1. Αλγοριθμική και προγ/μός Υ/Σ (Ε’ και ΣΤ’)

Ενότητα  1.1 Αλγοριθμική  

Σύνδεση με το ΠΣ (ΤΠΕ και Πληροφορική)

Τι είναι ο Αλγόριθμος;

Αλγορίθμους ακολουθούμε καθημερινά. Για παράδειγμα όταν ξυπνάμε ακολουθούμε έναν αλγόριθμο για το πλύσιμο των δοντιών μας. Ποια είναι τα βήματα που ακολουθούμε για να το κάνουμε; Ποιος θα μας πει;;;

Αλγόριθμος για το πλύσιμο των δοντιών μας

Brush teath

Βήμα 1ο :  …..

Βήμα 2ο: ….

Δώστε παραδείγμα ακολουθίας εντολών για παραδείγματα όπως : τα βήματα, για να φτιάξουμε ένα κέικ, τις οδηγίες για να φτιάξουμε ένα σάντουιτς κλπ

  1. Ρίξε 330 γραμμάρια ζάχαρη
  2. Ρίξε 250 γραμμάρια βούτυρο στο μπολ
  3. Χτύπησε τα στο μίξερ για 5 λεπτά, στη γρήγορη ταχύτητα
  4. Ρίξε  4 αυγά στο μπολ (χωρίς τα τσόφλια!)
  5. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα
  6. Ρίξε 330 γραμμάρια γάλα στο μπολ
  7. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
  8. Ρίξε 500 γραμμάρια αλεύρι κόκκινο στο μπολ
  9. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 5 λεπτά στη μικρή ταχύτητα

 

Ενότητα 1.2 Προγραμματισμός και προγραμματιστικά περιβάλλοντα

Τι είναι το πρόγραμμα- κώδικας 

Το πρόγραμμα είναι μια σειρά από εντολές τις οποίες αν τις δώσουν να τις εκτελέσει ένας υπολογιστής να παράγει ένα αποτέλεσμα. Δηλαδή λέω στον υπολογιστή τι να κάνει με εντολές 😉

Κάθε μέρα χωρίς να το καταλαβαίνουμε ακολουθούμε διάφορους αλγόριθμους. 

Δείτε τον παρακάτω αλγόριθμο για το πρωϊνό μας ξύπνημα

Σας θυμίζει κάτι από το Scratch και τον προγραμματισμό που ξέρουμε;Εννοείτε ότι δεν χρειάζεται να το κάνετε στο περιβάλλον Scratch 😉

Δραστηριότητα 1η: Για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα ακολουθούμε τα παρακάτω στάδια. Εφαρμόζουμε τα στάδια και προσπαθούμε να λύσουμε το παρακάτω κουίζ  ….

 

           Ποιο το αποτέλεσμα  ? ? ?  

Δραστηριότητα 2η: Δύο από τα πιο γνωστά προβλήματα προς επίλυση είναι : α) το πρόβλημα του βαρκάρη και β) ο πύργος του Ανόι. Για να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε εφαρμόζοντας τα 3 στάδια της μεθόδου επίλυση προβλημάτων . 

Α) Το πρόβλημα του βαρκάρη  

Κάντε κλικ στην εικόνα “Το πρόβλημα του βαρκάρη” και προσπαθήστε να το λύσετε 

Α) Το πρόβλημα των πύργων του Ανόι   
Κάντε κλικ στο 2ο πρόβλημα ” Οι πύργοι του Ανόι”.  Δείτε τη λύση που παρουσιάζεται. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τις εντολές.

Δραστηριότητα 3η: Φτιάχνουμε τα δικά μας μικρά προγράμματα με εντολές και χορεύουμε !!!!  Κωδικοποίηση Μπούγκι 

code χορος google

Δραστηριότητα 4η: Φτιάχνουμε τα δικά μας μικρά προγράμματα με εντολές και χορεύουμε !!!!

 

Ενότητα 1.3 Επίλυση προβλημάτων με προγραμματιστικά εργαλεία (ρομποτική και αυτοματισμοί – STEAM)

Θα κατασκευάσουμε και θα προγραμματίσουμε ρομποτικά παιχνίδια (με το Lego Education Spike, WeDo και Microbit) . 

Σύνδεσμος για τις ρομποτικές κατασκευές μας ΕΔΩ 

LEGO® Education Spike Essentials set