Όλα για τα Καμίνια

Τόπος: Πλατεία Καμινίων Ημερομηνία: 04/05/2015 Χρόνος: 08:50 π.μ. Φωτογράφος: Λεονταράκη Καλλιρρόη

Τόπος: Πλατεία Καμινίων
Ημερομηνία: 04/05/2015
Χρόνος: 08:50 π.μ.
Φωτογράφος: Λεονταράκη Καλλιρρόη

Τα Καμίνια είναι μια περιοχή που άρχισε να οικοδομείται από τις αρχές του περασμένου αιώνα, μακριά τότε από το πολύβουο Ηράκλειο. Με το σχέδιο του 1936 οι αρχές του τόπου τότε διείδαν ότι έπρεπε να προλάβουν την ανάπτυξη και την αστυφιλία που διαφαίνονταν για όλη την πόλη τότε, αλλά η ευκαιρία χάθηκε. Έγινε μια ακόμη προσπάθεια με την αναθεώρηση του Σχεδίου το 1958, αλλά και πάλι δεν μπόρεσαν να πιάσουν τα μεγέθη που σιγά-σιγά το Ηράκλειο αποκτούσε . Έκτοτε τα περισσότερα σπίτια στα Καμίνια χτίστηκαν αυθαίρετα διότι δεν υπήρξε αναθεώρηση του σχεδίου Πόλης και η δημοτική αρχή δεν είχε τη δυνατότητα διαχρονικά να ανταπεξέλθει της βασικής υποχρέωσης που είχε. Δεν μπορούσε κανείς να δει πριν μερικές δεκαετίες ότι και τα Καμίνια ήταν μια περιοχή που θα γινόταν κέντρο-απόκεντρο του Ηρακλείου. (http://www.kritipoliskaihoria.gr/2012/08/blog-post_28.html)

Τα Καμίνια και γενικότερα το δυτικό κέντρο του Ηρακλείου, αντιμετωπίζουν προβλήματα που αφορούν παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Ας πάρουμε για αρχή το δίκτυο ύδρευσης αλλά και την ποιότητα του νερού στην περιοχή αυτή. Από ποιοτικής πλευράς η κατάσταση των υπογείων υδάτων είναι γενικά αποδεκτή και μέσα στα επιτρεπόμενα όρια, όμως το νερό που φτάνει στις βρύσες μας είναι τόσο απαράδεκτο που σχεδόν κανείς δεν το πίνει. Οι περισσότεροι πολίτες του δυτικού κέντρου αλλά και όλου του Ηρακλείου χρησιμοποιούν εμφιαλωμένο νερό ακόμα και για μαγείρεμα. Έτσι η πρόσβαση στο πόσιμο νερό από θεμελιώδες δικαίωμα μετατρέπεται σε καταναλωτικό προϊόν. Το Δίκτυο Ύδρευσης επίσης είναι πρόβλημα για τους κατοίκους αφού η περιοχή μου κατατάσσεται στις περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας παρόλο που έχουμε επάρκεια υδατικού δυναμικού στο Ηράκλειο. Η εξασφάλιση συνεχούς ροής δυστυχώς δεν έχει επιτευχθεί ακόμα. Κάποιοι ενδεχομένως να μην το αντιλαμβάνονται λόγω των δεξαμενών που πλέον υπάρχουν σε κάθε σπίτι. Η ανάγκη εκπόνησης διαχειριστικής μελέτης είναι προφανής. Μέτρα αντιμετώπισης που μπορούν να προβούν επωφελή είναι η συστηματική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Καταγραφή των δεξαμενών, των αντλιοστασίων, των αγωγών μεταφοράς, των συστημάτων χλωρίωσης, αξιόπιστη καταγραφή και αξιολόγηση του φυσικού και τεχνητού υδατικού συστήματος από ποσοτική και ποιοτική άποψη, καθώς και των μετρήσεων των υδρολογικών, μετεωρολογικών, υδρογεωλογικών και ποιοτικών παραμέτρων. Στη συνέχεια, εντοπισμός, συντήρηση και επισκευή των δυσλειτουργικών τμημάτων του δικτύου. Και τέλος, εμπεριστατωμένη γνώση των δυνατοτήτων των γεωτρήσεων, ποσοτικά και ποιοτικά, ώστε να σταματήσει η υποβάθμιση των υδροφορέων από υπερεκμετάλλευση ή από κακή διαχείριση, όπως επίσης και να εξετασθούν άλλες πιθανές θέσεις γεωτρήσεων οι οποίες θα μπορούν να τροφοδοτούν και τις επεκτάσεις της πόλης.

(http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=900&Itemid=42, http://www.patris.gr/articles/226277?PHPSESSID=#.VUW1V_ntmko)

Όσον αφορά το Ηλεκτρικό μας Δίκτυο τώρα, οι διακοπές ρεύματος είναι τόσο συχνές που αποτελούν μια κατάσταση ρουτίνας για τους κατοίκους. Το πρόβλημα αυτό έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι όλης της Κρήτης εδώ και χρόνια λόγω χρόνιας ανεπάρκειας της εγκατεστημένης ισχύος, αλλά και λόγω λανθασμένων χωροταξικών ρυθμίσεων του παρελθόντος, οι οποίες δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους τη δυναμική της επέκτασης των αστικών κέντρων του βόρειου άξονα. Η συχνότητα των διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει καταστήσει την κατάσταση κρίσιμη. Λύση του προβλήματος μπορεί να αποτελέσει η δημιουργία αιολικών πάρκων. Η αιολική ενέργεια αποτελεί σήμερα μια ελκυστική λύση στο πρόβλημα της ηλεκτροπαραγωγής καθώς παρουσιάζει μια πλειάδα πλεονεκτημάτων. Καταρχάς, το «καύσιμο» (ο άνεμος) είναι άφθονο, αποκεντρωμένο και δωρεάν. Επίσης δεν εκλύονται στην ατμόσφαιρα αέρια θερμοκηπίου και άλλοι ρύποι, και έτσι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι μικρές σε σύγκριση με τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από συμβατικά καύσιμα. Επιπλέον, η αιολική ενέργεια ενισχύει την ενεργειακή ανεξαρτησία και ασφάλεια.

(http://www.kathimerini.gr/238703/article/oikonomia/epix\eirhseis/symferei-idiaitera-h-ekmetalleysh-aiolikhs-sthn-krhth, http://www.sigmalive.com/archive/simerini/environment/170879)

Τώρα θα αναφερθώ στο Δίκτυο Αποχέτευσης και Όμβριων Υδάτων. Σημαντική πληροφορία είναι ότι όλο το παλιό αποχετευτικό δίκτυο του Ηρακλείου, έχει μετατραπεί σε δίκτυο όμβριων, το οποίο συλλέγει και μεταφέρει τα όμβρια , κατά τις ημέρες των βροχοπτώσεων, σε διάφορα σημεία του θαλάσσιου μετώπου του Ηρακλείου. Οι κάτοικοι της περιοχής θεωρώ πως είναι ευχαριστημένοι από το δίκτυο αποχέτευσης και των όμβριων υδάτων γιατί ακόμη και σε περίπτωση έντονης νεροποντής δεν σημειώνονται πλημμύρες. Τα υπάρχοντα φρεάτια δεν υπερχειλίζουν εφόσον υπάρχει αγωγός για να συνεχίσουν υπογείως την πορεία τους. Επίσης και το δίκτυο αποχέτευσης αποτελείται από αρκετές εκατοντάδες χιλιομέτρων αγωγών, που μεταφέρουν κατά κύριο λόγο με βαρύτητα τα λύματα στον Βιολογικό Καθαρισμό. Σε αυτόν τον τομέα οι κάτοικοι είναι ευχαριστημένοι διότι η δημοτική αρχή έχει μεριμνήσει ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα.

