“Βρίσκοντας λύσεις” – Η Ε’ τάξη μιλά για τις Σπάνιες Γενετικές Ασθένειες και τη Συμπερίληψη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων, οι μαθητές της Ε’ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση με τίτλο “Βρίσκοντας λύσεις”, που είχε στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης απέναντι σε ανθρώπους που ζουν με σπάνιες γενετικές ασθένειες.
Αφού συζητήσαμε για το τι είναι οι σπάνιες παθήσεις και πώς επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων, περάσαμε στην πράξη. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να δώσει λύση σε ένα “πραγματικό” πρόβλημα καθημερινότητας.
Οι ομάδες συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό και ευαισθησία, κατέγραψαν τις ιδέες τους και στο τέλος δημιουργήσαμε τον “Τοίχο των Λύσεων”! Έναν πολύχρωμο πίνακα γεμάτο προτάσεις αγάπης, κατανόησης και φροντίδας, που αποδεικνύουν ότι τα παιδιά έχουν τη δύναμη να κάνουν τον κόσμο καλύτερο.
Η δράση ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή μας στην παγκόσμια καμπάνια “Φόρα Τζιν για τις Σπάνιες Παθήσεις”, όπου φορέσαμε τζιν παντελόνι και στηρίξαμε το μήνυμα της διαφορετικότητας, της σπανιότητας και της αποδοχής.
Ήταν μια μέρα γεμάτη ιδέες, έμπνευση και αισιοδοξία. Γιατί όταν τα παιδιά σκέφτονται λύσεις αντί για εμπόδια, τότε ο κόσμος γίνεται λίγο πιο δίκαιος και πιο φωτεινός.
Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό
Στις 2 Απριλίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα τι είναι ο αυτισμός και να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Ο διαφορετικός κόσμος του Νίκου”, το οποίο μας βοήθησε να μπούμε στη θέση ενός παιδιού που βλέπει τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο. Στη συζήτηση που ακολούθησε, τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις όπως: “Πώς νιώθει ο Νίκος;” και “Τι θα έκανες εσύ αν ήσουν φίλος του;” — δείχνοντας μεγάλη ευαισθησία, κατανόηση και ειλικρινή διάθεση για συμπερίληψη. Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε ένα κομμάτι “παζλ”. Όταν ενώσαμε όλα τα κομμάτια, σχηματίστηκε ένα μεγάλο, πολύχρωμο παζλ με ένα δυνατό μήνυμα: “ΕΔΩ ΧΩΡΑΜΕ ΟΛΟΙ”. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά κατάλαβαν πως η διαφορετικότητα είναι δύναμη και ότι ο καθένας μας έχει τη δική του μοναδικότητα.
Με σύνθημα “Γνωρίζω τον εαυτό μου – είμαι μοναδικός”, οι μαθητές συμπλήρωσαν μπαλόνια με φράσεις όπως: “Τι με ξεχωρίζει”, “Τι με δυσκολεύει”, “Πού είμαι καλός”.
Τέλος, γράψαμε μηνύματα αγάπης και αποδοχής πάνω σε μπλε κορδέλες, ενώ φορέσαμε μπλε μπλούζες και άλλες μπλε κορδέλες, στηρίζοντας έτσι το χρώμα που συμβολίζει την ευαισθητοποίηση για τον αυτισμό.
Ήταν μια μέρα γεμάτη συναισθήματα, μάθηση και αληθινή σύνδεση. Γιατί στο σχολείο μας… ο καθένας είναι μοναδικός, αλλά μαζί είμαστε υπέροχοι!
Παγκόσμια ημέρα αυτισμού, Γ τάξη
Στην τάξη μας, έχουμε ασχοληθεί παρα πολύ με θέματα που άπτονται της αναπηρίας, και καθε είδους αναπηρία.
21η Μαρτίου: Παγκόσμια μέρα Συνδρόμου Down – Μια μέρα αφιερωμένη στη διαφορετικότητα και την αποδοχή- Ε΄ τάξη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης συμμετείχαν σε μια όμορφη και εκπαιδευτική δράση, γεμάτη γνώση, δημιουργικότητα και αγάπη.
Αρχικά, συζητήσαμε όλοι μαζί για το τι είναι το Σύνδρομο Down. Μάθαμε ότι πρόκειται για μια γενετική κατάσταση και πως τα άτομα με σύνδρομο Down έχουν τις ίδιες ανάγκες, συναισθήματα και επιθυμίες όπως όλοι οι άνθρωποι – και φυσικά, τη δική τους μοναδικότητα.
Είδαμε παραδείγματα γνωστών ανθρώπων με Σύνδρομο Down που έχουν καταφέρει σπουδαία πράγματα, όπως αθλητές, ηθοποιούς και καλλιτέχνες, και καταλάβαμε πως όταν υπάρχει αποδοχή, αγάπη και υποστήριξη, όλοι μπορούν να λάμψουν!
Στη συνέχεια, βάλαμε φαντασία και χρώμα: φτιάξαμε τις δικές μας κάλτσες – πολύχρωμες, μοναδικές, διαφορετικές μεταξύ τους. Όπως ακριβώς και οι άνθρωποι!
Την ίδια μέρα, φορέσαμε όλοι διαφορετικές κάλτσες, συμμετέχοντας με αυτόν τον συμβολικό τρόπο στο παγκόσμιο μήνυμα: “Η ομορφιά βρίσκεται στη διαφορετικότητα!”
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έστειλαν ένα δυνατό μήνυμα αποδοχής:
“Δε χρειάζεται να είμαστε ίδιοι, για να είμαστε μαζί.”
Παιχνίδια στην αυλή: Ζωγραφίσαμε και παίζουμε!
Αυτό το διάστημα, η αυλή του σχολείου μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και… παιχνίδι! Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ: να ζωγραφίσουμε στην αυλή τα αγαπημένα μας παραδοσιακά παιχνίδια – και πρώτα απ’ όλα, το κουτσό!
Με κιμωλίες, τέμπερες και πολύ φαντασία, δημιουργήσαμε πολύχρωμες γραμμές, αριθμούς και σχήματα πάνω στο τσιμέντο, μετατρέποντας την αυλή σε έναν μεγάλο παιδότοπο. Το κουτσό, με τα τετραγωνάκια του αριθμημένα από το 1 έως το 9, έγινε το κέντρο του παιχνιδιού στα διαλείμματα.
Η ιδέα ξεκίνησε από την ανάγκη να κάνουμε τα διαλείμματα πιο δημιουργικά και διασκεδαστικά, χωρίς να χρειάζεται εξοπλισμός ή τεχνολογία. Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά:
-
Έμαθαν για τα παραδοσιακά παιχνίδια.
-
Συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ομαδικά έργα.
-
Βρήκαν έναν νέο, όμορφο τρόπο να κινούνται και να εκφράζονται.
Συμμετοχή των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά»
Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025, οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του περιοδικού «Ο μικρός Ευκλείδης» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ).
Ο διαγωνισμός αυτός δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν τα μαθηματικά με έναν διαφορετικό, πιο ευχάριστο τρόπο, μέσω δημιουργικών προβλημάτων και γρίφων. Τα παιδιά των δύο τάξεων ένωσαν τη φαντασία με τη λογική και απέδειξαν ότι τα μαθηματικά μπορούν να γίνουν ένα συναρπαστικό παιχνίδι σκέψης!
Με σοβαρότητα, θετική διάθεση και συνεργατικό πνεύμα, οι μαθητές συμμετείχαν στον διαγωνισμό και ανέδειξαν τις μαθηματικές τους ικανότητες, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες και ερεθίσματα για περαιτέρω ενασχόληση με την επιστήμη των μαθηματικών.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης για τη συμμετοχή, την προσπάθεια και το ζήλο τους! Η μαθηματική περιπέτεια συνεχίζεται!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Α ΤΑΞΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου, αφού διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο <<Η σκάλα της αγάπης>>, της συγγραφέα Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδου, που έχει ως στόχο να προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, να μπορέσουν δηλαδή τα παιδιά να δουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού πρώτα πετύχουν την αναγνώριση και έπειτα τη διαχείριση των δικών τους συναισθημάτων. Έπειτα, συζητήσαμε για τα οφέλη που μας δίνουν τα βιβλία και φτιάξαμε συνεργατικά μία αφίσα με το σύνθημα
<<Τα πουλιά έχουν φτερά και τα παιδιά βιβλία!>>.
Σε μια εποχή γεμάτη από εικόνα, είναι πολύ δύσκολη η εποχή που διανύουμε για την ανάγνωση βιβλίων. Στόχος μας είναι να ανοίξουμε την γεμάτη μαγεία πόρτα των βιβλίων στα παιδιά, να αγαπήσουν την ανάγνωση και να αφήσουν το μυαλό τους και τη σκέψη τους να ταξιδεύει μέσα από αυτά.
Στη συνέχεια , κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες μαζί με τους μαθητές και συζητήσαμε στην τάξη τα δέκα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη βλέποντας την παρακάτω αφίσα του συγγραφέα Ευάγγελου Ηλιόπουλου. Στόχος μας , να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τα δικαιώματά τους ως μικροί αναγνώστες.
Χρόνια πολλά, βιβλία!!!!!
Συνάντηση με τη συγγραφέα Βασιλική Δαμάνη
Ευχαριστούμε τη συγγραφέα Βασιλική Δαμάνη για μια μαγική βιβλιο-περιπέτεια!
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση υποδεχτήκαμε στη σχολική μας εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου τη συγγραφέα Βασιλική Δαμάνη, η οποία μας ταξίδεψε στον υπέροχο κόσμο του βιβλίου της «Το κορίτσι με τα όμορφα μαλλιά»!
Μέσα από δράσεις φιλαναγνωσίας, δημιουργικής γραφής, εικονογράφησης και μια ζωντανή συνέντευξη, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τη συγγραφέα, να εμπνευστούν από το έργο της και να ανακαλύψουν τη δύναμη της φαντασίας. Ήταν μια ημέρα γεμάτη δημιουργικότητα, ενθουσιασμό και αγάπη για το βιβλίο!
Ευχαριστούμε θερμά τη Βασιλική Δαμάνη για τη μοναδική εμπειρία που μας χάρισε και ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντησή μας!
📖✨ Ταξιδεύουμε με τα βιβλία – Ζούμε αμέτρητες ζωές! ✨📖
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μια γιορτή αφιερωμένη στη δύναμη των ιστοριών που ταξιδεύουν μικρούς και μεγάλους σε κόσμους φανταστικούς. Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε προς τιμήν του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του δημιουργού αγαπημένων κλασικών παραμυθιών.
Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι το παιδικό βιβλίο στη διαμόρφωση της σκέψης, της φαντασίας και της συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών. Μέσα από τα βιβλία, τα παιδιά γνωρίζουν διαφορετικούς πολιτισμούς, καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους και αποκτούν πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.
Σε όλο τον κόσμο, σχολεία, βιβλιοθήκες και φορείς διοργανώνουν δράσεις φιλαναγνωσίας, συναντήσεις με συγγραφείς και εικονογράφους, θεατρικές παραστάσεις βασισμένες σε παιδικά βιβλία και πολλά ακόμη, με στόχο να φέρουν τα παιδιά πιο κοντά στη χαρά της ανάγνωσης.
Ας γιορτάσουμε, λοιπόν, αυτή τη μέρα ανακαλύπτοντας ένα νέο αγαπημένο βιβλίο, διαβάζοντας δυνατά σε ένα παιδί ή μοιράζοντας ιστορίες που εμπνέουν και ενώνουν! 📚✨
Γ τάξη
Δεντροφύτευση: «Το Δέντρο της Αγάπης» – Μια αφίσα γεμάτη νόημα από τη Γ’ τάξη
Μετά από τις όμορφες δράσεις και συζητήσεις των τελευταίων εβδομάδων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης θέλησαν να εκφράσουν όλα όσα έμαθαν και ένιωσαν για τα δέντρα με έναν δημιουργικό και συμβολικό τρόπο. Έτσι, δημιούργησαν ομαδικά μια αφίσα με θέμα “Το Δέντρο της Αγάπης”.
Η αφίσα ήρθε ως επιστέγασμα της εποικοδομητικής συνάντησης με τον γεωπόνο του Δήμου, ο οποίος εξήγησε στα παιδιά τη σπουδαιότητα των δέντρων για τη ζωή μας: τη σκιά που προσφέρουν, τον καθαρό αέρα που παράγουν, το καταφύγιο που δίνουν στα πουλιά, αλλά και την ηρεμία και ομορφιά που χαρίζουν στο περιβάλλον μας.
Χρησιμοποιώντας χαρτόνια, μαρκαδόρους και πολλή φαντασία, τα παιδιά σχεδίασαν ένα μεγάλο δέντρο, του οποίου τα φύλλα ήταν καρδιές, μέσα στις οποίες έγραψαν τα “δώρα” που μας προσφέρουν τα δέντρα:
“Μας δίνουν οξυγόνο”,
“Φιλτράρουν τον αέρα”,
“Δίνουν καρπούς”,
“Φτιάχνουν τη διάθεσή μας”,
“Δίνουν σπίτι στα πουλιά”,
“Κρατούν δροσιά”,
“Κάνουν τον κόσμο πιο όμορφο”.
Η αφίσα αναρτήθηκε στον κεντρικό διάδρομο του σχολείου, για να ευαισθητοποιήσει όλη τη σχολική κοινότητα και να θυμίζει καθημερινά τη σχέση αγάπης που πρέπει να έχουμε με τη φύση. Είναι ένα σύμβολο της ευγνωμοσύνης των παιδιών για όσα προσφέρουν τα δέντρα και μια υπενθύμιση ότι όλοι έχουμε ευθύνη να τα προστατεύουμε.
❤️ Το Δέντρο της Αγάπης δεν φυτεύτηκε στο χώμα… αλλά στις καρδιές μας.








































