMG 20240424 201242IMG 20240424 201639IMG 20240424 201811IMG 20240424 201913IMG 20240424 202325 1IMG 20240424 202604IMG 20240424 203225 1IMG 20240424 203310IMG 20240424 203641IMG 20240424 203819IMG 20240424 203858 1

 

 

 

Τι δουλειά ακριβως κανει μια νευροεπιστήμονας, ένας γιατρός αποκατάστασης και μια νηπιαγωγός;

Η  εκπαιδευτική πλατφόρμα (https://realscience.gr/) έχει στόχο να συμβάλει, στην προώθηση της γνωριμίας με τις επιστήμες, την έρευνα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών/τριών. Το εγχείρημα υποστηρίζεται αποκλειστικά από εθελοντές επιστήμονες. H γνωριμία και συνέντευξη με επαγγελματίες και σημαντικές προσωπικότητες, είναι βασικό στοιχείο της προτεινόμενης μεθοδολογίας. Η συνάντηση με τον ειδικό κάθε μαθήματος φέρνει την βιωματική μάθηση στην τάξη , με τον πιο διαδραστικό, θελκτικό και ασφαλή τρόπο.

Οι εθελοντές που ήρθαν στο σχολέιο μας  ήταν :

η ιδρύτρια του R.E.A.L.Science, EΛENH ΣINOΠOYΛOY- NEYPOEΠIΣTHMΑΣ,

ο ΣTEΦANOΣ MΠOYPΛIOΣ- IATPIKH και

η  ΓEΩPΓIA MAPIA KOΛYBA- ΠAIΔAΓΩΓIKA

IMG 20240410 100803    εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 57 963   IMG 20240410 100901     IMG 20240410 100919 IMG 20240410 100936   IMG 20240410 101913 IMG 20240410 102214  IMG 20240410 102730 IMG 20240410 103121 IMG 20240410 103433 IMG 20240410 103440 IMG 20240410 103511 IMG 20240410 103532 IMG 20240410 103620 IMG 20240410 103937 IMG 20240410 104339   εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 58 881 εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 59 125 εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 59 342 εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 59 697 εικόνα Viber 2024 04 10 16 48 59 970 εικόνα Viber 2024 04 10 16 49 00 259

Εγγραφές στο Λύκειο/ ενέργειες από γονείς/κηδεμόνες

ΕΞΕ – 35099 – 2024 – Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Β

20230426 ΥΔ_e-εγγραφές_Α 2.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2024-25

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα
Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού,
(ΓΕ.Λ.1
/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά
μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).
Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
 Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές θα πραγματοποιηθεί με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ
(TaxisNet). Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ
(TaxisNet) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο
σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια. Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να
επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει: α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει
την ηλεκτρονική αίτηση, δηλαδή ο «Κηδεμόνας E-eggrafes», να συμπληρώσει τη σχετική
Υπεύθυνη Δήλωση και β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει την Υπεύθυνη Δήλωση που
τον αφορά και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει
να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων της Υπεύθυνης Δήλωσης από τον
γονέα/κηδεμόνα που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, ανανέωσης
εγγραφής ή μετεγγραφής, καθώς θα πρέπει να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του
όπως εμφανίζονται στο taxisnet.
 Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η
μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει
να ταυτίζεται και στις δύο Υ.Δ.). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχετε ήδη
δηλώσει στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή
δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με
τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά
δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
 Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, μόλις ενεργοποιηθεί η εφαρμογή, θα σας
χρειαστούν εκτός των κωδικών ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet):
α) Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας, η οποία είναι αυτή που έχει ήδη
δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν
υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο
όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα
σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.
β) Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας, ο οποίος αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο,
όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο
τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας
δώσουν τον αριθμό.
Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται.
Για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές θα ενημερωθείτε:
α. μέσω email από τη σχολική μονάδα που φοιτά κατά το τρέχον έτος ο/η μαθητής/τρια,
β. μέσω σχετικού Δελτίου Τύπου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και
γ. από την πρώτη σελίδα της εφαρμογής https://e-eggrafes.minedu.gov.gr. Για τις λεπτομέρειες
της διαδικασίας θα είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή η σχετική εγκύκλιος, καθώς και οδηγοί
χρήσης.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε
διευκρίνιση.
Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι
εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2024-2025.
Από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών
Π.Ε. και Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α

Τέλος σας ενημερώνουμε ότι χρειαζόμαστε μία πρόσφατη φωτογραφία του παιδιού σας (3Χ4) για το απολυτήριό του