(http://www.deyah.gr/index.php/drainage)

Τα Καμίνια τις δεκαετίες 30- 40 κυρίως αλλά και αργότερα αποτελούσαν μια μεγάλη συνοικία του Ηρακλείου που συγκέντρωνε χαμηλότερα εισοδήματα και κοινωνικές τάξεις, εργατόκοσμο, υπάλληλους και ανθρώπους της βιοπάλης. Το γεγονός αυτό συνδέεται άμεσα με την αυθαίρετη δόμηση της περιοχής. Τα περισσότερα σπίτια στα Καμίνια είναι χτισμένα εκτός σχεδίου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η ρυμοτομία και το οδικό δίκτυο δεν είναι ικανοποιητικά. Ακόμη και τώρα ο δήμος Ηρακλείου προσπαθεί να τρέξει τις διαδικασίες για να προχωρήσει επιτέλους το αναθεωρημένο σχέδιο. Διότι μόνο αναθεώρηση μπορεί να γίνει αφού στο μεταξύ έχουν οικοδομηθεί σπίτια, έχουν καλυφθεί δρόμοι, έχει αλλάξει το τοπίο στα Καμίνια σε σχέση με τα δύο προηγούμενα σχέδια. Άλλα αίτια που οδήγησαν στην γιγάντωση του φαινομένου είναι η αύξηση του πληθυσμού, η γενική οικονομική καθυστέρηση του τόπου, ειδικά κατά την μεταπολεμική περίοδο, η έλλειψη χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού- προγραμματισμού και οι μεγάλες μετακινήσεις πληθυσμών. Προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Καμίνια όπως και άλλες περιοχές είναι η έλλειψη υποδομών, δρόμων, δικτύων και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Η μελέτη του ζητήματος και η εμπειρία του φαινομένου αποδεικνύει ότι η λύση του προβλήματος δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί με κατασταλτικά μέτρα αλλά μόνο με προληπτικά μέτρα, όσον αφορά την περαιτέρω εξέλιξη του φαινομένου. Για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος, είτε πρόκειται για τα υπάρχοντα κτίσματα, είτε για όσα κατασκευάζονται σταδιακά στην πορεία, απαιτείται να προγραμματιστεί από το κράτος μια σοβαρή πολιτική αντιμετώπισης του και να χαραχθούν προτεραιότητες με στόχο τη δέσμευση των περιοχών όπου υπάρχουν ήδη αυθαίρετα, ώστε να επιδιωχθεί η εξυγίανσή τους, καθώς και η δημιουργία διοικητικών φορέων αλλά και νομικών- οικονομικών προϋποθέσεων. Αυτό σημαίνει ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος των αυθαίρετων κτισμάτων είναι πολυσύνθετη και ιδιαίτερα δύσκολη. (http://www.inout.gr/showthread.php?t=49472, http://courses.arch.ntua.gr/fsr/127131/diplomatik_ashminakh.pdf)

Στην περιοχή μου δεν μπορώ να πω ότι η παρουσία πεζοδρομίων αντιστοιχεί στις ανάγκες των κατοίκων. Αυτό συμβαίνει γιατί πεζοδρόμια υπάρχουν κυρίως γύρω από τα σχολικά συγκροτήματα της περιοχής που δεν είναι και λίγα. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να δημιουργηθούν περισσότερα. Όμως αυτά που υπάρχουν είναι προσβάσιμα, από την άποψη ότι δεν υπάρχει το φαινόμενο των σταθμευμένων οχημάτων σε αυτά. Θετικό στοιχείο αποτελεί και η κατάσταση τους, εφόσον είναι φτιαγμένα την τελευταία πενταετία και δεν έχουν καταστραφεί από φυσικές ή ανθρωπογενείς αιτίες. Βέβαια πρέπει να αναφέρω και την ύπαρξη της παραλιακής λεωφόρου του Ηρακλείου. Άπλετος πεζόδρομος που προσελκύει κόσμο από όλο το Ηράκλειο λόγω της θαλάσσιας θέας και της ηρεμίας που αποπνέει, άλλα και του ποδηλατόδρομου, κάτι σπάνιο για την πόλη του Ηρακλείου.

Αρνητικό στοιχείο της περιοχής και μάλιστα έντονο αποτελεί η ανεπάρκεια των θέσεων στάθμευσης. Προσωπικά, αντιμετωπίζω τις συνέπειες του προβλήματος σε καθημερινή βάση. Σταθμευμένα οχήματα στους δρόμους που εμποδίζουν την κίνηση των υπολοίπων και συστηματική καθυστέρηση χαρακτηρίζουν την περιοχή. Η κατάσταση αυτή αποτελεί μειονεκτικό στοιχείο της περιοχής και από αισθητική άποψη. Δεξιά και αριστερά σταθμευμένα οχήματα, άνθρωποι να διαμαρτύρονται, παρεμπόδιση της μετακίνησης. Όλα αυτά μεταφέρουν αρνητικά συναισθήματα όπως άγχος, αίσθημα πίεσης και νεύρα. Τελεσφόρα θα αποτελούσε η δημιουργία χώρων στάθμευσης έστω υπό πληρωμή. Οι δρόμοι θα «αδειάσουν» και οι κάτοικοι θα είναι πλέον ήρεμοι διότι θα έχουν εξασφαλίσει με αυτόν τον τρόπο μια θέση στάθμευσης οποτεδήποτε την χρειαστούν.

Βοηθητικό στοιχείο αποτελεί ο άριστος νυχτερινός φωτισμό της περιοχής. Οι στύλοι είναι τόσοι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων αλλά επίσης βρίσκονται όλοι πλην ελάχιστων εξαιρέσεων σε λειτουργία. Σημειώνω ότι σε περίπτωση κάποιας βλάβης, η αντικατάσταση είναι άμεση. Θετικό χαρακτηριστικό του δήμου μας.

Περνάω τώρα σε μια ειδική ομάδα πληθυσμού, τα άτομα με αναπηρίες. Η πικρή αλήθεια είναι ότι παρόλο που για να ζήσουν μια ζωή χωρίς δυσκολίες, όπως και τους αξίζει άλλωστε, έχουν ανάγκη την υποστήριξη του δήμου και γενικότερα της πολιτείας παρόλα αυτά δεν παρέχεται σε αυτούς καμία βοήθεια από άποψη υποδομών. Η περιοχή μου κάθε άλλο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παρά φιλική προς στα ΑμεΑ. Πεζοδρόμια και χώροι στάθμευσης ειδικά για εκείνους είναι ανύπαρκτα. Ο δήμος το έχει παραμελήσει αυτό το θέμα. Ποτέ δεν είναι αργά όμως. Ακόμη και τώρα θα μπορούσε να καθορήσει θέσεις σταθμεύσεις, ειδικά πεζοδρόμια και οτιδήποτε άλλο είναι αναγκαίο για την εξασφάλιση της ποιοτικής ζωής τους. Δεν είναι ούτε ιδιαίτερα δύσκολο ως προς την δημιουργία ούτε κοστοβόρο για τον δήμο. Αρκεί η θέληση των αρμοδίων.

Σημαντικό για τον κάτοικο κάθε περιοχής είναι το αίσθημα ασφάλειας κατά την διάρκεια όλης της ημέρας. Πιστεύω ότι το αίσθημα ασφάλειας είναι έντονο σε όλες τις ηλικίες στην περιοχή μου. Δεν σημειώνονται κλοπές ή άλλα εγκλήματα. Είτε μέρα, είτε νύχτα δεν φοβάμαι ούτε για την σωματική μου ακεραιότητα ούτε για τα υπάρχοντα μου όταν βρίσκομαι ή όταν λείπω από το σπίτι. Το να κυκλοφορείς πεζός δεν είναι κάτι το παρακινδυνευμένο γιατί ο φωτισμός είναι αρκετός ώστε να αποφύγεις τυχόν δυσάρεστες καταστάσεις. Επίσης σε περίπτωση που δεχθείς κάποιου είδους επίθεση, η περιοχή είναι τόσο πυκνοκατοικημένη, που σε περίπτωση που φωνάξεις ή δώσεις με κάποιο τρόπο να καταλάβουν ότι χρειάζεσαι βοήθεια είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι κάτοικοι θα επέμβουν για να σε βοηθήσουν. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα ποσοστά εγκληματικότητας είναι αρκετά χαμηλά.

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τώρα, είναι σημαντικό να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στην περιοχή χρονικά και χωροταξικά. Ο χωροταξικός σχεδιασμός έχει ως αντικείμενο την τοποθέτηση των διαφόρων λειτουργιών στο εσωτερικό των εγκαταστάσεων και αποτελεί μέρος του γενικότερου προβλήματος σχεδιασμού παραγωγικών συστημάτων, σχετίζεται άμεσα και με τη διαχείριση υλικού, αφού σκοπεύει στην εξασφάλιση ικανοποιητικών συνθηκών ροής των υλικών εντός του παραγωγικού συστήματος. Χωροταξικά τα Καμίνια είναι σε μέτρια κατάσταση εφόσον γίνεται  αποτελεσματικά η διεξαγωγή της παραγωγικής διαδικασίας αλλά οι καθυστερήσεις δεν έχουν ελαχιστοποιηθεί. Πρέπει να εξασφαλιστεί άνεση και ασφάλεια για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων αλλά και αύξηση της παραγωγικότητας. Χρονικά επίσης δεν ιδιαίτερα ικανοποιητική λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, πολύ πιθανή είναι η καθυστέρηση της άφιξης της βοήθειας στο χώρο μας. Αλλά τουλάχιστον είναι δυνατή στο να επιτευχθεί έστω και με καθυστέρηση. (http://academics.epu.ntua.gr/LinkClick.aspx?fileticket=oZHasbEbopQ%3D&tabid=380&mid=838)

Αν ζεις στο δυτικό κέντρο έχεις την δυνατότητα να περπατήσεις λόγω της ασφάλειας που αποπνέει η περιοχή αλλά και λόγω της παραλιακής λεωφόρου που είναι από τα θετικά στοιχεία της περιοχής. Εκεί μπορείς να περπατήσεις και να κάνεις ποδήλατο με την ηρεμία σου δίχως φόβο. Όμορφο μέρος που προσελκύει πλήθος Ηρακλειωτών. Τώρα πέρα από αυτόν τον πεζόδρομο, οι ποδηλάτες δεν έχουν που αλλού να κάνουν ποδήλατο. Δυστυχώς η περιοχή μου δεν παρέχει αυτήν την δυνατότητα.

Το πράσινο τώρα θα έλεγα ότι είναι ικανοποιητικό. Υπάρχουν δέντρα τριγύρω και πιο συγκεκριμένα στα πάρκα και στις πλατείες που σφύζουν από ζωή, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Δημόσιοι χώροι κοινωνικής συνεύρεσης όπως καταλάβατε υπάρχουν και είναι και σε εξαιρετικά καλή κατάσταση. Πάραυτα δεν θα χαρακτήριζα την περιοχή ως θορυβώδης. Οι κάτοικοι σέβονται τις ώρες κοινής ησυχίας αλλά και όλες τις ώρες. Τώρα είναι λογικό να επικρατεί μια αναστάτωση στα πάρκα αλλά κυμαίνεται σε πλαίσια που μπορείς να ανεχτείς. Γεγονός που ενοχλεί τους κατοίκους των Καμινίων είναι η ημέρα που λαμβάνει χώρα στους δρόμους της περιοχής η λαϊκή αγορά, που όπως φαντάζεστε υπάρχει θόρυβος.

Αδιαμφισβήτητα θετικό είναι το γεγονός ότι από την περιοχή μπορείς να χρησιμοποιήσεις Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Υπάρχουν πολλές στάσεις λεωφορείων που ικανοποιούν τις ανάγκες των κατοίκων ως προς τον προορισμό. Αυτή η ευκολία κάνει την περιοχή προσβάσιμη γιατί κάποιος μπορεί να φτάσει εκεί χωρίς δυσκολία.

Ας περάσουμε τώρα στους πεζούς. Αναφέρθηκα και παραπάνω για την έλλειψη πεζοδρομίων. Λοιπόν, αυτό είναι κάτι που δεν ωφελεί τους πεζούς. Θα ένιωθαν πιο ασφαλείς αν περπατούσαν σε πεζοδρόμια. Όμως οι οδηγοί αναγνωρίζουν αυτήν την αδυναμία της περιοχής και γι’ αυτό προσπαθούν να βοηθήσουν με τον δικό τους τρόπο τους πεζούς.

Τώρα θα αναφερθώ στην καθαριότητα της περιοχής μου και το πόσο όμορφη είναι. Ο δήμος έχει μεριμνήσει για την καθαριότητα και έχει τοποθετήσει στου δρόμους σε πολλά σημεία κάδους απορριμμάτων, έτσι ώστε να διατηρούνται καθαροί οι δρόμοι. Ευτυχές είναι το γεγονός ότι οι κάτοικοι σέβονται το περιβάλλον και είναι ενημερωμένοι και γι’ αυτό φροντίζουν να διατηρούν την περιοχή χωρίς σκουπίδια. Αυτό καθιστά αμέσως την περιοχή πιο όμορφη. Στοιχεία που αναδεικνύουν και ομορφαίνουν την περιοχή είναι το πράσινο, οι δημόσιοι χώροι κοινωνικής συνεύρεσης που είναι σε πολύ καλή κατάσταση, η πρόσβαση του ήλιου που είναι εξαίρετη αλλά το κυριότερο στοιχείο είναι για ακόμη μια φορά η παραλιακή λεωφόρος, με την θέα της θάλασσας και την ηρεμία που αποπνέει.

Η ποιότητα της ατμόσφαιρας τώρα θα λέγαμε ότι είναι μέτρια προς καλή. Το δυτικό κέντρο είναι πολυσύχναστο και εντούτοις είναι επόμενο να υπάρχουν καυσαέρια. Όμως είναι σε ένα λογικό πλαίσιο.

Κλείνω μιλώντας για τις σχέσεις μεταξύ των γειτόνων. Όταν διασχίζω τα στενά των Καμινίων προσωπικά νιώθω ότι οι υπάρχει το αίσθημα της οικογένειας και της αμοιβαίας αγάπης και αλληλοϋποστήριξης ανάμεσα στους γείτονες. Οι σχέσεις σε γενικά πλαίσια είναι πολύ καλές, οι γείτονες κάθονται έξω στις αυλές, συζητάνε και περνάνε ευχάριστα την ώρα τους. Σε περίπτωση που τους συμβεί κάτι είναι σίγουροι πως οι γείτονες θα είναι εκεί για αυτούς, για να τους βοηθήσουν με κάθε δυνατό τρόπο.

Γενικά το Δυτικό Κέντρο και πιο ειδικά τα Καμίνια είναι μια περιοχή που έχει και τα αρνητικά και τα θετικά χαρακτηριστικά της. Θέλω να πιστεύω πως σας έκανα να καταλάβετε μέσω της έκθεσης αυτής ότι τα θετικά στοιχεία που συγκεντρώνει υπερτερούν των αρνητικών. Ως εκ τούτοις πιστεύω ότι η περιοχή μου ικανοποιεί τους κατοίκους στο μεγαλύτερο βαθμό και πως κάποιος θα επέλεγε με ευχαρίστηση να ζήσει εδώ, λόγω του ότι η περιοχή του υπόσχεται μια ποιοτική ζωή, έχοντας μόνο αμελητέες δυσκολίες.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όλα για τα Καμίνια

Λεωφόρος Δημοκρατίας

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στη λεωφόρο Δημοκρατίας, στο ύψος της Μονής Αρετίου. Τραβήχτηκε την Κυριακή 3/5 και ώρα 6.20 μ.μ.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στη λεωφόρο Δημοκρατίας, στο ύψος της Μονής Αρετίου.
Τραβήχτηκε την Κυριακή 3/5 και ώρα 6.20 μ.μ.

Ιστορία

Η λεωφόρος Δημοκρατίας δημιουργήθηκε την περίοδο της κρητικής κοινοπολιτείας, τέλη 19ου αι. – αρχές 20ου αι., δηλαδή μετά την απελευθέρωση της Κρήτης από την οθωμανική αυτοκρατορία, ενώ βρισκόταν υπό προστασία των μεγάλων δυνάμεων (Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία). Αυτή η περίοδος αποτέλεσε μεταβατικό στάδιο για την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα το 1913.

Δημιουργήθηκε με σκοπό να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση στις γύρω περιοχές και για την οικοδόμησή της χρειάστηκε να κοπεί σε κάποια σημεία η συνέχεια των τειχών.

(http://goo.gl/9aKIX0, http://goo.gl/AMlUeK, ΚΡΗΤΗ: Α’ ΤΟΜΟΣ, Σ. Σπανάκης)

Βασική Υποδομή

Στην λεωφόρο Δημοκρατίας η ποιότητα του νερού, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος του Ηρακλείου, δεν είναι καλή. Ειδικά στο σημείο το οποίο κατοικώ υπάρχουν πολύ συχνά προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης και σπανίως επιδιορθώνονται με μια απλή επίσκεψη ενός συνεργείου στον προβληματικό σωλήνα. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι στο ότι ο δήμος δεν δίνει την κατάλληλη βαρύτητα σε τέτοια “μικροπροβλήματα” της πόλης. Ειδικότερα στο λιγότερο κεντρικό σημείο της Δημοκρατίας, εκεί δηλαδή που τελειώνει η Δημοκρατίας και γίνεται Κνωσού, παραβλέπονται συχνά τέτοιες δυσλειτουργίες.

Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα υποδομής καθώς εξίσου μεγάλο πρόβλημα είναι και οι λιγοστές θέσεις για στάθμευση. Έτσι, είναι πολύ συχνό οχήματα να είναι παρκαρισμένα είτε πάνω σε πεζοδρόμια, είτε στο δρόμο εμποδίζοντας την κυκλοφορία, είτε ακόμα και στις λιγοστές θέσεις που υπάρχουν για τα άτομα με αναπηρίες.

Η Δημοκρατίας όμως έχει και κάποια καλά στοιχεία. Ένα από αυτά είναι ο πολύ καλός νυχτερινός φωτισμός που διαθέτει, επιτρέποντας την κυκλοφορία ακόμα και σε ώρες που το φως του ήλιου δεν είναι αρκετό. Ακόμα, κατά τη γνώμη μου, η Δημοκρατίας είναι οργανωμένη καλά χωροταξικά και επίσης το δίκτυο όμβριων υδάτων της είναι διαμορφωμένο κατάλληλα για τις ανάγκες της.

 

Ασφάλεια

Θεωρώ ότι η λεωφόρος Δημοκρατίας δεν θεωρείται περιοχή υψηλής εγκληματικότητας. Συγκεκριμένα, εγώ μέσα στη μέρα δε νοιώθω καμία ανασφάλεια να κυκλοφορήσω μόνος μου, ενώ τη νύχτα (00.00 – 01.00) είμαι απλά λίγο επιφυλακτικός. Ακόμα τα περιστατικά διαρρήξεων όπως και οι ληστείες είναι κάτι το σπάνιο. Αυτό κατά τη γνώμη μου συμβαίνει διότι ο δρόμος αυτός είναι αρκετά κεντρικός κι έτσι υπάρχει περισσότερος κόσμος, κάτι που αποτρέπει ένα διαρρήκτη – ληστή από το να δράσει. Επίσης, σε περίπτωση πυρκαγιάς η περιοχή αυτή είναι αρκετά εύκολα προσβάσιμη αφού ο δρόμος είναι μεγάλος και αρκετά πλατύς για να χωρέσει οποιοδήποτε όχημα. Το γεγονός αυτό με κάνει να αισθάνομαι τυχερός που κατοικώ σε μια τέτοια γειτονιά καθώς δεν χρειάζεται να ανησυχώ για θέματα ασφάλειας.

 

Ποιότητα Ζωής

Κατά τη γνώμη μου η λεωφόρος δημοκρατίας μπορεί να θεωρηθεί όμορφος δρόμος. Παρά το μουντό της χρώμα σε κάποια σημεία, ευνοείται από το γεγονός ότι είναι πλατύς δρόμος, δίνοντας σου την αίσθηση ότι δεν σε περιορίζει, και από την πρόσβαση του ηλίου σε αυτήν. Ο δήμος έχει κάνει αρκετές προσπάθειες να εισάγει το πράσινο σε αυτόν τον δρόμο, όμως εγώ θεωρώ ότι το έχει κάνει με λάθος τρόπο, δηλαδή έχει φυτέψει τα λάθος δέντρα σε λάθος σημεία.

Στον τομέα της καθαριότητας, η Δημοκρατίας, χάρη στην κεντρική της θέση, είναι λογικό να έχει προβλήματα. Ο δήμος έχει προσλάβει καθαριστές οι οποίοι κάθε πρωί τη διασχίζουν για να την καθαρίσουν, δυστυχώς όμως αυτό δεν φτάνει. Ο κόσμος σήμερα δεν έχει την ωριμότητα να σκεφτεί τι συνέπειες μπορεί να έχει το να πετάξει ένα σκουπίδι στο πάτωμα και ως αποτέλεσμα και μόνο όταν την αποκτήσει θα μπορέσει να λυθεί ένα τέτοιο πρόβλημα. Ακόμα, άλλο ένα πρόβλημα που προξενείτε από τη θέση της είναι η ρύπανση ήχου και αέρα. Καθημερινά την περνάνε αυτοκίνητα, συχνά με πολύ υψηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα το καυσαέριό τους να μολύνει τον αέρα και ο θόρυβος που προκαλούν να ενοχλεί τους κατοίκους. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενώ ήμουν έτοιμος να κοιμηθώ, ένας τέτοιος ήχος με ξύπνησε απότομα.

Η κεντρική της όμως θέση της δίνει άλλα πλεονεκτήματα όπως για παράδειγμα το ότι μπορείς εύκολα να βρεις χώρους κοινωνικής συγκέντρωσης στην περιοχή. Εμένα για παράδειγμα, κάτι τέτοιο με διευκολύνει πολύ καθώς μπορώ να βρω μέρη για να βρεθώ με τους φίλους μου χωρίς να χρειάζεται να απομακρυνθώ πολύ από το σπίτι μου.

Τέλος, η Δημοκρατίας είναι πολύ φιλική για τους επιβαίνοντες σε όχημα αλλά και για τους πεζούς, καθώς όπως προαναφέρθηκε είναι ένας πλατύς δρόμος με σχετικά μεγάλα πεζοδρόμια, ενώ η πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι αρκετά εύκολη. Παρόλα αυτά, η Δημοκρατίας δεν είναι το ίδιο φιλική για τους ποδηλάτες αφού δεν υπάρχει σε αυτήν διαμορφωμένος δρόμος για ποδήλατα, αναγκάζοντάς τους ποδηλάτες είτε να οδηγάνε πάνω στο πεζοδρόμιο, είτε να βγαίνουν στο δρόμο.

 

Συνοψίζοντας

Θεωρώ ότι η Δημοκρατίας, παρά τα πολλά ελαττώματά της, είναι μια πολύ καλή περιοχή για να ζει κανείς και θα την πρότεινα αναμφίβολα σε κάποιον που ψάχνει μέρος να ζήσει στο Ηράκλειο.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λεωφόρος Δημοκρατίας

Γούρνες Τεμένους

11198793_986282164745101_501143898_n

;;;

Οι Γούρνες Τεμένους είναι ένας οικισμός – χωριό που βρίσκεται 7 χιλιόμετρα από το Ηράκλειο και είναι χτισμένος σε λόφο. Απέχει περίπου 300 μέτρα υψόμετρο από την θάλασσα, και η διαδρομή μέχρι το ΠΑΓΝΗ είναι περίπου 5 λεπτά , ενώ μέχρι το ΤΕΙ Κρήτης είναι περίπου 8-10 λεπτά .

Ο οικισμός την τελευταία δεκαετία έχει αναπτυχθεί πολύ γιατί έχουν χτιστεί πολλά σπίτια τόσο εντός αλλά και εκτός αυτού ,δημιουργώντας μία οικιστική «έκρηξη» χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές( δρόμοι, αποχετευτικό δίκτυο, φωτισμός), για να καλύψουν τις ανάγκες των νέων κατοίκων. Το ΚΤΕΛ , καθιέρωσε λεωφορείο μόλις δύο χρόνια περίπου για να εξυπηρετήσει τα παιδιά που πηγαίνουν στο πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο Ηρακλείου ,καθώς και στο κοντινότερο δημοτικό .Όμως λόγω της έλλειψης ποιότητας και επάρκειας του δρόμου (είναι πολύ στενός δεν μπορεί να καλύψει μεγάλη απόσταση ),το λεωφορείο περιορίζεται μέχρι το κέντρο του οικισμού.

Στην περιοχή παλαιότερα, υπήρχαν πολλά αμπέλια ποικιλίας σουλτανίνας που παρήγαγαν σταφίδα. Yπήρχαν επίσης, πολλές ελιές και οι άνθρωποι ζούσαν από την καλλιέργεια τους. Οι πιο πολλοί, οι οποίοι συνήθιζαν να διαμένουν στην πόλη του Ηρακλείου ,ερχόταν για τις καλλιεργητικές φροντίδες και ξαναέφευγαν γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες   συνθήκες διαβίωσης(φωτισμός ,νερό) , ιδίως εκτός των ορίων του οικισμού. Ωστόσο, πολλοί την εποχή του τρυγητού είχαν φτιάξει πρόχειρα σπίτια (μετόχια). Πολλά από τα κτήματα γύρω από τον οικισμό είναι κληροτεμάχια που αποδόθηκαν στους πρόσφυγες από την Μικρά Ασία το 1922 ,όπου και καλλιεργούσαν την σουλτανίνα στην περιοχή αυτή μέχρι περίπου την δεκαετία του 1980,σήμερα τα περισσότερα αγροτεμάχια έχουν εγκαταλειφθεί ή έχουν οικοδομηθεί . Στη γύρω περιοχή υπάρχουν πολλά εξωκλήσια αφιερωμένα σε πολλούς αγίους Ραφαήλ, Αντώνιο, Νικόλαο   ο δρόμος από το πειραματικό λύκειο μέχρι το χωριό ονομάζεται Αγίου Αντωνίου και Νικολάου. Στο κέντρο του χωριού υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.

Λόγω του ότι ο οικισμός είναι σε λόφο η θέα είναι πολύ όμορφη καθώς μπορείς να δεις στο βορρά την θάλασσα μέχρι τα λινοπεράματα, ανατολικά τον κάμπο της Φοινικιάς καθώς και τον Γιούχτα νότια, που μοιάζει σαν κουρνιασμένο σπουργίτι .Δυτικά βλέπουμε τον Στρούμπουλα, το χαρακτηριστικό μυτερό βουνό του Δήμου Μαλεβιζίου με την εντυπωσιακή θέα σε υψόμετρο 790 μέτρα που στην κορυφή του υπάρχει το εκκλησάκι του τιμίου σταυρού. Το ηλιοβασίλεμα στο σημείο αυτό είναι κάτι το μοναδικό.

Η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής, παρόλο το οικιστικό ρεύμα είναι ακόμα πλούσια, ιδίως λίγο πιο έξω από τα οικιστικά σύνορα, υπάρχουν πολλά αρωματικά φυτά όπως ρίγανη, φασκόμηλο, θυμάρι υπάρχουν ακόμα πολλά ανθοφόρα όπως μανουσάκια ,μαργαρίτες κτλ. Στο συγκεκριμένο σημείο, είναι αναγκαίο να τονίσουμε ότι τα προαναφερθέντα φυτά ποικίλουν ανά εποχή. Υπάρχουν επίσης και πολλά πουλιά(γεράκια-αετοί) που τα βλέπεις να ζυγίζουν τα φτερά τους και να μένουν σχεδόν ακίνητα στο αέρα. Παλαιότερα υπήρχαν και πολλοί λαγοί αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν πλέον πολλοί … Η δημιουργία καλλιεργειών και η ανάγκη προστασίας ζώων (όπως κότες, κουνέλια κτλ), οδήγησε τους ανθρώπους στην θανάτωση πολλών αδέσποτων αλλά και οικόσιτων ζώων τα οποία θεωρούνταν επικίνδυνα. Την ίδια μοίρα, είχε και το Ρεξί μου, ένα λυκόσκυλο, το οποίο αν και δεν είχε προκαλέσει ποτέ του κακό, θανατώθηκε με βίαιο και απάνθρωπο τρόπο. Επίσης, πολλοί θάνατοι ζώων παρατηρούνται στην περιοχή, από τα διάφορα αμάξια-νταλίκες που την διασχίζουν, καταστρέφοντας τους δρόμους και προκαλώντας ηχορύπανση. Πολλά από αυτά οδηγούνται στην ρίψη μπαζών στα χωράφια αλλοιώνοντας έτσι τον μοναδικό γεωφυσικό χαρακτήρα της περιοχής. Ωστόσο, το πρόβλημα της ηχορύπανσης δεν προκαλείται μόνο από τους εποχούμενος, αλλά και από διάφορους γείτονες, οι οποίοι συνηθίζουν να αφήνουν ως αργά το βράδυ την μουσική στην μέγιστη ένταση καθώς ακόμα να καλλιεργούν με τα πιο θορυβώδη μέσα τα χωράφια τους (τρακτέρ) εν ώρες κοινής ησυχίας.

Μεγάλο είναι και το πρόβλημα της ελλιπούς αστυνόμευσης, ήδη από την δημιουργία του οικισμού, με πολλές κλοπές αντικειμένων αξίας αλλά και άλλων χρήσεων (εργαλεία για οικοδομικές εργασίας). Χωρίς να έφτανε αυτό, το έθιμο με τα καλάσνικοφ και την γενικότερη χρήση όπλων, έχει περάσει και τα σύνορα των Γουρνών, καθώς πολλές φορές, κυρίως την περίοδο της νυκτας, ακούγονται κρότοι άσκοπων πυροβολισμών.

Γενικά, από άποψη θέας-περιβάλλοντος και συγκριτικά με το κέντρο του Ηρακλείου, η περιοχή μου βρίσκεται σε ένα πολύ καλό βιοτικό επίπεδο. Ωστόσο, είναι αναγκαίο να βρεθούν κατάλληλες λύσεις στα προβλήματα που παρατέθηκαν παραπάνω για καλύτερη διαβίωση και την επικράτηση αρμονίας στην περιοχή των Γουρνών.

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γούρνες Τεμένους

Γιατί να ζεις στην Θέρισσο

Ημερομηνία λήψης: 5/3 Τόπος λήψης: Ηράκλειο, Θέρισσος, Παροδός Ριζηνία

Ημερομηνία λήψης: 5/3
Τόπος λήψης: Ηράκλειο, Θέρισσος, Παροδός Ριζηνία

Θέρισσος ονομάζεται η περιοχή που περιβάλεται γύρω από την ομώνυμη λεοφώρο που βρίσκεται στο Ηράκλειο της Κρήτης. Πήρε το όνομά της προς τιμήν του ιστορικού χωριού του δήμου Χανίων το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο σε διάφορα επαναστατικά κινήματα του νησιού κατά τη διάρκεια της επανάστασης το 1821, λόγω της ευνοϊκής θέσης που είχε, αποτελώντας έτσι φυσική οχύρωση. Το χωριό έγινε πεδίο συγκρούσεων μεταξύ ελλήνων αγωνιστών και των οθωμανικών στρατευμάτων. Πίσω στο Ηράκλειο,όπου η Θέρισσος μέχρι τον τελευταίο αιώνα δεν υπήρχε στον χάρτη. Εν αντιθέσει με σήμερα, η περιοχή τότε ήταν αραιοκατοικημένη και χρησίμευε μόνο ως έκταση για γεωργικές καλλιέργιες.

Σήμερα, η Θέρισσος αποτελεί μία απο τις μεγαλύτερες και πιο κατοικημένες περιοχές της πόλης και αυτό μπορεί να οφείλεται στην υποδομή, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής που παρέχει.

Στο θέμα της υποδομής η περιοχή μου καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων για ηλεκτρικό ρεύμα και ύδρευση ως ένα ικανοποιητικό βαθμό,το ίδιο και με το δίκτυο αποχέτευσης. Δυστυχώς όμως αυτό δεν σημβαίνει και με τα νερά στους δρόμους, όπου πολλά σημεία ,σε περίπτωση βροχής, πλυμμυρίζουν. Όσων αφορά το οδικό δίκτυο και την Ρυμοτομία,θεωρώ πως σε γενικές, συγκρίνοντας και με άλλες περιοχές, είναι προσεγμένη και με ένα μέτρο, δηλαδή στις γειτονιές υπάρχει μια παραλληλία, επίσης σε ένα μεγάλο μέρος των δρόμων υπάρχουν προσβάσημα πεζοδρόμια που φέρουν ως αποτέλεσμα την εύκολη μετακίνηση των πολιτών, ακόμα και την νύχτα αφού παρέχεται και ο επαρκής νυχτερινός φωτισμός. Ένα σημαντικό μειωνέκτημα της περιοχής είναι η έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης, όμως θεωρώ δικαιολογημένα, διότι αυτό μπορεί να συμβαίνει στις περισσότερες περιοχές με μεγάλο πληθυσμό.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της περιοχής είναι η ασφάλεια που παρέχεται στους κατοίκους της πόσο την ημέρα τόσο και την νύχτα. Εγώ προσωπικά ποτέ δεν εχω νοιώσει ανασφάλεια να επιστρέψω σπίτι μόνος μου, χωρίς τη συνοδεία κανενός. Επιπλέον η εγκληματικότητα είναι πολύ χαμηλή (π.χ. διαρρήξεις), με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι ασφαλής για την οικογένεια και την περιουσία σου είτε βρίσκεσαι είτα όχι στο σπίτι σου. Επίσης, σε περίπτωση ατυχήματος, ή ιατρικής ανάγκης πιστεύω πως η πρόσβαση στις γειτονίες χρονικά και χωροταξικά είναι αρκετά ικανοποιητική.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό πλεονέκτημα της Θερίσσου θεωρώ την ποιότητα ζωής που παρέχει στους κατοίκους της και επισης σε αυτούς που την επισκέπτονται. Μια πολύ όμορφη περιοχή που σε αντίθεση με πολλές άλλες στην πόλη σε εμπνέει να περπατήσεις λόγω της έλλειψης θορύβου, τα σχετικά σύγχρονα κτήρια και τα πάρκα γεμάτα πράσινο. Αξίζει να αναφέρω πως σε κάθε γειτονιά σχεδόν υπάρχουν δέντρα. Μπορώ να πω επίσης πως η καθαριότητα αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο σε όλη αυτή την εικόνα. Επιπλέον, η περιοχή είναι φιλική προς τους πεζούς, συμπεριλαμβανομένου τις μητέρες με καρότσι, και τους επιβαίνοντες σε κάποιο όχημα. Κρίμα που δεν μπορώ να πω το ίδιο και για μας που χρησιμοποιούμε ποδηλατο. Σε αυτό όμως δεν φταίνε μόνο οι άνθρωποι που δεν προσέχουν στο δρόμο για τους ποδηλάτες, αλλά και το ίδιο το περιβάλλον, διότι αποτελείται από πολλές ανηφόρες. Υπάρχει όμως και η λύση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που ευτυχώς υπάρχουν σε πολλά σημεία της περιοχής. Σημαντικό ελλάτωμα στην περιοχή θεωρώ την αποστασιοποιημένη σχέση των κατοίκων μεταξύ τους. Αυτό όμως να το δικαιολογήσω με το οτι πολλοί κάτοικοι είναι μπορεί σχετικά καινούριοι στη περιοχή και άγνωστοι μεταξύ τους όπως γίνεται στις πόλεις. Έναν άλλο σημαντικό παράγοντα σε αυτό θεωρώ την έλλειψη δημοσίων χώρων κοινωνικής συνεύρεσης αν και υπάρχουν σε μικρό αριθμό.

Παρόλα αυτά πιστεύω πως η περιοχή μου είναι από τις καλύτερες της πόλης επιδή παρέχει σχεδόν τα πάντα από υπηρεσίες. Το μόνο αρνητικό που με προβληματίζει είναι η σχέση των γειτώνων μεταξύ τους, όμως δεν το θεωρώ πολύ σημαντικό και πιστεύω πως στο μέλλον μπορεί να βελτιωθεί. Ίσως αυτό να φαίνεται μόνο σε μένα, που είμαι καινούριος στην περιοχή αυτή. Τέλος, θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα την Θέρισσο σε κάποιον που ψάχνει στέγη στο Ηράκλειο.

Πηγές: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%AD%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BF_%CE%A7%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%89%CE%BD

+απαντήσεις γνωστών

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιατί να ζεις στην Θέρισσο

Mασταμπάς: η γειτονιά μου

mastampas

H φωτογραφία τραβήχτηκε από έμενα Κυριακή 3/5 και ώρα 11:45. Την τράβηξα από την ταράτσα του σπιτιού μου και είναι η εικόνα του Μασταμπα που βλέπω από μικρός.

Από τότε που γεννήθηκα κατοικώ μαζί με την οικογένεια μου στην περιοχή του Μασταμπά, στο Ηράκλειο Κρήτης. Η περιοχή κατοικίας μου είναι ένα νότιο προάστιο στην πόλη του Ηρακλείου και βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο, συγκεκριμένα ένα τέταρτο με τα πόδια (walking distance) και πέντε λεπτά με το αυτοκίνητο.

Η συνοικία Μασταμπάς ανατολικά συνορεύει με την συνοικία του Ατσαλένιου και όριο τους είναι η λεωφόρος Ιωνίας, βόρεια εφάπτεται με την γειτονιά της Ακαδημίας και οριοθετείται από την Πεταλοειδή οδό, δυτικά γειτονεύει με τις συνοικίες της Θερίσου και των Δειλινών με όριο την οδό Σκουλά ενώ νότια η εθνική οδός την διαχωρίζει από τις συνοικίες Τρεις-Βαγιές και Φοινικιά.

Επικρατέστερη φαίνεται η άποψη, να πήρε την ονομασία «Μαστάμπα» η συνοικία μας, από το χώρο ταφής των Τούρκων αγωνιστών, κατά το παρελθόν και ειδικά κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. «Μαστάμπα» είναι η αραβική ονομασία των πυραμιδοειδών τάφων της αρχαίας Αιγύπτου και ειδικότερα οι βαθμιδωτοί. Το εσωτερικό τους ήταν υπόγειο όπου εκεί κατά τους ερευνητές υποστηρίζεται ότι τοποθετούνταν ο νεκρός μέσα σε ξύλινο ή λίθινο φέρετρο. Την ίδια περίοδο, στην περιοχή αυτή πήγαιναν οι τοξότες με εντολή του Σουλτάνου και έκαναν ασκήσεις προκειμένου να βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα.

Ο Μασταμπάς ήταν ένα προάστιο με ξεχωριστή ομορφιά και το προτιμούσαν οι Ηρακλειώτες στις διάφορες εξορμήσεις τους, στις σαρχές του 19ου αιώνα, όταν η πόλη του Ηρακλείου περιορίζονταν μόνο στην περιοχή εντός των των τειχών.

Από τις διηγήσεις και τις περιγραφές των ιστορικών του προηγούμενου αιώνα, εμφανίζεται ως πευκοφυτεμένη περιοχή (ελάχιστα έχουν διατηρηθεί σήμερα) καθώς και περιοχή με αμπέλια και σπαρτά (καλλιεργούνταν κριθάρι). (πηγη: http://www.patris.gr/articles/149884?PHPSESSID=)

Η γειτονία μου φημίζεται για την περίφημη εκκλησία της Παναγίτσας. Την οποία πολύ συχνά χρησιμοποιούμε ως έκφραση και για να δηλώσουμε που μένουμε αντί να πούμε Μασταμπά. Η Παναγίτσα είναι το αστικό κέντρο της συνοικίας του Μασταμπά για κάθε ηλικία καθώς γύρω της στεγάζονται καφενεία, καφέ, εστιατόρια, σουπερμάρκετ, κρεοπωλεία, μανάβικα, πρακτορεία κ.α. Έτσι κάθε μικρό παιδί της περιοχής έχει παίξει στην πλατεία της εκκλησίας, κάθε έφηβος έχει πιει τον καφέ του στα καφέ τριγύρω, κάθε ενήλικας κάνει τα ψώνια του και τέλος η άνθρωποι τρίτης ηλικίας οι οποίοι μαζεύονται στα καφενεία είναι θεματικά πολλοί. Έτσι και εγώ, όπως και οι γονείς μου, έχω πολλές παιδικές αναμνήσεις από την μικρή πλατεία έξω από την εκκλησία της Παναγίτσας.

Στις αναμνήσεις μου όμως είναι εμφανής η έλλειψη του πράσινου και η ύπαρξη πολλών πολυκατοικιών. Ο Μασταμπάς είναι μία πυκνοκατοικημένη περιοχή, η οποία αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από πολυκατοικίες. Εξαιτίας αυτού δεν υπάρχει και χώρος για ένα πάρκο αντάξιο της γειτονίας μου, το οποίο να έχει πολύ πράσινο, παρά μόνο υπάρχουν διάσπαρτα δέντρα σε διάφορα σημεία και κάποια μικρά, βρώμικα και σχεδόν εγκαταλελειμμένα πάρκα. Με αποτέλεσμα τα παιδία να συγκεντρώνονται εκτός από την μικρή πλατεία της εκκλησίας, όπου πάνε μικρά παιδιά κυρίως (ηλικίας 4-9 ) τα περισσότερα παιδιά να χρησιμοποιούν ως τόπο διασκέδασης τα πολλά σχολεία της περιοχής όπως το 2ο γυμνάσιο και λύκειο (το μεγαλύτερο σχολείο του Ηρακλείου) και πολλά δημοτικά σχολεία όπως το 9ο και το 36ο. Όλα αυτά έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής της συνοικίας μου.

Γενικά οι κάτοικοι του Μασταμπά είμαστε ικανοποιημένοι από την ποιότητα ζωής μας, συγκριτικά με άλλες συνοικίες της πόλης. Παρά την έλλειψη πρασίνου δεν θα μπορούσα να πω ότι ζω σε μία άσχημη γειτονιά αφού συχνά στο δρόμο συναντάω όμορφες εικόνες για παράδειγμα τα αρκετά ποδήλατα, επομένως απολαμβάνω ιδιαίτερα τους περιπάτους μου στην γειτονία ή τις βόλτες με το ποδήλατο καθώς το κλίμα είναι πάντα ευχάριστο και ζεστό αφού και οι σχέσεις με τους γείτονες είναι αρκετά θερμές και πολλές φορές συναντάω ζωντανές και ζωηρές εικόνες, όπως τα παιδιά να παίζουν. Η ατμόσφαιρα είναι καθαρή και ο ήλιος μας φωτίζει συνεχώς επίσης δεν υπάρχει πρόβλημα με τα σκουπίδια και για αυτό υπάρχουν πάντα πεζοί και όλα τα παιδιά παίζουν έξω στον δρόμο με τις φωνές να είναι τραγουδιστές και ευχάριστες ενώ όπως ανέφερα και πριν κυκλοφορούν πολλοί ποδηλάτες χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το οδικό δίκτυο είναι κακό. Αντιθέτως το οδικό δίκτυο, αν εξαιρέσουμε τα διπλοπαρκαρίσματα και τις στροφές περιορισμένης ορατότητας που είναι φαινόμενα πανελλαδικά, είναι πολύ καλό με τα μέσα μαζικής μεταφοράς να είναι παραπάνω από επαρκή δεδομένου ότι υπάρχει ένα λεωφορείο κάθε δεκαπέντε λεπτά και στάσεις αρκετά πυκνά ενώ επίσης υπάρχει ένας μη αμελητέος αριθμός από πιάτσες με ταξί. Αυτές οι πιάτσες συνήθως βρίσκονται σε δημόσιους χώρους κοινωνικής συνεύρεσης οι οποίοι είναι εξαιρετικά εκσυγχρονισμένοι όπως η Παναγίτσα και η Ρομαντική γωνιά. Συνολικά η ποιότητα ζωής είναι ικανοποιητική και ευχάριστη, σε σχέση με σημαντικούς παράγοντες όμως είναι η ασφάλεια και οι υποδομές.

Οι υποδομές του Μασταμπά είναι σε πολύ καλή κατάσταση χωρίς να υπάρχουν έντονα παράπονα για κάποιο φαινόμενο. Φωτισμός, ηλεκτρισμός και ύδρευση είναι σε άριστη κατάσταση και κάθε τυχαία βλάβη επιδιορθώνεται πολύ σύντομα. Εκεί που συναντάμε ένα μικρό πρόβλημα είναι οι θέσεις πάρκινγκ και οι εγκαταστάσεις για τους πεζούς καθώς και τα δύο για εμένα είναι ανεπαρκή αλλά δεν είναι προβλήματα μεγάλης σημασίας όπως αυτό της έλλειψης πρασίνου. Επιπλέον, θεωρώ την γειτονιά μου από τις πιο ασφαλής καθώς λόγου και των υποδομών (νυχτερινός φωτισμός) δεν έχω νιώσει ποτέ να με απειλούν ή κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά έχουν σημειωθεί κάποιες διαρρήξεις και κλοπές βενζίνης από μηχανάκια αλλά μετά την γρήγορη, δραστική και συλλογική αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών το φαινόμενο εξαλείφθηκε κάτι που με κάνει να νιώθω ακόμα πιο ασφαλή.

Συνοψίζοντας, αγαπώ την γειτονιά μου και θεωρώ πως είμαι συναισθηματικά δεμένος μαζί της. Όταν περπατάω εδώ, στην γειτονιά επικεντρώνομαι στα προτερήματα της όπως η θέση της και οι καλές υποδομές ενώ τα χαρούμενα πρόσωπα που συναντάω συνεχώς είναι κάτι το αξιοσημείωτο, συχνά με πιάνω να απολαμβάνω την ευχάριστη ατμόσφαιρα και να ξεχνάω τα προβλήματα μου αλλά και της γειτονιάς σαν την έλλειψη πράσινου και τις μη επαρκές θέσεις παρκινγκ χωρίς όμως να τα αμελώ. Ο Μασταμπάς είναι μία γειτονιά που θα ήθελα να μεγαλώσουν και τα παιδιά μου καθώς πληρεί όλες τις προϋποθέσεις (ασφάλεια, δημόσιοι χώροι, εκπαίδευση κ.α.) και θα την πρότεινα σε όλους ανεπιφύλακτα!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Mασταμπάς: η γειτονιά μου

Πενθήμερη επίσκεψη Ολλανδών μαθητών και τριμερής συνάντηση εργασίας

aposelemis1Με τη χτεσινή πεζοπορία στο Οροπέδιο του Στρούμπουλα, και την αναχώρηση της ολλανδικής αποστολής είκοσι μαθητών και πέντε εκπαιδευτικών αργά το βράδυ, από το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, και από το πρωί του Καταλανού εκπαιδευτικού, ολοκληρώθηκε μία ακόμη εβδομάδα ευρωπαϊκής συνεργασίας και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, με εταίρους τα σχολεία Vossius Gymnasium του Άμστερνταμ και INS Infanta Isabel d’Aragó της Βαρκελώνης.

Τα τρία σχολεία, μαζί με το Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, και τη Βασιλική Γεωγραφική Εταιρεία της Ολλανδίας υλοποιούν για τελευταία χρονιά το τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (Συνεργασία για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών) με τίτλο Geo Future Excellence Programme (GFEP). Έχοντας διαγνώσει ότι είναι πανευρωπαϊκή η ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό και την ανανέωση εκπαιδευτικών μεθόδων και περιεχομένου στο επιστημονικό πεδίο της Γεωγραφίας, το πρόγραμμα στοχεύει στη διαμόρφωση σύγχρονων προτάσεων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που προσεγγίζουν ολιστικά τη Γεωγραφία (φυσική, ανθρωπιστική, οικονομική και τεχνολογική), για μαθητές Λυκείου όλης της Ευρώπης, με έμφαση σε ζητήματα ποιότητας ζωής, βιωσιμότητας, συμμετοχής του πολίτη στα κοινά, αξιοποίησης της τεχνολογίας και της Πληροφορικής, αειφορίας, αλλά και της σχέσης πολίτη-πόλης.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής τους, οι Ολλανδοί μαθητές και εκπαιδευτικοί τις προηγούμενες ημέρες ενημερώθηκαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης από τον κ. Χ. Φασουλά, γεωλόγο, για τους σεισμούς, τα μέτρα πρόληψης και τους τρόπους αντιμετώπισης τους, για το γεωλογικό προφίλ της Κρήτης, την πανίδα και τη χλωρίδας της. Συμμετείχαν επίσης σε ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Μουσείου.

Στο Γραφείο Ενημέρωσης & Πληροφόρησης των Επισκεπτών της πόλης του Ηρακλείου (InfoPoint), στη Βικελαία Βιβλιοθήκη, έγινε ενημέρωση από εξειδικευμένα στελέχη του Δήμου και επίδειξη των σύγχρονων διαδραστικών Πληροφοριακών Συστημάτων που παρέχουν στον επισκέπτη της πόλης μας σύγχρονες υπηρεσίες τουριστικής και ιστορικής ενημέρωσης και ολοκληρωμένη διαδραστική εμπειρία. Η επίσκεψη, με τη συνδρομή του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου, συνδυάστηκε με μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση, και επιτόπια αξιοποίηση της πληροφορικής τεχνολογίας με κινητές συσκευές, σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος στο μικρό Ιστορικό Κέντρο της πόλης αλλά και στον -πρόσφατα και πάλι επισκέψιμο- Κούλε.

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Διαχείρισης Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, στο Φράγμα Αποσελέμη και το Σφεντύλι. Η μεταλλειολόγος μηχανικός κ. Α. Λεοντάρη ενημέρωσε διεξοδικά τους επισκέπτες για το έργο του Φράγματος και τη σημασία του, τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, στη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, αλλά και για το αναπόφευκτο φαινόμενο των βυθιζόμενων οικισμών στις περιοχές των φραγμάτων. Με τη συνδρομή του προσωπικού του Οργανισμού έγινε ασφαλής προσέγγιση στο Σφεντύλι.

Φυσικά, στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες δεν απουσίασε η επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, με τη συνδρομή Ολλανδόφωνης ξεναγού, και αναφορές στη μινωική τεχνολογία της διαχείρισης υδάτων.

Παράλληλα με τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι υπεύθυνοι του προγράμματος από τα τρία σχολεία πραγματοποίησαν στο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου την τρίτη και τελευταία συνάντηση εργασίας τους, στην οποία επιβεβαίωσαν και επικαιροποίησαν το χρονοδιάγραμμα και το περιεχόμενο του καταληκτικού έτους του προγράμματος.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί η συμμετοχή όλης της ξένης αποστολής στο σχολικό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου στο Αμφιθέατρο του Πειραματικού Λυκείου. Με την παρότρυνση των Ελλήνων μαθητών οι Ευρωπαίοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δε δίστασαν να δοκιμάσουν τις ικανότητές στους κρητικούς χορούς με τη ζωντανή μουσική συνοδεία μαθητών και καθηγητών του σχολείου.

Αναδημοσιεύσεις στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο
Πρόγραμμα Erasmus: Επίσκεψη Ολλανδών μαθητών και τριμερής συνάντηση εργασίας στο Πειραματικό Γενικό Ηρακλείου
Τις ομορφιές της Κρήτης απολαμβάνουν Ολλανδοί μαθητές – Νέα Κρήτη
iNotos – Ενημέρωση από την Κρήτη
Erasmus+: Οι Ολλανδοί μαθητές έμαθαν για την Κρήτη | ekriti
Ολλανδοί μαθητές και εκπαιδευτικοί στο Ηράκλειο- Συνάντηση εργασίας στο Πειραματικό Λύκειο | Candia News
Πενθήμερη επίσκεψη Ολλανδών μαθητών στο Πειραματικό | Cretapost.gr
Τι είδαν οι Ολλανδοί μαθητές, με τη βοήθεια του Πειραματικού | Cretalive.gr
Πενθήμερη επίσκεψη Ολλανδών μαθητών και τριμερής συνάντηση εργασίας στο Πειραματικό Γενικό Ηρακλείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πενθήμερη επίσκεψη Ολλανδών μαθητών και τριμερής συνάντηση εργασίας

Αυτοκινούμενο ποδήλατο

Αφού φαίνεται να υπάρχουν δυσκολίες για κάποιους από μας με το ποδήλατο στην Ολλανδία, ας προτρέξουμε στην τεχνολογία. :-)

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αυτοκινούμενο ποδήλατο

Θωμαή, καλώς ήλθες στην ομάδα μας!

Παραθέτουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των αιτήσεων για την αντικατάσταση της Ηρώς στην ομάδα του προγράμματός μας για το σχολικό έτος 2015-16. Η αξιολόγηση έγινε σε συνεργασία με τον Ολλανδό συντονιστή του προγράμματος. συνέχεια…

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θωμαή, καλώς ήλθες στην ομάδα μας!

Αναδημοσίευση: ΙΤΕ – REDComm

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε στο ΤΕDxAnogeia, ήταν πως θα καταφέρναμε να έχουμε σύνδεση διαδικτύου στον χώρο του Venue! Αφενός, για τις ανάγκες της διοργάνωσης και αφετέρου προς χρήση από τους επισκέπτες. Ευτυχώς στην Ελλάδα, όταν τα πράγματα γίνονται πραγματικά απαιτητικά υπάρχει το ΙΤΕ! Έτσι, όταν χρειάζεσαι Wi-Fi στα 1200 μέτρα υψόμετρο, στη καρδιά του βουνού και μακριά από οποιαδήποτε κατοικημένη περιοχή μπορείς να το έχεις. Το πως ακριβώς, είναι αυτό που θα μας δείξει η ομάδα του Εργαστηρίου Τηλεπικοινωνιών και δικτύων του Ίδρυματος Τεχνολογίας και Έρευνας που θα βρίσκεται στο ΤΕDxAnogeia

ics-en.png

The story

Ο κύριος στόχος του REDComm είναι η δημιουργία τηλεπικοινωνιακών υποδομών για χρήση σε καταστάσεις κρίσης και εκτάκτου ανάγκης όπου οι υπάρχουσες τηλεπικοινωνιακές υποδομές δεν είναι διαθέσιμες. Σε τέτοιες καταστάσεις (Σεισμοί, πλημύρες, τρομοκρατικές επιθέσεις κλπ.) οι υπάρχουσες τηλεπικοινωνιακές υποδομές καλούνται να εξυπηρετήσουν υψηλό τηλεπικοινωνιακό φορτίο ή ακόμα μπορεί να έχουν υποστεί ζημίες η να έχουν καταστραφεί. Η υποστήριξη των τηλεπικοινωνιών  τόσο για πολίτες όσο και για ομάδες διάσωσης, παρέχει ζωτικής σημασίας διασύνδεση ανάμεσα τους ταυτόχρονα σε οποιοδήποτε σημείο οποιαδήποτε στιγμή ανεξάρτητα από την ύπαρξη σταθερών τηλεπικοινωνιακών υποδομών.

Ο κόμβος REDComm αποτελεί ένα προηγμένο τηλεπικοινωνιακό κινητό κόμβο άμεσης ανάπτυξης ο οποίος μπορεί να προσφέρει συνδεσιμότητα τόσο σε ομάδες δασώσεις όσο και στο ευρύ κοινό σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Μοναδικό χαρακτηριστικό του REDComm είναι η ενσωμάτωση πολλαπλών διασυνδέσεων (interfaces) βασιζόμενες σε συστήματα επικοινωνίας μέσω λογισμικού (Software Defined Radio-SDR) οι οποίες σχηματίζουν ένα δίκτυο κορμού μεταξύ των κόμβων. Η χρήση SDR προσδίδει τις δυνατότητες του μεγάλου εύρους συχνοτήτων λειτουργίας, του αυξημένου εύρους ζώνης καθώς και μελλοντικής αναβάθμισης με ελάχιστο κόστος.

Ο κόμβος REDComm μπορεί να διαχειριστεί επικοινωνίες εκτάκτου ανάγκης χωρίς να βασίζεται σε υπάρχουσες τηλεπικοινωνιακές υποδομές. Η χρήση πολλαπλών κόμβων παρέχει μια ανθεκτική αρχιτεκτονική αποτελούμενη από: ένα κέντρο συντονισμού και κινητές μονάδες που επικοινωνούν με το κέντρο συντονισμού. Οι κινητές μονάδες δημιουργούν ένα πολυγωνικό δίκτυο (mesh network) ικανό να καλύψει μια μεγάλη περιοχή παρέχοντας πανταχού παρούσες ανεξάρτητες δικτυακές υπηρεσίες ετερογενών τεχνολογιών (π.χ. WiFi, GSM), παρέχοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν κλήσεις εκτάκτου ανάγκης (π.χ. 112) και να επικοινωνήσουν με το κέντρο συντονισμού ζητώντας ή παρέχοντας βοήθεια. Επιπλέων κάθε κόμβος είναι εξοπλισμένος με μια ποικιλία ασυρμάτων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων τα συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούνται από τους διαφόρους φορείς αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών (αστυνομία, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ). Έτσι οι κόμβοι REDComm παρέχουν τις απαραίτητες τηλεπικοινωνιακές υποδομές για περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων.

 REDComm has as main target to build a communication infrastructure to support and handle communications in emergency and crisis situations, when standard communication networks are not available. In emergency situations (i.e. floods, earthquakes, terrorist attacks, etc.) the standard communication networks (land lines, GSM, internet etc.) are either overloaded or not operating due to physical damages. The support of communications not only for the rescue teams, but also for the general public, provides the vital connectivity to the public and emergency response capabilities concurrently at any place, any time without the need for any other infrastructure support.

REDComm is an advanced rapid emergency deployment communication mobile node that offers connectivity both to the general public and the rescue teams. The unique feature of REDComm is the incorporation of multiple Software Defined Radio (SDR) interfaces that are being employed in the backbone communication infrastructure. The use of SDRs provides the advantages of wide range frequency selection, large bandwidth and minimum cost future upgradability.

REDComm is able to handle emergency communications, without the need of standard telecom networks. The use of several nodes provides a resilient and robust architecture consisting of: a command center for coordinating the emergency responders, and several mobile and portable units that communicate with the command center. The mobile units form a backbone wireless mesh network able to cover a large area providing an independent network for ubiquitous heterogeneous services (i.e. WiFi, GSM). In this respect, citizens are able to dial emergency numbers (i.e. 112) and communicate with the command center to seek or provide help. Moreover, each node is equipped with a variety of radio equipment employed by the police / fire departments and other emergency response teams. In that way, REDComm provides the needed infrastructure for emergency communications in crises.

Πηγή: http://www.tedxanogeia.com/blog/ite-redcomm

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναδημοσίευση: ΙΤΕ – REDComm

Αναδημοσίευση: Έξυπνη ζωή στη Βαρκελώνη

Πέρυσι ήταν ευρωπαϊκή πρωτεύουσα καινοτομίας, ενώ από το 2009 και μέχρι τουλάχιστον το 2018 φιλοξενεί το Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας.

Σ’ αυτό το επεισόδιο του Target πήγαμε στη Βαρκελώνη που επιδιώκει να αποκτήσει ηγετική θέση στις καινοτόμες αστικές λύσεις. Και καθώς πολλοί από εμάς δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή χωρίς το έξυπνο κινητό μας τηλέφωνο, οι αρχές εδώ εργάζονται για να υλοποιήσουν αυτό που ονομάζουν «έξυπνη πόλη».

Προτεραιότητα είναι οι άνθρωποι να μπουν στην καρδιά του σχεδίου βελτίωσης του πώς η πόλη λειτουργεί, όπως μας εξηγεί ο αναπληρωτής δήμαρχος Άντονι Βίβες: «Πιστεύουμε πως δεν έχουμε σκεφτεί αρκετά το πώς η διαθέσιμη τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων. Για παράδειγμα, θα έλεγα πως το διαδίκτυο έχει αλλάξει το πώς επικοινωνούμε. Όμως δεν άλλαξε και τον τρόπο ζωής μας. Ένα τόσο ισχυρό εργαλείο, το οποίο καθορίζει την τεχνοτροπία σε τεχνολογίες συνδεδεμένες με αυτό, θεωρούμε ότι είναι δυνατό να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ζούμε».

Η πόλη διαθέτει ήδη κάπου 200 προγράμματα καινοτομίας, τα οποία δημιουργούν πρωτότυπα για οξυδερκείς λύσεις. Μάλιστα, στη Βαρκελώνη υπάρχει και μια περιοχή αφιερωμένη στην καινοτομία υπό το όνομα 22@ ή veintidos arroba, η οποία συγκεντρώνει ειδικούς πάνω στην τεχνολογία.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία του δήμου με τη Cisco με σκοπό τη μετατροπή ενός ιστορικού κτηρίου σε Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας για το Ίντερνετ των Πάντων.

«Στις εταιρείες τεχνολογίας αρέσει να βρίσκονται εκεί όπου υπάρχουν καινοτόμοι πελάτες – και η Βαρκελώνη είναι ένας εξ αυτών. Διαθέτει ένα όραμα που μοιραζόμαστε ως προς τη χρήση της πληροφορικής και της τεχνολογίας των επικοινωνιών στη διαχείριση της πόλης. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε νέες λύσεις, να τις δοκιμάσουμε εδώ και να τις δείξουμε σε πελάτες σε όλο τον κόσμο», σύμφωναμε τον Χουάν Μπλάνκο, διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Cisco.

Σχεδιασμός υπηρεσιών για τις πόλεις του μέλλοντος. Το Ίντερνετ των Πάντων θεωρείται το επόμενο στάδιο στην ανάπτυξη του διαδικτύου.

Σημαντική θεωρείται και η συνεργασία με την Adobe Systems για τη βελτίωση της ψηφιακής παρουσίας της πόλης. Ένα από τα πρώτα πρότζεκτ αφορά το… καλωσόρισμα στην πόλη.

Η διευθύντρια Ψηφιακών Πωλήσεων για την Ιβηρική Χερσόνησο της Adobe Κάρμεν Σαν Εμετέριο εξηγεί: «Η σκέψη πίσω από το πακέτο καλωσορίσματος είναι η ταξινόμηση των επισκεπτών της πόλης ακόμη και χωρίς να γνωρίζουμε επακριβώς το ποιοι είναι. Δηλαδή, μπορούμε να τους παράσχουμε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και να τους κάνουμε να νιώσουν δεμένοι με την πόλη».

Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, πόλεις όπως η Βαρκελώνη ξέρουν πως δεν έχουν περιθώριο να μείνουν πίσω στον αγώνα για οικονομική ανάπτυξη και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Πηγή es en

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναδημοσίευση: Έξυπνη ζωή στη Βαρκελώνη