Ζώα σε χειμερία νάρκη

Στο πλαίσιο της θεματικής του Χειμώνα  αφού  μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη, γνωρίσαμε τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και διαβάσαμε  πληροφορίες για το καθένα από αυτά. Στη συνέχεια,  χωριστήκαμε σε ομάδες και γίναμε κι εμείς ζωάκια. Γίναμε σκαντζόχοιροι, αρκούδες και φίδια. Με την έναρξη της μουσικής κινούμασταν όλα τα ζωάκια γύρω γύρω στον χώρο και με το σταμάτημα της  έπρεπε να βρούμε την κατάλληλη φωλιά για να κρυφτούμε. Οι φωλιές μας ήταν  «σπηλιές», «πέτρες» και «φύλλα».  Σε ποια φωλιά θα κρυβόταν  άραγε το κάθε ζωάκι;

IMG 20240207 124051 1IMG 20240207 124024

IMG 20240207 124101     IMG 20240207 124306 1

IMG 20240207 124451     IMG 20240207 124512

IMG 20240207 124435 1

Τα ξωτικά του Αϊ Βασίλη

Χριστούγεννα μυρίσανε στη γειτονιά μας και οι φίλοι μας από το γειτονικό νηπιαγωγείο , το Νηπιαγωγείο Σορωνής, μας προσκάλεσαν να παρακολουθήσουμε μαζί τη θεατρική παράσταση “Τα ξωτικά του Αϊ Βασίλη” από την ομάδα “Λώτινος Ήλιος”.  Με χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση και μάλιστα αποφασίσαμε να τους επισκεφθούμε νωρίτερα, ώστε να έχουμε χρόνο να συζητήσουμε και να παίξουμε με τους φίλους μας πριν την έναρξη της παράστασης.

1702631412826

Οι ηθοποιοί, όμως, δεν άργησαν να φανούν.. Η σκηνή στήθηκε, οι μικροί θεατές πήραν τις θέσεις τους και ετοιμάστηκαν να δώσουν το πιο μεγάλο τους χειροκρότημα!!

1702631412811  Η κυρία Άννα , η παραμυθού μας σύστησε τα ξωτικά και μαζί της ταξιδέψαμε στο βιβλίο της ζωής τους σελίδα σελίδα.1702631378548 1702631378578   

Μάλιστα, τα ξωτικά μας πρότειναν να συμμετέχουμε στην παράστασή τους… Έτσι γίναμε για λίγο ηθοποιοί, πριν από τη δική μας χριστουγεννιάτικη παράσταση…1702631378557  Όμως όλα τα ωραία τελειώνουν, έτσι και εμείς έπρεπε να επιστρέψουμε στο σχολείο μας… Χαιρετήσαμε τους νέους μας φίλους με την υπόσχεση να συναντηθούμε σύντομα σε νέα δράση…

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο- Πολυτεχνείο

Με αφορμή την επέτειο του εορτασμού των γεγονότων του Πολυτεχνείου, επιλέξαμε τη φετινή χρονιά να προσεγγίσουμε τις δυσνόητες έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας και να διηγηθούμε τα συμβάντα μέσα από το τραγούδι “Τα  ζωγραφίζουν στον τοίχο” του συνθέτη Γιώργου Χατζηνάσιου.

Αφού μελετήσαμε το στίχο και αναλύσαμε το νόημά μου, μάθαμε το τραγούδι, το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε με δικές μας κινήσεις που προέκυψαν από τους στίχους, αποφασίσαμε να βγούμε στην αυλή του σχολείου και να γίνουμε εμείς τα παιδιά που θα ζωγραφίσουν…όχι όμως στον τοίχο…

170055966091717005596609531700559701593

Ημέρα σχολικού αθλητισμού

Για 10η συνεχόμενη χρονιά γιορτάστηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2023 η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και η Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με σύνθημα «Η άσκηση είναι δύναμη!» και στόχο την ανάδειξη των ωφελειών της άσκησης στην υγεία και την κινητοποίηση των μαθητών/τριών στην τακτική σωματική άσκηση.

Στο νηπιαγωγείο μας οι μαθητές επισκέφθηκαν το γήπεδο 5×5 του Δημοτικού Σχολείου Φανών και γνώρισαν, μέσω παιχνιδιών, αθλήματα του στίβου. Στη συνέχεια δοκίμασαν τις ικανότητές τους στο άθλημα του ποδοσφαίρου.

 

1696954939677169695509905016969550990341696954655393

Φυσικά στο τέλος οι μικροί αθλητές βραβεύτηκαν με χρυσά μετάλλια για την προσπάθεια, τη συνεργασία και τις επιδόσεις τους!!!

Εκπαιδευτική επίσκεψη/ Θεατρική παράσταση ” Ο μολυβένιος στρατιώτης”

Οι μαθητές μας, στα πλαίσια των δράσεων των Χριστουγέννων, μετέβησαν με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους στο θέατρο Μετροπόλ της Ρόδου, ώστε να παρακολουθήσουν την παράσταση “Ο μολυβένιος στρατιώτης” της θεατρικής ομάδας Magic Dreams, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Κάρολου Ντίκενς. Η επίσκεψη έγινε στις 16 Δεκεμβρίου του 2023.

Πριν την επίσκεψή μας στο θέατρο είχαμε την ευκαιρία να μελετήσουμε το παραμύθι στην τάξη μας και να ενσαρκώσουμε τους πρωταγωνιστές, σε ένα βιωματικό δρώμενο. Με τον τρόπο αυτό ταυτιστήκαμε με τους ήρωες και βιώσαμε τα συναισθήματά τους.  Παράλληλα, μελετήσαμε την τέχνη του θεάτρου και το πως στήνεται μία θεατρική παράσταση και αποφασίσαμε να ανεβάσουμε και εμείς τη δική μας παράσταση.

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου

Με αφορμή την μεγάλη εορτή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, προστάτη των Δωδεκανήσων, επισκεφθήκαμε το Νοέμβριο το Αεροδρόμιο της Ρόδου Διαγόρας. Είχαμε τη χαρά να μας υποδεχθούν και να μας ξεναγήσουν υπάλληλοι του αεροδρομίου. Αρχικά ,ακολουθήσαμε τη διαδρομή ενός επιβάτη από το check in έως και τη διαδρομή με λεωφορείο στην πίστα του αεροδρομίου. Οι υπεύθυνοι μας δέχθηκαν τόσο στην μετεωρολογική υπηρεσία, όσο και στον πύργο ελέγχου, όπου τα παιδιά μας είχαν τη δυνατότητα να μάθουν τη λειτουργία και τη χρησιμότητα των τεχνολογικών μέσων, αλλά και να μιλήσουν με ένα πιλότο μέσω του πύργου ελέγχου.IMG 20221125 101815 IMG 20221125 103515 IMG 20221125 113328 IMG 20221125 110707

Παρακολούθησαν από κοντά την απογείωση ενός επιβατικού αεροπλάνου και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Σταθμό της Πυροσβεστικής του αεροδρομίου. Εκεί είχαμε τη χαρά να γίνουμε για λίγο μικροί πυροσβέστες, καθώς φορέσαμε τη στολή του πυροσβέστη, ανεβήκαμε σε πυροσβεστικό όχημα και μάθαμε από τους ίδιους τους ειδικούς τη χρήση και τη χρησιμότητά του.

Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία!!!

Τα χρώματα του φθινοπώρου

images 2

Το φθινόπωρο έκανε για τα καλά την είσοδό του και εμείς βγήκαμε στην αυλή να το καλωσορίσουμε. Παρατηρήσαμε τις αλλαγές στη φύση που έφερε η νέα εποχή και μελετήσαμε τα χρώματα που άλλαξαν. Μα πόσα πολλά χρώματα…!!Πώς να τα λένε; Και πώς δημιουργούνται;

1674474929396 1674474929403

Αυτές και άλλες πολλές σκέψεις μας οδήγησαν μέσα στην τάξη, για να ξεκινήσει η αναζήτηση. Κάθε παιδί διάλεξε από ένα μαρκαδόρο με το αγαπημένο του χρώμα, το έφερε στην παρεούλα  και αρχίσαμε να μαντεύουμε πως το λένε και πως μπορεί να δημιουργήθηκε.

1674474790249 1 1674474790240 1

Αρχίσαμε, λοιπόν, να πειραματιζόμαστε ανακατεύοντας και συνδυάζοντας χρώματα για να δούμε κάθε “ανακάτεμα” τι αποτέλεσμα θα φέρει.

1674474790240 1 1674474790249 1 1674474790255 1 1674474865789 1 1674474865802 1 1674474865764 1 1674474833002 1 1674474832986 1

Το παιχνίδι με τα χρώματα μας άρεσε πολύ για αυτό, με αφορμή τη συζήτησή μας για τον Έλμερ τον ελέφαντα και τη διαφορετικότητα, παίξαμε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με σκοπό να χρωματίσουμε τον Έλμερ. Χρησιμοποιήσαμε δύο ζάρια ένα με αριθμούς και ένα με χρώματα, κάθε παιδί όταν ερχόταν η σειρά του έριχνε πρώτα το ζάρι με τα χρώματα και στη συνέχεια το ζάρι με τους αριθμούς. Με τον τρόπο αυτο ήξερε ποιο χρώμα θα χρησιμοποιήσει και πόσα τετράγωνα θα βάψει.

1674474980622 11674474980646 1

Εγγραφές σχολικού έτους 2023-2024

αρχείο λήψης

Oι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/. Για τη χρήση της πλατφόρμας θα χρειαστούν οι κωδικοί taxis net του κηδεμόνα.

Για τη νέα χρονιά, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019. Οι μαθητές που τη σχολική χρονιά 2022-2023 φοιτούν ως προνήπια, επανεγγράφονται αυτεπάγγελτα.

 

Δικαιολογητικά εγγραφής:

 

1)Το αποδεικτικό διεύθυνσης  μόνιμης κατοικίας , η οποία τεκμηριώνεται αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

2) Τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

3) Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου νηπιαγωγείου ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής.

4) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή.

5) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε με σχολείο μας στο τηλέφωνο 2241041332 ή/και στο email:mail@nipfanon.dod.sch.gr

 

Η Ελληνική σημαία

20221024 114638

Κατασκευή Ελληνικής Σημαίας

 

Κατασκευάσαμε  μαζί με τα παιδιά  μια ελληνική σημαία διδάσκοντάς τους ταυτόχρονα και την ιστορία της. Η πρώτη σημαία της Ελλάδας ήταν η σημαία του λευκού σταυρού σε μπλε φόντο που χρησιμοποιήθηκε στην εξέγερση της Μακεδονίας υπό τους Νικοτσάρα και Σταθά το 1807. Αυτή ευλογήθηκε και υψώθηκε το 1807 στη Μονή Ευαγγελιστρίας στη Σκιάθο και σ’ αυτή ο ηγούμενος Νήφων όρκισε τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Νικοτσάρα και πολλούς άλλους. Η σημαία του Παπαφλέσσα αποτέλεσε μια  δεύτερη παραλλαγή της. ήταν φτιαγμένη από το μπλε εσωτερικό του ράσου του και την φουστανέλα ενός συμπολεμιστή του. Το 1822, μόλις ένα έτος από την διακήρυξη της ανεξαρτησίας και το ξεκίνημα του αγώνα των Ελλήνων, έλαβε χώρα η Α´ Εθνική Συνέλευση στην Επίδαυρο. Στις παραγράφους ρδ’ και ρε’ υπάρχει η πρώτη απόφαση για τη μορφή της ελληνικής σημαίας. Το Πολίτευμα καθιέρωσε τα χρώματα κυανό και λευκό και ανέθεσε στο Εκτελεστικό Σώμα να προσδιορίσει τη μορφή της.

Γιατί λευκό και γαλάζιο;

Υπάρχει μια θεωρία που ισχυρίζεται ότι έτσι θέλησαν να αποφύγουν το κόκκινο και το πράσινο, χρώματα δηλαδή που συνδέονταν με την ισλαμική Οθωμανική Αυτοκρατορία. Με άλλη εκδοχή είναι ότι τα χρώματα ήθελαν να συμβολίζουν το γαλάζιο της θάλασσας του Αιγαίου και το λευκό των κυμάτων. Ενώ μια τρίτη εκδοχή για την επιλογή των χρωμάτων η οποία κρίνεται συχνά ως λαϊκός θρύλος, λέει ότι οι λωρίδες συμβολίζουν τις συλλαβές της φράσης «ελευθερία ή θάνατος», οι πέντε κυανές τις συλλαβές Ε-λευ-θε-ρί-α και οι τέσσερις λευκές ή θά-να-τος.

Η ελληνική σημαία γιορτάζει και τιμάται στις 27 Οκτωβρίου, παραμονή της επετείου του Όχι. Υπάρχουν δυο τύποι της Ελληνικής Σημαίας;

 

Σημαία της  θάλασσα

.png

 

Σημαία ξηράς

unnamed

 

Η κατασκευή της σημαίας στο Νηπιαγωγείο έγινε με την προσέγγιση της Τέχνης του ψηφιδωτού. Με απλό τρόπο και καθημερινά υλικά (κομμάτια από χαρτί) . Αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση εικαστικής έκφρασης με στόχο την προσωπική ολοκλήρωση.

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, ξεκινήσαμε με ένα έργο ομαδικό, την ελληνική σημαία με κομμάτια χαρτονιού. δραστηριότητα για τους μαθητές, αφετέρου μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί συντονισμό κινήσεων , συγκέντρωση της προσοχής και υπομονή. H κατασκευή της  Ελληνικής Σημαίας βασίστηκε στην κωδικοποίηση για παιδιά Νηπιαγωγείου και είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο απλή από όσο νομίζουμε.  Πρόκειται για προγραμματισμό  χωρίς  τη  χρήση υπολογιστή.

20221024 113521

 

 

Αρχικά σχεδιάσαμε την σημαία σε ένα μπλε χαρτόνι και στη συνέχεια ετοιμάσαμε τα λευκά μικρά χαρτάκια κομμένα σε τετράγωνο σχήμα. Με οδηγό μια σημαία αρχίσαμε να τοποθετούμε τα λευκά χαρτάκια στο σωστό σημείο , δηλαδή στη σωστή λωρίδα. Ακολουθώντας αυτήν την διαδικασία κατασκευάσαμε την Ελληνική μας Σημαία.

 

20221024 113544

20221024 1135311

20221024 114229

20221024 114233

 

20221024 114638