ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες Σας ευχόμαστε χρόνια πολλά, καλή χρονιά 
με υγεία!

Σας ενημερώνουμε για το νέο επικαιροποιημένο υγειονομικό πρωτόκολλο
που θα ισχύσει με την έναρξη των μαθημάτων μετά τις διακοπές των
Χριστουγέννων, το οποίο είναι το εξής:

Α.ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ SELF TEST
Για το χρονικό διάστημα από τη Δευτέρα  10 Ιανουαρίου 2022 έως την
Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2022, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος
νόσησης-self test διενεργείται τρεις (3) φορές τη συγκεκριμένη
εβδομάδα,  έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες πριν από την
προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Συγκεκριμένα οι μαθητές θα προσέλθουν στο Σχολείο με   σχολική κάρτα
αρνητικού αποτελέσματος ,  την Δευτέρα 10/1/2022, την Τρίτη
11/1/2022 και την Παρασκευή 14/1/2022 αντιστοίχως. Ο έλεγχος
διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες πριν από την
προσέλευση δηλαδή την Κυριακή , τη Δευτέρα  και την Πέμπτη.
Από την επόμενη εβδομάδα (Δευτέρα 17-01-2022) ο υποχρεωτικός
αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης self test ua  διενεργείται δύο (2)
φορές ανά σχολική εβδομάδα, για την Τρίτη και την Παρασκευή,
αντιστοίχως. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24)
ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο.
Οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών επισκέπτονται την πλατφόρμα edupass
για την έκδοση σχολικής κάρτας covid 19 την οποία πρέπει οι μαθητές να
την επιδεικνύουν κατά την είσοδό τους στο σχολείο και να την έχουν
στην τσάντα τους έως την έκδοση της επόμενης κάρτας.
Οι αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι διενεργούνται πλέον από όλα τα μέλη της
εκπαιδευτική κοινότητας (εμβολιασμένους- νοσήσαντες  και μη
εμβολιασμένους μαθητές και είναι υποχρεωτικός.

Β.ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ  ΘΕΤΙΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ
Μαθητές- εκπαιδευτικοί που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 μένουν
μακριά  από το σχολείο και  παραμένουν  σε απομόνωση για τουλάχιστον
πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού
ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, τα άτομα  με επιβεβαιωμένο
COVID-19 πρέπει να απέχουν  και από όλες τις εξωσχολικές
δραστηριότητες (π.χ.φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός).

Γ. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Επιστροφή στο σχολείο ατόμων με επιβεβαιωμένη νόσο COVID-19: Ο
μαθητής/τρια ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψειστο σχολείο μετά την
παρέλευση τουλάχιστον πέντε (5) ημερών απομόνωσης, εάν δεν υπάρχουν
συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη
υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών, υπό
τις εξής προϋποθέσεις:

α) Οι μαθητές/τριες και τα εμβολιασμένα ή με ιστορικό νόσησης εντός
του τελευταίου τριμήνου μέλη του προσωπικού εφόσον την έκτη μέρα ο
αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) είναι αρνητικός. β) Τα μη
εμβολιασμένα ή χωρίς ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου τριμήνου
μέλη του προσωπικού εφόσον την έκτη μέρα ο εργαστηριακός διαγνωστικός
έλεγχος (rapid test) είναι αρνητικός. σχολική μονάδα (Ο έλεγχος δηλαδή
θα διενεργείται τη Δευτέρα και την Πέμπτη).Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή
υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται.

Δ. EDUPASS
Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ
τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες
συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr.

E. ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ
Οι μαθητές που θεωρούνται στενές επαφές κρουσμάτων εντός σχολικού
πλαισίου θα υποβάλλονται σε 2 rapid test την 1η και 5η ημέρα μετά την
τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα, και την 2η  3η, 4η ημέρα
θα υποβάλλονται σε self test. Οι ανεμβολίαστοι  μαθητές που θεωρούνται
στενές επαφές κρουσμάτων από το οικογενειακό περιβάλλον θα παραμένουν
σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον και την 6η ημέραα) υποβάλλονται
σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο και εφόσον το αποτέλεσμα αυτού είναι
αρνητικό επιστρέφουν στις σχολικές δραστηριότητες  υπό την προϋπόθεση
πάντοτε ότι δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο
βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την
χρήση αντιπυρετικών.
Οι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες μαθητές που είναι στενές επαφές
επιβεβαιωμένου κρούσματος ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την
ίδια στέγη δεν παραμένουν σε απομόνωση και  διενεργούν  τρεις
αυτοδιαγνωστικούς  ελέγχους  σε διάστημα πέντε (5) ημερών, και
συγκεκριμένα τις ημέρες 0 έως 1, 3 και 5 μετά την τελευταία επαφή με
το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Παραθέτω σύνδεσμο προκειμένου να ενεημερωθείτε από τη σελίδα του
Υπουργείου Παιδείας για τις απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικές με το θέμα.

https://www.minedu.gov.gr/news/51109-05-01-22-erotiseis-apantiseis-gia-ti-leitourgia-ton-sxoleion

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ :Να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι η προστασία όλων
μας καθώς και η συνέχιση της δια ζώσης διδασκαλίας εξαρτάται από τη
σωστή τήρηση των μέτρων.
Εκπαιδευτικοί και γονείς -σε παράλληλη πορεία- συνεκπαιδεύουμε τους
μαθητές στη σωστή τήρηση των μέτρων προστασίας όχι μόνο από τον covid
αλλά και από κάθε μορφής ίογενείς καταστάσεις-ιώσεις που θα μας
συνοδεύουν όλη μας τη ζωή.
Η σωστή χρήση της μάσκας, το συχνό πλύσιμο των χεριών και ιδίως πριν
το φαγητό, οι αποστάσεις και η απουσία συγχρωτισμού , ο καλός αερισμός
των χώρων είναι βασικά μέτρα με  τα οποία  θα πρέπει να εξοικειωθούμε .
Θα αναφερθούμε σε κάποια σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξουμε
ιδιαίτερα και συγκεκριμένα:
Όταν ένας μαθητής /μαθήτρια απουσιάζει , θα πρέπει να ενημερώνετε το
Σχολείο για το λόγο της απουσίας.
Να τηρείται το υγειονομικό πρωτόκολλο και σε περίπτωση που τα παιδιά
εμφανίσουν συμπτώματα ασθένειας-αδιαθεσίας να παραμένουν στο σπίτι και
να ακολουθεί ιατρική καθοδήγηση μετά από επικοινωνία με τον παιδίατρό
μας.  Μην βγάζουμε συμπεράσματα ότι είναι είναι μια απλή ίωση ή συνάχι
διότι και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να παραμείνουν οι μαθητές   στο
σπίτι.
Η επιλογή της μάσκας να είναι ανάλογη με το μέγεθος του προσώπου των
παιδιών, έτσι ώστε να μη γλιστράει στο σαγόνι του παιδιού συνεχώς. Οι
μαθητές να έχουν τουλάχιστον 2 μάσκες μαζί τους.
Η χρήση της μάσκας επιβάλλεται  από τους μαθητές και τους ενήλικες
(εκπαιδευτικούς και γονείς ) σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
(εκτός φαγητού και γυμναστικής) και ιδίως στην περίπτωση συγχρωτισμού
γονέων που μπορεί να παρατηρηθεί κατά την  αποχώρηση των μαθητών. Γι
αυτό το λόγο εκτός από τη χρήση της μάσκας όταν παραλαμβάνετε το παιδί
σας θα πρέπει να αποχωρείτε προκειμένου να πλησιάσουν  οι γονείς των
μαθητών της επόμενης τάξης. Να υπενθυμίσουμε το γεγονός ότι η νέα
παραλλαγή του ιού είναι ιδιαίτερα μεταδοτική.

Να ευχηθούμε μια καλή δημιουργική χαρούμενη χρονιά προπάντων με υγεία!
Η Δ/ντρια του Σχολείου
Γεωργία Κούρτη

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Την Δευτέρα 20-12  επισκέφτηκε την Β΄τάξη του σχολείου μας , η συγγραφέας κ. Ευαγγελία Πανούση, και αφηγήθηκε στους μικρούς μαθητές χριστουγεννιάτικα παραμύθια. Με την γλυκιά της τη φωνή, με τον τρόπο που αφηγήθηκε η κ. Πανούση και με τη μαγική αστερόσκονή της μάγεψε τους μικρούς μαθητές και την παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον. Τους αφηγήθηκε δυο πολύ ωραία παραμύθια, που μιλούσαν για τη δύναμη της αγάπης.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Πανούση που χαρίζει στους μικρούς μαθητές τόσο ωραίες στιγμές.

20211220 121656 20211220 121312

Ο ΜΟΛΥΒΕΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ – ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ

Την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και δάσκαλοι των  Α΄, Β΄, Γ΄και Δ΄τάξεων του σχολείου μας, επισκέφτηκαμε το φιλόξενο  θέατρο Περιγιαλίου και παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ¨Ο Μολυβένιος στρατιώτης¨, τη συγκινητική ιστορία του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν για το μεγαλείο της αγάπης.

Όταν φτάσαμε εκεί μας  υποδέχτηκε  η κ. Πολυξένη Ορκωπούλου και μας ξενάγησε στους χώρους του θεάτρου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο με την ξενάγηση όσο  και με  την παράσταση,  την οποία παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον.

Η παράσταση ήταν εκπληκτική. Πολύ ωραία η σκηνοθεσία, τέλεια τα κοστούμια, υπέροχη η μουσική και οι ηθοποιοί κατάφεραν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών  και να τους μεταδώσουν τα μηνύματα του έργου.

20211216 101010 20211216 102724 20211216 102734 20211216 102754 20211216 102945 20211216 101928 20211216 094107 20211216 095925

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ “ΑΒΕΡΩΦ”

Την Τρίτη 23/11/2021 οι μαθητές των τάξεων Ε’ και ΣΤ’, μαζί με τις εκπαιδευτικούς τους, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο πλωτό ναυτικό μουσείο “Αβέρωφ”, το οποίο βρίσκεται πλέον παροπλισμένο στο Παλαιό Φάληρο. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του καραβιού, είδαν τον πολεμικό εξοπλισμό και τα κειμήλια που βρίσκονται μέσα σ’ αυτό, άκουσαν από τον υπεύθυνο της ξενάγησης σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία και τα ταξίδια του. Ήταν μια μοναδική εμπειρία γεμάτη γνώσεις και πρωτόγνωρα συναισθήματα. Λίγα μέτρα πιο μακριά προσεγγίσαμε και παρατηρήσαμε την αρχαιοελληνική τριήρη που είναι ένα πιστό αντίγραφο του αρχαίου πολεμικού πλοίου.

1 1

Η είσοδος των μαθητών από την πρύμνη του καραβιού

2 1

Η ξενάγηση ξεκίνησε

3 1

Ένα από τα τέσσερα πηδάλια του πλοίου

 

4 1

Κάσκα δύτη 2ου Παγκοσμίου Πολέμου

5 2

Αίθουσα συνεδρίασης των αξιωματικών (καρέ)

6 1

Καμπίνα αξιωματικού

7 1

Το θωρηκτό Αβέρωφ

8 1

Η αρχαιοελληνική τριήρης

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Την Πέμπτη 4/11/2021 επισκέφτηκαν στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ισθμίων. Στις τάξεις             Ε’ και Στ’ έγινε επίδειξη πειραμάτων, ενώ οι μαθητές συμμετείχαν εκφράζοντας τις ιδέες τους, τις εμπειρίες τους και τα συμπεράσματά τους! Τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τα πειράματα που εκτελέστηκαν μπροστά τους και αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους σε λίγες γραμμές…

1 2 3 4 5 5 1 6 7 8

 

Το πρόγραμμα ήταν πολύ ωραίο και ενδιαφέρον. Οι καθηγητές μάς έδειξαν περίεργα πειράματα. Σ.Ρ.

Ήταν μια εμπειρία που μου άφησε αρκετές καινούριες γνώσεις. Ο τρόπος που μας παρουσίασαν τα πειράματα ήταν καταπληκτικός! Θα ήθελα να δω κι άλλα όμως δεν μας το επέτρεψε ο χρόνος.     Τ. Γ.

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που θα μου  μείνει στο μυαλό. Μάθαμε πολλά πράγματα, εντυπωσιάστηκα με τα υπέροχα πειράματα.       Α. Ν.

Ήταν τόσο εντυπωσιακά, σαν μαγικά! Κ. Β.

Αυτό το μάθημα μου φάνηκε αξέχαστο. Ελπίζω να παρακολουθήσουμε ξανά τέτοια μαθήματα. Γ. Π.

Είχα μείνει άφωνη με όσα παρακολουθούσαμε! Χ. Κ.

Μου άρεσαν όσα είδαμε! Λυπάμαι που δεν μπορέσαμε εμείς να πάμε στο σχολείο τους για να κάνουμε εκεί τα πειράματα. Ι. Μ.

Πραγματικά, μπράβο τους! Θα ήθελα να ξαναέρθουν.   Γ. Ι.

 

 

Χθες επισκέφτηκαν την τάξη μας δύο μέλη από μια επιστημονική ομάδα και έδειξαν συναρπαστικά πειράματα. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα. Για εμάς φαίνονταν μαγικά που τα είδαμε πρώτη φορά. Όταν μας τα εξηγούσαν μέναμε έκπληκτοι και μέσω αυτού του τρόπου μάθαμε πολύ ωραία πράγματα. Μας άρεσε πάρα πολύ!

Κ.Κ.

Χθες ήρθαν δύο άνθρωποι που θα μας έδειχναν πειράματα φυσική και χημείας. Δεν ήξερα τι θα ς έδειχναν γιατί δεν είχα δει και πολλές φορές πειράματα. Ήταν εντυπωσιακά! Στην αρχή νόμιζα μήπως πάρει φωτιά αλλά οι άνθρωποι ήξεραν τι θα κάνουν. Όλα αυτά ήταν σχεδόν μαγικά!  Ήταν όλα διασκεδαστικά και μου άρεσαν! Μακάρι να ξαναέρθουν και να έχουν να μας δείξουν κι άλλα καινούρια πειράματα!

Γ.Λ.

Στις 4/11/2021 μας επισκέφτηκαν δύο ειδικοί από το κέντρο ΕΚΦΕ, ο κ. Κωνσταντίνος και η κ. Άννη, οι οποίοι μας έκαναν πολλά πειράματα. Όλα ήταν τέλεια! Δεν μπορώ ν’ αποφασίσω ποιο ήταν καλύτερο! Μ’ άρεσαν όλα και περάσαμε υπέροχα!

Ε.Κ.

 

Χτες ήταν μια πολύ ωραία μέρα. Τα πειράματα ήταν τέλεια. Τα αγαπημένα μου πειράματα ήταν με την σόδα, με τον τροχό και με το κερί. Αυτά που μας έλεγαν δεν τα είχαμε ξανακούσει αλλά τα καταλάβαμε.

Μ.Ρ.

 

Χθες ήταν μια επιστημονική μέρα. Οι ειδικοί μας έδειξαν πάρα πολλά πειράματα και τέτοια θέλω να κάνω κι εγώ όταν μεγαλώσω.

Γ.Β

 

8

 

Χθες στο σχολείο μου ήρθαν δύο άνθρωποι, ο κ. Κώστας και η κ. Άννη. Αυτοί μας δείξανε πειράματα. Το αγαπημένο μου ήταν αυτό με τις αστραπές. Όταν το έβλεπα ένιωθα λίγο φοβισμένος ότι θα πιάσει φωτιά αλλά δεν έγινε φυσικά! Ήταν ευχάριστο και ωραίο.

Κ.Π.

9

 

Κάποια πειράματα ήταν πολύ ωραία, κάποια περίεργα και μερικά αστεία. Περισσότερο μου άρεσε το πείραμα με την ράμπα.

Σ.Α.

 

Ήταν τέλεια! Ειδικά εκείνο το πείραμα με τους  κεραυνούς. Έκανε ένα περίεργο ήχο κι ένιωθα φόβο. Όταν είδα ότι ήταν κεραυνός ήταν τέλειο! Θέλω να δούμε κι άλλα πειράματα στο δικό τους χώρο. Όλα γενικά μου άρεσαν!

Τ.Μ.

 

Χθες η μέρα ήταν ιδιαίτερη. Ήρθαν δύο άνθρωποι στο σχολείο μας και μας έκαναν πειράματα χημείας και φυσικής. Μου άρεσαν όλα τα πειράματα αλλά πιο πολύ αυτό με τη σιδερένια μπάλα που γύριζε γύρω γύρω και έβγαζε ατμούς. Επίσης, με το κουτάκι που έβρασε και μετά το έβαλαν στο νερό κι έσκασε.

Θ.Κ.

Χθες μου άρεσαν τα πειράματα με το μπαλόνι, με τον ηλεκτρισμό, με το κουτάκι που το ζεστάναμε στο νερό και με το χαρτί που ψεκάσαμε κι εμφανίστηκε η μοβ καρδιά.

Σ.Μ.

 

Χθες ήταν μια πολύ ωραία μέρα γιατί ήρθανε ο κ.Κώστας και η κ. Άννη για να μας δείξουν μερικά πειράματα. Περάσαμε πολύ ωραία αλλά και ξαφνιαστήκαμε. Ελπίζω να έχουμε ξανά μια τόσο ωραία ημέρα!

Χ.Μ.

 

Αρκετά πειράματα μού φάνηκαν περίεργα, κάποια μου άρεσαν πολύ, κάποια που δεν καταλαβαίναμε μας τα εξηγούσαν με εύκολο τρόπο. Αλλά αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν ένα πείραμα, που έβαλαν νερό σε ένα κουτάκι αναψυκτικού, το έβαλαν πάνω σε φωτιά, το νερό άρχισε να βράζει, εκείνη τη στιγμή το έβαλαν μέσα σε κρύο νερό και το κουτάκι έσκασε! Θέλω πολύ να ξαναέρθουν και να δούμε κι άλλα ωραία πειράματα!

Α.Ν.

10

 

Χθες ήρθαν δύο ειδικοί. Ήταν κάτι διαφορετικό και με ενθουσίασε. Τα πειράματα που έκαναν ήταν εντυπωσιακά και με ξάφνιασαν. Ήταν η καλύτερη μέρα του σχολείου. Θα ήθελα να ξαναγίνει κάποτε.

Α.Β.

11

 

Επίσκεψη της κας Ευαγγελίας Πανούση

Την Παρασκευή 19-11-2021, επισκέφτηκε την Α΄και Β΄τάξη   του σχολείου μας, η γνωστή Βοχαϊτισσα ποιήτρια και παραμυθογράφος,  Ευαγγελία Πανούση. Στα πλαίσια του μαθήματος Εργαστήρια δεξιοτήτων η κα Ευαγγελία αφηγήθηκε στους μικρούς μαθητές ένα εκπληκτικό  παραμύθι που έχει εμπνευστεί από το ποιήμα του Γεωργίου Δροσίνη, “Ακολούθαμε”  με τίτλο “Μια παράξενη φιλία” με θέμα τη διαφορετικότητα και τον αγώνα για την κατάκτηση της ελευθερίας. Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν την αφήγηση με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά τους εντυπωσίασε περισσότερο το γεγονός ότι η κα Πανούση γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βοχαϊκό και πήγε στο ίδιο σχολείο με αυτούς.

20211119 083544 20211119 085952 20211119 085408 20211119 085944 20211119 082626 20211119 082617

ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Το σχολείο μας γιόρτασε όπως κάθε χρόνο την επέτειο του Πολυτεχνείου και τίμησε τον αγώνα των φοιτητών για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μασ.Μιλήσαμε για τις έννοιες της δικτατορίας και της δημοκρατίας. Ακούσαμε τραγούδια σχετικά με την επέτειο και είδαμε το χρονικό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Τέλος μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε Δημοκρατία και να μπορούμε  ελεύθερα να εκφράζουμε τη γνώμη μας χωρίς να φοβόμαστε. Τα παιδιά με απίστευτο μεράκι και όρεξη για δημιουργία, ζωγράφισαν κόκκινα γαρίφαλα, το κτίριο του Πολυτεχνείου , το περιστέρι και το σύμβολο της ειρήνης. 1

IMG 433769b21b9c891ddf1b0bb12d937049 V
20211119 130425IMG 92159e75870b3489e72bda9b707792ce V

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΝΕΜΕΑ

Τη Δευτέρα 15/11/2021 οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του σχολείου μας, επισκέφτηκαν την ιστορική περιοχή της Αρχαίας Νεμέας. Στην περιοχή αυτή ο γενναιόψυχος Ηρακλής πάλεψε με το τρομερό λιοντάρι της Νεμέας και πραγματοποίησε τον πρώτο άθλο που του ανέθεσε ο Ευρυσθέας.

Ξεκινήσαμε τη μέρα μας γεμάτοι ενθουσιασμό για όλα αυτά που θα συναντούσαμε.  Στη διαδρομή είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη φύση το φθινόπωρο. Απ’ το παράθυρο του λεωφορείου μας είδαμε πλαγιές με πεύκα, ελαιώνες, αμπέλια, πανύψηλα πλατάνια  πλάι στον ποταμό  Ζαπάντη καθώς και δύο γραφικά χωριουδάκια , το Σουληνάρι και το Χαλκί.

Η πρώτη μας στάση έγινε στο Κτήμα Παλυβού, ένα μικρό και  φιλόξενο οινοποιείο χτισμένο μέσα στον ιδιόκτητο αμπελώνα .  Εκεί με μεγάλη χαρά μας υποδέχθηκε ο κ.Χρήστος ο οποίος μας ξενάγησε στο χώρο και μας μίλησε για το φημισμένο Αγιωργήτικο κρασί. Θαυμάσαμε τον αμπελώνα, μάθαμε για τα φελλόδεντρα απ’ τα οποία φτιάχνονται οι φελλοί που κλείνουν το μπουκάλι με το κρασί και είχαμε την τύχη να δούμε και να αγγίξουμε τον κορμό ενός φελλόδεντρου. Στη συνέχεια μπήκαμε μέσα στο κελάρι εκεί που το κρασάκι ωρίμαζε μέσα στα όμορφα δρύινα βαρέλια. Στο τέλος περιηγηθήκαμε στο  χώρο που γίνεται η εμφιάλωση του κρασιού , είδαμε τα μηχανήματα που δίνουν την τελική εμφάνιση στο μπουκάλι και τις  ανοξείδωτες δεξαμενές όπου φυλάσσεται το κρασί. Αφού φάγαμε το πρωινό μας στον όμορφο εξωτερικό χώρο του οινοποιείου πήραμε δυνάμεις και ήμασταν έτοιμοι να συναντήσουμε το ναό του Νέμειου Δία που δεσπόζει ανάμεσα στους αμπελώνες.

Αρχικά επισκεφτήκαμε το μουσείο της Αρχαίας Νεμέας στο οποίο φυλάσσονται  νομίσματα αρχαίων επισκεπτών της Νεμέας, αντικείμενα σχετικά με αθλητικές δραστηριότητες της Νεμέας και προϊστορικά ευρήματα (όπως κεραμικά, εργαλεία, όπλα κ.τ.λ.). Φτάνοντας στην τελευταία αίθουσα του μουσείου  θαυμάσαμε τη συλλογή αγγείων και κοσμημάτων από το μυκηναϊκό νεκροταφείο των Αηδονίων.

Τελευταίο, αλλά αξέχαστο κομμάτι της εκδρομής μας, ήταν η περιήγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο. Ακουλουθήσαμε την ίδια διαδρομή που χιλιάδες χρόνια πριν έκαναν οι πρόγονοί μας που συμμετείχαν στα Νέμεα, μια απ’ τις σημαντικότερες αθλητικές διοργανώσεις  στην αρχαία Ελλάδα.     Μέσα απ’ τα ερείπια των λουτρών και των σπιτιών φτάσαμε στον μεγαλοπρεπή ναό του Δία, θαυμάσαμε τους μεγάλους κίονες και μιλήσαμε για το δύσκολο έργο της αναστήλωσης του ναού .

Φύγαμε εντυπωσιασμένοι και δώσαμε την υπόσχεση να επιστρέψουμε σε κάποια άλλη εκδρομή για να γνωρίσουμε από κοντά και το αρχαίο Στάδιο της Νεμέας.

1

2 54 1 2