@E.F.E. Team

Ομάδα Βιβλίου Αγγλικών 6ης Δημοτικού

Υλικό Επιμορφωτικής Ημερίδας

Οκτ 201021

Διδασκαλία της Γραμματικής

Σας παραθέτουμε σήμερα μια πρόταση για παρουσίαση των γραμματικών φαινομένων  (Simple Past & Past Continuous) της σελίδας 40 του βιβλίου μαθητή της ΣΤ΄Δημοτικού. Η παρουσίαση αποτελεί μέρος του υλικού που χρησιμοποιήθηκε στο σεμινάριο ενημέρωσης καθηγητών Αγγλικής που έγινε το Φεβρουάριο 2010 στην Κοζάνη. Δείτε επιπλέον υλικό και στην προηγούμενη ανάρτηση.

Το Project της Ενότητας 4

Οκτ 201021

Σε ενημερωτική ημερίδα που έγινε το Φεβρουάριο 2010, στην Κοζάνη και στην οποία συμμετείχαν καθηγητές και καθηγήτριες που διδάσκουν το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού, παρουσιάσαμε μια πρόταση για την αξιοποίηση του project της ενότητας 4. Δείτε επίσης και το χρήσιμο συνοδευτικό υλικό.

Υποστηρικτικό Υλικό

Οκτ 201018

Εγκαινιάζουμε από σήμερα μια νέα κατηγορία στο ιστολόγιό μας που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει νέους/νέες αλλά και παλαιότερους/ες συναδέλφους μας στην αντιμετώπιση των καθημερινών προκλήσεων μέσα στην τάξη. Το σημερινό υλικό αποτελεί μέρος παρουσιάσεων που έχουν γίνει κατά καιρούς, σε ομάδες συναδέλφων, από τη Σύμβουλο Κα Ελένη Ζώη. Δείτε παρακάτω:

Χρειάζεται να επιλέξω ένα νέο βιβλίο για την τάξη μου. Τι πρέπει να συνεκτιμήσω;

Η συμπεριφορά των μαθητών μου στην τάξη με δυσκολεύει. Πώς πρέπει να χειριστώ την κατάσταση;

Oι μαθητές μου δείχνουν να το απολαμβάνουν όταν τους διηγούμαι ιστορίες στα Αγγλικά. Πώς να κάνω την επιλογή της ιστορίας που θα τους πω;

Halloween ή Απόκριες;

Οκτ 201015

 

Τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, στο δυτικό κόσμο γιορτάζονται τα Halloween, μια γιορτή ιδιαίτερα δημοφιλής στα παιδιά. Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία και να κάνουμε με τους μαθητές μας δραστηριότητες που αφορούν τη γιορτή αυτή, ξεφεύγοντας λίγο από το βιβλίο; Μπορούμε να αντιπαραβάλουμε τα Halloween με τις δικές μας Απόκριες, αναζητώντας τις διαφορές αλλά και τα κοινά σημεία μεταξύ τους.

Ξεκινώντας μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά στο κλίμα των δραστηριοτήτων, δίνοντάς τους πληροφορίες όπως οι παρακάτω:

  • Η ρίζα της λέξης Halloween προέρχεται από το All-hallow-even και δηλώνει την παραμονή (eve) της γιορτής των Αγίων Πάντων (All Hallows Day – All Saints Day).
  • Κατά τη διάρκεια της νύκτας της 31ης Οκτωβρίου τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι “τρομαχτικό” και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας γλυκά, ενέργεια γνωστή ως “trick or treat”.
  • Συχνά κρατούν ή άλλες φορές στολίζουν τα σπίτια τους με χειροποίητα φαναράκια από πραγματικές κολοκύθες πάνω στις οποίες χαράζουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά (Jack-o’-lantern), άλλοτε πιο χιουμοριστικά και άλλοτε πιο τρομαχτικά.

Είναι σημαντικό να αφήσουμε τα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν: μπορούν να στολίσουν την τάξη τους, να ζωγραφίσουν και να χαράξουν Jack-o’-lanterns, να μασκαρευτούν, αλλά και να συγκεντρώσουν περισσότερες πληροφορίες, να περιγράψουν τον τρόπο που γιορτάζουμε κ.ά.

 Βρείτε προτάσεις για εορταστικές δραστηριότητες και κατασκευές στο διαδίκτυο και δείτε ένα άρθρο για το Halloween και τις Απόκριες στα Αγγλικά που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στην τάξη ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών σας.

Καλή Σχολική Χρονιά!

Οκτ 201010

Έχει περάσει ένας ολόκληρος μήνας από το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Εμείς επανερχόμαστε με το ανανεωμένο ιστολόγιό μας, με την πρόθεση να βελτιώσουμε την περυσινή μας δειλή, πρώτη προσπάθεια, εμπλουτίζοντάς το με ιδέες, προτάσεις, τα δικά σας σχόλια.
Ελπίζοντας ότι η επικοινωνία μας θα βοηθήσει εσάς, όσες και όσους διδάσκετε το βιβλίο Αγγλικών της 6ης Δημοτικού (και όχι μόνο), ευχόμαστε Καλή Δύναμη για μια Δημιουργική Σχολική Χρονιά.

Οι Συγγραφείς του Βιβλίου

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Οκτ 201010

Tο να μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα είναι κάτι το συναρπαστικό. Σε βάζει σε πρωτόγνωρους δρόμους, σε γνωρίζει με την ιστορία και τον πολιτισμό ενός άλλου λαού, σε φέρνει πιο κοντά στους ανθρώπους. Με αυτές τις σκέψεις ξεκινήσαμε να γράφουμε το βιβλίο Αγγλικών της ΣΤ΄ Δημοτικού. Θέλαμε αυτό που νοιώσαμε εμείς σαν μικρές μαθήτριες, όταν ξεκινούσαμε να μαθαίνουμε την ξένη γλώσσα, αυτό που νοιώθουμε ακόμα και τώρα – γιατί ποτέ δε σταματάς να μαθαίνεις – να το νοιώσουν και τα νέα παιδιά που ξεκινούν τώρα το ταξίδι της μάθησης. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Dictionary

Οκτ 200930

Cambridge Dictionaries Online

Companion

Οκτ 200915

Σκοπός του Companion είναι να δώσει στα παιδιά ευκαιρίες να ερευνήσουν, να προβληματιστούν και να μάθουν από μόνα τους. Δε δίνει ‘λύσεις’ στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου που, έτσι κι αλλιώς πολλές φορές , αυτές πρέπει να απαντηθούν εντελώς προσωπικά. Μάλλον, βάζει τα παιδιά στη διαδικασία να μελετήσουν, να συγκρίνουν, να ελέγξουν τον εαυτό τους, να εμπεδώσουν και τέλος να χρησιμοποιήσουν όσα έχουν μάθει.

Πιο συγκεκριμένα στο Companion τα παιδιά θα βρουν:

  • Το λεξιλόγιο με την εξήγηση κάθε λέξης στα Ελληνικά, ένα παράδειγμα χρήσης της και την προφορά της και λεξιλογικές ασκήσεις που βοηθούν  στην εμπέδωση του λεξιλογίου. 

  • Τη γραμματική που αναλύεται με απλούς κανόνες, πίνακες και παραδείγματα και ακολουθείται από ασκήσεις εμπέδωσης. 

  • Προτάσεις για συνθετικές εργασίες που μπορούν να γίνουν συμπληρωματικά ή εναλλακτικά με τις εργασίες που προτείνει το σχολικό βιβλίο.

  • Αφορμές για περισσότερη έρευνα και προβληματισμό στα θέματα που θίγει το βιβλίο στην ενότητα Ένα βήμα παραπάνω.

             (Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΣΑΒΒΑΛΑ.Σ)

Παροράματα

Σεπ 200926

science_ecology.gif

Έχοντας το βιβλίο πλέον στα χέρια μας και εξετάζοντάς το με μια πιο προσεκτική ματιά εντοπίσαμε κάποια πράγματα που πρέπει να διορθωθούν, τυπογραφικά λάθη ή άλλου είδους παραλείψεις. Σας τa παραθέτουμε ΕΔΩ. Για διευκόλυνση όλων μας, αν εντοπίσετε κάποια παρόμοια προβλήματα, παρακαλούμε να μας τα αναφέρετε.

Υλικό για χρήση στην τάξη

Σεπ 200921
  • Εδώ θα βρείτε ένα φυλλάδιο με επιπλέον πληροφορίες για εφευρέσεις και τους εφευρέτες τους. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά ή συμπληρωματικά με το υλικό της ενότητας 4 του βιβλίου.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

COMPANION για το βιβλίο της 6ης Δημοτικού

companion

Στο βοήθημα θα βρείτε:
- Ερμηνείες του λεξιλογίου
- Απλές εξηγήσεις των γραμματικών φαινομένων με παραδείγματα και ασκήσεις εμπέδωσης
- Προτάσεις για επιπλέον εργασίες και δραστηριότητες

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Η Συγγραφική μας Ομάδα (την ονομάσαμε @E.F.E. από τα αρχικά των μικρών μας ονομάτων) αποτελείται από τις κ.κ. Ελένη Εφραιμίδου και Φιλίτσα Φρουζάκη, καθηγήτριες Αγγλικής, και την κ. Ελένη Ζώη – Ρέππα, τέως σχολική σύμβουλο Αγγλικής στην Αργολίδα – Κορινθία.

team.jpg

Για όσους /όσες θέλουν να επικοινωνήσουν προσωπικά μαζί μας παραθέτουμε τις ηλεκτρονικές μας διευθύνσεις:

Εφραιμίδου Ελένη: efraimid@sch.gr

Ζώη-Ρέππα Ελένη: elenizoi@yahoo.gr

Φρουζάκη Φιλίτσα: lalimos@hol.gr

Επισκέπτες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων