Γνωρίζοντας τη Συγγραφέα!

Είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε, στην ψηφιακή μας τάξη, τη συγγραφέα και εικονογράφο Βασιλική Κατσαρέλια. Η συγγραφέας μας έδωσε τη δυνατότητα με  το παραμύθι της “Πολύχρωμες Χαρούμενες Στέγες” να ταξιδέψουμε στις λογοτεχνικές σελίδες του βιβλίου της, να συναντήσουμε φεγγάρια που μιλούν, αστέρια που παίζουν και παιδιά που πετούν σε μαγικούς κόσμους.

Πριν τη υποδεχτούμε στην τάξη μας, την ονειρευτήκαμε……και δημιουργήσαμε το πορτραίτο της. Η συγγραφέας με μεγάλη μας χαρά δέχτηκε να παίξει ένα παιχνίδι μαζί μας. Τα παιδιά άκουγαν μόνο τη φωνή της και παρουσίαζαν τα πορτραίτα τους. Η αγωνία των παιδιών μεγάλη όπως και ο ενθουσιασμός τους.

Στη συνέχεια απολαύσαμε την υπέροχη αφήγηση του παραμυθιού της και συζητήσαμε για το πώς δημιουργήθηκε το παραμύθι της.

Για την επεξεργασία του παραμυθιού δημιουργήσαμε ψηφιακά παιχνίδια που διασκέδασαν τα παιδιά.

Στη συνέχεια πήραμε συνέντευξη από την κ.Βασιλική Κατσαρέλια που απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών και έλυσε όλες τους τις απορίες.

Ερωτήσεις για τη συγγραφέα Κατσαρέλια Βασιλική.

Θέλουμε να δούμε τη μικρή Ρεγγίνα σε καινούριες περιπέτειες. Κάναμε και τις δικές μας προτάσεις και  ανυπομονούμε για τη συνέχεια…..

Η Ρεγγίνα κάνει τσουλήθρα στο Ουράνιο Τόξο.

Η Ρεγγίνα στο Δάσος.

Η Ρεγγίνα στην Αίγυπτο.

Η Ρεγγίνα στη Χώρα του Ουράνιου Τόξου.

Η Ρεγγίνα στην Παιδική Χαρά.

Η Ρεγγίνα στο Διάστημα.

Η Ρεγγίνα στη Ζούγκλα.

ΠΑΙΧΝΙΔΟΛΕΞΑ ΜΕ ΤΗ ΡΕΓΓΙΝΑ

Νόστιμη Κατασκευή!!!

 Σήμερα η κατασκευή μας ήταν πολύ νόστιμη που είπε και η μικρή Μαρκέλλα. Αφού γνωρίσαμε φτούτα και λαχανικά παίξαμε με αυτά. Βάλαμε τη φαντασία μας μπροστά και το αποτέλεσμα μοναδικό!!


Πυραμίδα Διατροφής

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας που υλοποιώ τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο με τίτλο. “Ασπίδα προστασίας για το σώμα μου χτίζω, μικρόβια αρρώστιες όλα σας εξαφανίζω” μιλήσαμε με παιδιά για την Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, για τις κατηγορίες των τροφών και για τη διατροφική αξία των τροφίμων. Στόχος είναι τα παιδιά σταδιακά να αρχίσουν να υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες που εξασφαλίσουν σωματική υγεία, ενέργεια και πνευματική ευεξία.

Βιβλιοπαιχνίδια!!

Ας παίξουμε με τα βιβλία. Έχοντας διαβάσει και επεξεργαστεί πολλά παραμύθια κατά τη διάρκεια της χρονιάς και στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιώ τη φετινή χρονιά δημιούργησα τα παρακάτω παιχνίδια με τροχούς που στόχο έχουν να μετατρέψουν το βιβλίο σε παιχνίδι και να ενισχύσουν την αγάπη για το βιβλίο. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και το παιχνίδι ξεκινάει!!

Ποιό βιβλίο είναι;

Βρες τον τίτλο του παραμυθιού!

Συμπλήρωσε τον τίτλο!

Ας Παίξουμε με τα βιβλία!

Αν Ήμουν Βιβλίο!!!

 

Ο Ζοζέ Ζόρζε Λάτρια , πορτογάλος δημοσιογράφος, ποιητής και συγγραφέας προσπαθεί να απαντήσει σε μια μάλλον περίεργη ερώτηση…….« Τί θα ήθελα άν ήμουνα βιβλίο». Με αφορμή το βιβλίο του κληθήκαμε με τα παιδιά να απαντήσουμε σε διάφορες ερωτήσεις που μας βοήθησαν να δώσουμε ζωή στο δικό μας παραμύθι, να γίνουμε ήρωες των δικών μας παραμυθιών και να μοιραστούμε σκέψεις και συναισθήματα.

Εάν ήμουν βιβλίο

Τί θέμα θα είχα;;;;

Τί Ιστορία θα έλεγα;;;;;

Πού θα ήθελα να πάω;;;;;

Εάν είχα μία Μαγική δύναμη ποια θα ήταν αυτή και  γιατί;;;

Ποιοι θα ήθελα να με διαβάσουν;;;;;

Ζωγραφίζω το εξώφυλλο του Βιβλίου μου και επιλέγω τίτλο.

Παίρνω συνέντευξη από τη μαμά και το μπαμπά.

Γιατί θα μιλούσε το βιβλίο της μαμάς και του μπαμπά;;;

 

Για την επεξεργασία του βιβλίου κατεβάστε το αρχείο. Αν Ήμουν Βιβλίο.

Τα παιδιά μοιράστηκαν υπέροχες ιδέες και σκέψεις.

Αν Ήμουν Βιβλίο.

Με ένα Π και ένα Φ Παραμύθι στη Στιγμή.

Στα πλαίσια του Καινοτόμου Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο “Με ένα βιβλίο Συντροφιά, ο κόσμος όλος Αγκαλιά “, που υλοποιούμε φέτος σε συνεργασία με τη συνάδελφο Νατσικοπούλου Θεοδώρα προχωρήσαμε στην ψηφιακή μας τάξη στη  δημιουργία ομαδικού ψηφιακού παραμυθιού. Έναυσμα αποτέλεσε το βιβλίο” Με ένα Φι και ένα Πί Φτιάχνω Παραμύθια” της Τσιλιμένη Τασούλας. Δημιουργήσαμε ένα αρχείο Power Point στο οποίο προστέθηκαν φράσεις τις οποίες τα παιδιά έπρεπε να συμπληρώσουν. Το κάθε παιδί συνέχιζε την ιστορία από εκεί που είχε σταματήσει ο/η φίλος/η του και κατάφεραν όλοι να δημιουργήσουν το συνεργατικό κείμενο του παραμυθιού. Τα παιδιά επέλεξαν τίτλο και στη συνέχεια ανέλαβε ο καθένας να εικονογραφήσει μέρος του βιβλίου. Το κάθε παιδί ανέλαβε να αφηγηθεί και μέρος του παραμυθιού το οποίο στη συνέχεια συντέθηκε και οδήγησε στη δημιουργία συνεργατικού ψηφιακή παραμυθιού με αφήγηση.

Με ένα Π και ένα Φ φτιάχνω Παραμύθι στη Στιγμή.

Το παραμύθι που δημιουργήσαμε με τα παιδιά.

Ο Λαγός, Ο Κάστορας και το ‘Άλογο.

 

Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.  Με τη συνάδελφο Νατσικοπούλου Θεοδώρα μέσα στις ψηφιακές μας τάξεις υλοποιήσαμε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με στόχο την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Για το σκοπό αυτό αξιοποιήσαμε το υλικό που έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια του Διακρατικού Ευρωπαϊκού Προγράμματος  “Δάφνη” για την Πρόληψη του Εκφοβισμού και της Σχολικής Βίας.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι με τη μικρή Μόνα που πηγαίνει σε καινούριο σχολείο.

Για να δείτε το παραμύθι πατήστε το σύνδεσμο που ακολουθεί

http://kesy.dra.sch.gr/images/pdfs/paramuthia_gia_ekfovismo.pdf

Η ιστορία της μικρής Μόνας της χελώνας μας έδωσε τη δυνατότητα να συζητήσαμε με τα παιδιά για τις διάφορες μορφές βίας, για το πως νιώθει κάποιος που γίνετε δέκτης εκφοβισμού, για το τί μπορεί να κάνει ο ίδιος καθώς και από ποιους μπορεί να ζητήσει βοήθεια.

Ακόμη αναφερθήκαμε στα καλά και στα κακά μυστικά.

Τι κάνει ένα μυστικό καλό ή κακό;

Καλό είναι το μυστικό που χαρίζει χαρά και χαμόγελο σε εμάς και σε όλους τους ανθρώπους που είναι γύρο μας. Αν όμως κάποιος μας ζητήσει να κρατήσουμε μυστικό κάτι, που μας προκαλεί φόβο, άγχος, αναστάτωση ή ντροπή, τότε σίγουρα δεν είναι κάτι καλό και πρέπει να το πούμε αμέσως στη μαμά ή στο μπαμπά.

Στη συνέχεια το κάθε παιδί κλήθηκε να ζωγραφίσει τον εαυτό του και να μας πει τι θα έλεγε ή θα έκανε σε κάποιο παιδάκι που φοβάται στο σχολείο.

Τέλος όλες οι εργασίες των παιδιών ενωθήκανε για να δημιουργήσουν την αφίσα μας κατά της σχολική βίας και του σχολικού εκφοβισμού.

 

Η Τσικνοπέμπτη στην Εξ Αποστάσεως!!

Η Τσικνοπέμπτη είναι ημέρα όπου σε όλα τα σχολεία τα παιδιά μασκαρεύονται, χορεύουν, παίζουν και τραγουδούν αποκριάτικα παιχνίδια και τραγούδια. Εάν και συνεχίζουμε εξ αποστάσεως το πάρτι μας θα γίνει!!! Ας Παίξουμε λοιπόν Αποκριάτικα Παιχνίδια!

Για να δείτε τα παιχνίδια πατήστε στο σύνδεσμο που ακολουθεί

https://sway.office.com/DjqtkkuqCkBqS7YP?ref=Link

Σπουδαίοι ζωγράφοι και Προσωπογραφίες!

Σπουδαίοι ζωγράφοι μας συστήνονται και μας μαθαίνουν την προσωπογραφία.

Η προσωπογραφία ως αυτοσκοπός, σε αντίθεση με τη γενικότητα της ζωγραφικής, είναι κατά κύριο λόγο η εύστοχη απεικόνιση ενός προσώπου σε ζωγραφικό πίνακα, σε φωτογραφία, ή με τη γλυπτική, ή άλλη μορφή τέχνης, αλλά παράλληλα και η απεικόνιση της προσωπικότητας, των συναισθημάτων και του ψυχικού κόσμου του προσώπου που απεικονίζεται όπως το αντιλαμβάνεται ο δημιουργός.

https://el.wikipedia.org

Μέσα από τις προσωπογραφίες έξι διάσημων ζωγράφων, Αμεντέο Μοντιλιάνι, Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Φρίντα Κάλο, Φώτη Κόντογλου και Πικάσο συζητήσαμε με τα παιδιά για το τί ακριβώς είναι η προσωπογραφία, για τα χρώματα, τα σχήματα, το φόντο, τις λεπτομέρειες που αποδίδονται στο πρόσωπο, τη φορά του προσώπου (συνήθως κοιτάνε το θεατή), για τα ρούχα που φοράνε (συνηθώς φοράνε τα καλά τους ρούχα) και για την τεχνική του κάθε ζωγράφου.

όλη την ανάρτηση μπορείτε να τη δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://sway.office.com/uddP93mKAeHGRLvB?ref=Link&loc=play

Κυνήγι Θησαυρού Εξ Αποστάσεως!

Το αγαπημένο κυνήγι θησαυρού, ένα παιχνίδι για μικρούς μεγάλους. Εμείς συνεχίζουμε Εξ Αποστάσεως χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα γιορτάσουμε τη Τσικνοπέμπτη στο webex. Οι γρίφοι είναι απλοί και σε θέσεις/πράγματα που όλα τα σπίτια διαθέτουν. Το παιχνίδι μας το οργανώνουμε με πολύτιμους συνεργάτες μας τους γονείς. Οι γονείς κρύβουν 9 αριθμημένα χαρτάκια στα σημεία που υποδεικνύουν οι γρίφοι και το παιχνίδι ξεκινάει. Ο 10ος και τελευταίος γρίφος είναι η μαμά μας που κρύβει το θησαυρό πάνω της. Ο θησαυρός μπορεί για κάθε οικογένεια να είναι, ένα παιχνίδι, ένα βιβλίο, μια σοκολάτα και γενικά ότι θέλει η κάθε οικογένεια. Καλή διασκέδαση.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!