Ένα όμορφο ταξίδι στο σχολείο του χθες πραγματοποίησαν οι μαθητές των Ε΄και Στ΄ τάξεων του σχολείου μας, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής στο Χορτοκόπι Καβάλας.

    Καθισμένοι στα ξύλινα θρανία, μέσα σε μία τάξη διακοσμημένη με τα λιγοστά υλικά που είχαν οι εκπαιδευτικοί, και με τον κ. Βασίλη Βεργόπουλο – δάσκαλο που δημιούργησε το Μουσείο – να τους περιγράφει με λεπτομέρειες την σχολική καθημερινότητα, οι μαθητές παρακολουθούσαν και δεν πίστευαν αυτά που άκουγαν!

    Περιεργάστηκαν τα βιβλία, τις ποδιές των μαθητών, την ενδυμασία του δασκάλου, το λευκό μαντήλι και κυρίως τη βέργα, που χρησιμοποιούνταν ως μέσο τιμωρητικό για όσους δεν διάβασαν, έγραψαν, είχαν λερωμένα νύχια ή ψείρες!!!

    Συγχαρητήρια στο Βασίλη, που με τόσο ενθουσιασμό και διάθεση δημιούργησε μία τεράστια παρακαταθήκη, ώστε οι επόμενες γενιές να μπορούν να ενημερώνονται και να συγκρίνουν την ευκολία και τα άπειρα μέσα που έχουν σήμερα σε σχέση με εκείνα τα χρόνια!

   Συγχαρητήρια και για τον χρόνο που διαθέτει, τη χαρά που δείχνει ώστε να περάσουν όσοι περισσότεροι μαθητές, όπου τους υποδέχεται με το χαμόγελο και το άπειρο χιούμορ που διαθέτει!

Ευχαριστούμε πολύ Βασίλη !

    Η εκδρομή μας, στη συνέχεια περιλάμβανε τη βιβλιοθήκη, όπου εκεί μαθητές αφού συζήτησαν για το ρόλο μιας βιβλιοθήκης, διάβασαν για ένα ταξίδι και συζήτησαν με πόσους τρόπους, μπορεί κάποιος να ταξιδέψει.

    Χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα με το εποπτικό υλικό που διέθετε, διάλεξε έναν προορισμό, βρήκε πληροφορίες, ετοίμασε τα πράγματά της, μίλησε για τον πολιτισμό της και τέλος το παρουσίασε.

    Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο Δημαρχείο. Η ΣΤ’ taxi συναντήθηκε με την αντιδήμαρχο παιδείας κ. Απαζίδου Ζωή και της έδωσε μία επιστολή, με την οποία αποζητάει την συμβολή του δήμου για μία δράση καλλωπισμού στην αυλή του σχολείου! Στα πλαίσια της δράσης για την ενεργό πολιτειότητα, οι μαθητές της ΣΤ΄ κάθισαν στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου και αφού ενημερώθηκαν για τα Δημοτικά Συμβούλια και το ρόλο των Συμβούλων, ενημέρωσαν με τη σειρά τους την αντιδήμαρχο Παιδείας για την αξία της δράσης στο σχολείο όπως και τη σημασία του εθελοντισμού.

Στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία καλέσαμε τον παραολυμπιονίκη κ. Γεώργιο Τοπούζη μαζί με την κα. Καστρινάκη Ελευθερία, συναθλήτριά του για να μας μιλήσουν για τον αγώνα που δίνει στη ζωή και για τις επιτυχίες του στο παραολυμπιακό άθλημα μπότσια.

Είμαστε διαφορετικοί… Ε και;

Τι επηρεάζει τη στάση των παιδιών απέναντι στα άτομα με αναπηρία; Σε ποια ηλικία διαμορφώνεται; Ποιο μερίδιο έχουμε εμείς ως εκπαιδευτικοί στη   διαμόρφωση αυτών των στάσεων; Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας γνωρίζουν την έννοια της συμπερίληψης; Αυτά, λοιπόν, ήταν κάποια από τα ερωτήματα που μας ώθησαν στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στο Δημοτικό Σχολείο Ποδοχωρίου Καβάλας.

Είναι γενικά αποδεκτό ότι τα Άτομα με Αναπηρία, παρουσιάζονται με ποικίλους στερεοτυπικούς τρόπους, όπως αδύναμα, ανίκανα, θύματα, υπερ-ήρωες,
αντικείμενα οίκτου, εμπαιγμού και συχνά επικίνδυνα. Μια εικόνα, σαφώς εσφαλμένη και ψευδής. Αυτό, λοιπόν, που θέλαμε να αποκομίσουν οι μαθητές και μαθήτριές μας ήταν η δυνατότητα διαμόρφωσης της δικής τους στάσης μέσα από την απομυθοποίηση της αναπηρίας και την απελευθέρωση της σκέψης τους από τα στερεότυπα. Έτσι, αποσαφηνίσαμε τι εννοούμε με τον όρο αναπηρία, ποιες ομάδες εμπερικλείονται και γνωστοποιήσαμε κάποιους κανόνες για τον τρόπο που οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε σ’ ένα άτομο με αναπηρία. Συγκεκριμένα, επιδιώξαμε να διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες, διότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά έχουμε τις ίδιες ανάγκες για αγάπη, φροντίδα, αποδοχή και ίσες ευκαιρίες στη ζωή.
Ως καταλληλότερο τρόπο για να το επιτύχουμε αυτό, θεωρήσαμε αναγκαίο να ενσωματώσουμε και ένα πρακτικό μέρος, προσδίδοντας με αυτόν τον τρόπο
βιωματικό χαρακτήρα.
Αρχικά, οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης μας νοημάτισαν το ρεφρέν του τραγουδιού «Ν’ αγαπάς», του Π. Θαλασσινού κι έτσι με έναν όμορφο και βιωματικό τρόπο ήρθαν σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα. Η συνεργασία και η χαρά των μαθητών/τριών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδύασε μάθηση και παιχνίδι. Αναδείχθηκε η ομορφιά και η δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στους/στις μαθητές/τριες ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας.
Στη συνέχεια, συνεχίσαμε τις δράσεις μας παίζοντας οι μαθητές/τριες το παραολομπιακό άθλημα goalball. Προηγήθηκε μια σύντομη παρουσίαση του
αθλήματος και όλοι/ες οι μαθητές/τριες της σχολικής μονάδας φορώντας μάσκες μπήκαν στη θέση είτε τυφλών είτε ατόμων με προβλήματα όρασης δίνοντας τους τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και το  σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Τέλος, ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας με την πρόσκληση της κας Καστρινάκη και του κ. Τοπούζη, μέλη της Loud – art & inclusion, μιας Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Ένταξης που απώτερο στόχο έχει την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην εργασία κι η αυτόνομη διαβίωσή τους, καθώς και του αθλητικού συλλόγου «ΑΕΤΟΙ» Θεσσαλονίκης στο σχολείο μας.

Συγκεκριμένα, η συναθλήτρια και συνοδός, Καστρινάκη Ελευθερία με τον αθλητή, Τοπούζη Γιώργο μας επισκέφτηκαν και μας παρουσίασαν το παραολυμπιακό άθλημα Boccia (Μπότσια). Πρόκειται για ένα από τα τρία αθλήματα που δεν έχει αντίστοιχο Ολυμπιακό άθλημα και έχει σχεδιαστεί ώστε να παίζεται από άτομα με εγκεφαλική παράλυση ή άλλη κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο.

Αρχικά, μας συστήθηκαν και μας μίλησαν τόσο η κα Καστρινάκη όσο και ο κος Τοπούζης για άγνωστες πτυχές τις καθημερινότητας που βιώνει ο ίδιος,
αλλά και γενικότερα τα άτομα με αναπηρία, πώς τις διαχειρίζεται, τι εμπόδια συναντά και απάντησαν σε ερωτήματα που τους έθεσαν οι μαθητές και οι
μαθήτριές μας.

Κατόπιν, μας εξήγησαν πώς παίζεται το μπότσια, ποιος είναι ο σκοπός του και όλα τα παιδιά προσπάθησαν να το παίξουν βάζοντας τον εαυτό τους στη θέση
ενός ατόμου με κινητική αναπηρία.
Αναμφισβήτητα, τα οφέλη ήταν πολλαπλά, καθότι τα παιδιά γνώρισαν ένα άθλημα που δεν είναι οικείο για τα ίδια, είδαν, άκουσαν βιωματικές μαρτυρίες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην  χώρα μας με την ευχή να ευαισθητοποιηθούν και να βάλουν το λιθαράκι τους
για ένα καλύτερο μέλλον.
Είναι πολύ σημαντικό, οι μαθητές/τριές μας να γνωρίζουν και να εντοπίζουν τους φραγμούς και τα εμπόδια τόσο στη μάθηση όσο και στην κοινωνική ζωή που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία, έτσι ώστε να εκκινήσει μια σταδιακή αλλαγή στο σχολείο, αλλά και στην κοινωνία, καθότι στον κόσμο που ζούμε δεν περισσεύει κανείς!

Untitled designεικόνα Viber 2025 01 15 13 56 54 194 εικόνα Viber 2025 01 27 11 31 46 093Untitled design 14 Untitled design 13 Untitled design 12 Untitled design 11 Untitled design 10 Untitled design 9 Untitled design 8 Untitled design 7 Untitled design 6 Untitled design 5 Untitled design 4 Untitled design 3 Untitled design 2 Untitled design 1

Η Στ΄ τάξη  του σχολείου μας ,εξέδωσε το τεύχος Δεκεμβρίου 2024, της εφημερίδας μας με τίτλο σχολ(ει)οεξερευνήσεις!

Το ένα δισέλιδο αφορά γενικά θέματα του σχολείου, όπως συνέντευξη από τον κ. Κανίογλου ,που ζωγράφισε τους τοίχους της εισόδου με τους μαθητές, περιπτώσεις ανακύκλωσης, θέματα Ακαδημίας ποδοσφαίρου που συμμετέχουν πολλοί μαθητές της περιοχής κ.ά.

Το δεύτερο δισέλιδο αφορά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με συνέντευξη από τον Αη Βασίλη , συνταγές για γλυκά, γρίφους, ακροστιχίδες και κατασκευές!

Παρακάτω μπορείτε να ξεφυλλίσετε την εφημερίδα μας!



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Την Τετάρτη στις 18 Δεκεμβρίου το σχολείο μας πραγματοποίησε χριστουγεννιάτικο παζάρι. Οι μαθητές όλων των τάξεων με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών είχαν δημιουργήσει μια

μεγάλη ποικιλία από χριστουγεννιάτικα στολίδια και εδέσματα όπως μελομακάρονα και σοκολατάκια!

εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 27 673 εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 28 068 εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 28 439εικόνα Viber 2024 12 18 15 07 46 951εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 25 243εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 25 656εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 26 813εικόνα Viber 2024 12 18 15 08 27 269

Ο ζωγράφος κ. Ιωάννης Κανίογλου – σε συνεργασία με τους μαθητές όλων των τάξεων – ομόρφυνε το σχολείο μας διακοσμώντας τους τοίχους του αφιλοκερδώς με τις όμορφες ζωγραφιές του.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΙΟΓΛΟΥ……
Ένας άνθρωπος με ευαίσθητη καλλιτεχνική ψυχή και δημιουργικά χέρια, που χαρίζει
απλόχερα και αφιλοκερδώς τη χαρά στα μάτια των παιδιών με τις ζωγραφιές του!
Η παρουσία του στο Δημοτικό Σχολείο Ποδοχωρίου μας έδωσε μεγάλη χαρά, καθώς
ζωγράφισε και άλλαξε τους απρόσωπους τοίχους της εισόδου, μαζί με τους μαθητές!
Μικρές, όπως και μεγάλες τάξεις συμμετείχαν στην ολοκλήρωση της πανέμορφης
δημιουργίας, χαρούμενοι που συνέβαλαν στο αποτέλεσμα!!!
Γιάννη, να είσαι γερός και να συνεχίσεις το πανέμορφο έργο σου!
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης, ζήτησαν συνέντευξη από τον κ. Γιάννη, την οποία παραθέτουμε
παρακάτω:
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ : κ. ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΝΙΟΓΛΟΥ

ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤ’: -Είναι η ζωγραφική το επάγγελμα σας;
κ.ΓΙΑΝΝΗΣ: – Όχι δεν είναι ,είμαι ερασιτέχνης ζωγράφος .Ήμουν τεχνικός στον ΟΤΕ για
τριάντα χρόνια. Τώρα είμαι συνταξιούχος. Ζωγραφίζω όμως πάρα πολλά χρόνια, από
παιδί και δεν έχω σταματήσει να ζωγραφίζω με διάφορές τεχνικές. Τα τελευταία
σχεδόν είκοσι χρόνια ζωγραφίζω στα σχολεία με τα παιδιά και σε διάφορα ιδρύματα.
ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤ’: -Πως και πότε αποφασίσατε να ζωγραφίζετε και να ομορφαίνετε
διάφορους χώρους ;
κ.ΓΙΑΝΝΗΣ: -Από το 2008 ξεκίνησα να ζωγραφίζω τα σχολεία και μέχρι τώρα έχω
ζωγραφίσει πάνω από 100 αίθουσες σχολείων και σε πάρα πολλά ιδρύματα σε όλη την
Ελλάδα.
ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤ’: -Αν είχατε την πρωτοβουλία να ζωγραφίσετε ένα θέμα ,τι θα
ζωγραφίζατε;
κ.ΓΙΑΝΝΗΣ:- Προτιμάω να ζωγραφίζω θέματα της φύσης όπως είναι : τα χωριά, η
θάλασσα, ο βυθός. Μ’ αρέσει να ζωγραφίζω τους πλανήτες , αυτό όσο αφορά την
ζωγραφική με τα παιδιά. Σαν καλλιτέχνης, όμως προτιμάω να ζωγραφίζω πάνω σε παλιά
αντικείμενα που έχουμε πετάξει , σε παλιές πόρτες ,παράθυρα, να ζωγραφίζω και να
κατασκευάζω φωτιστικά από διάφορα υλικά της φύσης ,να φτιάχνω σκουλαρίκια και
διάφορα άλλα χειροτεχνήματα.
ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤ’: -Πώς νιώθετε όταν ολοκληρώνετε ένα έργο;
κ.ΓΙΑΝΝΗΣ: -Η χαρά είναι πάντα της δημιουργίας μεγάλη,ειδικά όταν ζωγραφίζω με τα
παιδιά και βλέπω την χαρά των παιδιών , γιατί μεταμορφώνουμε το σχολείο τους και
τον χώρο στον οποίων περνάνε πολλές ώρες την ημέρα.

ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤ’: – Πως νιώθετε όταν ζωγραφίζετε κυρίως με τα παιδιά;
κ.ΓΙΑΝΝΗΣ: -Είναι μεγάλη μου χαρά να ζωγραφίζω με τα παιδιά , θέλω να περάσω το
μήνυμα ότι όλοι μαζί αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε θαύματα,μπορούμε ένα
σχολείο, μια αίθουσα, το όποιο δεν είχε χρώμα, ξαφνικά να του δώσουμε μία
χρωματιστή πινελιά, η οποία θα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας πολλών ανθρώπων,
πολλών παιδιών, δασκάλων και καμία φορά και γονέων.
ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤ’: – Σας ικανοποιεί η συμπεριφορά των παιδιών όταν ολοκληρώνετε
την δουλειά σας;

κ.ΓΙΑΝΝΗΣ: -Αυτό πρέπει να το απαντήσετε εσείς… αν είναι ευγενικά τα παιδιά και
κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν, είμαι ικανοποιημένος, αλλά αυτό είναι εξαιρέσεις,
συνήθως τα παιδιά είναι συνεργάσιμα, για αυτό και το αποτέλεσμα είναι και για αυτούς
και για έμενα ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα μας ικανοποιήσει!
κα. ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤ’: -Ευχαριστούμεεε!!!
κ. ΓΙΑΝΝΗΣ: -Εγώ ευχαριστώ που με προσκαλέσατε, που συνεργαστήκαμε, που πιστεύω
ότι μέσα από την τέχνη και μετά από αυτό που κάναμε, θα αγαπήσετε λίγο παραπάνω το
σχολείο σας και θα καταλάβετε πόσο δύσκολα γίνεται μια ζωγραφική και πόσο εύκολα
μπορεί να την καταστρέψουμε, εάν εμείς επάνω σε αυτό εδώ πάμε να γράψουμε,
οτιδήποτε, θέλουμε να γράψουμε. Καλά είναι να σεβόμαστε την περιουσία του σχολειού
και γενικά την περιουσία του κόσμου ο όποιος βάφει τα σπίτια του και εμείς πάμε ύστερα
και γράφουμε διάφορα συνθήματα.

Δημοτικό Σχολείο Ποδοχωρίου. Πέμπτη 21/11/2024
Η δασκάλα Κεραμιδά Μαριάννα και οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης.

εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 51 409εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 51 794 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 52 882 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 54 798 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 55 121εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 55 759 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 56 395 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 57 038 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 57 359εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 58 632 εικόνα Viber 2024 11 21 11 42 59 598 εικόνα Viber 2024 12 10 18 36 30 988 εικόνα Viber 2024 12 10 18 36 31 130 εικόνα Viber 2024 12 10 18 36 31 291 εικόνα Viber 2024 12 10 18 36 32 146 εικόνα Viber 2024 12 10 18 36 32 234

Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, τα παιδιά όλων των τάξεων μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, μαζευτήκαμε στους διαδρόμους του σχολείου, τραγουδήσαμε τα “Τρίγωνα Κάλαντα” και ανάψαμε το χριστουγεννιάτικό μας δένδρο!

εικόνα Viber 2024 12 04 14 37 12 747 censored εικόνα Viber 2024 12 04 14 37 13 585 censored εικόνα Viber 2024 12 04 14 37 14 722 censored εικόνα Viber 2024 12 04 14 37 15 019 censored