2 μικρά animation από το Μουσικό Γυμνάσιο Τρίπολης
18 Μαΐου, 2012
Το πρώτο μας animation στο Μουσικό Γυμνάσιο Τρίπολης έγινε αυθόρμητα σε ένα κενό και το διασκεδάσαμε πολύ! Μια πρώτη μας απόπειρα στον πίνακα της τάξης, όπου παιδιά της Α Γυμνασίου ζωγράφισαν μαζί ενώ φωτογραφίζαμε καρέ-καρέ την πορεία των σχεδίων. Το animation μας είναι μικρό αλλά μας πήρε μια ολόκληρη σχολική ώρα! Στο δεύτερο μέρος του ίδιου βίντεο θα δείτε στα γρήγορα όλη τη διαδικασία της δημιουργίας:
Μια δεύτερη απόπειρα με το Γ1 του Μουσικού Γυμνασίου Τρίπολης: ένα δοκιμαστικό stop-motion animation με μια “χορογραφία” που προκύπτει από φωτογραφίες. Μια δοκιμή στο μάθημα των Εικαστικών για το πώς αναλύουμε και συνθέτουμε την κίνηση!
Ελεύθερο λογισμικό και δωρεάν προγράμματα για επεξεργασία εικόνας/βίντεο
18 Οκτωβρίου, 2011
Μια λίστα με προγράμματα freeware και open source που μπορούν να υποκαταστήσουν το εμπορικό λογισμικό για εκπαιδευτική χρήση (και όχι μόνο):
Προγράμματα για επεξεργασία ή δημιουργία εικόνας:
- GIMP (download από http://www.gimp.org/downloads/). Το GIMP είναι ένα πολύ χρήσιμο και εύχρηστο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας αντίστοιχο του Photoshop. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας και επεξεργασίας animated gif. Διατίθεται μεταφρασμένο στα ελληνικά.
- Irfanview (www.irfanview.com), ένα πρόγραμμα με ποικίλα εργαλεία, ιδιαίτερα δημοφιλές για τη μαζική μετατροπή αρχείων εικόνας (αλλαγή μεγέθους, μετονομασία κλπ) με εύκολο και γρήγορο τρόπο.
- Ειδικά για τη μετατροπή μεγέθους εικόνων υπάρχει και το FastStone Photo Resizer. Από το FastStone μπορεί να κατεβάσει επίσης κανείς επιπλέον εργαλεία όπως image browsers αλλά και ένα πρόγραμμα καταγραφής δραστηριοτήτων στην οθόνη για τη δημιουργία video-tutorials (οδηγίες σε βίντεο με δυνατότητα προσθήκης ήχου), το FastStone Capture. (www.faststone.org)
- Ένα χρήσιμο πρόγραμμα για τη διαχείριση, οργάνωση, ανέβασμα στο διαδίκτυο (διαμοίραση) και βασική επεξεργασία φωτογραφιών είναι το Picasa, που διατίθεται δωρεάν από την Google (picasa.google.com).
- Τέλος, ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής (αντίστοιχο του Paint των Windows) που προτείνεται κυρίως για παιδιά ηλικίας από 3 εως 12 (δηλαδή παιδιά προσχολικής ηλικίας και παιδιά δημοτικού) είναι το Tux Paint (http://tuxpaint.org/).
Επεξεργασία βίντεο:
- Εδώ να σημειωθεί καταρχήν ότι σε κάθε υπολογιστή με λειτουργικό σύστημα Windows υπάρχει το Windows Movie Maker, που παρέχει όλες τις βασικές δυνατότητες μοντάζ και δημιουργίας μιας ταινίας- βίντεο.
- Αντίστοιχο ελεύθερο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο (για Linux, BSD, Mac OS X και Microsoft Windows) είναι το Avidemux (http://avidemux.sourceforge.net/). Θεωρείται το πιο ολοκληρωμένο ελεύθερο λογισμικό επεξεργασίας βίντεο.
- Για τις πολύ βασικές λειτουργίες capture και editing βίντεο υπάρχει επίσης το Virtualdub (http://www.virtualdub.org/) και πολλά ακόμη, που μπορεί να τα βρει κανείς με μια σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο, ανάλογα με τις απαιτήσεις του και το τι ακριβώς θέλει να κάνει.
- Για τη δημιουργία τελικού DVD (με υποστήριξη πολλών τύπων αρχείων βίντεο και λειτουργίες δημιουργίας μενού και γραφικών) υπάρχει το DVDStyler (www.dvdstyler.org)
Επεξεργασία ήχου:
- Το δημοφιλέστερο ίσως πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα για γενική επεξεργασία και μετατροπές αρχείων ήχου είναι το Audacity (http://audacity.sourceforge.net/).
Players-αναπαραγωγή ήχου και βίντεο:
Ένα ζήτημα που προκύπτει κάποιες φορές είναι ότι ορισμένοι τύποι αρχείων, ειδικά βίντεο, δεν αναπαράγονται από όλους τους players (προγράμματα αναπαραγωγής). Ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δωρεάν πρόγραμμα ανοικτού κώδικα που εγγυάται τη σωστή αναπαραγωγή σχεδόν όλων των τύπων βίντεο είναι το VLC (www.vlcmediaplayer.org).
Σημείωση: Είναι βέβαια προφανές ότι η λίστα αυτή είναι στην ουσία ένα μικρό μόνο μέρος των δωρεάν προγραμμάτων που διατίθενται στο διαδίκτυο και ότι μπορεί κανείς να αναζητήσει ανά πάσα στιγμή νεότερες εκδόσεις ή αναβαθμίσεις και περισσότερα προγράμματα και εργαλεία, ανάλογα με την εργασία που τον ενδιαφέρει. Ας σημειωθεί επίσης ότι πολλές φορές απαιτείται ο συνδυασμός χρήσης δύο ή περισσότερων εξειδικευμένων προγραμμάτων για την ολοκλήρωση μιας εργασίας (πχ. ένα εφέ βίντεο που χρειαζόμαστε μπορεί να υπάρχει σε ένα λογισμικό, αλλά μια άλλη λειτουργία που μας ενδιαφέρει, πχ. η μετατροπή ενός βίντεο σε DVD ή η επεξεργασία VOB, να απαιτεί τη χρήση ενός διαφορετικού προγράμματος).
Γενικά, τα δωρεάν προγράμματα διακρίνονται σε 2 κατηγορίες:
1. Λογισμικό που διατίθεται δωρεάν (freeware) από συγκεκριμένους παροχείς και εταιρείες με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δίνεται η δυνατότητα να εγκαταστήσεις και να τρέξεις το πρόγραμμα δωρεάν για οποιοδήποτε σκοπό (συχνά όμως με περιορισμένες λειτουργίες, ενώ μπορείς να αποκτήσεις ολοκληρωμένη –premium ή pro- έκδοση του προγράμματος αγοράζοντας το).
2. Ελεύθερο λογισμικό (free software) και λογισμικό ελεύθερου-ανοικτού κώδικα (open source software): οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια ολόκληρη κατηγορία προγραμμάτων των οποίων ο πηγαίος κώδικας είναι προσβάσιμος σε άτομα εκτός της εταιρίας παραγωγής και των άμεσων συνεργατών της ώστε να μπορούν να τροποποιηθούν προγραμματιστικά και να βελτιωθούν από οποιονδήποτε χρήστη γνωρίζει προγραμματισμό και προτίθεται να προσφέρει εθελοντική εργασία μέσω μιας διαδικτυακής κοινότητας (στην ουσία τα προγράμματα αυτά εξελίσσονται συνεχώς με ένα είδος ανοικτής, συλλογικής διαδικασίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα κι αν κάποιος δεν ξέρει προγραμματισμό μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωσή τους με σχόλια, παρατηρήσεις, προτείνοντας διορθώσεις ή ακόμα και να βοηθήσει στη μετάφραση τους στη γλώσσα του, να γράψει οδηγίες κλπ). Με αντίστοιχο τρόπο δημιουργήθηκε και το ελεύθερο λειτουργικό σύστημα Linux, για το οποίο και έχουν φτιαχτεί πολλά προγράμματα ελεύθερου-ανοικτού κώδικα. Τα παραπάνω προγράμματα όμως διατίθενται και για Windows και Mac.
Δωρεάν διαδραστικές εφαρμογές και online προγράμματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα των Εικαστικών
17 Οκτωβρίου, 2011
Βασικό λεξιλόγιο της ζωγραφικής (θεματικές δραστηριότητες) στα αγγλικά: http://www.curriculumbits.com/art-design/art-words-landscape-painting/ και http://www.curriculumbits.com/prodimages/details/art/art0014.html
*(Η λίστα αυτή αποτελεί μέρος και βασικό υλικό της παρουσίασης μου με θέμα «Ο Διαδραστικός Πίνακας και η αξιοποίησή του στο μάθημα των Εικαστικών» που πραγματοποιήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2011 σε συνάντηση Καθηγητών Εικαστικών μαθημάτων ΠΕ08 στο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης, με πρωτοβουλία της Σχολικής Συμβούλου Εικαστικών Μαθημάτων Όλγας Ζιρώ. Εννοείται οτι είναι μια λίστα που εμπλουτίζεται συνεχώς!)
Πρόγραμμα Σπουδών για το “Νέο Σχολείο” – πεδίο: Πολιτισμός – Δραστηριότητες Τέχνης για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση
30 Σεπτεμβρίου, 2011
Πρόγραμμα Σπουδών για το “Νέο Σχολείο”: οι 2 προτάσεις για το πεδίο “Τέχνες-Πολιτισμός”
- Επιστημονικό Πεδίο: Τέχνες – Πολιτισμός — πρόταση α´
- Επιστημονικό Πεδίο: Πολιτισμός — Δραστηριότητες Τέχνης — πρόταση β´
Το γιγαντιαίο μίξερ του Λεονάρντο Ντα Βίντσι
27 Σεπτεμβρίου, 2011
Ένα πολύ ωραίο άρθρο για μια άγνωστη πλευρά του Ντα Βίντσι!
(πηγή: lifo)
Το γιγαντιαίο μίξερ του Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Ή τρία άλογα για να σπάσουν ένα καρύδι: βιβλίο για την κουζίνα από τον μεγάλο άντρα της Αναγέννησης
Τον φώναζαν «ο χοντρός». Όταν ήταν 17 χρονών δούλευε ως βοηθός στο εργαστήριο του Φλωρεντίνου ζωγράφου Verrocchio. Ο πατέρας του Verrocchio ήταν ζαχαροπλάστης κι έστελνε γλυκά στο εργαστήριο. Ο μικρός Ντα Βίντσι καταβρόχθιζε τόσο γρήγορα τα γλυκά στα πακέτα που ο ζωγράφος τον τιμώρησε, αναγκάζοντάς τον να ζωγραφίσει έναν άγγελο στη γωνία ενός μέτριου πίνακα ο οποίος απεικονίζει τη βάφτιση του Χριστού. Ο πίνακας βρίσκεται στο Ουφίτσι επειδή πρόκειται για το πρώτο έργο του ντα Βίντσι.
- Δεν επιτρέπεται να καθόμαστε πάνω στο τραπέζι όταν τρώμε
- Δεν επιτρέπεται να βάζουμε τις μισομασημένες μπουκιές μας στο πιάτο του διπλανού μας, αν δεν τον έχουμε ρωτήσει πρώτα.
- Δεν επιτρέπεται να σκουπίζουμε το μαχαίρι μας στα ρούχα του διπλανού μας.
- Ούτε να χαράζουμε το τραπέζι με το μαχαίρι.
- Ο οικοδεσπότης δεν πρέπει να αφήνει ελεύθερα τα πουλιά στο δείπνο, ούτε τα φίδια.
- Και όποιος θέλει να κάνει εμετό πρέπει να φεύγει από το τραπέζι.
- Το ίδιο ισχύει και για όποιον θέλει να ουρήσει.
(από το Roundtable)
Ένα ταξίδι στο έργο του Μονέ
13 Απριλίου, 2011
Ένα πολύ ωραίο και κατατοπιστικό διαδραστικό site για το έργο του Claude Monet (Κλοντ Μονέ), το οποίο φτιάχτηκε για την έκθεση “Claude Monet (1840-1926)” που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες στο Grand Palais, στο Παρίσι. Όταν φορτώσει η αρχική σελίδα, μπορείτε να διαλέξετε το Journey για να κάνετε ένα παιχνιδιάρικο ονειρικό ταξίδι μέσα από γνωστά έργα του Μονέ ή το Gallery για μια πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση των έργων της έκθεσης σε ένα ιστορικό timeline. Θα σας πρότεινα να δοκιμάσετε και τα δυο!
Κλικ εδώ: www.monet2010.com
The Ice Book, ένα διαφορετικό θέατρο σκιών
18 Φεβρουαρίου, 2011
The Ice Book (HD) from Davy and Kristin McGuire on Vimeo.
Οι Davy & Kristin McGuire έφτιαξαν ένα δικό τους “θέατρο σκιών” κατά τη διάρκεια ενός residency. Το βίντεο μας δείχνει πώς ένα pop-up βιβλίο μετατρέπεται σε σκηνικό μιας οπτικο-ακουστικής αφήγησης που συνδυάζει βίντεο, επεξεργασία εικόνας, θέατρο, χορό, υποκριτική και animation.
περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα των καλλιτεχνών: theicebook.com
Αναμιγνύοντας χρώματα!
17 Φεβρουαρίου, 2011
Ένα πολύ όμορφο βίντεο για το πώς να παίζει κανείς με τα χρώματα! Ο καλλιτέχνης ονομάζεται Holton Rower και έχει βρει τον δικό του τρόπο να δημιουργεί, παίζοντας και αφήνοντας ένα μέρος της δημιουργίας στην τύχη…
Directing, Cinematography, Editing – Dave Kaufman
Paintings – Holton Rower
just a little mix and match.
Δημιουργώ κάθε μέρα!
17 Φεβρουαρίου, 2011
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
The Art Project: κάθε μέρα και ένα έργο απο τους μαθητές και τις μαθήτριες των Γυμνασίων Δυτ.Ελλάδας, Ηλείας, Αιτ/νίας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Λευκάδας, Ρόδου, Αττικής, Πελοποννήσου και Δωδεκανήσου
Τα art projects τόσο του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ όσο και του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ προχωράνε με καταπληκτική επιτυχία. Ηδη η επισκεψιμότητά τους έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Επισκεφθείτε τα!
Φυσικά συμμετέχουμε με τα παιδιά από το Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης!
Γλυκερία Παπαδημητρίου, Γ3
Back to the future!
17 Φεβρουαρίου, 2011
Μια ενδιαφέρουσα σειρά φωτογραφιών της Irina Werning: οι ίδιοι άνθρωποι φωτογραφημένοι στο παρελθόν και πρόσφατα, με διαφορά ηλικίας, στα ίδια μέρη, με τα ίδια (περίπου!) ρούχα, με ίδιο καδράρισμα κλπ. Πολύ ενδιαφέρον το αποτέλεσμα!
http://irinawerning.com/back-to-the-fut/back-to-the-future/
Ένα-δυο παραδείγματα:
: LUCIA IN 1956 & 2010, Buenos Aires
BENN AND DAN IN 1979 & 2010, London