dsc03827.JPGΤα έργα μας για το διαγωνισμό!dsc03842.JPGdsc03815.JPG

dsc03833.JPGdsc03821.JPG

23Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ – ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΥΣΗ Ε΄& ΣΤ΄ ΤΑΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2009-10 PROJECT “KNOW YOUR RIGHTS”HILLSIDE PRESS – UNICEF Δεκέμβριος 2009 Ο Οδηγός για τα δικαιώματα του παιδιού, ένα μικρό βιβλιαράκι ειδικά γραμμένο για τα παιδιά, που εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο HILLSIDE PRESS σε συνεργασία με τη UNICEF, εντάσσεται στην καινούρια καμπάνια της HILLSIDE PRESSKNOW YOUR RIGHTS” (ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ). Στο σχολείο στάλθηκε η σχετική αφίσα με μηνύματα στα Αγγλικά και διανεμήθηκε ένα αντίτυπο του Οδηγού (στα Ελληνικά) σε κάθε μαθητή της Ε΄& ΣΤ΄τάξης,  με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα δικαιώματα των παιδιών του Κόσμου.Η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, που έχει 54 άρθρα,  είναι ο πρώτος κώδικας με τον οποίο δεσμεύεται νομικά η παγκόσμια κοινότητα για την ευημερία του παιδιού σε όλα τα στάδια της εξέλιξής του, από τη μέρα που γεννιέται μέχρι τα 18 του χρόνια. Η σύμβαση υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 και την έχουν αποδεχτεί 193 κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα το 1992.Τα 54 άρθρα που αναγράφονται στον Οδηγό μπορούν να ομαδοποιηθούν σε 4 κατηγορίες: Α) Δικαιώματα στη Ζωή (π.χ. στέγη, διατροφή, υγεία) Β) Δικαιώματα στην Προστασία (π.χ. πρόληψη από κακοποίηση,                       εκμετάλλευση, αμέλεια, ναρκωτικά) Γ) Δικαιώματα στην Ανάπτυξη – Εξέλιξη (π.χ. εκπαίδευση, ίσες ευκαιρίες, παιχνίδι, διασκέδαση, πρόσβαση στη πληροφόρηση) Δ) Δικαιώματα Ενεργής Συμμετοχής (π.χ. ελευθερία στη θρησκεία, στη σκέψη, στη συνείδηση) Με βάση τα παραπάνω όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν αναφαίρετο δικαίωμα να έχουν όνομα, εθνικότητα, ταυτότητα, ελεύθερη έκφραση. Εμείς οι ‘μεγαλύτεροι’ πρέπει να μάθουμε πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τα δικαιώματά τους και τι ζητούν από εμάς που αποφασίζουμε για τα παιδιά. – Το PROJECTKNOW YOUR RIGHTSτης HILLSIDE PRESS ξεκίνησε το Μάρτιο του 2009 και λήγει το Δεκέμβριο του 2009. – Όλα τα έργα των παιδιών που θα συμμετάσχουν θα αναρτηθούν σε ειδικό blog. – Θα βραβευτούν τα 20 καλύτερα έργα κατανεμημένα σε τέσσερις κατηγορίες.  Συμμετέχουν μαθητές/τριες που διδάσκονται την Αγγλική γλώσσα ηλικίας μέχρι 18 ετών. – Τα έργα μπορεί να είναι ατομικά ή (προτιμότερο) ομαδικά (κολλάζ, κατασκευές, αφίσες, ζωγραφιές, ποιήματα, ιστορίες) και οποιαδήποτε άλλη εκφραστική μορφή επιθυμούν τα παιδιά. Οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται από το ενημερωτικό έντυπο που έστειλε η HILLSIDE PRESS στα σχολεία.  Το σχολείο μας συμμετέχει στο παραπάνω PROJECT με 2 ομαδικές και 9 ατομικές συμμετοχές από μαθητές των Ε΄& ΣΤ΄τάξεων. Τα παιδιά έλαβαν τον Οδηγό το φθινόπωρο και αφού συζητήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, δημιούργησαν μόνα τους με φαντασία, ενθουσιασμό και πολλή δουλειά τα έργα τους. Συγχαρητήρια για τις ωραίες κατασκευές & για τη συμμετοχή! Ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στον διαγωνισμό ! Η καθηγήτρια των Αγγλικών,Γιάννα Γιακοβή

Βιβλιοπροτάσεις για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

10 ιστορίες με τον Α’ι’ - Βασίλη Συλλογικό (Γάλλοι συγγραφείς)

Εκδόσεις: Μεταίχμιο 

Πρόκειται για 10 μαγευτικές ιστορίες με υπέροχη εικονογράφηση!

 Καλικάντζαρος είσαι και φαίνεσαι!  Συγγραφέας : Φίλιππος Μανδηλαράς

Εκδόσεις :Πατάκη

Ο συγγραφέας μάς αποδεικνύει ότι λίγο πολύ όλοι κρύβουμε ένα καλικάντζαρο μέσα μας.

 Χριστουγεννιάτικες κατασκευές  Συγγραφέας:Μαρκ Γουαϊνστάιν

Εκδόσεις: Κέδρος

Κόψε- δίπλωσε κι έτοιμο το αστεράκι! Υπέροχες και εύκολες κατασκευές για τις γιορτές.

Οι κουραμπιέδες της μάγισσας Κουτουρού Συγγραφέας : Ιωάννα Κυρίτση – Τσιώτη

Εκδόσεις :Πορτοκάλι

Ο πλανήτης γίνεται ανω κάτω!

Κανείς δεν ξέρει τι φταίει.

Μήπως η μάγισσα Κουτουρού με τη δικιά της ανεπανάληπτη συνταγή για κουραμπιέδες έφερε την αναστάτωση;

Το Τμήμα Ένταξης και η Γ΄τάξη του Σχολείου μας ,στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εφαρμόζει ,για τη σχολική χρονιά 2009-2010, το πρόγραμμα με θέμα: “Η ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ – ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΑ”.

Ο προαύλιος χώρος αποτελεί το πεδίο δράσης και έκφρασης του παιδιού. Αποτελεί επίσης το πεδίο επικοινωνίας με τον εξωτερικό κόσμο.Όμως ο ρόλος της αυλής του σχολείου έχει υποτιμηθεί και το στερεότυπο της ασφαλτοστρωμένης αυλής δεν είναι παρά μια υπεραπλουστευμένη οργάνωση του χώρου που δεν συμβάλλει στην επαφή του παιδιού με τη φύση, απαραίτητη προϋπόθεση ανάπτυξης στάσης σεβασμού προς το περιβάλλον, ούτε αποτελεί χώρο αγωγής και εκπαίδευσης των μαθητών.Είναι ανάγκη λοιπόν,ο προαύλιος χώρος να αξιοποιηθεί ως δυναμικό περιβάλλον για να διαμορφώσουν οι μαθητές την αντίληψη και τη στάση τους για τη φύση,να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και να κατανοήσουν την ανάγκη να παρέμβουν στο ήδη δομημένο περιβάλλον του σχολείου.  Αρχικά παρατηρήσαμε την αυλή μας και φτιάξαμε την μακέτα. Κάθε φορά που θα κάνουμε και μια αλλαγή στον προαύλιο χώρο θα την αποτυπώνουμε σ΄ αυτήν!

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ ΧΩΡΟΥ

Φυτέψαμε δέντρα, θάμνους και αναρριχώμενα φυτά


dsc03848.JPGπροετοιμασία για τη δημιουργία βοτανόκηπου

 

 

 

 

 

 

Ερευνήσαμε τον τρόπο που γεννήθηκαν τα δέντρα της αυλής μας σύμφωνα με τη μυθολογία:

Ο μύθος του Απόλλωνα και της Δάφνης

ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΚΑΙ ΔΑΦΝΗ 1

   Η Δάφνη ήταν μια νεαρή όμορφη νύμφη, κόρη του ποτάμιου θεού Πηνειού.
Ήταν κυνηγός και είχε αφιερώσει τη ζωή της στην Άρτεμη τη θεά του κυνηγιού.
Όπως η θεά έτσι και αυτή αρνιόταν να παντρευτεί. Την περιτριγύριζαν πολλοί θαυμαστές αλλά αυτή τους απέρριπτε όλους, ακόμα και τον ισχυρό γιο του Δία τον Απόλλωνα. Ο Απόλλωνας ερωτεύθηκε την Δάφνη και όταν αυτή αρνήθηκε τις προτάσεις του την κυνήγησε ανάμεσα στα δέντρα.

Η Δάφνη φοβήθηκε και προσευχήθηκε στον πατέρα της να την βοηθήσει. Τότε λοιπόν ο πατέρας της είπε ότι θα την προστάτευε μεταμορφώνοντάς την σε δέντρο που θα ρίζωνε στην όχθη του ποταμού του, (την γνωστή μας δάφνη).
Όταν ο Απόλλωνας ήρθε ψάχνοντας τη Δάφνη, ο πατέρας της του είπε ότι μεταμορφώθηκε σε δέντρο. Ο Απόλλωνας τότε έκοψε μερικά κλαδιά και έπλεξε ένα στεφάνι σε ανάμνηση της ομορφιάς της και του έρωτά του για αυτήν.
Ο Απόλλωνας έκανε τη δάφνη ιερό του φυτό. Καθιέρωσε την απονομή δάφνινου στεφανιού στους πρωταθλητές και σε όσους υπερείχαν σε διάφορα επίπεδα. Στους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες όλοι οι νικητές στεφανώνονταν με δάφνινο στεφάνι.

Σήμερα είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί καναμε κάτι μαγικό! Φυτέψαμε βολβούς στο παρτέρι μας . Θα τους φροντίζουμε και θα περιμένουμε καρτερικά να μας χαρίσουν το άρωμα τους και υπέροχα χρώματα!

φύτεψε ένα φυτό κι εσύ

Ο Φεβρουάριος μας βρήκε να φυτεύουμε διάφορα φυτά σε ζαρντινιέρες! Στολίσαμε τα παράθυρα του σχολείου μας και η όψη τους άλλαξε.Είμαστε μάγοι!!!

κατασκευή φωλιάςΕπίσης κατασκευάσαμε φωλιές για να υποδεχθούμε τα πουλιά που θα έρθουν κουρασμένα από τις νότιες χώρες.


ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Αγαπητοί γονείς,
Η διετής θητεία του συλλόγου γονέων έληξε. Για να συνεχίσει αυτή η πορεία συνεργασίας σχολείου- γονέων σας προσκαλούμε σε ανοιχτή συνέλευση στο προαύλιο του σχολείου την Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 7.00 μ.μ για τη διεξαγωγή εκλογών. Η παρουσία όλων σας είναι απαραίτητη.

Αποκριάτικες Εκδηλώσεις

Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και σε συνεργασία με τον κ. Νεοχωρίτη, την Παρασκευή 04/03/2011, κατασκευάστηκαν στο σχολείο χαρταετοί. Οι μαθητές/τριες απόλαυσαν τη διαδικασία.

 

 

Παραδοσιακό Γαϊτανάκι

Ένα από τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που συνδυάζει απόλυτα το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς.
Το γαϊτανάκι έχει τις ρίζες του στον Πόντο και τη Μικρά Ασία και περνώντας στον ελληνικό χώρο έδεσε απόλυτα με τα τοπικά ήθη και έθιμα.

Τα παιδιά του σχολείου μας επιδόθηκαν στο χορό υπό το άκουσμα παραδοσιακών τραγουδιών και απόλαυσαν την όλη διαδικασία!

Φιλανθρωπικό Bazaar

Παζάρι με κατασκευες από τα χεράκια μας! κατασκευή πασχαλινών συνθέσεων 294.jpg

Εργαστήκαμε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων αφιερώνοντας λίγες ώρες από τα σαββατιάτικα απογεύματά μας. Περάσαμε όμορφα, δημιουργικά, βάζοντας τη φαντασία μας να δουλέψει.Και δε χρειάζονται πολλά! Απλά υλικά, ιδέες και αγάπη!

ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ

Εμείς οι μαθητές αποφασίσαμε να βοηθήσουμε ώστε να πραγματοποιηθούν οι ευχές παιδιών λιγότερων τυχερών από μας. Έτσι συγκεντρώσαμε χρήματα και αγοράσαμε αστεράκια από τον οργανισμό “ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ”.

ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

Γεμάτα με έθιμα είναι τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά στη Ρούμελη. Ξεκινούν από τον τρόπο με τον οποίο θα σφάξουν τα γουρούνια και φτάνουν μέχρι το πάντρεμα της φωτιάς. Ξεκινούν από τα κάλαντα και φτάνουν μέχρι το βασιλόψωμο. Όμως οι ευχές για μια καλύτερη χρονιά, καλύτερη σοδειά και καλύτερη προκοπή είναι αυτές που κυριαρχούν σε κάθε έκφραση της παράδοσης. Εκτός από τα κάλαντα που ακούγονται σε κάθε γωνιά της Ρούμελης διατηρούνται ακόμη ορισμένα από τα έθιμα που παραδοσιακά μεταφέρονται από γενεά σε γενεά και δίνουν ένα διαφορετικό χρώμα στις Άγιες τούτες μέρες. Χοιροσφαγή: Στα ορεινά χωριά της δυτικής Φθιώτιδας είναι απίθανο να μη συναντήσουμε τουλάχιστον ένα χοίρο σε κάθε σπίτι. Ήταν πάντα θέμα αρχοντιάς, κοινωνικής και οικονομικής επιφάνειας. Η προετοιμασία για τη σφαγή τους ξεκινά πολύ νωρίς αφού οι νοικοκυρές είναι υποχρεωμένες να βρουν πλέον γανωματή για να γανώσουν (να κασσιτερώσουν) τα οικιακά σκεύη που είναι αναγκαία για την χοιροσφαγή. Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι παρέες έγιναν μικρότερες και τα πράγματα έχουν περισσότερο απλοποιηθεί. Η χοιροσφαγή όμως παραμένει ολόκληρη τελετουργία αφού είναι απαραίτητο να υπάρχει φωτιά, κάρβουνο και λιβάνι και την ώρα της σφαγής η νοικοκυρά θα πρέπει να τα ρίξει πάνω στη σφαγή ενώ στο στόμα του χοίρου βάζουν ένα λεμόνι για να μένει ανοιχτό και να αερίζεται Όταν τελικά τελειώσουν τους χοίρους, ολόκληρη η γειτονιά ξεκινά ένα γλέντι ενώ την ίδια ώρα οι νοικοκυρές ξεκινούν να φτιάξουν τα λουκάνικα και τις “τσιγαρίθρες”.Το αρραβώνιασμα της φωτιάς: γίνεται ξημερώματα των Χριστουγέννων την ώρα που ο λαός την απoκαλεί “ανοιχτή ώρα”. Η νοικοκυρά βάζει ένα μεγάλο ξύλο στο τζάκι και σύμφωνα με την παράδοση εκείνη την ώρα ό,τι ζητήσεις – βεβαίως θα πρέπει να αφορά τα παιδιά και όχι τους παντρεμένους – μπορεί να γίνει. Αντίθετα το πάντρεμα της φωτιάς γίνεται τα ξημερώματα της πρωτοχρονιάς. Στο τζάκι μπαίνουν δύο μεγάλα ξύλα που φροντίζει ο νοικοκύρης να είναι ισομερή για να καίγονται το ίδιο. Σύμφωνα με την παράδοση, εκείνη την ώρα που δεν αλλάζει μόνο ημέρα, αλλά αλλάζει και χρόνος, όποια ευχή ή όποια κατάρα και αν κάνει ο άνθρωπος αυτή θα πιάσει τόπο λέει ο λαός. Τα συγκεκριμένα έθιμα τα συναντάμε σε πάρα πολλά σημεία της Ρούμελης ιδιαίτερα όμως στη δυτική Φθιώτιδα και στην ορεινή Δωρίδα. Το βασιλόψωμο: Το όνομά του προσδιορίστηκε από την ημερομηνία κατανάλωσης. Τρώγεται ανήμερα του Αγίου Βασιλείου από όπου πήρε και το όνομα του. Εκτός από αλεύρι οι νοικοκυρές βάζουν μέσα ρεβίθι αλεσμένο, βασιλικό και νερό και πάνω του δημιουργούν διάφορα σχήματα και παραστάσεις είτε αυτές αφορούν την παραγωγή, είτε την υγεία ,είτε την οικογένεια. Μετά το ψήσιμό του είναι έτοιμο να κοπεί, την ώρα του φαγητού, το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς. Παράλληλα με το βασιλόψωμο οι νοικοκυρές κάνουν και τις Βασιλοκουλούρες. Πηγή: Madata.gr

κατασκευή πασχαλινών συνθέσεων

Να τα πούμε;

Κάλαντα Χριστουγέννων

ΚΑΛΑΝΤΑ

Καλήν εσπέραν άρχοντες( Πανελλήνια)

Καλήν εσπέραν άρχοντες

Κι αν εί-κι αν είναι ορισμός σας

Χριστού τη θεία γέννηση

να πω- να πω στ΄αρχοντικό σας.

Χριστός γεννάται σήμερον

εν Βη – εν Βηθλεέμ τη πόλη,

οι ουρανοί αγάλλονται

χαίρε – χαίρετ΄η φύσις όλη.

Εν τω σπηλαίω τίκτεται,

εν  φά- εν φάτνη των αλόγων

ο βασιλεύς των ουρανών

και ποι- και ποιητής των όλων.

Έχουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε από καρδιάς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων γιατί συμμερίζεται την αγάπη  μας για το περιβάλλον και μας βοηθάει αποτελεσματικά στις δράσεις μας.