Α. Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης απο το βιβλίο του Φιλίππου Μανδηλαρά:
Ύστερα στην ολομέλεια: παρατηρήσαμε φιγούρες και εικόνες από τα πρόσωπα που αποτελούν την φάτνη και συζητήσαμε για αυτές .
1)Τα νήπια τοποθετήσανε τις φιγούρες της φάτνης στο χώρο σύμφωνα με τις αντίστοιχες εικόνες αναφοράς .
2) Τα προνήπια κάνανε αντιστοίχιση εικόνων με τις φιγούρες
Κάναμε και την ρετρό κατασκευή μας :
Β)Παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι :Δημιουργήσαμε στολίδια με πηλό και ύστερα στην ολομέλεια παίξαμε :γράψαμε τα ονοματεπώνυμα σε χαρτάκια ,κάθε παιδί έπαιρνε ένα στην τύχη και προσπαθούσε να μαντέψει, από ποιο παιδί είναι γραμμένο, το όνομα στο χαρτί. Έπειτα ερχότανε το παιδί που ήταν γραμμένο στο χαρτί εγραφε τα αρχικά του ονόματος του στο στολίδι.
Γ)Μέσα από τα ημερολόγια με τις φωτογραφίες τους που δημιούργησα και δώρισα στα παιδιά ,μιλήσαμε γιαχρονικές εννοιες:το έτος 2025 τις τέσσερις εποχές ,τους μήνες και μιλήσαμε για το πως θα χρησιμοποιούν τα παιδιά το ημερολόγιο στο σπίτι και θα κατακτούν έτσι τους τακτικούς αριθμούς
Ε)Ασχοληθήκαμε με το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δέντρου ,είδαμε το συγκινητικό βίντεο και κάναμε μια πρόσκληση για την γιορτή μας.:
Ασχοληθήκαμε με τα σχήματα
Παίξαμε με χρωματιστά ξυλάκια, σχηματίσαμε τριγωνακια και στο τέλος διακόσμησα με στολίδια για το δέντρο μας (με τις φωτο τον παιδιών σαν Αγγελάκια -Ξωτικά), αλλα και τριγωνακια για το μπαζαρ
Σκεφτήκαμε φιγούρες που συνδέονται με τα Χριστούγεννα ,παρατηρήσαμε κάποια σχετικά κουκλάκια ,φανταστήκαμε εάν ήμασταν κάποια φιγούρα ποια θα θέλαμε να είμαστε. Στη συνέχεια ενθαρρυνθήκαν τα παιδία να προβληματιστούν σχετικά με τα σχήματα που θα χρειαστεί να σχηματίσουμε για να μπορέσουμε να τα ζωγραφίσουμε την αγαπημένη μας φιγούρα(τρίγωνο, κύκλος ,γραμμή, τελεία). Έπειτα την ζωγραφίσαμε
.Αφού γνωρίσαμε τους Σχηματουληδες ,τους βοηθήσαμε να πάρουν δώρα από τον Άγιο Βασίλη , τα ξωτικά δεν ξέρανε τα σχήματα, κάθε Σχηματουλης ήθελε ένα δώρο με βάση το σχήμα του και εμείς βρήκαμε αντικείμενα με το αντίστοιχο σχήμα και κάναμε την αντιστοίχιση στην ολομέλεια για να τους βοηθήσουμε. Επειτα τα αντιστοιχίσαμε σε φύλλο εργασίας που δημιούργησα.
Προσεγγίσαμε το σχήμα κύκλου και φτιάξαμε τρισδιάστατες μπάλες στολίδια με μοτίβα.
Κατασκευάσαμε κάρτες με τα ποιηματάκια – λογια των παιδιών που θα έχουν στη χριστουγεννιάτικη γιορτή :Οι χαρούμενες Γιορτές
Κατασκευάσαμε ευχετήριες κάρτες χιονανθρωπακια .Στο εσωτερικό ζωγράφισε στη μία πλευρά το κάθε παιδί ευχές ενώ στην άλλη πλευρά κολλήσαμε ευχές που τις γράψαμε όλα τα παιδιά ομαδικά στην ολομέλεια σε ένα φύλλο Α4 ,το σκαναραμε το εκτύπωσαμε και το κολλήσαμε σε κάθε κάρτα ,έτσι ώστε να έχει το κάθε παιδί στην ευχετήρια κάρτα του, τις ευχές όλης της τάξης
Κατασκευάσαμε χιονανθρωπακια για το μπαζαρ του σχολείου
Η)Μιλήσαμε για τον Αϊ Βασίλη και γράψαμε γράμματα.
Προσεγγίσαμε τον αριθμό 3 .Γνωρίσαμε δυο ξωτικά του Αγιου Βασίλη τον τικ και τον Τάκ και τους μάθαμε μαθηματικά για να μοιράσουν τα δώρα και να εκπληρώσουν την αποστολή που τους έθεσε ο Αγίος Βασίλης .Στην ολομέλεια τοποθετήσαμε διπλα στους συμβολικούς αριθμούς αντίστοιχο σύνολο αντικειμένων για να αντιληφθούν την συμβολική και εικονική μορφή των αριθμών : 1-3.Τελος ,συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο αξιολόγησης που έφτιαξα.
ΣΤ)Μιλήσαμε για το. Μύθο των καλικάντζαρων ,χορέψαμε ,δραματοποιήσαμε και ζωγραφήσαμε.
Με αφορμή την παρακολούθηση της παραστάτης Παράλληλες Γραμμές στο 9ο Ν/Γ Λάρισας ,αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα συναισθήματα .Δημιουργήσαμε μπαλόνια συναισθημάτων τα παρατηρήσαμε -σχολιάσαμε ,παίξαμε με αυτά και δημιουργήσαμε τις ομάδες της τάξης:
1.Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα συναισθήματα(βρες τα ίδια):
2.Παίξαμε παιχνίδι παντομίμα (μάντεψε το μπαλόνι)όπου συμμετείχαν δύο άτομα κάθε φορά .Το ένα γυρνούσε πλάτη και το άλλο επέλεγε ένα μπαλόνι συναισθημάτων από τα τρία στο πάτωμα .Στη συνέχεια το παιδί που είχε την γυρισμένη πλάτη προσπαθούσε να μαντέψει ποια φατσούλα είχε επιλέξει ο συμπλέκτης, ενω ο τελευταίος προσπαθούσε να μιμηθεί την έκφραση από το μπαλόνι χωρίς να δείξει με το χέρι του ποιο είναι αυτό που επέλεξε.
3.Χωρισθήκαμε σε ομάδες των δυο ατόμων(Τι σκέφτονται τα μπαλόνια! ) .Η ομάδα διάλεγε δυο μπαλόνια με διαφορετικά συναισθήματα και τα παιδιά της ομάδας έπρεπε να συμφωνήσουν και να μας παρουσίασαν μια πιθανή συζήτηση -κατάσταση που βρίσκονται τα δυο μπαλόνια για να έχουν αυτές τις εκφράσεις.
4.Χωρίστηκαμε σε ομάδες ,με τις οποίες θα λειτουργούμε στις ρουτίνες της τάξης. Η κάθε ομάδα είχε ένα χάρτινο μπαλόνι συγκεκριμένου χρωματος (5 0μαδες: πράσινη ,μπλε ,κοκκινη ,κιτρινη, γαλάζια ) και αποφάσισε ποιο συναίσθημα θα ζωγραφίσει στο μπαλόνι της ομάδας της .Υστερα η κάθε ομάδα κολλήσε στα τραπεζάκια το μπαλόνι της ,αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι επιλέξανε όλες οι ομάδες μια χαρούμενη φατσούλα.
5.Δουλέψαμε σε ομάδες 4-5 ατόμων :Η κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία με πρωταγωνιστές τα μπαλόνια των συναισθημάτων, την ζωγράφισε και την παρουσίασε στις άλλες ομάδες.
Ιστορία Α ομάδας :Τα μπαλόνια πήγαν να κολυμπήσουν, στην αρχή ήταν χαρούμενα αλλά μετά φοβηθήκαν και τρόμαξαν γιατί ένα μπαλόνι πήγε να πνιγεί.
Ιστορία Β ομάδας :Τα μπαλόνια παίζαμε σε παιδική χαρά και ήταν χαρούμενα . Μερικά ήταν όμως λυπημένα γιατί μάλωναν και κορόιδευε το ένα το άλλο.
Ιστορία Γ ομάδας :Τα μπαλόνια πήγανε βόλτα στο πάρκο χαρούμενα αλλά ξαφνικά ακούσαν ένα σκύλο που γαύγιζε και τρόμαξαν.
Ιστορία Δ ομάδας :Τα μπαλόνια ήταν στο σπίτι τους ,Ξαφνικά έπιασε φωτιά και τρομοκρατήθηκαν.
Ιστορία Ε ομάδας Τα μπαλόνια πήγαν βόλτα στην παραλία και έπαιξαν όμορφα και ευτυχισμένα.
Ιστορία ΣΤ ομάδας :Τα μπαλόνια πήγανε σε μια πισινά να διασκεδάσουν, αλλά ένα έκλαιγε, γιατί γλίστρησε και έπεσε .Τα άλλα ήταν τρομαγμένα από αυτό που του συνέβη.
6.Τα παιδιά σκεφθήκανε ότι είναι τα ίδια μπαλόνια :κλείσανε τα μάτια ,“φουσκώσανε” και μας παρουσιάσανε τον εαυτού τους σαν ένα μπαλόνι -συναίσθημα. Φτιάξαμε και την αντίστοιχη κατασκευή με χρωματα που εξέφραζαν τα συναισθήματα τους .
7.Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ατομικό φύλλο εργασίας- αξιολόγησης που δημιούργησα για να δούμε εάν μπορούν να αντιληφθούν την σύνδεση συμπεριφοράς- συναισθήματος
Με αφορμή την ημέρα της εορτής των Αρχαγγέλων συζητήσαμε για τους Αγγέλους: Σχετικά με το τι γνωρίζουμε για αυτούς ,αν υπάρχουν, που ζουν, εάν τους έχουμε δει ,τι μορφή πιστεύουμε ότι έχουν; κτλ
Παρατηρήσαμε κάποιες εικόνες Αγγέλων
Μιλήσαμε για το Φύλακα άγγελο μας που ο καθένας μας έχει από μωρό και σκεφτήκαμε τη μορφή του .
Μιλήσαμε για τη δύναμη της προσευχής και ακούσαμε μια προσευχουλα
Ύστερα περιγράψαμε την μορφή του φύλακα αγγέλου όπως την φανταζόμαστε και την αποτυπώσαμε στο χαρτί
Οι Φθινοπωρούλιδες φέρανε ένα κουτί στο σχολείο και τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι εχει μέσα εξάπτοντας την φαντασία τους .Τα νήπια μέσα από την αίσθηση της αφής ανακαλύψανε ότι είναι φρούτα ,τα αγαπημένα φρούτα των Φθινοπωρουληδων .Στην ολομέλεια της τάξης κάθε φορά ένα παιδί έβαζε το χέρι του σε μια τρύπα και προσπαθούσε να μαντέψει να πιάσει ένα και με την υφή πιο φθινοπωρινό φρούτο είναι
Κάθε Φθινοπωρούλης είχε τα αγαπημένα του φρούτα με βάση το χρώμα .Τα παιδιά στην ολομέλεια έπρεπε να κάνουν την αντιστοίχιση ανάμεσα στους Φθινοπωρούληδες και τα φρούτα με το ίδιο χρώμα.
Τα ταξινόμησαμε με βάση το χρώμα και το μέγεθος και παίξαμε παιχνίδια
Ύστερα τα αγγίξαμε όλα τα παιδιά ,τα μυρίσαμε και τα κόψαμε μέσα να δούμε πως είναι .Παρατηρήσαμε και τα κουκούτσια -σποράκια τους
Παίξαμε με οπτικοποιημένο υλικό 1.Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε το φρούτο από το σχήμα τους (ήταν ανάποδα)
2.Φτιάξαμε και φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα αφού πρώτα σειροθετησαμε τα φρούτα στην παρεούλα
Σαν αφορμή της ενασχόλησης με τους Φθινιπωρούληδες, ήταν ένα βίντεο για την φιλιά, που παρακολουθήσαμε:
Εμπνευσμένοι από το βίντεο που σχετίζεται με τη δύναμη της φιλίας ανάμεσα σε ένα βελανίδι και ένα φθινοπωρινό φύλλο έτσι και εμείς επιλέξαμε και ζωγράφισα με τον αγαπημένο φίλο μας από την τάξη:
Γνωρίσαμε τους Φθινοπωρούληδες στην ολομέλεια της τάξης. Διασκεδάσαμε μαζί τους και παίξαμε παιχνίδια:
Παιχνίδι 1.Τα προνήπια αντιστοιχούσαν τους Φθινοπωρούληδες με αντικείμενα που είχαν το ίδιο χρώμα και ενθαρρύνονταν να αναφέρουν το όνομα του χρώματος κάθε φορά
Παιχνίδι 2.Τα νήπια σειροθετησαν τους Φθινοπωρούληδες από το μικρότερο στο μεγαλύτερο η από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Παιχνίδι 3. Κάθε φορά ο εκπαιδευτικός έλεγε ένα ή δύο χρώματα και τα παιδιά που καλούνταν να σηκώσουν ψηλά τους Φθινοπωρούληδες που είχαν το αντίστοιχα χρωματα. Όταν ακούγανε το χρώμα τους και δεν σήκωναν ψηλά τον αντίστοιχο Φθινόπωρούλη που κρατούσαν ή όταν τον σήκωναν σε λάθος χρώμα έβγαιναν από το παιχνίδι .Νικητής οποίος έμενε τελευταίος.
Στη συνέχεια Αφού παρατηρήσαμε το σχήμα και τη μορφή που έχουν προσπαθήσαμε να τους ζωγραφίσουμε σε ασπρόμαυρο χαρτί αντιστοιχίζοντας τα με τα σωστά χρώματα
Αργότερα, Τους κόψαμε, τους κολλήσαμε και τους ταξινομήσαμε
.
Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγουδάκι
και ζωγραφίσαμε φθινοπωρινά δέντρα με τα 5 χρώματα του φθινοπώρου
Είδαμε, παρατηρήσαμε και συζητήσαμε στην ολομέλεια φθινοπωρινούς πίνακες ζωγραφικής και σχεδιάσαμε δικα μας φθινοπωρινά τοπία με νερομπογιές και μαύρο μαρκαδόρο
Έπειτα χωριστήκαμε στις ομάδες της τάξης και η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει το θέμα σχετικά με το φθινοπωρινό τοπίο που θα ζωγραφίσει .Τα μέλη της κάθε ομάδας αποφάσισαν από κοινού το θέμα .Ομάδα Γερμανίας :Βόλτα το φθινοπωρινό στο ποτάμι .Ομάδα Ελλάδας :Φθινοπωρινή εκδρομή στο βουνό. Ομαδα Ιταλίας :Το κάστρο στο φθινοπωρινό δάσος
Δημιουργήσαν και ατομικούς πίνακες με περιγράμματα απο τους Φθινοπωρούληδες
Στο τέλος χαιρετήσαμε τους Φθινοπωρούληδες παίζοντας κουκλοθέατρο. Κατασκευάσαμε δικές μας κούκλες Φθινοπωρούληδες και χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο ατόμων .Η κάθε ομάδα σκέφτηκε διαλόγους , δημιουργώντας ένα σενάριο και έπειτα το παρουσίασε στην ολομέλεια της τάξης
Έπειτα, σειροθετησαμε εικόνες που σχετίζονται με τις κινήσεις που πρέπει να κάνουμε για να βγούμε από το κτίριο
Μετά σειροθετησαμε ,κόψαμε και κολλήσαμε αντίστοιχες εικόνες στο χαρτί.
Μιλήσαμε και για τον μύθο του Εγκέλαδου
Τρία παιδία στην ολομέλεια της τάξης ζωγράφισαν από έναν εγκέλαδο:
Τοποθετήσαμε πάνω σε κάθε εγκέλαδο πυργάκια από τουβλάκια ,που συμβολίζανε το βουνό που φυλακίστηκε ο Εγκέλαδος ,σύμφωνα με την μυθολογία και παίξαμε παιχνίδι. Παίζαμε τρία κάθε φορά παιδία ,τα οποία έπρεπε να σείρουν το χαρτί με τα τουβλάκια απο την μία πλευρά του χαλιου στην άλλη χωρίς να πέσουν τα τουβλάκια( αμα έπεφταν τα ξαναστήναν ) .Νικητής το παιδί που θα τερμάτιζε πρώτος.
Μετέπειτα ,δυσκολέψαμε το παιχνίδι τοποθετώντας πάνω στους Εγκέλαδους άλλα υλικά που ήταν όπως διαπιστώσαμε πιο δύσκολο να παραμείνουν πάνω στο χαρτί καθώς το κουνούσαμε( σφαίρα ,κύλινδρος).τ
Ζωγραφίσαμε με τη φαντασία μας το μύθο του Εγκέλαδου:
Τέλος ,ακουσάμε και χορέψαμε το τραγουδάκι για το σεισμό:
Μετά το Σάββατο του Λαζάρου είναι η Κυριακή των Βαΐων που αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών.
Δηλαδή οι ημέρες της εβδομάδα προτού την Ανάσταση που ειναι πενθημες γιατί ο Χριστός βασανίστηκε .
Τα σημαντικότερα γεγονότα από την εβδομάδα των Παθών είναι:
Ο μυστικός δείπνος- θεία κοινωνία
Ο κήπος της Γεσθημανής- προδοσία ,το φιλί του Ιούδα
3.Η δική του από τον Άννα στον Καϊάφα και από εκεί στον πόντιο Πιλάτο
4.Η Σταύρωση στον λόφο του Γολγοθά.
5.Ο Επιτάφιος.
Κυριακή των Βαΐων
Την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου Του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου οι Ιουδαίοι Τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα ρούχα τους ζητωκραύγαζαν «Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου».
Ο Χριστός ζήτησε να του φέρουν ένα γαϊδουράκι και όχι κάποιο δυνατό άλογο,δείχνοντας την ταπεινότητα του. Η πόλη της Ιερουσαλήμ δεν ήταν πολύ μακριά από τη Βηθανία, όπου αναστήθηκε ο Λάζαρος, όλοι είχαν μάθει για το θαύμα του και τον υποδέχτηκαν στρώνοντας κλαδιά από φοίνικες (βάγια στα εβραϊκά) και φορέματα, ψάλλοντας «Ωσαννά»!!!
Ο Μυστικός δείπνος διεξήχθη ανάμεσα στον Ιησού και τους Δώδεκα Αποστόλους στην Ιερουσαλήμ μία μέρα πριν τη Σταύρωσή του. Σήμερα, η μέρα αυτή ονομάζεται Μεγάλη Πέμπτη. Κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου:
ο Χριστός έπλυνε στους μαθητές του τα πόδια τους
Τους πρόσφερε κρασί και ψωμί δηλαδή τους κοινώνησε το Σώμα και το Αίμα του, λέγοντάς τους: Λάβετε φάγετε τοῦτό μου ἐστι τὸ σῶμά τοῦτό ἐστι τὸ αἷμά μου .Εκείνη την ημέρα ο Χριστός μας χάρισε τη θεία κοινωνία.
είπε στους μαθητές του ότι ένας από αυτούς θα τον παραδώσει στους εχθρούς του.
Ο καθένας από εκείνους αναρωτιόταν μήπως είναι ο ίδιος που θα τον προδώσει και ο Ιησούς τους απάντησε ότι ο προδότης είναι αυτός που θα βουτήξει μαζί το χέρι του στην πιατέλα με το ζωμό. Στη συνέχεια, ο Ιούδας ρώτησε, αν είναι αυτός ο ίδιος που θα τον προδώσει και ο Κύριος του απάντησε «σὺ εἶπας
Γιατί όμως λέγεται Μυστικός δείπνος ;
Η λέξη μυστικός δεν σημαίνει ότι έγινε μυστικά, κρυφά, ότι δηλαδή ο Ιησούς και οι μαθητές Του κρύβονταν από Γραμματείς, Φαρισαίους ή Ρωμαίους. Παράγεται από το «μύστης» και αυτό από το «μυώ». Άρα ο Δείπνος αυτός δεν έγινε κρυφά και απομονωμένα, αλλά για να αποκαλύψει ότι θα θυσιαστεί πάνω στον σταυρό .
Ο κήπος της Γεθσημανης
Γεθσημανή είναι κήπος στους πρόποδες του όρους των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ, ο οποίος είναι γνωστός ως τόπος που:
Α.Προσευχήθηκε για τελευταία φορά..Ο Χριστός απομακρύνθηκε από τους μαθητές του για να προσευχηθεί λέγοντας: Πατέρα μου, αν δεν μπορώ ν’ αποφύγω αυτό το ποτήρι αλλά πρέπει να το πιω, ας γίνει το θέλημά σου»
Β.Αρχισε το μαρτύριο του Ιησού Χριστού, δηλαδή η προδοσία του από τον Ιούδα και η σύλληψή Του
Μιλούσε ακόμα ο Ιησούς όταν έφτασε ο Ιούδας, ένας από τους δώδεκα. Μαζί του ερχόταν κι ένα πλήθος από ανθρώπους οπλισμένους με ξίφη και ρόπαλα, σταλμένους από τους αρχιερείς . Αυτός που θα τον πρόδιδε τους είχε δώσει τούτο το συνθηματικό σημάδι: «Όποιον φιλήσω, αυτός είναι· πιάστε τον». Αμέσως, λοιπόν, πλησίασε τον Ιησού, του είπε:
«Χαίρε, Διδάσκαλε!» και τον φίλησε.
Ο Ιησούς του λέει:
«Ιούδα, με φίλημα προδίνεις τον Υιό του Ανθρώπου;»
Τότε πλησίασαν, συνέλαβαν τον Ιησού και τον έδεσαν. Ένας όμως απ’ τη συντροφιά του Ιησού έσυρε το μαχαίρι του, χτύπησε το δούλο του αρχιερέα και του έκοψε το αυτί. Τότε του λέει ο Ιησούς:
«Βάλε το μαχαίρι σου ξανά στη θήκη του, γιατί όλοι όσοι τραβούν μαχαίρι, από μαχαίρι θα πεθάνουν. Ή θαρρείς πως δεν μπορώ να παρακαλέσω τον Πατέρα μου και αυτός να μου στείλει για συμπαράσταση πάνω από δώδεκα λεγεώνες αγγέλους; Πώς όμως θα βγουν αληθινές οι Γραφές, ότι έτσι πρέπει να γίνει;»
Τότε οι μαθητές του τον εγκατέλειψαν όλοι και έφυγαν
Γ.Είναι το μέρος ταφής της Παναγίας
3.Η δική του από τον Άννα στον Καϊάφα και από εκεί στον πόντιο Πιλάτο
Οι Εβραίοι αρχιερείς προσπαθούσαν να βρουν κατηγορίες για να τον καταδικάσουν αλλά δεν μπορούσαν να βρουν κάτι .
” ο Πιλάτος Επιδιώκει θεωρεί ότι είναι αθώος ο Ιησούς και προσπαθεί να αποφύγει την προσωπική ευθύνη για τον θάνατο του Ιησού. Έτσι εκμεταλλεύτηκε το έθιμο που είχαν κάθε Πάσχα νά ἐλευθερώνει ὁ Ρωμαῖος διοικητής ἕναν φυλακισμένο, ὅποιον θά τοῦ ζητοῦσε ὁ λαός. Στίς φυλακές βρισκόταν τότε ἕνας πασίγνωστος φυλακισμένος, πού λεγόταν Βαραββᾶς. Ὅταν συγκεντρώθηκε λοιπόν τό πλῆθος, ὁ Πιλάτος τούς ρώτησε:
Ποιόν θέλετε νά ἐλευθερώσω;
Τό Βαραββὰ ἤ τόν Ἰησοῦ, πού τόν λένε Μεσσία; Γιατί εἶχε καταλάβει πώς ἀπό φθόνο καί μόνο τοῦ εἶχαν παραδώσει τόν Ἰησοῦ. Κι ἐνῶ καθόταν στή δικαστική του ἕδρα, ἡ γυναίκα του τοῦ ἔστειλε μέ κάποιον ἐτοῦτο τό μήνυμα: Μήν κάνεις τίποτα ἐναντίον αὐτοῦ τοῦ ἀθώου, γιατί πολύ ταλαιπωρήθηκα ἀπόψε στ’ ὄνειρό μου ἐξαιτίας του.
Του φόρτωσαν το βαρύ σταυρό του να τον κουβαλήσει μέχρι τον τόπο της σταύρωσης που ήταν ο Γολγοθάς
. Ο Ιησούς ήταν πολύ εξαντλημένος και δεν μπορούσε να σηκώσει το σταυρό του. Οι στρατιώτες ανάγκασαν κάποιον περαστικό που τον έλεγαν Σίμωνα Κυρηναίο να σηκώσει το σταυρό στους ώμους του
. Πλήθος ανθρώπων ακολουθούσαν και γυναίκες που έκλαιγαν.
Στον τόπο της σταύρωσης έφεραν κι άλλους δυο κακούργους για να τους σταυρώσουν μαζί του.
Εκεί στο Γολγοθά σταύρωσαν τον Κύριο και τους δυο ληστές, έναν στα δεξιά του κι έναν στ’ αριστερά του. Πάνω στο σταυρό του Κυρίου ο Πιλάτος έδωσε εντολή να γράψουν: «Ιησούς Ναζωραίος, βασιλιάς των Ιουδαίων»
Ο Ιησούς πάνω από το σταυρό είπε: «Πατέρα μου, συγχώρεσέ τους, δεν ξέρουν τι κάνουν».
Οι στρατιώτες που σταύρωσαν το Χριστό έπαιξαν στα ζάρια τα ρούχα του.
Ένας από τους σταυρωμένους κακούργους βλασφημούσε το Χριστό κι έλεγε: «Εάν είσαι ο Μεσσίας, σώσε τον εαυτό σου κι εμάς». Ο άλλος όμως ληστής στράφηκε και του είπε επιτιμητικά: «Ούτε τον Θεό δεν φοβάσαι; Εμείς τιμωρούμαστε δίκαια για όσα φοβερά κάναμε. Αυτός όμως δεν έκανε κανένα κακό». Κι ύστερα γύρισε προς τον Κύριο και του είπε: «Θυμήσου με , Κύριε, στη Βασιλεία σου» (. Ο Ιησούς του απάντησε: «Σε βεβαιώνω πως σήμερα κιόλας θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο».
Κοντά στο σταυρό ήταν η μητέρα του Ιησού και ο αγαπημένος του μαθητής, ο Ιωάννης. Όταν ο Ιησούς τους είδε, είπε στη μητέρα του: «Μητέρα, να ο γιος σου!» και στον Ιωάννη είπε: «Να, η μητέρα σου!» κι από εκείνη τη στιγμή ο Ιωάννης πήρε κοντά του την Παναγία και τη φρόντιζε.
Πολλοί τον Ιησού λέγοντας: «Αν είσαι γιος του Θεού, κατέβα από το σταυρό». Κι οι αρχιερείς τον περιέπαιζαν: «Άλλους έσωσε, τον εαυτό του δεν μπορεί να σώσει. Αν είναι ο εκλεκτός του Θεού, ας κατεβεί από το σταυρό για να τον πιστέψουμε».
Ήταν δώδεκα το μεσημέρι αλλά σ’ όλη τη γη έπεσε σκοτάδι μέχρι τις τρεις το απόγευμα. Τότε ο Ιησούς φώναξε δυνατά: «Ηλί, Ηλί, λαμά σαβαχθανί» δηλαδή «Θεέ μου, Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες;».
Έπειτα είπε «Διψώ!» κι αμέσως ένας στρατιώτης πήρε ένα σφουγγάρι, το βούτηξε στο ξύδι, το έβαλε σ’ ένα καλάμι και το έφερε στα χείλη του Κυρίου, αλλά εκείνος αφού το δοκίμασε δεν θέλησε να πιει.
Κι ύστερα είπε: «Πατέρα μου, στα χέρια σου παραδίνω το πνεύμα μου» και σε λίγο: «Τετέλεσται» (:όλα τελείωσαν). Έγειρε το κεφάλι και παρέδωσε το πνεύμα.
Τότε το καταπέτασμα του ναού σχίστηκε στη μέση και πολλά μνήματα άνοιξαν. Ο Ρωμαίος εκατόνταρχος είδε όσα έγιναν και δόξασε το Θεό λέγοντας: «Αληθινά, αυτός ο άνθρωπος ήταν γιος του Θεού!». Αλλά και όλος ο κόσμος που παρακολουθούσε τη σταύρωση όταν είδαν το σκοτάδι και το σεισμό έφυγαν τρομαγμένοι για την πόλη και μετανιωμένοι χτυπούσαν τα στήθη τους
Σύμφωνα με το πρώτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, τη «Γένεση», η δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου έγινε σε έξι μέρες.
1η Ημέρα Δημιουργίας
Στην αρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη. Η γη όμως ήταν έρημη και ασχημάτιστη και παντού βασίλευε πυκνό σκοτάδι. ο Θεός λέει να γίνει φως. Έπειτα διαχωρίζει το φως από το σκοτάδι και ονομάζει το φως «ημέρα» και το σκοτάδι «νύχτα».
2η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός δημιουργεί τον ουρανό. Ο θεος διαχωρίζει το νερο στην επιφάνεια απο την υγρασίας του αέρα. Από τη στιγμή αυτή η γη έχει ατμόσφαιρα.
3η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός δημιουργεί την ξηρά. Οι ήπειροι και τα νησιά βρίσκονται πάνω από το νερό. Τα μεγάλα σώματα του ύδατος ονομάζονται «θάλασσες» και το έδαφος ονομάζεται «στεριά». Ο Θεός δημιουργεί τα φυτά . Η γη ήταν πράσινη και γεμάτη από βλάστηση Ο Θεός δηλώνει ότι όλα αυτά είναι καλά.
4η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός δημιουργεί όλα τα αστέρια και τα ουράνια σώματα. Η κίνηση τους θα βοηθά τον άνθρωπο να καταγράφει τον χρόνο. Δημιουργείται ο ήλιος ο οποίος είναι η κύρια πηγή φωτός, και το φεγγάρι το οποίο αντανακλά το φως του ήλιου. Η κίνηση αυτών των σωμάτων θα διακρίνει την ημέρα από τη νύχτα. Ο Θεός δηλώνει πως και αυτό το έργο είναι καλό.
5η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός δημιουργεί όλη τη ζωή που ζει στο νερό. Ο Θεός επίσης δημιουργεί όλα τα πτηνά. Τα δημιουργήματα που έγιναν την 5η Ημέρα είναι τα πρώτα που ευλόγησε ο Θεός. Ο Θεός δηλώνει το έργο καλό .
6η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός δημιουργεί όλα εκείνα που ζουν στην ξηρά. Αυτό περιλαμβάνει κάθε είδος δημιουργήματος που δεν συμπεριλαμβάνεται στις προηγούμενες ημέρες, καθώς και τον άνθρωπο. Ο Θεός δηλώνει το έργο καλό.
7η Ημέρα Δημιουργίας
Ο Θεός αναπαύεται. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως ήταν κουρασμένος από τις δημιουργικές πράξεις Του, αλλά υποδηλώνει ότι η Δημιουργία είναι πλήρης. Ο Θεός αφιερωμένει την ημέρα αυτή στην ανάπαυση.
Ο θεός προτού να δημιουργήσει τα παραπάνω και τον άνθρωπο (τον αισθητό κόσμο) δημιούργησε τον νοερό κόσμο τους αγγέλους. Τελειότερο δημιούργημα του θεού θεωρείται ο άνθρωπος γιατί μετέχει και στους δυο κόσμους στον νοερό με την ψυχή του και στον αισθητό με το σώμα του.
Ο θεός τοποθέτησε τον Αδάμ μέσα στον παράδεισο και από την πλευρά του δημιούργησε την Εύα.
Ο θεός έδωσε την εντολή να μην φάει ο άνθρωπος τον καρπό του δέντρου της γνώσεως του καλού και του κακού γιατί θα πεθάνουν
Στον παράδεισο οι άνθρωποι ήταν μαζί με το θεό και επικρατούσε η ευτυχία και η αγάπη.
Ένας άγγελος ,που διώχθηκε από τον παράδεισο γιατί πίστευε ότι ήταν πιο πάνω από τον θεό, ζήλευε τους ανθρώπους και του ξεγέλασε. Πήρε τη μορφή του φιδιού και τους είπε ότι εάν φάνε τον απαγορευμένο καρπό θα γίνουν οι ίδιοι θεοί .
Οι άνθρωποι Έφαγαν τον καρπό . Εκδιώχτηκαν από τον παράδεισο και μπήκε στην ζωή τους η φθορά και ο θάνατος
ΟΜΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΤΟΥΣ -ΜΑΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ,ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΦΘΟΡΑ
Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΓΗ ΠΡΙΝ 2023 ΧΡΟΝΙΑ.
Η ζωή του Χριστού με λίγα λογία:
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Η χαρμόσυνη είδηση της γέννησης ,σε εννέα μήνες ,του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς τη Μαριά στην πολη της Ναζαρέτ . Η Μαρια ειναι η αγνή και καλόψυχη κοπέλα που διάλεξε ο θεος να φέρει στον κόσμο τον Ιησου για να πάρει ανθρώπινη μορφή .
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ο θεος πηρέ ανθρώπινη μορφή στο σπήλαιο της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ για να λυτρωθεί ο άνθρωπος από τη φθορά του θανάτου.
Η ΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
Μετά την επίσκεψη των Μάγων, όταν ο βασιλιάς Ηρώδης ο Μέγας σκόπευε να σκοτώσει τα παιδιά της περιοχής (Σφαγή των Νηπίων), ο Ιωσήφ μαζί με την Μαρία και τον Ιησού μωρό διέφυγαν στην Αίγυπτο. Εμειναν εκεί, μέχρι πού πέθανε ο Ηρώδης και επέστρεψαν στην Βηθλεέμ .
Όταν ο Ιησούς έγινε δώδεκα ετών, οι γονείς του τον πήγαν στα Ιεροσόλυμα, για να γιορτάσουν εκεί το Πάσχα.
Στην επιστροφή, ο Ιωσήφ και η Μαρία ανακάλυψαν ότι απουσίαζε ο Ιησούς κι επέστρεψαν γεμάτοι αγωνία στα Ιεροσόλυμα εκει τον βρήκαν να κηρύττει .Η πανάγια με αγωνιά του είπε :παιδι μου γιατί μας κατατρόμαξες ,ψάχναμε παντού για να σε βρούμε !Και ο Χριστός της απάντησε: Γιατί με έψαχνες δεν ήξερες ότι θα με βρεις στον οίκο του πατέρα μου;
Η βάπτιση του Ιησού
Όταν έγινε τριάντα ετών, πήγε στον Ιορδάνη ποταμό, παρουσιάσθηκε στον Ιωάννη τον Πρόδρομο και Βαπτιστή και του ζήτησε να τον βαπτίσει.Μέσω του Βαπτίσματος Του, ο Χριστός αγιάζει τον κόσμο και δίνει στον άνθρωπο την δυνατότητα επιστροφής στον Παράδεισο που απώλεσε ο Αδάμ
Κατά τη βάπτισή του ακούστηκε φωνή Κυρίου, που έλεγε: «Αυτός είναι ο υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο με χαρά μου ανέθεσα να σώσει το κόσμο».
Οι δώδεκα Απόστολοι
Ο Ιησούς διάλεξε δώδεκα μαθητές, τους οποίους ονόμασε Αποστόλους. Με τους απλοϊκούς αυτούς ανθρώπους, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν ψαράδες, άρχισε το θείο έργο του.
Ο Ιησούς στους δώδεκα μαθητές του, έδωσε την δύναμη να θεραπεύουν τις σωματικές και ψυχικές αρρώστιες των ανθρώπων. Οι οδηγίες του ήταν η θεραπεία να γίνεται δωρεάν, οι υπηρεσίες στους ανθρώπους να προσφέρονται δωρεάν, να μην φέρνουν μαζί τους χρήματα και να μην φοβούνται τους διωγμούς και τα μαρτύρια, γιατί θα είναι πάντα μαζί τους και θα τους στέλνει το Άγιο Πνεύμα, το όποιο θα τους φωτίζει τι πρέπει να λέγουν και τι πρέπει να πράττουν.
Ο Ιησούς, όταν μεγάλωσε και άρχισε να διδάσκει και να κανει θαύματα επειδή αγαπούσε τους ανθρώπους .Το πρώτο Του θαύμα ήταν στο γάμο της Κανά, όπου η Παναγία Τον ενημέρωσε ότι το ζευγάρι δεν είχε κρασί. Μετέτρεψε διακριτικά το νερό σε κρασί .
Αυτό το θαύμα αναφέρεται ερμηνεύεται σε μας τους χριστιανούς ότι, για να πετύχει ένας γάμο χρειάζεται τον Χριστο δηλαδή την παντοτινή αγάπη, την ανεκτικότητα και την αγιότητα
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή