Ελεύθερα σχολεία Waldorf

Δεκέμβριος 5, 2010

Διαβάστε εδώ ένα παλιότερο κείμενο του Λεωνίδα Κωνσταντινίδη για τα ελεύθερα σχολεία Waldorf. Ενα εκπαιδευτικό σύστημα που βάζει την τέχνη, τη φύση και τη δημιουργία σε πρώτο πλάνο…

Εξερευνήστε τη κάνοντας κλικ σε αυτό το σύνδεσμο:

http://www.mystudios.com/artgallery/

Και βρείτε περισσότερα από 100.000 έργα ζωγραφικής από 5.000 καλλιτέχνες, με ονομαστικό ερευτήριο!

Από μια έκθεση της Γεωργίας Γκρεμούτη στο Μουσείο Μπενάκη:

Αν κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε οτι όλες αυτές οι εικόνες λουλουδιών και φυτών έχουν φτιαχτεί από …ανθρώπινα σώματα!

Είναι μια πρωτότυπη φωτογραφική δουλειά της Cecelia Webber.

Animation σε ψωμί για τοστ!

Νοέμβριος 22, 2010

Ένα βίντεοκλιπ stop καρέ animation από τους OK Go:

Να πώς θα έπρεπε να είναι τα σχολεία κατά τους Carpe Diem! Με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (πρόγραμμμα «Ζωγραφίζοντας Σχολικά Κτίρια») μεταμόρφωσαν πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα και έπεται (ελπίζουμε όλοι) συνέχεια!!!

Περισσότερα για την ομάδα και περισσότερες τοιχογραφίες και δράσεις τους στην ιστοσελίδα τους:
www.carpe-diemact.gr

Σχολικό κτίριο στο Βόλο:

41ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών:

2ο Γυμνάσιο, Πάτρα:

Σχολικό κτίριο στο Αιγάλεω:

Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο το πρόπλασμα της «Μύρτιδος», ενός 11χρονου κοριτσιού από την Αθήνα του Περικλή, που υπήρξε και αυτή, όπως και ο μέγας Περικλής, ένα από τα δεκάδες χιλιάδες θύματα του τυφοειδούς πυρετού του 430 π.Χ.

Η περιοδική έκθεση «Μύρτις. Πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν» αφορά την παρουσίαση ενός σημαντικού διεπιστημονικού επιτεύγματος. Κεντρικό έκθεμα είναι το αναπλασμένο πρόσωπο της ανώνυμης 11χρονης Αθηναίας, που βαφτίστηκε «Μύρτις» από τους αρχαιολόγους και μας φέρνει αντιμέτωπους με το παρελθόν μέσα από μια πολύ δραματική φάση της αρχαίας μας Ιστορίας.

Ο φονικός λοιμός της αρχαίας Αθήνας κόστισε τη ζωή σε 50.000 ανθρώπους και έγινε αιτία οι Αθηναίοι να ξεχάσουν τα ιερά και τα όσιά τους και να ρίξουν σε ομαδικούς λάκκους τους νεκρούς τους. Βρέθηκε μεγάλος ομαδικός τάφος στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Ιεράς Οδού στο νεκροταφείο του Κεραμικού. Μέσα σε 1,5 στρέμμα, ήρθαν στο φως 1.196 ταφές. Ο ομαδικός τάφος αποδεικνύει πλέον πως ο λοιμός που χτύπησε την Αθήνα κατά το δεύτερο έτος του Πελοποννησιακού Πολέμου ήταν ιστορικό γεγονός. Από τα δόντια των νεκρών Αθηναίων αναγνωρίστηκε η ταυτότητα του λοιμού, τυφοειδής πυρετός.

Το αναπλασμένο πρόσωπο του κοριτσιού, έργο του καθηγητή ορθοδοντικής Μανώλη Παπαγρηγοράκη, μας υπενθυμίζει την κοινή ανθρώπινη μοίρα, το θάνατο, αλλά ταυτόχρονα και την ήττα του θανάτου μέσω της μνήμης. Δεν είναι τυχαίο, ότι η Μύρτις ανακηρύχτηκε «Φίλος των στόχων της Χιλιετίας» από τον Ο.Η.Ε.

Η επιστολή της προς τις χώρες του ΟΗΕ και τους ηγέτες του κόσμου έχει ως εξής:

«Το όνομά μου είναι Μύρτις, ωστόσο δεν πρόκειται για το αληθινό μου όνομα! Μου το έδωσαν οι αρχαιολόγοι που ανακάλυψαν το 1994-1995 τα οστά μου μαζί με άλλους 150 σκελετούς σε έναν ομαδικό τάφο στην Αθήνα, συγκεκριμένα στην περιοχή του Κεραμεικού.

Μπορεί να μοιάζω κορίτσι του 21ου αιώνα αλλά σας διαβεβαιώνω ότι είμαι ένα εντεκάχρονο παιδί που έζησε και πέθανε στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ.

Πώς, λοιπόν, μπορεί ένα παιδί από την αρχαία Αθήνα να γίνει “Φίλος της Χιλιετίας” των Ηνωμένων Εθνών;

καταλήγει η επιστολή:

Ο θάνατός μου ήταν αναπόφευκτος. Τον 5ο αιώνα π.Χ. δεν είχαμε ούτε τη γνώση ούτε τα μέσα για την καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών. Όμως εσείς, οι άνθρωποι του 21ου αιώνα, δεν έχετε καμία δικαιολογία. Διαθέτετε όλα τα απαραίτητα μέσα και πόρους για να σώσετε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, εκατομμυρίων παιδιών που όπως εγώ πεθαίνουν από αρρώστιες οι οποίες μπορούν να προληφθούν και να θεραπευτούν.

2.500 χρόνια μετά το θάνατό μου, ελπίζω ότι το μήνυμά μου θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει περισσότερους ανθρώπους να εργαστούν και να κάνουν πραγματικότητα τους “Στόχους της Χιλιετίας της Ανάπτυξης”. Ακούστε με! Ξέρω τι λέω. Μην ξεχνάτε ότι είμαι πολύ μεγαλύτερη και ως εκ τούτου πιο σοφή από εσάς.»

Ολόκληρη η επιστολή

Info: http://www.namuseum.gr/museum/pressreleases/2010/pressrelease_myrtis-gr.html

«Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels» τιτλοφορείται η έκθεση διαδραστικών συστημάτων, με εκθέματα από την αρχαία Μακεδονία, που συνδιοργανώνουν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), στους χώρους του μουσείου.

Πρόκειται για μια διεθνώς πρωτότυπη έκθεση διαδραστικών συστημάτων με θεματολογία που αντλείται από την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Μακεδονίας. Η έκθεση διαφέρει από μια συμβατική έκθεση αντικειμένων καθώς, μέσω νέων τεχνολογιών, αναδεικνύονται και γίνονται προσβάσιμα στο ευρύ κοινό εξέχοντα μουσειακά αντικείμενα, αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία, προσφέροντας μια νέα αλληλεπιδραστική εμπειρία που συνδυάζει την πληροφόρηση και τη μάθηση με το παιχνίδι.

Τα διαδραστικά συστήματα που συνθέτουν την έκθεση είναι μικρές ή μεγάλες κατασκευές με ενσωματωμένα σύνθετα συστήματα προηγμένης τεχνολογίας, που δίνουν πολλαπλές δυνατότητες στους επισκέπτες του Μουσείου: να εξερευνήσουν ψηφιακές αναπαραστάσεις αρχαίων αριστουργημάτων, να ταξιδέψουν στο χώρο και στο χρόνο και να μάθουν, με απλό και ταυτόχρονα μοντέρνο τρόπο, πτυχές της ιστορίας και της αρχαιολογίας της αρχαίας Μακεδονίας, βιώνοντας μια εικονική πραγματικότητά της.

Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους επισκέπτες και στις εφαρμογές γίνεται φυσικά και αυθόρμητα, χωρίς χρήση πληκτρολογίου ή ποντικιού.

Το ψηφιακό περιεχόμενο των συστημάτων περιλαμβάνει αντικείμενα από την πλούσια συλλογή του Μουσείου, αλλά και γενικότερα αρχαιογνωστικά θέματα, πολλά από τα οποία είναι δυσπρόσιτα, εξαιτίας της τοποθεσίας ή της εύθραυστης κατάστασης στην οποία βρίσκονται.

Η παρουσίασή τους έχει οργανωθεί σε επτά ενότητες, δύο εκ των οποίων έχουν ήδη ενταχθεί σε μόνιμες εκθέσεις του μουσείου:

  • Χρυσά μακεδονικά στεφάνια από τη συλλογή του ΑΜΘ
  • Κρυμμένοι θεοί και ήρωες
  • Ο μύθος του Καλυδώνιου Κάπρου
  • Ταξιδέψτε στο χώρο και το χρόνο με ένα κομμάτι χαρτί
  • Ανακαλύψτε μια αγροτική κατοικία της αρχαιότητας
  • Ένα νυχτερινό φαγοπότι στη Μακεδονία
  • Δωμάτιο με θέα …στις Αιγές

Πηγή: http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231065739

Το παρακάτω βίντεο μας δείχνει πώς να ζωγραφίσουμε τη Μόνα Λίζα στο MS Paint, χωρίς να είναι σίγουρο βέβαια οτι θα τα καταφέρουμε!

