Δ’ τάξη

Τα δύο τμήματα της Δ’ τάξης δημιούργησαν στο μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) παρουσιάσεις με θέμα “τα αγαπημένα μου ζώα” αναζητώντας και αξιοποιώντας πληροφορίες και εικόνες από το Διαδίκτυο. Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά κάποιες από αυτές.

αγαπημένα ζώα Κυριακή   Τα αγαπημενα μου ζωα Άγγελος    Τα αγαπημενα μου ζωα Ραφαέλα

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΖΩΑ ΘΕΟΔΩΡΑ   Αγαπημένα μου ζώα Νικολέτα    Αγαπημένες ράτσες σκυλιών Αλέξανδρος Αγαπημένο ζώα Θανάσης Κωνσταντίνος Μπ       Τα αγαπημένα μας ζώα Απόστολος Στέφανος  Τα αγαπημένα μας ζώα Κωνσταντίνος Χριστόδουλος

Σχολικό έτος 2021-2022

«Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού »

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού στις 24 Σεπτεμβρίου 2021,  στο Σχολείο μας οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες  με κοινό σύνθημα, όλων των ευρωπαϊκών χωρών, «Το Σχολείο σε Κίνηση: Αθλούμαστε δημιουργικά».

Στον χώρο του γηπέδου της Ν. Χηλής τα παιδιά της Δ΄τάξης  συμμετείχαν σε δραστηριότητες οι οποίες προήγαγαν την υγεία και την ευεξία τους, προώθησαν τη δημιουργικότητά τους και ενθάρρυναν την κοινωνική ενσωμάτωση.

2 1

“Κι αν ήσουν εσύ;”

  Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας της Δ΄Δημοτικού  , στην ενότητα «Ιστορίες παιδιών», ακούσαμε αληθινές ιστορίες από ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες και είδαμε βίντεο από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ « Κι αν ήσουν εσύ;».

  Η ευαισθητοποίηση όλων των παιδιών ήταν έκδηλη. Έφεραν φωτογραφίες με προσφυγόπουλα και έγραψαν  τις σκέψεις τους στα ελληνικά και στα αραβικά …

Μακάρι , παιδιά, το περιστέρι μας να φτάσει στα μέρη που τα παιδικά μάτια αποζητούν τα χρώματα , τη χαρά, μια αγκαλιά…

2 πρόσφυγες

.jpg

HELMEPA

Η Δ΄ τάξη του σχολείου μας  συμμετείχε στο πρόγραμμα της HELMEPA «Εθελοντικοί Καθαρισμοί Ακτών», που είναι μέρος του προγράμματος του Παγκόσμιου Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών.

Με σύνθημά μας : « Οι παραλίες είναι για παιχνίδια και όχι για σκουπίδια», συλλέξαμε τα σκουπίδια από την παραλία « Καλαμάκι» και  τα καταγράψαμε στα Δελτία Καταγραφής Απορριμμάτων. Μας  εξέπληξε ο μεγάλος αριθμός των αποτσίγαρων που βρήκαμε στην άμμο.

Ευχαριστούμε τους δύο υπαλλήλους του Λιμενικού Σώματος  που υποστήριξαν  με την παρουσία τους την προσπάθειά μας.

Ελπίζουμε πως όλοι μας θα έχουμε υπεύθυνη συμπεριφορά προς το παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον.

2 helmepa1

2 helmepa2

«Μη ρίχνεις λάδι στη φωτιά μα στο φαγητό…»

Στο β΄τεύχος της Γλώσσας της Δ΄ τάξης στην ενότητα «Η ελιά», μάθαμε πως η μεσογειακή διατροφή βασίζεται στην κατανάλωση ελαιολάδου ως κύρια πηγή λιπαρών.

Είδαμε βίντεο και βρήκαμε πληροφορίες για τη διαδικασία που ακολουθεί η ελιά για να φτάσει από το ελαιόδεντρο στο πιάτο μας είτε για να τη φάμε είτε ως εύγεστο, θρεπτικό λάδι που νοστιμίζει το φαγητό μας.

Αποφασίσαμε να μαγειρέψουμε ένα λαδερό φαγητό. Επιλέξαμε τα φασολάκια γιατί ήταν πρώτο στις προτιμήσεις μας! Αγοράσαμε όλα τα υλικά της συνταγής, τα μαγειρέψαμε με μπόλικο λαδάκι, που το προσθέσαμε στο τέλος του μαγειρέματος, και τα συνοδεύσαμε με ελιές , φέτα και φρέσκο ψωμάκι!

Μάθαμε επίσης τις ομάδες τροφών, πώς πρέπει να τις καταναλώνουμε και κατασκευάσαμε τη διατροφική πυραμίδα.

Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές υιοθετήσαμε διατροφικές συνήθειες που μας βοηθούν να έχουμε σώμα γερό, δυνατό μυαλό και ισχυρό ανοσοποιητικό για να αντιμετωπίζουμε τους ιούς που προσβάλλουν τον οργανισμό μας.

Στο τέλος της ενότητας διασκεδάσαμε απερίγραπτα… Η τάξη μας μετατράπηκε σ ένα μικρό εργαστήρι… Ελαιόλαδο, νερό, υγρό απορρυπαντικό πιάτων, αλάτι, χρώματα ζαχαροπλαστικής ήταν μερικά από τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε και τα πειράματά μας είχαν πλήρη επιτυχία! Το πιο φαντασμαγορικό από όλα ήταν όταν αναμείξαμε τα χρώματα ζαχαροπλαστικής με το λάδι και ρίξαμε το μείγμα σ ένα βάζο με νερό…

peirama1peirama2

20220217 171911

 

 Κυκλοφορούμε….ασφαλείς!

 Ολοκληρώσαμε και τη 2η ενότητα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το θέμα μας ήταν «Κυκλοφορώ με ασφάλεια». Κατανοήσαμε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι πινακίδες της οδικής σήμανσης για ένα ασφαλές οδικό περιβάλλον. Μάθαμε πώς να συμπεριφερόμαστε σωστά ως πεζοί και ως ποδηλάτες στο οδικό δίκτυο. Δημιουργήσαμε τον οδηγό με τους κανόνες του συνετού επιβάτη στα μέσα μεταφοράς, στο σχολικό λεωφορείο και ως συνεπιβάτες σε ΙΧ αυτοκίνητο. Βγήκαμε μια βόλτα περιμετρικά του σχολείου μας και καταγράψαμε τις πινακίδες σήμανσης στους δρόμους. Διαπιστώσαμε πως δεν υπήρχαν διαβάσεις σε σημεία των δρόμων όπου οι μαθητές έχουν πρόσβαση στο σχολείο και πως κάποιες πινακίδες είχαν υποστεί φθορές. Στείλαμε email στον υπεύθυνο του Τμήματος Συγκοινωνιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης και τον ενημερώσαμε για όσα καταγράψαμε. Με απερίγραπτη χαρά διαπιστώσαμε πως ανταποκρίθηκε αμέσως! Αντικατέστησαν τις φθαρμένες πινακίδες και σχεδίασαν διαγραμμίσεις διαβάσεων στα σημεία που επισημάναμε. Τώρα νιώθουμε ασφαλείς κατά την μετακίνησή μας στο σχολείο!

 

Οι φθαρμένες πινακίδες…

20220120 100745

 

 

Η αντικατάσταση και  η τοποθέτηση περισσοτέρων πινακίδων…

20220321 172419

 

Και η διαγράμμιση διαβάσεων!

20220321 172639