Πως είμαστε σίγουροι ότι μια ιστοσελίδα είναι αξιόπιστη και φυσικά και οι πληροφορίες που μας μας δίνει είναι αξιόπιστες, έγκυρες και χρήσιμες;
Υπάρχουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να προσέξουμε όπως:
1. Ακρίβεια κειμένων
– Ποιος έγραψε την ιστοσελίδα ; Υπάρχει το όνομά του; ο συντάκτης παρέχει ένα email ή μια διεύθυνση επικοινωνίας;
– Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου και γιατί δημοσιεύτηκε;
– Ο συντάκτης έχει τα απαραίτητα προσόντα και γνώσεις ώστε να γράψει το κείμενο;
2. Κυριότητα των δικτυακών κειμένων
– Ποιος έχει δημοσιεύσει το κείμενο; είναι μήπως διαφορετικός από τον κάτοχο της ιστοσελίδας (Webmaster)
– Πού εκδόθηκε το κείμενο; έλεγξες το URL domain
– Ο συντάκτης αναφέρει το επάγγελμά του;
3. Αντικειμενικότητα των δικτυακών κειμένων
– Τι στόχους εκπληρώνει αυτή η σελίδα;
– Πόσο λεπτομερείς είναι οι πληροφορίες;
– Ποιες γνώμες εκφράζονται από τον συγγραφέα; εμφανίζονται προκαταλήψεις;
– Μήπως η σελίδα είναι ένα πρόσχημα για διαφήμιση;
4. Επικαιρότητα των κειμένων:
– Πότε δημοσιεύτηκε;
– Πότε ανανεώθηκε;
– Πόσο πρόσφατοι είναι οι υπερσύνδεσμοι;
– υπάρχουν υπερσύνδεσμοι στη σελίδα που δεν λειτουργούν;
5. Ευκολία ανάγνωσης των κειμένων
– Αξιολογούνται οι υπερσύνδεσμοί που δίνονται;
– Υπάρχουν πολλές εικόνες ή υπάρχει ισορροπία μεταξύ κειμένου-εικόνων;
– Οι πληροφορίες που παρέχονται έχουν τις απαραίτητες αναφορές (ποιος το είπε);
– η σελίδα απαιτεί ειδικό λογισμικό για να δεις τις πληροφορίες; πρέπει να αγοράσεις επιπλέον λογισμικό;
– Τα κείμενα είναι δωρεάν ή υπάρχει κάποια συνδρομή;
– Υπάρχει επιλογή για να φαίνεται μόνο το κείμενο ή μόνο τα πλαίσια ή κάποιος προτεινόμενος φυλλομετρητής για καλύτερη θέαση;
Μελετήστε στο netschoolbook
Βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος
Είναι αυτονόητο ότι αν θέλετε να ετοιμάσετε ένα αξιόπιστο και έγκυρο εκπαιδευτικό ιστολόγιο πρέπει να αποφύγετε όλα τα παραπάνω και επιπλέον να δώσετε ιδιαίτερη σημασία και στα παρακάτω :
“Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Δικτυακών Τόπων”
μελέτη που εστιάζει στους σχολικούς ιστοτόπους και ερευνά τα κριτήρια ποιότητας τους, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί στη διεθνή παιδαγωγική βιβλιογραφία
και κάποια ακόμη
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, Μακρίδης, Κωνσταντίνος