Θαυμάζουμε πάντως την τεχνική αυτού που το έκανε! Του πήρε πάνω από 2 ώρες στην πραγματικότητα, αλλά εδώ το βλέπουμε σε γρήγορη ταχύτητα (και μένουμε ακόμα πιο άφωνοι!)

http://www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το weburbanist:

Typography is traditionally a rather flat pursuit: letters on a page, as beautifully designed as they may be, are still just two-dimensional images. But a growing number of artists and designers are bringing typography off of the paper and into the real world. These incredible works of physical typography span fine art, furniture design, public art and even home décor, bringing the intangible nature of languages into a touchable three-dimensional world.

Marc Ruygrok

(images via: Marc Ruygrok)

In the area of typographic sculpture, there is probably no designer more prolific than Marc Ruygrok. The Dutch artist has been constructing stunning type-based sculptures and installations since the early 1980s. His sculptures (mostly in Dutch, but some in English) can be found all over the Netherlands, many of them in public spaces.

Information Leak (Part 2) by Richard J. Evans

(images via: Richard J. Evans)

Laser-cut wooden letters spill out of a faucet, overflow a sink basin and make their way toward the floor in this graceful sculpture. Richard J. Evans completed Information Leak as his final major college project in 2009. The designer wanted to convey how easy it is for information to spill out unintentionally in the Internet Age, and how sometimes it almost feels like it’s pooling up all around us.

I Am the River by Jay Quercia

(images via: Jay Quercia)

On white concrete walls, three-dimensional cardboard letters spell out “i am THE RIVER in search of AN OCEAN.” The beautiful complexity of the statement is offset by the simplicity of the brown cardboard words. Jay Quercia’s installation for the University of Connecticut reflects a feeling most of us are familiar with: being constantly in a state of change, always reaching for the next stage of life.

Type & Form 3D Sculpture by PostSpectacular

(images via: Karsten Schmidt)

London design studio PostSpectacular, headed by Karsten Schmidt, was asked to produce a cover for Print Magazine’s August 2008 issue. After using a complex system to digitally “build” the letters, Schmidt then turned his digital model into a physical sculpture with the use of a 3D printer. The result is a block of words that can actually be touched, held and manipulated. Read more about the creative and manufacturing process from PostSpectacular.

Write a Bike by Juri Zaech

(images via: Juri Zaech)

Designer Juri Zaech’s conceptual bikes feature frames that spell out the owners’ names. While maybe not the most practical or performance-driven bike design ever, it is certainly one of the most beautiful. Juri is currently looking for a way to produce a real, physical prototype of the clever bike concept.

Word Mobiles by Ebon Heath

(images via: VisionWidget)

Brooklyn-based artist Ebon Heath feels that we are bombarded by information: visible, audible and intangible words surround us at every moment. His paper mobiles are made from jumbles of words that take letters and phrases off of the page, off of the billboards and storefronts, out of the computer monitor and mobile phone, and turn them into objects that can interact with our three-dimensional world.

Venetian by Andrew Byrom

(images via: Andrew Byrom)

Accomplished designer and professor Andrew Byrom noticed that Venetian blinds, when pulled and shaped just so, could form the basis of an interesting font. Byrom, no stranger to coaxing letters out of unusual objects, tugged and tied eight sets of hanging Venetian blinds into the word “Style.”

Talk by Andy Mangold

(images via: Andy Mangold)

Using a lovely pixel-based font he designed himself, design student Andy Mangold built the word “talk” out of nothing but sections of two-inch wooden dowel.

Typography Kaleidoscopes by Katerina Orlikova

(images via: Katerina Orlikova)

This student project was inspired by the interplay of light and typography. Katerina Orlikova used letters cut from colored transparent material to construct five kaleidoscopes that turned the very familiar shapes of letters into foreign and odd-looking abstract shapes.

Coffee on Typography by Peter Haggard

(images via: Peter Haggard)

This clever table from designer Peter Haggard seeks to join typography and furniture in novel ways: by exploring what a table would look like as a letter, and by featuring clusters of CNC-cut words on top.

“We” Sculpture by Jaume Plensa

(images via: Jaume Plensa)

Sitting in Vancouver (from October 2009 to Summer 2011) is a strange and wonderful man: the We sculpture from artist Jaume Plensa. Designed for the Vancouver Biennale open-air art exhibition, the sculpture is made up of characters from several different alphabets that come together in the shape of a seated human. Visitors can walk inside the sculpture and surround themselves with letters, creating a one-of-a-kind art experience (and fantastic photo opportunity).

Vai Com Deus Façade by R2 Design

(images via: R2 Design)

This stunning building façade, blending typography and architecture, graced the front of a former chapel-turned-gallery in Lisbon, Portugal. Recalling the years of classical art when art was created for religious purposes, R2 decided to put religion into their design…in a way. The three-dimensional phrases jutting out of the wall are familiar sayings like “for the love of God,” “may God be with you,” and “when God closes a door, he always opens a window.”

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων