Την 1η Μαρτίου 2001 πραγματοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων διαδικτυακή εκδήλωση/ εργαστήριο με θέμα «Τριδιάστατη σχεδίαση, τριδιάστατη εκτύπωση και αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική πράξη» . Στην εκδήλωση συμμετείχαν 40 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το νομό Χανίων, την περιφέρεια Κρήτης και άλλα μέρη της Ελλάδας. Σε αυτούς περιλαμβάνονταν εκπαιδευτικοί χωρίς εμπειρία στην 3D σχεδίαση και εκτύπωση, αλλά και εκπαιδευτικοί που είχαν χρησιμοποιήσει τις τεχνολογίες 3D στο σχολείο. Η εκδήλωση ξεκίνησε με ενημερωτικές παρουσιάσεις από την παιδαγωγική ομάδα του έργου:
Ο Νίκος Αναστασάκης, υπεύθυνος ΕΚΦΕ, παρουσίασε παραδείγματα σχολικών έργων όπου η 3D εκτύπωση αξιοποιείται για τη δημιουργία οργάνων και εξαρτημάτων για την εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Ο Μανόλης Κιαγιάς, έκανε μια εισαγωγή στο physical computing και το Raspberry Pi Pico, μια νέα μικροσκοπική και φτηνή κάρτα μικροελεγκτή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχολικά έργα.
Ο Χάρης Κουτσουρελάκης, παρουσίασε επιλεγμένα σχολικά έργα που αξιοποιούν την τριδιάστατη σχεδίαση και τριδιάστατη εκτύπωση.
Η Χαρά Ξανθάκη, παρουσίασε το έργο MAKER SCHOOLS. Αναφέρθηκε στην σύμπραξη, τους στόχους, τα αποτελέσματα του έργου και τις κατηγορίες των σχολικών έργων που θα μπορούσε να υποστηρίξει το MAKER SCHOOLS και έχουν ως αντικείμενο :
- Την τριδιάστατη σχεδίαση με χρήση λογισμικού CAD όπως το Fusion360 και το Tinkercad.
- Τριδιάστατη σχεδίαση με χρήση προγραμματισμού (Python, Openscad, Tinkercad Codeblocks).
- Τριδιάστατη σχεδίαση σε συνδυασμό με physical computing με χρήση Raspberry Pi Pico και Micro:bit.
Στη συνέχεια εξήγησε πως το έργο μπορεί να υποστηρίξει συνεργασίες μεταξύ σχολείων. Παρουσίασε την πλατφόρμα eTwinning και εξήγησε πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ξεκινήσει μια διασχολική συνεργασία.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο εργαστήριο έδειξαν ισχυρό ενδιαφέρον για το έργο MAKER SCHOOLS. Πολλοί δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν οι ίδιοι σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα εισαγωγής στις 3D τεχνολογίες πριν δοκιμάσουν να εφαρμόσουν στην τάξη. Στο εργαστήριο που ακολούθησε οι εκπαιδευτικοί παρείχαν σημαντική ανατροφοδότηση: μοιράστηκαν τη μέχρι τώρα εμπειρία τους και συζήτησαν ιδέες για σχολικά έργα που θα τους ενδιάφερε να υλοποιήσουν.
Επισυνάπτουμε το πρόγραμμα της εκδήλωσης: https://blogs.sch.gr/europrogchan/files/2021/08/2020_03_01_3D_Agenda_GR.pdf