Τα logo που ζωγράφισαν οι μαθητές μας για τη συμμετοχή μας στο δίκτυο
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την πρώτη ελληνική ταινία εικονικής πραγματικότητας 180°, με τίτλο «Το Ταξίδι του Πειραιά», με αφηγητή τον γνωστό ηθοποιό Αντώνη Καφετζόπουλο.
Η ταινία προσέφερε στους μαθητές μια μοναδική εμπειρία γνωριμίας με τη συναρπαστική ιστορία του λιμανιού του Πειραιά, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, μέσα από ένα καινοτόμο και εντυπωσιακό θέαμα εικονικής πραγματικότητας (VR), που συνδυάζει τη γνώση με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Το αριστούργημα του Luis Sepulveda,
Mια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του Θεάτρου Κάτω απ’ τη Γέφυρα επιστρέφει και φέτος στην παιδική – νεανική σκηνή.
Μέσα από μια διασκεδαστική, αλλά και συγκινητική ιστορία, ο μεγάλος Χιλιανός συγγραφέας μιλάει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, για την τιμή, τη συντροφικότητα, την υπεράσπιση του αδύνατου και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα κάθε πλάσματος. Από την άλλη, καταγγέλλει τη ζημιά που έχει προκαλέσει στον πλανήτη η άναρχη και ανεξέλεγκτη βιομηχανική ανάπτυξη και ενθαρρύνει τον μικρό (και όχι μόνο) θεατή να αγωνιστεί για να γίνει καλύτερος αυτός ο κόσμος.
Υπόθεση: H Κενγκά, μια ετοιμόγεννη γλαρίνα, μεταναστεύει με το κοπάδι σε πιο ζεστές περιοχές. Σε μια στάση μεσοπέλαγα, λερώνει τα φτερά της σε μια πετρελαιοκηλίδα. Ετοιμοθάνατη, καταφέρνει να φτάσει στην πλησιέστερη στεριά και στο μπαλκόνι ενός σπιτιού που μένει ο γάτος Ζορμπάς. Του ζητάει να της υποσχεθεί να μη φάει το αυγό, που από στιγμή σε στιγμή θα γεννήσει, να το … κλωσήσει και όταν έρθει η ώρα, να μάθει στο γλαρόνι να πετάει. Ο Ζορμπάς δίνει το λόγο της τιμής του και … μπαίνει σε μπελάδες. Οι εχθροί πολλοί. Γάτοι λιμανίσιοι, ποντίκια και άνθρωποι. Στο τέλος, θα αποφασίσει να μιλήσει … ανθρώπινα, ζητώντας βοήθεια από έναν ποιητή. Αφού μόνο οι ποιητές πια μπορούν να κάνουν ένα πλάσμα να «πετάξει.
Το Achieve, είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο με την υποστήριξη του
King’s Trust International έχει υλοποιηθεί σε 8 χώρες, προσαρμοσμένο κάθε φορά
στις ανάγκες της καθεμίας. Απευθύνεται σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου
και στοχεύει στην ανάπτυξη των οριζόντιων δεξιοτήτων τους και στην
προετοιμασία τους για την αγορά εργασίας.
Achieve Greece
Όπως καθε χρονο έτσι και φετος ξεκινησαμε τα εργαστήρια STEM LABS
Την φετινή χρονιά τα εργαστήρια είναι κάτω από την ομπρέλλα του Skills Upload Junior και τη συνεργασία του με το Save the Children
Η συνεργασία μας με το Save the Children για το πρόγραμμα SUJ έχει στόχο να διασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους, διαθέτουν τα εργαλεία και την αυτοπεποίθηση για να πλοηγούνται με ασφάλεια και να αναπτύσσονται στον ολοένα και πιο συνδεδεμένο κόσμο μας.
Αυτό το πετυχαίνουμε μέσω του προγράμματος ψηφιακής ευημερίας των παιδιών, το οποίο έχει σχεδιαστεί με και για παιδιά, βοηθώντας τα να πλοηγούνται στο διαδίκτυο με ασφάλεια, αυτοπεποίθηση και υπευθυνότητα.
Η ψηφιακή ευημερία είναι μια ολιστική έννοια. Αναγνωρίζει ότι όλα τα παιδιά μπορεί να είναι ευάλωτα στο διαδίκτυο και χρειάζονται υποστήριξη για να προστατεύσουν την ψυχική τους υγεία, να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους και να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές. Προωθεί επίσης μια ισορροπημένη σχέση με την τεχνολογία, ενθαρρύνοντας υγιείς συνήθειες χρήσης οθονών, συναισθηματική αυτορρύθμιση και ποιοτική αλληλεπίδραση, τόσο στο διαδικτυακό, όσο και στον πραγματικό κόσμο.
Πλαίσιο SMILE
Η συνεργασία για την Ψηφιακή Ευημερία των Παιδιών δημιούργησε περιεχόμενο βασισμένο στο πλαίσιο ψηφιακής ευημερίας του οργανισμού Save the Children, με το ακρωνύμιο SMILE:
ecurity (Ασφάλεια): Εξοπλισμός των παιδιών με στρατηγικές και εργαλεία ασφαλείας για την αντιμετώπιση απειλών στον κυβερνοχώρο, όπως η πειρατεία, οι απάτες και το κακόβουλο λογισμικό.
anagement (Διαχείριση): ενίσχυση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και της ασφαλούς λήψης αποφάσεων στο διαδίκτυο. Χειρισμός όλων των προσωπικών πληροφοριών που κοινοποιούνται στο διαδίκτυο για την προστασία του προσωπικού απορρήτου και του απορρήτου των άλλων.
dentity (Ταυτότητα): καλλιέργεια αυτογνωσίας και κριτικής σκέψης σχετικά με τις διαδικτυακές ταυτότητες και επιρροές. Δημιουργία και διαχείριση μιας υγιούς ψηφιακής ταυτότητας με ακεραιότητα.
iteracy (Γραμματισμός): προώθηση της προσοχής, της αναλυτικής σκέψης και της συναισθηματικής ρύθμισης στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις. Εύρεση, ανάλυση και αξιολόγηση μέσων και πληροφοριών με κριτική σκέψη και γνώση του πότε πρέπει να είναι προσεκτικοί/ές με τις διαδικτυακές συμβάσεις.
Ταξίδι στην Ελευθερία
Γίναμε εξευρευνητές και εξορμήσαμε στην ύπαιθρο, όπου μελετήσαμε τα άγρια ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον. Παίξαμε παιχνίδια
Μάθαμε για την παροχή πρώτων βοηθειών και την περίθαλψη ζώων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Συζητήσαμε πραγματικές ιστορίες τραυματισμένων ή άρρωστων ζώων.
Φτιάξαμε γλυφυντζούρια με σπόρους για να ταΐσουμε τα πουλάκια.
Ξεχωρίασαμε το θυληκό από το αρσενικό κυπαρίσι .
Γνωρίσαμε από κοντά κάποιους από τους μικρούς «άγριους» φίλους μας στο Αισθητικό Δάσος Καισαριανής , όπου πραγματοποιήσαμε απελευθέρωση δύο σκαντόχοιρων και υιοθετήσαμε δύο αλεπουδίτσες.
Απολαύσαμε το όμορφο περιβάλλον.
Από τις εργασίες των μαθητών για τον ενεργό πολίτη
Το πρωτότυπο πρόγραμμα που φέρνει τα παιδιά σε άμεση επαφή με την άγρια ζωή της Ελλάδας μέσω ζωντανής σύνδεσης με τον Σταθμό Πρώτων Βοηθειών της ΑΝΙΜΑ.
Στόχος είναι η καλλιέργεια της αγάπης για την άγρια πανίδα, η ευαισθητοποίηση για την προστασία των ζώων και των φυσικών τους οικοσυστημάτων, και η παρότρυνση για δράση σε περίπτωση εντοπισμού τραυματισμένου άγριου ζώου. Περιλαμβάνει περιήγηση σε πραγματικό χρόνο στους χώρους φιλοξενίας, γνωριμία με ζώα που βρίσκονται υπό περίθαλψη, βίντεο και διαδραστική συζήτηση.
Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Profession has no gender, το οποίο προωθεί την ισότητα των φύλων στον επαγγελματικό χώρο.
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήσαμε ενημερωτικές συνεδρίες, συζητήσεις και δράσεις, μέσα από τις οποίες οι μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά επαγγέλματα χωρίς στερεοτυπικές αντιλήψεις φύλου.
