4η Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: “Έμφυλη Βία”

f10370b3 d69d 4e14 804e fd7f5a62baf7

Την 19η Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε η 4η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουτσοποδίου με θέμα “Έμφυλη Βία”. Η επιμόρφωση διεξήχθη από την κα Πατεροπούλου Αθανασία, ψυχολόγο με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Κοινωνική Πολιτική και εργαζόμενη στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Ναυπλιέων.

Η κα. Πατεροπούλου ανέπτυξε με εμπεριστατωμένο τρόπο το φαινόμενο της έμφυλης βίας, καλύπτοντας πλήθος θεμάτων, όπως:

  • Ορισμός και μορφές της έμφυλης βίας: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική βία, stalking, γυναικοκτονία.
  • Ρίζες και αιτίες: έμφυλα στερεότυπα, πατριαρχία, κοινωνικές ανισότητες.
  • Επιπτώσεις στα θύματα: σωματικές, ψυχικές, κοινωνικές.
  • Σημάδια και τρόποι αναγνώρισης: ενδείξεις κακοποίησης σε παιδιά και ενήλικες.
  • Ρόλος του σχολείου: πρόληψη, παρέμβαση, υποστήριξη θυμάτων.
  • Διαθέσιμοι πόροι και φορείς υποστήριξης: Συμβουλευτήρια, Κέντρα Γυναικών, Γραμμή SOS 15900.

Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με εποικοδομητικό διάλογο, όπου οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν τις απόψεις τους, προβληματίστηκαν και αντάλλαξαν ιδέες για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Συμπερασματικά, η 4η ενδοσχολική επιμόρφωση αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για την ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχέση με το φαινόμενο της έμφυλης βίας. Εξοπλίζοντας τους εκπαιδευτικούς με γνώσεις και εργαλεία, ενισχύουμε την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν περιστατικά βίας, διασφαλίζοντας ένα ασφαλέστερο και πιο υγιές σχολικό περιβάλλον για όλους.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Πατεροπούλου για την εξαιρετική παρουσίαση και πολύτιμη συμβολή της.

 

Δράσεις Φεβρουαρίου στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, με τίτλο “Returning Tales”

Ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες του μήνα Φεβρουαρίου για το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: “Returning Tales” (Ανακυκλώνοντας με παραμύθια). Οι μαθητές του Β’1 αυτόν τον μήνα ασχολήθηκαν με δράσεις, οι οποίες ανέδειξαν την τοπική τους πολιτιστική κληρονομιά καθώς και με τη διαμόρφωση συγκεκριμένων χώρων του σχολείου χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Ασχολήθηκαν με τον τοπικό μύθο της Αμυμώνης και του Ποσειδώνα, ο οποίος αφορά την περιοχή της Λέρνας, στους Μύλους. Αφού διάβασαν τον μύθο, τον έγραψαν απ’ την αρχή, χρησιμοποιώντας όρους Ανακύκλωσης. Στην παρουσίασή του συμπεριέλαβαν φωτογραφίες από τη συγκεκριμένη περιοχή.    2 2 2 2 2
  2. Έλυσαν ένα παζλ αποτελούμενο από φωτογραφίες των μαθητών, οι οποίοι ήταν ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές.2 2
  3. Χρησιμοποιώντας την online εφαρμογή Linoit, οι μαθητές κατέγραψαν, σε σημειώματα ηλεκτρονικής μορφής, τη γνώμη τους σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχουν καθώς και για την Ανακύκλωση.2 2 2 2
  4. Χρησιμοποίησαν φθαρμένα ελαστικά αυτοκινήτων ως παρτέρια στο προαύλιο του σχολείου μας. Αφού τα καθάρισαν και τα έβαψαν με χαρούμενα χρώματα, τα γέμισαν με χώμα και φύτεψαν λουλούδια σε αυτά.2
  5. Συνέλεξαν, διαχώρισαν ανά χρώμα και κόλλησαν περίπου 4.000 καπάκια από πλαστικά μπουκάλια, ώστε να δημιουργήσουν ένα μωσαϊκό, το οποίο απεικονίζει ένα αερόστατο στον ουρανό. Με το μωσαϊκό αυτό διακοσμήθηκε ο τοίχος έξω από τη Σχολική Βιβλιοθήκη, στο ισόγειο του σχολείου μας.2 2 2

“Περνά περνά η μέλισσα… μα από πού περνά;”

423619333 761041958992837 6469220881997647989 n

Οι μαθητές της Α’ και Γ’ τάξης έζησαν μια μοναδική εκπαιδευτική  εμπειρία , καθώς είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στον κόσμο της μελισσοκομίας στο Μουσείο Μελισσοκομικής Τέχνης “Άξιον εστί” στο Πανόραμα Αργολίδας.

Το θέμα του προγράμματος, “Περνά περνά η μέλισσα… μα από πού περνά;”, αναδείκνυε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στον κόσμο των μελισσών. Οι μικροί επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να μάθουν όχι μόνο την ιστορία των μελισσών αλλά και τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος, της ανακύκλωσης και της υγιεινής διατροφής.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια ενδιαφέρουσα εισαγωγή στη ζωή των μελισσών, όπου οι μαθητές ανακάλυψαν τον ρόλο και τη σημασία τους στη φύση.  

Η κα Κούσουλα Σοφία, υπεύθυνη του προγράμματος, μας παρουσίασε τη σημασία της διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος και της ανακύκλωσης. Οι μαθητές κλήθηκαν να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο τους στη διατήρηση του περιβάλλοντος και να αναλογιστούν πώς μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κομμάτι του προγράμματος ήταν η εκπαίδευση σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Οι μαθητές μάθαιναν για την σημασία του μελιού ως υγιεινού τροφίμου και πώς η καλή διατροφή συμβάλλει στην υγεία τους.

Στο τέλος του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, φτιάχνοντας τα δικά τους μελισσοκαπελάκια. Αυτή η δραστηριότητα όχι μόνο ενίσχυσε τις γνώσεις τους για τον κόσμο των μελισσών αλλά και δημιούργησε ένα αξέχαστο κομμάτι για την εμπειρία τους.

Ανακαλύπτοντας τα Μυστικά της Φύσης: Πειράματα Φυσικής

Η εικόνα δημιουργήθηκε με ΑΙ

Η 3η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου Κουτσοποδίου αποτέλεσε μια συναρπαστική εμπειρία πλούσια σε γνώσεις και ανακαλύψεις. Το θέμα αυτή τη φορά ήταν “Πειράματα Φυσικής στις Ε’ – Στ’ τάξεις του δημοτικού”, και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, ο βιολόγος κ. Νέζος Ανδριανός, μας χάρισε μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουμε τα μυστικά του κόσμου γύρω μας μέσα από το πρίσμα της φυσικής.

Το σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου ξεκίνησε με μια σύντομη εισαγωγή στον κόσμο της φυσικής και στη συνέχεια επικεντρώθηκε σε πειράματα που αφορούσαν τις Ε’ – Στ’ τάξεις του δημοτικού. Ένα από τα πιο συναρπαστικά πειράματα που παρουσιάστηκαν ήταν η παρατήρηση διάφορων κυττάρων με τη χρήση μικροσκοπίου.

Ο κ.  Νέζος εξήγησε τη σημασία της μικροσκοπίας στην επιστήμη, παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς να μεταδώσουν αυτήν την ενθουσιώδη στάση στους μαθητές τους. Μέσα από το μικροσκόπιο, ανακαλύψαμε έναν εντυπωσιακό κόσμο κυττάρων που αποτελούν τα θεμέλια της ζωής.

Το πείραμα ξεκίνησε με τη συλλογή δειγμάτων από διάφορα φυτά που βρίσκονται στο περιβάλλον του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τα κύτταρα των φύλλων. Η εμπειρία ήταν συναρπαστική καθώς βλέπαμε την αόρατη πλευρά της φύσης να ξεδιπλώνεται μπροστά μας.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ.  Νέζος επισήμανε τη σημασία της διδασκαλίας της φυσικής στην παιδική ηλικία, υπογραμμίζοντας πώς η κατανόηση των βασικών αρχών της επιστήμης μπορεί να ενισχύσει τον ενδιαφέρον και την κρίση των μαθητών μας.

Η εν λόγω επιμόρφωση δεν ήταν απλώς μια ευκαιρία για εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν νέες γνώσεις, αλλά και να εμπνεύσουν τους μαθητές τους να ανακαλύψουν τον υπέροχο κόσμο της επιστήμης.

Με την ελπίδα ότι περισσότερες τέτοιες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον, αναμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη ενδοσχολική επιμόρφωση που θα μας χαρίσει νέες ευκαιρίες να εξερευνήσουμε τα μυστικά του κόσμου γύρω μας.

Οι συμμετέχοντες εκπ/κοί ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νέζο Ανδριανό!

Όταν η Γλώσσα γίνεται γλυκιά Πειραματική Περιπέτεια! (Γ’ τάξη)

423454652 7517265174992923 8182306416688926192 n Αντιγραφή

Σήμερα θα σας μεταφέρω στον απίθανο κόσμο των  γλυκο-γλωσσικών πειραμάτων! Ναι, ναι, καλά διαβάσατε! Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, αποφασίσαμε να εντάξουμε μια δραστηριότητα: δημιουργούμε τρουφομπαλίτσες !

Η ενότητά μας εξετάζει τα πάρτι γενεθλίων, τις γιορτές και τα μικρομαγειρέματα. Έτσι, τι καλύτερο από ένα μικρομαγειρικό πείραμα που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με το κέφι της γιορτής;

Καταρχάς, ας μιλήσουμε για τις πρωταγωνίστριες της ημέρας: τις τρουφομπαλίτσες! Ναι, αυτές τις μικρές, σφαιρικές εκρήξεις γεύσης που μας ταξιδεύουν σε έναν κόσμο γεμάτο από απόλαυση. Και τι καλύτερο από το να μπορείς να τις φτιάξεις μόνος σου;

Έτσι λοιπόν, αφού εξετάσαμε τις βασικές τεχνικές μαγειρικής και τις μυστικές συνταγές των  γλυκών, οι μαθητές μας ήταν έτοιμοι για δράση. Με τα χέρια τους στο έργο, ανέλαβαν τη δημιουργία των δικών τους μικρών έργων τέχνης. Και ναι, το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό! Τα υλικά μας: μπισκότα, ζαχαρούχο γάλα, κακάο, τρούφα … μια πραγματική έκρηξη γεύσης σε κάθε δαγκωνιά!

Ακόμα κι αν κάποιες τρουφίτσες έμοιαζαν περισσότερο με… περίεργα σχηματισμένα μπαλάκια, η αξία της διαδικασίας δεν μπορεί να υποτιμηθεί.

Οι τρουφίτσες μας μπορεί να εξαφανίστηκαν γρήγορα από τα πιάτα, αλλά οι αναμνήσεις αυτής της μοναδικής εμπειρίας θα μας συντροφεύουν για πολλά χρόνια! Τι άλλο να περιμένεις από ένα μάθημα γλώσσας που σπάει τα όρια του συνηθισμένου και μας κάνει να γελάμε ενώ μαθαίνουμε;

Μέχρι την επόμενη φορά, αγαπητοί αναγνώστες, να έχετε πάντα μια δόση τρέλας και γεύσης στη ζωή σας!

Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για τη Διατροφή και το Περιβάλλον

0b04fd72 5c34 4a3d a811 b44cc76ee738

 Γνωρίζουμε ότι οι τροφές που καταναλώνουμε επηρεάζουν άμεσα την υγεία μας αλλά και το περιβάλλον που ζούμε .

Το πρόγραμμα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Περιβάλλον και Υγεία» στοχεύει να εκπαιδεύσει τους μαθητές να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία τους και στο περιβάλλον .

Στις 15.02.2024 η  ΤΟΜΥ Ναυπλίου  και το Κέντρο Υγείας Ναυπλίου πραγματοποίησε παρουσιάσεις με αυτό το θέμα στις Α’, Β’ και Γ’  τάξεις του Δημοτικού Σχολείου  Κουτσοποδίου.

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον , κατανοώντας το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής και τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του προγράμματος κα Έλσα Ετοίμου , επισκέπτρια υγείας στο Κ.Υ. Ναυπλίου και την κα Χριστίνα Δρακούδη, νοσηλεύτρια στην 1η ΤΟΜΥ Ναυπλίου.

“Μια Συναρπαστική Θεατρική Εμπειρία για τους Μαθητές του Σχολείου μας: “Ομήρου Ιλιάδα” στο Christmas Theater”

IMG 20240206 102053

Η πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας είναι πάντα στο επίκεντρο των προσπαθειών μας ως εκπαιδευτική κοινότητα, και το πρόσφατο θεατρικό γεγονός προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία για παιδαγωγική εμπειρία και διασκέδαση. Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ομήρου Ιλιάδα» στο Christmas Theater , σκηνοθετημένη από την Κάρμεν Ρουγγέρη, στις 21η  Νοεμβρίου, ενώ οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης απόλαυσαν την παράσταση την 6η Φεβρουαρίου.

Η “Ομήρου Ιλιάδα” αποτελεί μια συναρπαστική θεατρική περιπέτεια, που παρουσιάζει τον Τρωικό πόλεμο. Με ζωντανές ερμηνείες και εντυπωσιακά σκηνικά, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν πίσω στον χρόνο και να ζήσουν τις συναρπαστικές περιπέτειες των ηρώων της Ιλιάδας.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να συνδυάσουν την ψυχαγωγία με τη μάθηση, με επίκεντρο τον πολιτισμό και τη λογοτεχνία.

 

Η Καινοτομία στη Διδασκαλία: Εμπειρίες από τη 2η Ενδοσχολική Επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Κουτσοποδίου

Σε ένα πνεύμα συνεχούς εξέλιξης και προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες, οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την 2η Ενδοσχολική Επιμόρφωση (5/2/2024), η οποία εστίασε σε δύο καινοτόμες προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η κα Χρύσα Ξιξή μοιράστηκε τις γνώσεις της σχετικά με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και του ChatGPT. Ο διαδραστικός πίνακας αναδεικνύεται ως ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο, επιτρέποντας στους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης. Οι δάσκαλοι, επίσης, έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το μάθημα σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών, προωθώντας έτσι την εξατομίκευση της διδασκαλίας.

Παράλληλα, το ChatGPT παρέχει μια επιπλέον διάσταση στην επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Η δυνατότητα αυτόματης παραγωγής κειμένου από το ChatGPT διευκολύνει τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και παρέχει νέες ευκαιρίες για τη συζήτηση και την ανάπτυξη ιδεών.

Η καΤζιαβάρα Μαρία παρουσίασε το ψηφιακό εργαλείο “genially”, ενισχύοντας την αισθητική παρουσίαση του υλικού και την διαδραστικότητα στη διαδικτυακή τάξη. Οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να εξερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το “genially” για τη δημιουργία ενδιαφέροντων και διαδραστικών μαθησιακών εμπειριών.

Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις  που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας αντικατοπτρίζουν τη συνεχή δέσμευση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προώθηση της καινοτομίας και της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με ανοιχτό μυαλό και διάθεση προς την αλλαγή, είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε νέες μεθόδους που θα ενισχύσουν τη μάθηση και θα δημιουργήσουν ενθουσιώδεις μαθητές.

Δράσεις Ιανουαρίου στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, με τίτλο “Returning Tales”

Ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες του μήνα Ιανουαρίου για το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: “Returning Tales” (Ανακυκλώνοντας με παραμύθια). Οι μαθητές αυτόν τον μήνα:

  1. Έπειτα από καταιγισμό ιδεών, κατέγραψαν λέξεις σχετικές με το παραμύθι της Ραπουνζέλ και την Ανακύκλωση, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Answergarden. Στη συνέχεια, έγραψαν από την αρχή το παραμύθι της Ραπουνζέλ με όρους Ανακύκλωσης, το εικονογράφησαν και το ηχογράφησαν. Το βίντεο που προέκυψε, αναρτήθηκε στο YouTube. Τέλος, έπαιξαν ένα παιχνίδι με κρυπτόλεξο, σχετικό με τη Ραπουνζέλ και την Ανακύκλωση, το οποίο δημιουργήθηκε με την εφαρμογή Wordwall.
  2. Ενημερώθηκαν για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, παρακολουθώντας σχετικό βίντεο από την ιστοσελίδα SaferInternet4kids.gr . Στη συνέχεια παρουσίασαν οι ίδιοι κάποια σλόγκαν για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο, δημιουργώντας ένα βίντεο, που αναρτήθηκε στο YouTube.
  3. Συμμετείχαν στην πρώτη τους διαδικτυακή συνάντηση, μέσω της πλατφόρμας Zoom, με μαθητές από σχολεία των χωρών που παίρνουν μέρος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα eTwinning.  Η ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ 16 01 2024

« Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς» (Α’ τάξη)

IMG 20240131 122037

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα “φροντίζω το περιβάλλον” η Α’ τάξη ασχοληθήκαμε με τα ζώα. Ο τίτλος του προγράμματός μας : “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”.
Τα ζώα είναι ένα θέμα που κινεί το ενδιαφέρον των παιδιών και μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου να τα εμπλέξει και να τα μυήσει στη λογική των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Με βάση τις εμπειρίες τους και πληροφορίες που αναζητούν, τις επεξεργάζονται και τις αξιοποιούν οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιούνται και ενεργοποιούνται προκειμένου να προστατέψουν κάθε κρίκο της αλυσίδας του οικοσυστήματος γύρω τους. Σκοπός του προγράμματος ήταν η βελτίωση γνώσεων, στάσεων και αξιών, κυρίως όμως δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε σχέση με τα ζώα.
Φέραμε στην τάξη φωτογραφίες από τα αγαπημένα μας κατοικίδια και μιλήσαμε για τις ανάγκες και τις συνήθειές τους. Είδαμε βίντεο με ζώα, ζωγραφίσαμε, φτιάξαμε κολάζ με ζώα του αέρα, της στεριάς και της θάλασσας …
Επισκεφτήκαμε το μουσείο Γουλανδρή Φυσικής ιστορίας στην Αθήνα και πήραμε μέρος στο πρόγραμμα “9 έντομα και 1 αράχνη”.

Μέσα από αυτό το πρόγραμμα μάθαμε πολλά για τα αγαπημένα μας ζώα και  ταυτόχρονα …περάσαμε τέλεια!