“Ζωντανεύοντας το Πάσχα: Ο δικός μας Επιτάφιος και τα Εγκώμια” – Ε΄ τάξη
Μέσα στο πασχαλινό κλίμα κατάνυξης και προετοιμασίας, συμμετείχαμε και σε μια πιο κατανυκτική δράση, με τη βοήθεια της εικαστικού και των δασκάλων μας: τη διακόσμηση του Επιταφίου και την ψαλμωδία των Εγκωμίων.
Με σεβασμό και συγκέντρωση, στολίσαμε τον Επιτάφιο με λουλούδια, υφάσματα και σύμβολα της Μεγάλης Εβδομάδας. Καθένας από εμάς συμμετείχε, βάζοντας ένα λουλούδι ή μια προσωπική πινελιά, γνωρίζοντας ότι δεν φτιάχνουμε απλώς μια κατασκευή, αλλά τιμούμε ένα βαθύτατο θρησκευτικό και πολιτιστικό έθιμο.
Αφού ολοκληρώσαμε τον στολισμό, συγκεντρωθήκαμε για να ψάλουμε τα Εγκώμια. Η ατμόσφαιρα ήταν ήρεμη και συγκινητική. Μέσα από τους στίχους των Εγκωμίων νιώσαμε τη σημασία της Μεγάλης Παρασκευής και τιμήσαμε τη θυσία του Χριστού. Ήταν μια μοναδική εμπειρία, που μας έφερε πιο κοντά τόσο στην πίστη μας όσο και ο ένας στον άλλον.
Μέσα από αυτή τη δράση, μάθαμε να προσεγγίζουμε την παράδοση με σεβασμό, να την κατανοούμε σε βάθος και να τη ζούμε με την καρδιά μας.
Η Ε’ Τάξη αναβιώνει το έθιμο με τα Λαζαράκια!
Λίγες μέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας ταξίδεψαν στο παρελθόν και ζωντάνεψαν ένα από τα πιο αγαπημένα πασχαλινά έθιμα: τα Λαζαράκια!
Με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση, τα παιδιά έβαλαν γάντια, ζύμωσαν και έπλασαν τα παραδοσιακά ψωμάκια-ανθρωπάκια, τα οποία σύμφωνα με το έθιμο φτιάχνονται το Σάββατο του Λαζάρου για να τιμηθεί η Ανάσταση του Λαζάρου.
Η αναβίωση του εθίμου όμως δεν σταμάτησε εκεί! Με τη βοήθεια της μουσικού μας κ. Δροσιάς Μπίσμπα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα πασχαλινά τελετουργικά και χορευτικά τραγούδια της Δόμνας Σαμίου, έμαθαν να τραγουδούν τα παραδοσιακά κάλαντα του Λαζάρου και τα τραγούδησαν με χαρά στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου. Οι μικροί ακροατές ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν τους “λαζαράκηδες” της Ε’ τάξης, γεμίζοντας το σχολείο με πασχαλινές μελωδίες και χαμόγελα.
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που έφερε τα παιδιά πιο κοντά στις παραδόσεις του τόπου μας και τους έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουν, να τραγουδήσουν και να μοιραστούν το πνεύμα των ημερών με όλη τη σχολική κοινότητα.
Λαμπάδες για τα αγαπημένα μας πρόσωπα από την Ε’ τάξη
Λίγες μέρες πριν από το Πάσχα, με πολλή χαρά και δημιουργικότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης έβαλαν τα δυνατά τους και ετοίμασαν μοναδικές, χειροποίητες λαμπάδες!
Οι λαμπάδες αυτές δεν προορίζονταν μόνο για τις μαμάδες μας, αλλά και για τις αγαπημένες μας, κυρία Ειρήνη και την κυρία Κατερίνα, που φροντίζουν καθημερινά το σχολείο μας, ώστε να είναι καθαρό και όμορφο. Χρησιμοποιήσαμε χρώματα, κορδέλες, στολίδια και φυσικά… πολλή αγάπη! Ήταν μια υπέροχη ευκαιρία να εκφράσουμε την αγάπη μας και ένας μικρός να πούμε “ευχαριστώ” σε εκείνες που είναι πάντα δίπλα μας, με χαμόγελο.
Η δραστηριότητα αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά μας έδωσε και τη δυνατότητα να συνεργαστούμε, να φανταστούμε και να προσφέρουμε κάτι φτιαγμένο με τα χέρια μας. Η δράση αυτή μας γέμισε χαρά και περηφάνια, γιατί μας θύμισε πόσο όμορφο είναι να προσφέρεις, ακόμα και με έναν απλό τρόπο.
Καλό κι ευλογημένο Πάσχα σε όλους!
Τα πασχαλινά αυγά μας! Ε΄τάξη
Το Πάσχα πλησιάζει και στην τάξη μας μπήκαμε για τα καλά στο γιορτινό κλίμα! Η πασχαλινή προετοιμασία συνεχίστηκε με μια από τις πιο χαρούμενες και παραδοσιακές δραστηριότητες: το βάψιμο των αυγών! Μάθαμε επίσης για το έθιμο αυτό και τη σημασία του στην παράδοση του Πάσχα. Όλοι μαζί, μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού, μάθαμε για την ιστορία και το συμβολισμό του κόκκινου αυγού, που αντιπροσωπεύει το αίμα του Χριστού αλλά και τη ζωή που νικά τον θάνατο.
Στη συνέχεια, με πολλή χαρά, συγκέντρωση και δημιουργικότητα, πιάσαμε δουλειά και βάψαμε πασχαλινά αυγά γεμίζοντας την τάξη μας με χρώματα και… πασχαλινή διάθεση!
Τα αυγά έγιναν κόκκινα – όπως προστάζει η παράδοση – αλλά και πολύχρωμα, με σχέδια, πιτσιλιές και φαντασία! Κάποια είχαν χαμόγελα, κάποια λουλουδάκια και κάποια απλώς τη δική μας προσωπική πινελιά. Κάθε αυγό ήταν μοναδικό, όπως κι εμείς!
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που συνδύασε τη δημιουργία με τη χαρά της συνεργασίας – και τώρα ανυπομονούμε για το… τσούγκρισμα!
Ευχόμαστε σε όλους Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
Παιδικό ψηφιδωτό πίστης και αγάπης για την Παναγία Ε΄τάξη
Ένα παιδικό ψηφιδωτό πίστης και αγάπης για την Παναγία από τους/τις μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης– Τιμή και συγκίνηση στην Ε΄ Παρασκευή των Χαιρετισμών
Την Ε΄ Παρασκευή των Χαιρετισμών, οι μαθητές της Ε΄ τάξης συμμετείχαν σε μια όμορφη και συμβολική δραστηριότητα με αφορμή τον Ακάθιστο Ύμνο. Η ημέρα αυτή, αφιερωμένη στην Παναγία, αποτέλεσε μια ευκαιρία για να προσεγγίσουμε το θρησκευτικό αλλά και το ιστορικό περιεχόμενο αυτής της ξεχωριστής παράδοσης.
Αρχικά, ακούσαμε με σεβασμό το “Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε”, έναν από τους πιο γνωστούς και συγκινητικούς Χαιρετισμούς προς την Παναγία. Μιλήσαμε για το νόημα των λέξεων και τη σημασία της Παναγίας στη θρησκευτική μας παράδοση.
Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε το ιστορικό γεγονός που συνδέεται με τον Ακάθιστο Ύμνο και το είχαμε ήδη διδαχθεί φέτος στο μάθημα της Ιστορίας: την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Αβάρους το 626 μ.Χ. και το πώς, σύμφωνα με την παράδοση, η Παναγία προστάτεψε την Πόλη. Οι Βυζαντινοί, με πίστη και ευγνωμοσύνη, έψαλαν όρθιοι (ακάθιστοι) τον ύμνο προς τιμήν Της.
Με αφορμή όλα αυτά, τα παιδιά ένωσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και δημιούργησαν ένα ψηφιδωτό έργο τέχνης αφιερωμένο στην Παναγία. Με πολύχρωμα χαρτάκια και μεράκι, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης με τη συμμετοχή και ορισμένων μαθητριών της Στ΄ τάξης σχημάτισαν την εικόνα Της, τιμώντας την με τον δικό μας παιδικό αλλά βαθιά συγκινητικό τρόπο.
Ήταν μια μέρα γεμάτη πίστη, ιστορία, τέχνη και συναίσθημα. Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά δεν έμαθαν μόνο για ένα σημαντικό θρησκευτικό ύμνο, αλλά ήρθαν πιο κοντά στη βαθιά πολιτιστική και πνευματική κληρονομιά του τόπου μας.
Δενδροφύτευση – Φροντίζουμε τα δέντρα που φυτέψαμε! Σκάλισμα και περίφραξη
Μετά τη φύτευση, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν να σκαλίσουν το χώμα γύρω από τα δέντρα, δημιουργώντας μικρούς λάκους συγκράτησης νερού. Έτσι, όταν ποτίζουμε ή βρέχει, το νερό συγκεντρώνεται στη ρίζα και δεν φεύγει μακριά, βοηθώντας τα δέντρα να μεγαλώσουν δυνατά και υγιή.
Επιπλέον, κατασκεύασαν προσωρινές περιφράξεις γύρω από κάθε φυτό, ώστε να προστατευτούν από πιθανές ζημιές – είτε από παιχνίδια στην αυλή, είτε από ζώα. Με απλά υλικά και πολλή φροντίδα, τα παιδιά έδειξαν έμπρακτα πόσο νοιάζονται για το περιβάλλον που δημιούργησαν!
Κατασκευή Πασχαλιάτικων Καρτών για τη Μονάδα Αυτιστικού Παιδιού «Ελπίδα»
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”
Με αφορμή την Πασχαλινή περίοδο και στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια ξεχωριστή δράση: την κατασκευή πασχαλιάτικων καρτών γεμάτων αγάπη, χρώμα και αισιοδοξία, με σκοπό να προσφερθούν στη Μονάδα Αυτιστικού Παιδιού «Ελπίδα».
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν αποτέλεσε απλώς μια ευκαιρία για δημιουργική έκφραση. Ήταν κυρίως μια πράξη ευαισθητοποίησης, προσφοράς και ενσυναίσθησης, καθώς τα παιδιά δημιούργησαν τις κάρτες γνωρίζοντας ότι θα φτάσουν στα χέρια άλλων παιδιών, που μπορεί να μην γνωρίζουν προσωπικά, αλλά τους προσφέρουν απλόχερα τη σκέψη, την ευχή και την καρδιά τους.
Μέσα από την κατασκευή των καρτών, οι μαθητές καλλιέργησαν τις αξίες της αλληλεγγύης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της ενεργού συμμετοχής στην κοινωνία, που αποτελούν και τον βασικό πυρήνα του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”.
Με ευχές για υγεία, αγάπη και φως, οι μικροί μας δημιουργοί στέλνουν το δικό τους πασχαλινό μήνυμα στη Μονάδα «Ελπίδα»:
“Μπορεί να μη σας γνωρίζουμε, αλλά σας σκεφτόμαστε και σας στέλνουμε την πιο θερμή μας αγκαλιά!”
“Ένα σχολείο που δεν περισεύει κανείς” Σώμα Φίλων ΑμεΑ – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ
Το σχολείο μας υποδέχτηκε τον φορέα Σώμα Φίλων ΑμεΑ –ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ο οποίος υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ένα σχολείο που δεν περισσεύει κανείς». Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για ζητήματα που αφορούν την αναπηρία και τον εθελοντισμό, μέσα από το πρίσμα του κοινωνικού μοντέλου της αναπηρίας, ενώ δόθηκε έμφαση στη σημασία της προάσπισης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και εποικοδομητικό διάλογο, τα παιδιά καλλιέργησαν στάσεις αποδοχής, σεβασμού και ενσυναίσθησης, ενώ παράλληλα εξοικειώθηκαν με τον εθελοντισμό ως τρόπο ενεργής συμμετοχής και προσφοράς στην κοινωνία. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου, προάγοντας τις αξίες της ισότητας, της συμπερίληψης και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Α ΤΑΞΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου, αφού διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο <<Η σκάλα της αγάπης>>, της συγγραφέα Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδου, που έχει ως στόχο να προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, να μπορέσουν δηλαδή τα παιδιά να δουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού πρώτα πετύχουν την αναγνώριση και έπειτα τη διαχείριση των δικών τους συναισθημάτων. Έπειτα, συζητήσαμε για τα οφέλη που μας δίνουν τα βιβλία και φτιάξαμε συνεργατικά μία αφίσα με το σύνθημα
<<Τα πουλιά έχουν φτερά και τα παιδιά βιβλία!>>.
Σε μια εποχή γεμάτη από εικόνα, είναι πολύ δύσκολη η εποχή που διανύουμε για την ανάγνωση βιβλίων. Στόχος μας είναι να ανοίξουμε την γεμάτη μαγεία πόρτα των βιβλίων στα παιδιά, να αγαπήσουν την ανάγνωση και να αφήσουν το μυαλό τους και τη σκέψη τους να ταξιδεύει μέσα από αυτά.
Στη συνέχεια , κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες μαζί με τους μαθητές και συζητήσαμε στην τάξη τα δέκα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη βλέποντας την παρακάτω αφίσα του συγγραφέα Ευάγγελου Ηλιόπουλου. Στόχος μας , να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τα δικαιώματά τους ως μικροί αναγνώστες.
Συμμετοχή των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Κλείταρχος και Βερενίκη»
Η εβδομάδα συνεχίστηκε δυναμικά, καθώς τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την Ελληνική Γλώσσα «Κλείταρχος και Βερενίκη». Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, και απευθύνεται σε μαθητές/τριες που διδάσκονται την ελληνική ως πρώτη ή δεύτερη/ξένη γλώσσα.
Στόχος του διαγωνισμού είναι να ενισχύσει την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών, την ικανότητά τους στην κατανόηση και παραγωγή λόγου, τη φιλαναγνωσία και την αγάπη για τη γλώσσα.
Η συμμετοχή των μαθητών/τριών υπήρξε ενθουσιώδης και άφησε θετικά σχόλια για τη διαδικασία, με πολλούς να δηλώνουν ότι “έμαθαν παίζοντας με τις λέξεις”. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της γλωσσικής τους αυτοπεποίθησης.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων για τη συμμετοχή τους! Με τη διάθεσή τους για μάθηση, απέδειξαν ότι η γνώση μπορεί να είναι και συναρπαστική και ευχάριστη!





















































