• φωτόδεντρο
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    startmenu
  • τυπικόν

    content
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    religion
  • εθελουσία λήθη 2

    biz029
  • εθελουσία λήθη 3

    12 - 1.jpgPadraic MoodCollector
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    foto kairos
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    logo
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    mesopelaga
  • religionslehrer.gr/

    religionslehrer.gr/
  • thriskeutikametaxi

    thriskeutikametaxi
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    SL384668

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Κυκλοφόρησε τὸ νέο τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ Θεολογία (τόμος 82, τεύχος 1ο, Ἰανουά- ριος-Μάρτιος 2011), τὸ ὁποῖο περιλαμβάνει ἄρθρα ποικίλης ὕλης. Στὸ προλογικὸ σημεί- ωμα μὲ τίτλο «Ἡ μυστηριακὴ ὑπόσταση τῆς Ἐκκλησίας», ὁ Σταῦρος Γιαγκάζογλου περιγράφει συνοπτικὰ τὴν μυστηριακὴ ταυτότητα τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας καὶ τὸν τρόπο ποὺ τὰ Μυστήρια εἰκονίζουν τὴ Βασιλεία. Στὸ πρῶτο κείμενο μὲ τίτλο «Ἕνα Βοι- ωτικὸ Μοναστῆρι-Μάρτυρας μιᾶς Νεοελληνικῆς νοοτροπίας», ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμος μὲ ἀφορμὴ τὸ μοναστῆρι τῶν Παμ- μεγίστων Ταξιαρχῶν στὴ Βοιωτία, ἀποπειρᾶται μιὰ ὑπαρξιακὴ προ- σέγγιση τῆς σύγχρονης νεοελληνικῆς νοοτροπίας τοῦ ἀτομισμοῦ καὶ τοῦ βολέματος. Ὁ Κατελῆς Βίγκλας στὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ, μὲ τίτλο «Πρωτοχριστιανικὸς συμβολισμὸς στὶς Φθιώτιδες Θῆβες Θεσ- σαλίας», ἐπιχειρεῖ, διαμέσου μιᾶς ἱστορικο-φιλοσοφικῆς νοηματο- δότησης τῆς ἔννοιας τοῦ συμβόλου καὶ ἀφοῦ παρουσιάσει τὶς περὶ συμβόλου πατερικὲς θέσεις, νὰ ερμηνεύσει τὰ κυριότερα πρωτοχρι- στιανικὰ σύμβολα τῆς περιοχῆς. Ὁ Ὁμοτ. Καθηγητὴς τοῦ Παν/μίου Ἀθηνῶν Στυλιανὸς Παπαδόπουλος στὸ ἄρθρο του μὲ τίτλο «Ἀναφορὰ στὶς ἀπόψεις τοῦ ἱ. Χρυσοστόμου γιὰ τὸν ρεαλισμὸ τῆς θ. Ευχαρι- στίας καὶ τὴν πρακτικὴ τῆς ἱ. Ἐξομολογήσεως», παρουσιάζει τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο ὁ Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος κατανοεῖ τὸ μυστήριο τῆς θ. Εὐχαριστίας σὲ σχέση μὲ τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο, τὴ σαφήνεια τοῦ εὐχαριστιακοῦ ρεαλισμοῦ, τὸ νόημα τῆς Εὐχαριστίας ὡς θυσίας κ.ἄ., ἐνῶ ἐπίσης ἐξε- τάζονται καὶ ὄψεις τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐξομολόγησης. Στὸ ἑπόμενο κείμενο μὲ τίτλο «Θε- μελίωση καὶ προοπτικὴ τῆς χριστιανικῆς ζωῆς» ὁ Καθηγητὴς τοῦ Α.Π.Θ. Γεώργιος Μαντζαρίδης κάνει λόγο γιὰ τὴ μυστηριακὴ θεμελίωση καὶ τὴν θεοειδῆ προοπτικὴ σύνολης τῆς χριστιανικῆς ζωῆς μέσα στὸν κόσμο. Ὁ Ἰωάννης Πρίμπας στὸ ἄρθρο ποὺ ἀκολουθεῖ μὲ τίτλο «Ἡ ὑπέρβαση τοῦ Πάθους τῆς Ἐπιθυμίας κατὰ τὸν ἅγιο Γρηγόριο Νύσσης», ἐπιχει- ρεῖ νὰ δώσει ἀπάντηση σὲ ἐρωτήματα ποὺ ἀναδύονται σὲ σχέση μὲ τὴν ἐνδεχόμενη ὑπέρ- βαση καὶ καταστολὴ τῆς ἐπιθυμητικῆς δύναμης τῶν ἀνθρώπων, ὅπως προκύπτουν ἀπὸ τὴ μελέτη τοῦ «Περὶ ψυχῆς καὶ ἀναστάσεως» ἔργου τοῦ Γρηγορίου Νύσσης. Ὁ Κωνσταντῖνος Κορώσης στὸ κείμενό του «Ἀναφορὰ στὸν ‘μεγαλόκοσμο ἄνθρωπο’ κατὰ τὸν Ἅγιο Νικό- δημο τὸν Ἁγιορείτη ἀπὸ κοινωνιολογικὴ σκοπιά» ἀποπειρᾶται στὸ πλαίσιο τῆς εὐρύτερης κρίσης ἀξιῶν καὶ τῶν ραγδαίων ἐξελίξεων ποὺ ζοῦμε, νὰ ἀναδείξει τὴ συμβολὴ τοῦ Νικο- δήμου τοῦ Ἁγιορείτη στὴ χάραξη ὁρισμένων κατευθυντήριων γραμμῶν γιὰ τὴ διάσωση τῆς κοινωνικο-πολιτισμικῆς καὶ θεολογικῆς ταυτότητας. Ὁ Μιχαὴλ Γαλενιανὸς στὸ ἄρθρο του «Οἱ ἀπαρχὲς τῆς Συστηματικῆς Θεολογίας» ἀναζητᾶ τὶς ἀπαρχὲς τῆς Συστηματικής Θεο- λογίας, προκειμένου νὰ ἀντιμετωπίσει τὶς αἰτιάσεις ὅτι ἡ ἐπιστημονικὴ συστηματικὴ ἔρευνα καὶ ἔκθεση τῆς διδασκαλίας ἀποτελεῖ ξένη καὶ κακὴ ἐπιρροὴ ἐπὶ τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας. Στὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ μὲ τίτλο «’Εγώ γαρ τὰ στίγματα τοῦ Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματί μου βαστάζω’ (Γαλ. 6,17). Θεολογία καὶ πολιτικὴ στὴν ἀρχαία Ἐκκλησία» ὁ Δημήτριος Πανα- γιωτόπουλος μετὰ ἀπὸ μιὰ κριτικὴ παρουσίαση τῆς σχετικῆς έρευνας ὡς πρὸς τὴν ἑρμηνεία τοῦ παύλειου χωρίου, προτείνει την θέση ὅτι ὁ Παῦλος ἀναφέρεται στὸ γεγονὸς ὅτι ὁ ἴδιος ἔχει ἐπωμιστεῖ τὸ σημαντικὸ ἔργο τοῦ κηρύγματος γιὰ τὸν ἀπολυτρωτικὸ θάνατο τοῦ Χρι- στοῦ, ἐπιθυμώντας ἔτσι νὰ ἀπαντήσει μὲ θεολογικὸ τρόπο στὶς πολιτικὲς ἐπιδιώξεις τῶν ἀντιπάλων του. Ὁ Σταῦρος Γριμάνης στὸ μελέτημά του μὲ τίτλο «Συμβολὴ στὴν Ἁγιολο- γία τῆς ὕστερης ἀρχαιότητας. Τὸ πρόβλημα τῶν ἁγίων μὲ τὸ ὄνομα Ἰούδας» παρουσιάζει καὶ ἀξιολογεῖ τὰ στοιχεῖα ποὺ προκύπτουν ἀπὸ τὴν ἁγιογραφικὴ καὶ ἁγιολογικὴ παράδοση ΚΛΑΔΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΝ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Ἰωάννου Γενναδίου 14, Τ.Κ. 115 21, Άθήνα – Τηλ.: 210.7272.313, 210.7272.288 Fax: 210.7272.251, e-mail: theologia@ecclesia.gr http://www.ecclesia.gr/greek/press/theologia/index.asp γιὰ τοὺς ἁγίους τῆς ὕστερης ἀρχαιότητας ποὺ φέρουν τὸ ὄνομα Ἰούδας. Ὁ μοναχὸς Πατά- πιος Καυσοκαλυβίτης στὸ κείμενό του «Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Σχήματος. Ἑρμηνεία καὶ θεολογία τῶν εὐχῶν τῆς μοναχικῆς καθιερώσεως» παρουσιάζει τὴν ἱστορικὴ ἐξέλιξη καὶ ἑρμηνεύει ἐπιμέρους στοιχεῖα τῆς δομῆς καὶ τὸν θεολογικὸ πλοῦτο τῶν διαφόρων εὐχῶν τῆς ἀκολουθίας τοῦ «Μεγάλου καὶ Ἀγγελικοῦ Σχήματος». Ὁ Ἀναστάσιος Μαρᾶς στὸ ἑπόμενο ἄρθρο μὲ τίτλο «Ἡ ἐπίθεση τοῦ Δημοκρατικοῦ Στρατοῦ Ἑλλάδας στὸ Ἱεροδιδασκαλείο Βελλᾶς μέσα ἀπὸ τὰ ἀρχεῖα τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας» συμβάλλει στὴν διερεύνηση μιᾶς σχετικὰ ἄγνωστης πτυχῆς τῆς πρόσφατης ἑλληνικῆς ἱστορίας μὲ ἐπίκεντρο τὸ συγκεκρι- μένο γεγονὸς στὴ Σχολή Βελλᾶς, ἐκθέτοντας τί ἐπακολούθησε σ’ αυτὴ μετὰ τὴν ἐπίθεση, ὅπως ἐπίσης καὶ τὸν σχετικὸ ρόλο τοῦ Ὑπουργείου καὶ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἰωαννίνων. Στὸ κείμενο «Ὄψεις τοῦ βασιλικοῦ θεσμοῦ στὸν βιβλικὸ Ἰσραήλ» ὁ Νικόλαος Παύλου ἐπι- χειρεῖ νὰ προσφέρει μιὰ συμβολὴ στὴν ἔρευνα γύρω ἀπὸ τοὺς λόγους ἐμφάνισης τοῦ βι- βλικοῦ βασιλικοῦ θεσμοῦ, τὴ σχέση τοῦ ἑκάστοτε βασιλέως μὲ τὸν Θεό, τὸ τελετουργικὸ τῆς ἐνθρόνισης, ὅπως καὶ τὴν ὀργάνωση τῆς ἐξουσίας, μὲ ἐπίκεντρο τὴν ἑρμηνεία τῶν σχε- τικῶν παλαιοδιαθηκικῶν κειμένων. Ὁ Ἀντώνιος Μπιτσάκης στὸ ἄρθρο του «Συναισθημα- τικὴ Νοημοσύνη καὶ Χριστιανικὴ Ἀγωγή», ἀφοῦ προσφέρει μιὰ περιεκτικὴ νοηματοδότηση τοῦ ὅρου ‘συναισθηματικὴ νοημοσύνη’ ἐπιχειρεῖ νὰ δείξει κατὰ πόσο ἡ χριστιανικὴ ἀγωγὴ μέσα ἀπὸ τὸ παραδειγμα ὁρισμένων παραβολῶν μπορεῖ νὰ συμβάλει στὴν καλλιέργεια καὶ ἀνάπτυξη τοῦ συναισθηματικοῦ τομέα τῶν παιδιῶν τοῦ σχολείου. Ὁ Rade Kisic στὸ μελέ- τημά του «Das Gleichnis vom verlorenen Sohn (Lk. 15, 11-32). Historisch-kritischer Zugang » ἀποπειρᾶται μιὰ ἱστορικο-κριτικὴ ἑρμηνευτικὴ προσέγγιση τῆς παραβολῆς τοῦ Ἀσώτου. Στὸ ἑπόμενο κείμενο μὲ τίτλο «Die Melite-Stelle bei Prokopios und ihre Relevanz für die Romfahrt des Paulus» ὁ Heinz Warnecke προσφέρει μιὰ συμβολὴ ἐπὶ τῇ βάσει τῶν μαρτυριῶν τοῦ ἱστορικοῦ Προκοπίου στὴν περαιτέρω συζήτηση σχετικὰ μὲ τὸ ταξίδι τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στὴ Μελίτη. Στὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ μὲ τίτλο «Die Okumenizität des photianischen Konzils des Jahres 879/80 in Konstantinopel aus orthodoxer Sicht» ὁ Ἰωάννης Φειδᾶς ἐπιθυμεῖ νὰ ἐρευνήσει ἀπὸ ὀρθόδοξη σκοπιὰ τὸν οἰκουμενικὸ χαρακτήρα τῶν συνόδων ποὺ ἔλαβαν χώρα ὑπὸ τὸν Φώτιο στὴν Κωνσταντινούπολη. Ὁ Κωνσταντῖνος Βασιλάκης μὲ τὸ κείμενό του «The Canonical Αspects of Marriage and Divorce» ἐπιχειρεῖ ἀφ᾽ ἑνὸς μιὰ γενικὴ εἰσαγωγὴ στὴ σημασία τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου γιὰ τὴν Ἐκκλησία καί, ἀφ᾽ ἑτέρου, στὴ δομὴ καὶ τὶς ποικίλες ὄψεις τοῦ γάμου, ἐνῶ στὴ συνέχεια γίνεται λόγος γιὰ τὸ διαζύγιο ἀπὸ βιβλική, πατερικὴ καὶ κανονολογικὴ σκοπιά. Στὴ νέα στήλη τοῦ περιοδι- κοῦ Ἰδιόμελα, ὁ Ὁμοτ. Καθηγητὴς καὶ πρώην Πρύτανις τοῦ Παν/μίου Ἀθηνῶν Εὐάγγελος Θεοδώρου μὲ τὸ κείμενό του «Ὁ φιλοσοφικὸς στοχασμὸς τοῦ Νικόλαου Λούβαρι» ἀναδει- κνύει ἀπὸ φαινομενολογικὴ προοπτικὰ τὰ εἰδοποιὰ γνωρίσματα τοῦ περιεχομένου καὶ τῆς μορφῆς τοῦ φιλοσοφικοῦ στοχασμοῦ τοῦ Νικολάου Λούβαρι. Στὴ στήλη Παρεμβάσεις δη- μοσιεύονται πρῶτο τὸ κείμενο τοῦ Καθηγητῆ τοῦ Α.Π.Θ. Λάμπρου Σιάσου μὲ τίτλο «Οἰμωγὲς καὶ ἀλάλητοι στεναγμοὶ ἑνὸς ἀγρυπνοῦντος Ἐπισκόπου», ὅπου γίνεται ἀναφορὰ στὴν θεολογικὴ συμβολὴ καὶ ποιμαντικὴ εὐθύνη τοῦ Μητροπολίτη Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεου Βλάχου ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ τελευταίου βιβλίου του μὲ θέμα τὴν ἐμπειρική δογματικὴ τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδου. Στὸ δεύτερο κείμενο τῆς στήλης, μὲ τίτλο «Jürgen Moltmann. Ὁ εἰσηγητὴς τῆς ‘Θεολογίας τῆς Ἐλπίδας’ καὶ ὁ θεολόγος τῆς ‘Πολιτικῆς Θεο- λογίας’», ὁ Καθηγητὴς τοῦ Α.Π.Θ. Χρῆστος Οἰκονόμου παρουσιάζει τὸ πρόσωπο καὶ τὸ ἔργο τοῦ μεγάλου Γερμανοῦ θεολόγου, ὁ ὁποῖος βρέθηκε στὴν Ἑλλάδα στὸ πλαίσιο τοῦ προγράμματος τοῦ Σεμιναρίου Ὀρθοδόξου Ἑρμηνευτικῆς Θεολογίας ποὺ λειτουργεῖ στὸ Τμῆμα Ποιμαντικῆς καὶ Κοινωνικῆς Θεολογίας στὸ Α.Π.Θ. Στὸ τρίτο καὶ τελευταῖο κεί- μενο τῆς στήλης «Ἀπάντηση στὸ ἄρθρο τοῦ Σ. Γουνελᾶ μὲ ἀφορμὴ τὸ βιβλίο τοῦ Χ.Α. Στα- μούλη ‘Ἔρως καὶ Θάνατος’» ἡ Ἄννα-Μαρία Παπαδάκη συνεχίζει τὸν διάλογο ποὺ ἄνοιξε σὲ προηγούμενο τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ σχετικὸ κείμενο τοῦ Σωτήρη Γουνελᾶ γιὰ τὸ πρό- σφατο ἔργο τοῦ Καθηγητῆ τοῦ Α.Π.Θ. Χρυσόστομου Σταμούλη. Τὸ τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ συμπληρώνεται μὲ τὶς πλούσιες μόνιμες στῆλες. Τὰ Θεολογικὰ Χρονικά, ὅπου περιλαμβά- νονται ἀναφορὲς σὲ ἐπιστημονικὰ συνέδρια, θεολογικὰ γεγονότα, ἀνακοινωθέντα καὶ πο- ρίσματα συνοδικῶν συνδιασκέψεων,τὰ Περιοδικὰ Ἀνάλεκτα, ὅπου γίνεται σύντομη ἐπισκόπηση τῶν ἑλληνικῶν καὶ ξένων θεολογικῶν περιοδικῶν, τὸ Βιβλιοστάσιον, ὅπου δη- μοσιεύονται βιβλιοκριτικὰ δοκίμια καὶ παρουσιάσεις θεολογικῶν μονογραφιῶν, βιβλίων καὶ λοιπῶν ἐκδόσεων καί, τέλος, τὸ Ἀναλόγιον, ὅπου δημοσιεύεται ἐνημερωτικὸ δελτίο πρό- σφατων θεολογικῶν ἐκδόσεων. Τὸ ἑπόμενο τεῦχος τῆς Θεολογίας μὲ εἰδικὸ ἀφιέρωμα στὸ Κήρυγμα στὴν Ἐκκλησία, θὰ κυκλοφορήσει τὸν προσεχῆ Ἰούλιο.

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © …για το Μάθημα των Θρησκευτικών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση