1. Αλγοριθμική και προγ/μός Υ/Σ (Α’ έως Δ’)

Ενότητα 1.4  Ρομποτική και προγραμματισμός

Γνωριμία με τα ρομπότ

Καταιγισμος Ιδεών Α2

Ρομπότ ονομάζεται οποιαδήποτε μηχανική συσκευή που μπορεί να υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες. Ένα ρομπότ μπορεί να δράσει κάτω από τον απευθείας έλεγχο ενός ανθρώπου ή αυτόνομα κάτω από τον έλεγχο ενός προγραμματισμένου υπολογιστή.

Η λέξη robot προέρχεται από την Τσέχικη λέξη «robota» που σημαίνει τραγωδία ή σκλάβος (που κάνει καταναγκαστική εργασία). Η λέξη επινοήθηκε το 1922 από τον Τσέχο συγγραφέα και ζωγράφο Josef Čapek και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον αδελφό του Karel Čapek, συγγραφέα επίσης, στο θεατρικό έργο του «Rossum’ s Universal Robots» για να περιγράφει εργάτες.

Σήμερα ρομπότ θεωρείται η αυτόματη συσκευή που λειτουργεί με αυτοματισμό ή τηλεχειρισμό και υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες (βιομηχανικές, επιστημονικές, κοπιαστικές, επικίνδυνες κ.λπ.). Συνήθως, έχει τη μορφή ανθρώπου, ζώου ή ανθρωποειδούς, σχήμα βραχίονα ή μηχανικής συσκευής.

Ρομποτική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία των ρομπότ, που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό τους. Έχει καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της κοινωνίας μας και έχει πλέον εισχωρήσει και στην εκπαίδευση καθώς μας βοηθάει να κατανοήσουμε πληρέστερα μια περιοχή μάθησης.

Εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτοματοποιημένη παραγωγή από ρομποτικούς βραχίονες.

mercedes robots 1 3sme

Πηγή: Παππάς Δημήτρης Except where otherwise noted, the content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84

Προγραμματιμός Ρομπότ

  1. Βασικός προγραμματισμός ρομπότ
  2. Προγραμματισμός ρομπότ με επεξεργασία δαπέδου
  3. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  4. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  5. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  6. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

Δραστηριότητες προγραμματισμού – Υπολογιστικής σκέψης

Σύνδεση με το ΠΣ (ΤΠΕ και Πληροφορική)

Τι είναι ο Αλγόριθμος;

Ο αλγόριθμος είναι μια ακολουθία από οδηγίες ή αλλιώς εντολές με τις οποίες λύνουμε ένα πρόβλημα.

Αλγορίθμους ακολουθούμε καθημερινά. Για παράδειγμα όταν ξυπνάμε ακολουθούμε έναν αλγόριθμο για το πλύσιμο των δοντιών μας. Ποια είναι τα βήματα που ακολουθούμε για να το κάνουμε; Ποιος θα μας πει;;;

Αλγόριθμος για το πλύσιμο των δοντιών μας

Brush teath

Βήμα 1ο :  …..

Βήμα 2ο: ….

Δώστε παραδείγμα ακολουθίας εντολών για παραδείγματα όπως : τα βήματα, για να φτιάξουμε ένα κέικ, τις οδηγίες για να φτιάξουμε ένα σάντουιτς κλπ

  1. Ρίξε 330 γραμμάρια ζάχαρη
  2. Ρίξε 250 γραμμάρια βούτυρο στο μπολ
  3. Χτύπησε τα στο μίξερ για 5 λεπτά, στη γρήγορη ταχύτητα
  4. Ρίξε  4 αυγά στο μπολ (χωρίς τα τσόφλια!)
  5. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα
  6. Ρίξε 330 γραμμάρια γάλα στο μπολ
  7. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
  8. Ρίξε 500 γραμμάρια αλεύρι κόκκινο στο μπολ
  9. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 5 λεπτά στη μικρή ταχύτητα

 

Ενότητα 1.2 Προγραμματισμός και προγραμματιστικά περιβάλλοντα

Τι είναι το πρόγραμμα- κώδικας 

Το πρόγραμμα είναι μια σειρά από εντολές τις οποίες αν τις δώσουν να τις εκτελέσει ένας υπολογιστής να παράγει ένα αποτέλεσμα. Δηλαδή λέω στον υπολογιστή τι να κάνει με εντολές 😉

Δραστηριότητα 1η:  Ανοίγουμε το πρόγραμμα Gcompris, στις δραστηριότητες του Tux επιλέγουμε τις ασκήσεις κωδικοποίησηεις και αποκωδικοποίησης.

Δραστηριότητα 2η: Φτιάχνουμε τα δικά μας μικρά προγράμματα με εντολές και χορεύουμε !!!!  Κωδικοποίηση Μπούγκι 

code χορος google

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα 3η: Φτιάχνουμε τα δικά μας μικρά προγράμματα με εντολές και χορεύουμε !!!!

Ενότητα 1.3 Επίλυση προβλημάτων με προγραμματιστικά εργαλεία (ρομποτική και αυτοματισμοί – STEAM)

Θα κατασκευάσουμε και θα προγραμματίσουμε ρομποτικά παιχνίδια (με το Lego Education Spike, WeDo και Microbit) . 

Σύνδεσμος για τις ρομποτικές κατασκευές μας ΕΔΩ 

LEGO® Education Spike Essentials set

Ενότητα 1.4  Ρομποτική και προγραμματισμός

Γνωριμία με τα ρομπότ

Καταιγισμος Ιδεών Α2

Ρομπότ ονομάζεται οποιαδήποτε μηχανική συσκευή που μπορεί να υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες. Ένα ρομπότ μπορεί να δράσει κάτω από τον απευθείας έλεγχο ενός ανθρώπου ή αυτόνομα κάτω από τον έλεγχο ενός προγραμματισμένου υπολογιστή.

Η λέξη robot προέρχεται από την Τσέχικη λέξη «robota» που σημαίνει τραγωδία ή σκλάβος (που κάνει καταναγκαστική εργασία). Η λέξη επινοήθηκε το 1922 από τον Τσέχο συγγραφέα και ζωγράφο Josef Čapek και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον αδελφό του Karel Čapek, συγγραφέα επίσης, στο θεατρικό έργο του «Rossum’ s Universal Robots» για να περιγράφει εργάτες.

Σήμερα ρομπότ θεωρείται η αυτόματη συσκευή που λειτουργεί με αυτοματισμό ή τηλεχειρισμό και υποκαθιστά τον άνθρωπο σε διάφορες εργασίες (βιομηχανικές, επιστημονικές, κοπιαστικές, επικίνδυνες κ.λπ.). Συνήθως, έχει τη μορφή ανθρώπου, ζώου ή ανθρωποειδούς, σχήμα βραχίονα ή μηχανικής συσκευής.

Ρομποτική είναι η επιστήμη και η τεχνολογία των ρομπότ, που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό τους. Έχει καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της κοινωνίας μας και έχει πλέον εισχωρήσει και στην εκπαίδευση καθώς μας βοηθάει να κατανοήσουμε πληρέστερα μια περιοχή μάθησης.

Εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτοματοποιημένη παραγωγή από ρομποτικούς βραχίονες.

mercedes robots 1 3sme

Πηγή: Παππάς Δημήτρης Except where otherwise noted, the content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84

Προγραμματιμός Ρομπότ

  1. Βασικός προγραμματισμός ρομπότ
  2. Προγραμματισμός ρομπότ με επεξεργασία δαπέδου
  3. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  4. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  5. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
  6. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος