ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛ. ΣΧΟΛ. ΔΙΚΤΥΟ

 

Αγαπητοί γονείς,

το παρακάτω έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας σας καλεί να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να δημιουργήσετε ατομικό λογαριασμό του παιδιού σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Στους υπερσυνδέσμους που υπάρχουν στο έγγραφο βρίσκεται τόσο η σελίδα όπου θα πρέπει να επισκεφθείτε για τη δημιουργία του λογαριασμού όσο και σελίδες με βοήθεια για τη διαδικασία αλλά και με υλικό ενημέρωσης για το τι ακριβώς είναι το ΠΣΔ και πως αυτό μπορεί να βοηθήσει στην εκπαίδευση των παιδιών. Σας καλούμε το συντομότερο δυνατό να ολοκληρώσετε τη διαδικασία.

Από την Πέμπτη το απόγευμα σε αυτό το blog θα αναρτηθεί σύνδεσμος όπου σε μια φόρμα θα μπορείτε να μας ενημερώνετε για τη δημιουργία του λογαριασμού. Επισκεφθείτε τον.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ: Παροχή προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Για τη διασύνδεση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ένα ασφαλές δίκτυο και την παροχή ποιοτικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών σε αυτούς, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων λειτουργεί και εξελίσσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr).

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων λαμβάνοντας υπόψη του την ανάγκη για:

 την προσωποποιημένη πρόσβαση των μαθητών/μαθητριών σε περιβάλλοντα σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που παρέχονται από το Υπ. Παιδείας & Θρησκευμάτων και από εποπτευόμενους φορείς του,

 την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών μεθόδων με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, διδασκαλίας και συνεργασίας,

 την εξοικείωση των μαθητών με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, στο πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στο σχολείο,

 την πρόσβαση των μαθητών στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, οι οποίες παρέχονται με απολύτως ασφαλή τρόπο και σε ένα σαφώς ορισμένο πλαίσιο με πλήρη προστασία της ιδιωτικότητας των μαθητών, υλοποίησε μία νέα ευέλικτη διαδικασία παροχής λογαριασμών πρόσβασης (μαθητικούς λογαριασμούς) στους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη χρήση των υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Με τους μαθητικούς λογαριασμούς παρέχεται η πρόσβαση των μαθητών σε ένα σύνολο υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, όπως η ηλεκτρονική αλληλογραφία, η τηλεκπαίδευση, τα ιστολόγια, οι κοινότητες αλλά και σε άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί μία νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών ΠΣΔ με ευθύνη του κηδεμόνα, η οποία υλοποιείται με τα παρακάτω βήματα:

  1. Η εγγραφή γίνεται από τον κηδεμόνα κάθε μαθητή/μαθήτριας μέσω της εφαρμογής εγγραφής που βρίσκεται στη διεύθυνση https://register.sch.gr/students/
  2. Για την εγγραφή απαιτείται από τον κηδεμόνα: (α) η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο και (β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email).
  3. Η εφαρμογή εγγραφής αρχικά εμφανίζει εισαγωγική σελίδα, με χρήσιμες πληροφορίες για τον μαθητή και τον κηδεμόνα του.
  4. Ο κηδεμόνας εφόσον το επιθυμεί μπορεί να συνεχίσει με την εγγραφή με το κατάλληλο πλήκτρο που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και το οποίο οδηγεί στη φόρμα εγγραφής.
  5. Στη φόρμα εγγραφής θα πρέπει:

        α. Όλα τα πεδία να συμπληρωθούν ακριβώς όπως αναγράφονται σε έλεγχο προόδου του/της μαθητή/μαθήτριας που έχει λάβει πρόσφατα από το σχολείο.

        β. Η συμπλήρωση όλων των πεδίων είναι υποχρεωτική.

        γ. Τα πεδία email κηδεμόνα και κινητό τηλέφωνο κηδεμόνα συμπληρώνονται με σκοπό την εύκολη ανάκτηση των στοιχείων του λογαριασμού (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) από τον κάτοχό του.

    6.  Αφού ο κηδεμόνας διαβάσει τους Όρους Χρήσης και τη Δήλωση Εχεμύθειας μπορεί να προχωρήσει στην υποβολή της φόρμας για τη δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού.

    7.  Η ορθότητα των στοιχείων μαθητή/μαθήτριας επιβεβαιώνεται από το σύστημα mySchool και δημιουργείται ο λογαριασμός.

    8. Με τη δημιουργία του λογαριασμού εμφανίζονται τα στοιχεία πρόσβασης, όνομα χρήστη (username), κωδικός πρόσβασης (password) και e-mail, τα οποία και πρέπει να διατηρήσει ο κηδεμόνας για την πρόσβαση του μαθητή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.

    9. Ταυτόχρονα, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην e-mail διεύθυνση του κηδεμόνα με το όνομα χρήστη και χρήσιμες οδηγίες για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης σε περίπτωση που ξεχαστεί.

  10. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων (βήμα 7) και η δημιουργία του λογαριασμού, ο κηδεμόνας μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο ώστε να διασταυρώσει την ορθότητα των στοιχείων του/της μαθητή/μαθήτριας. Εναλλακτικά, μπορεί να υποβάλει αίτημα υποστήριξης προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από τη σχετική επιλογή που υπάρχει στην οθόνη της εφαρμογής.

Για την προστασία της ιδιωτικότητας του μαθητή/μαθήτριας το όνομα χρήστη (username) που παράγεται δεν έχει σχέση με τα προσωπικά στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας.

Αναλυτικά διατυπωμένοι οι όροι χρήσης, οδηγίες καλής χρήσης, τεχνικές οδηγίες και έντυπα βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα https://register.sch.gr/students/help/

 

Ενημέρωση των σχολείων, των κηδεμόνων και των μαθητών/μαθητριών

Η ενημέρωση των σχολείων για την παροχή λογαριασμών ΠΣΔ στους μαθητές/μαθήτριες θα γίνει με τους παρακάτω τρόπους:

 Με την παρούσα εγκύκλιο.

 Με την αποστολή ενημερωτικού μηνύματος με το ίδιο περιεχόμενο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

 Όλο το υλικό είναι αναρτημένο και δημόσια διαθέσιμο:

(α)   https://register.sch.gr/students, και

(β) https://register.sch.gr/students/help/, απ’ όπου μπορούν να τα παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί, οι κηδεμόνες και οι μαθητές.

 

Υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου για τους μαθητές και τις μαθήτριες

Στην πύλη του ΠΣΔ (https://www.sch.gr) έχει αναρτηθεί και ενημερώνεται τακτικά υλικό και σύνδεσμοι:

 με τις παρεχόμενες υπηρεσίες και συνδέσμους χρήσης του μαθητικού λογαριασμού (https://www.sch.gr/students)

 πληροφορίες για τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τον τρόπο αξιοποίησής τους στο εκπαιδευτικό έργο, υπάρχουν στην πύλη του ΠΣΔ και ειδικά στην ιστοσελίδα www.sch.gr/services

 

Πλαίσιο καλής χρήσης της παρεχόμενης υπηρεσίας

Η ευθύνη διαχείρισης του λογαριασμού και η μη διαρροή των στοιχείων πρόσβασης σε τρίτους αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του κατόχου του λογαριασμού, δηλαδή του/της μαθητή/μαθήτριας και του κηδεμόνα του.

Επισημαίνεται ότι οι μαθητικοί λογαριασμοί πρέπει να χρησιμοποιούνται αυστηρά και μόνο για εκπαιδευτική χρήση και στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κακόβουλη χρήση του λογαριασμού, ο λογαριασμός απενεργοποιείται ή διαγράφεται μόνιμα.

 

Υποστήριξη μαθητικών λογαριασμών

Η ανάκτηση κωδικού σε περιπτώσεις που απαιτηθεί θα γίνεται αποκλειστικά μέσω email ή μηνύματος σε κινητή συσκευή (SMS) από την ιστοσελίδα https://register.sch.gr/password/

Ο διαχειριστής του μαθητικού λογαριασμού μπορεί να ορίσει νέο κωδικό πρόσβασης σε κάθε μαθητικό λογαριασμό εφόσον αυτό ζητηθεί από τον κηδεμόνα του μαθητή.

 

Ενημέρωση μαθητών και γονέων

Παρακαλούνται τα σχολεία να ενημερώσουν τους κηδεμόνες μέσω της εφαρμογής mySchool, μέσω των σχολικών ιστοτόπων και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο για το περιεχόμενο της παρούσας εγκυκλίου.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤ ΤΑΞΗΣ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο χώρο του σχολείου παρουσία του Υποδιευθυντή, της εκπ/κού της ΣΤ τάξης  και της Προέδρου του Συλ. Γονέων και Κηδεμόνων η κλήρωση των λαχνών της ΣΤ τάξης με δώρο για τον πρώτο λαχνό ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΜΟΝΗ σε καλοκαιρινή κατασκήνωση.

Ο μεγάλος νικητής είναι ο κάτοχος του λαχνού με αριθμό     115 (πουλήθηκε από τον Στέλιο Πανανάκη)

Ο κάτοχος του λαχνού αυτού παρακαλείται να επικοινωνήσει οπωσδήποτε έως την Παρασκευή 27 Μαρτίου με την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων, στο τηλέφωνο 6946 512156 ώστε να παραλάβει το δώρο του και μετά άμεσα να επικοινωνήσει με την κατασκήνωση (τα στοιχεία θα τα παραλάβει κατά την επικοινωνία του με το Σύλλογο Γονέων).

Σε περίπτωση που δεν εμφανιστεί νικητής έως την Παρασκευή, ο επόμενος λαχνός που θα κερδίσει το έπαθλο είναι ο 901 και σε περίπτωση που χρειαστεί να αναζητήσουμε  επόμενο νικητή αυτός είναι ο λαχνός 184 (οι λαχνοί αυτοί προέκυψαν από την ίδια κλήρωση).

Συγχαρητήρια στο νικητή και σας ευχαριστούμε ΟΛΟΥΣ για τη συμμετοχή σας στη λαχειοφόρο αγορά.

 

Ενημέρωση στοιχείων των Γονέων των μαθητών

 

Αγαπητοί γονείς,

σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε το συντομότερο δυνατόν τη φόρμα που θα δείτε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/Ps7HGLNMrWRvjL6YA

Ευχαριστούμε.

 

Οδηγίες για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε Οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας με θέμα:
«Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι, στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες και την κοινότητα»

 

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

 

Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης

για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες και την κοινότητα

11 Μαρτίου 2020

 

 Αποφυγή των συναθροίσεων και του συγχρωτισμού οπουδήποτε (π.χ. καφετέριες, κινηματογράφοι)

 Αποφυγή ομαδικών εξωσχολικών δραστηριοτήτων

 Αποθάρρυνση συναντήσεων σε σπίτια φίλων, εστιατόρια ή εμπορικά κέντρα

 Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως (e-learning)

 Αποφυγή επαφής με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

 Συχνό και καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι ή αλκοολούχο διάλυμα

 Κάλυψη του βήχα ή του φτερνίσματος με χαρτομάντιλο και απόρριψη στα απορρίμματα. Αν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, με το εσωτερικό του αγκώνα

 Αποφυγή αγγίγματος ματιών, μύτης και στόματος

 Αποφυγή στενής επαφής (χειραψίες, αγκαλιές και φιλιά)

 Αποφυγή επαφής με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης

 Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, παραμονή στο σπίτι και επικοινωνία με ιατρό ή με τον ΕΟΔΥ.

 

Βιβλιογραφία
Centers for Disease Control and Prevention. Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). Interim
Guidance for Administrators of US Institutions of Higher Education

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/guidance-ihe-response.html

 


ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΌΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΛΟΙΜΩΔΗ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Τηλ. 2105212000 www.eody.gov.gr

 

Αναστολή Λειτουργίας Σχολείου

 

Σε ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας με ημερομηνία 10-3-2020 αναφέρονται τα εξής:

Προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών

Θέτοντας σε προτεραιότητα τη δημόσια υγεία, δρώντας προληπτικά και με υπευθυνότητα και κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, αποφασίσαμε την προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, των πανεπιστημίων και πάσης φύσεως λοιπών εκπαιδευτικών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, σε όλη τη χώρα για τις επόμενες 14 ημέρες. Με σχεδιασμό και εγρήγορση, προστατεύουμε τα παιδιά μας, τους εκπαιδευτικούς μας, τις οικογένειες, όλους τους πολίτες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα το διδακτικό έτος.

Παρακαλείστε οι γονείς, να κρατήσετε τα παιδιά στο σπίτι και να ακολουθείτε εσείς και τα παιδιά σας τις οδηγίες ατομικής υγιεινής και προστασίας καθώς και τις οδηγίες που αφορούν σε πρακτικές που δεν ευνοούν τη διάδοση του ιού. Οδηγίες για όλα αυτά μπορείτε να δείτε σε άρθρα του παρόντος ιστολογίου αλλά και στη σελίδα του ΕΟΔΥ.

Για οτιδήποτε νεότερο σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου θα υπάρχει ανακοίνωση στο ιστολόγιό μας και για το λόγο αυτό σας παρακαλούμε να το παρακολουθείτε συχνά.

 

Αμόλα καλούμπα…

 

Όταν η εμπειρία και η παράδοση σμίγουν με τη νιότη και τη ζωντάνια γίνονται όμορφα πράγματα. Έτσι έγινε και στο σχολείο μας όταν ο κύριος Θανάσης, παππούς μαθήτριάς μας, ήρθε στη τάξη και φτιάξαμε χαρταετό με υλικά από την ανακύκλωση, παλιές εφημερίδες, καλάμια, αλευρόκολλα και σπάγκο. Η χαρά της δημιουργίας στα παιδιά ήταν τεράστια.

Ευχή μας τώρα ο χαρταετός της συνεργασίας να φτάσει όσο πιο ψηλά γίνεται μαζί με τις ευχές μας για ένα κόσμο καλύτερο.

Τα πολλά ευχαριστώ μας στον κύριο Θανάση για την υπομονή και τη διάθεσή του να μοιραστεί μαζί μας τις γνώσεις του.

 

 

Ενημερωτική καμπάνια της ΓΓΠΠ για το Κορονοϊό

 

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε την Ενημερωτική καμπάνια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας  για τον Κορωνοϊό  με θέμα:

               «Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε / Ασπίδα μας, η γνώση»

 

Σχετικοί σύνδεσμοι: https://www.minedu.gov.gr/anak/socialmedia.jpg

                             https://www.minedu.gov.gr/anak/coronoiosfaqinside.pdf

 

Kids Save Lives – Τα παιδιά σώζουν ζωές

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου στο χώρο του σχολείου μας παρουσίαση-εκπαίδευση των μαθητών και των εκπαιδευτικών πάνω στις Α΄ Βοήθειες και στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση.

Η εκδήλωση που είχε πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον υλοποιήθηκε από τον Ανθρωπιστικό Οργανισμό Kids Save Lives τους εθελοντές και εθελόντριες του οποίου ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους στο σχολείο μας. Η παρουσία τους ήταν εξαιρετική και αυτό φάνηκε από τις εντυπώσεις των μαθητών και εκπαιδευτικών που τους παρακολούθησαν.

Ευχόμαστε να τους έχουμε και πάλι κοντά μας σε μια επόμενη εκδήλωση γι αυτό το τόσο σημαντικό θέμα που αφορά όλους μας.

Όσοι θέλετε να ενημερωθείτε για τις δράσεις του Οργανισμού, να δείτε ενδιαφέροντα βίντεο καθώς και το χάρτη με τους απινιδωτές ανά την Ελλάδα μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα τους στο:

https://kidssavelives.gr/

 

 

 

 

 

 

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΟΝΑΪΟ

 

Ακολουθούν κάποιες οδηγίες από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για τον νέο Κοροναϊό 2019-nCoV

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΛΟΙΜΩΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΟΝΑΪΟ  2019-nCoV

Στις 31 Δεκεμβρίου 2019,οι Κινεζικές αρχές ενημέρωσαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) σχετικά με συρροή περιστατικών πνευμονίας άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώθηκε στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα. Στις 7 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε η απομόνωση ενός νέου ιού από κλινικά δείγματα των ασθενών, ο οποίος αναγνωρίστηκε ως το παθογόνο αίτιο της συρροής. Ο νέος ιός, ο οποίος πήρε το προσωρινό όνομα 2019-nCoV, ανήκει στην οικογένεια των κοροναϊών, στην οποία ανήκουν ιοί που προκαλούν λιγότερο σοβαρή νόσο, όπως το κοινό κρυολόγημα, αλλά και άλλοι που προκαλούν σοβαρότερη νόσο, όπως οι ιοί SARS-CoV και MERS-CoV. Περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό έχουν καταγραφεί κυρίως στην Κίνα και άλλες χώρες στην Ασία, στην Αυστραλία, στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική. Στην Ευρώπη έχουν επιβεβαιωθεί εργαστηριακά περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό στη Γαλλία και τη Γερμανία. 

Πληροφορίες για τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV

Ο 2019-nCoV είναι στέλεχος κοροναϊού που απομονώνεται για πρώτη φορά από τον άνθρωπο. Με βάση τα υπάρχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, είναι πιθανό ότι αναπτύχθηκε αρχικά σε κάποιο ζωικό είδος και στη συνέχεια πέρασε στον άνθρωπο. 

Με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα, φαίνεται ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών). Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος

χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες). Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.

Μέχρι στιγμής, το ποσοστό των περιστατικών που είχαν θανατηφόρο κατάληξη είναι περίπου 2%. 

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.

Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού 2019-nCoV

Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και  καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων. 

Οδηγίες ατομικής υγιεινής:

  • Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
  • Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.
  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
  • Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
  • Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’, πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμάτων.
  • Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

 

Με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ οι Β’, Γ’ & ΣΤ’ τάξεις του σχολείου μας διοργάνωσαν εκδήλωση με θέμα: «Η ΑΞΙΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019 και ώρα 11.00 π.μ.

Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να περάσει το μήνυμα στους μαθητές ότι στην κοινωνία μας ζούμε καθημερινά περιπτώσεις αρνητικών στάσεων απέναντι στα άτομα που διαφέρουν από το συνηθισμένο άνθρωπο στην εμφάνιση ή τη συμπεριφορά κι ότι η κοινωνία είναι αυτή που συχνά ορίζει «τη διαφορά» και το άτομο που υποφέρει από τον ορισμό. Με άλλα λόγια, η κοινωνία κατασκευάζει πολλές φορές αναπηρίες με τον τρόπο που αντιμετωπίζει το «διαφορετικό» και την οικογένειά του. Δημιουργεί έτσι ενοχή, ντροπή, φόβο κι ανασφάλεια στους γονείς και στα παιδιά τους. Στις μέρες μας έχει γίνει παγκόσμια αποδεκτό ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα και ότι η αξία του ατόμου από μόνη της είναι ανεξάρτητη από τις ικανότητές του.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η διαφορετικότητα είναι κάτι απόλυτα φυσικό και απίστευτα ενδιαφέρον. Αφύσικη είναι η κατακραυγή της. Η δυσμενής μεταχείριση ενός ανθρώπου λόγω της διαφορετικότητάς του οδηγεί σε αυτό που ονομάζεται «διάκριση».

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση