Εκπαίδευση Πρώτων Βοηθειών & Ενεργοποίηση Απινιδωτή στο Σχολείο μας!

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου

Με ιδιαίτερη επιτυχία και αίσθημα ευθύνης πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Κουτσοποδίου επιμορφωτική δράση από το Περιφερειακό Τμήμα Άργους του Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός. Η συνάντηση απευθυνόταν στο διδακτικό προσωπικό, καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, με στόχο την ενίσχυση της γνώσης και της ετοιμότητας σε θέματα υγείας και ασφάλειας.

Η επιμόρφωση συνδύασε θεωρητική ενημέρωση και βιωματική εκπαίδευση, καλύπτοντας βασικές ενότητες Πρώτων Βοηθειών, όπως:

  • Περιποίηση τραυμάτων

  • Αντιμετώπιση αιμορραγιών και ρινορραγίας

  • Αντιμετώπιση πνιγμονής

  • Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)

  • Πρακτική άσκηση για την αντιμετώπιση καρδιακής ανακοπής

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στις ιώσεις και στην πρόληψη, με αναφορά σε όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής για τη διασφάλιση ενός καθαρού και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.

Ξεχωριστή και ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή αποτέλεσε η παράδοση και ενεργοποίηση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ), ο οποίος θα βρίσκεται πλέον μόνιμα στη σχολική μονάδα, ενισχύοντας ουσιαστικά το αίσθημα ασφάλειας ολόκληρης της σχολικής κοινότητας. Πραγματοποιήθηκε αναλυτική επίδειξη της σωστής χρήσης του, αναδεικνύοντας τη σημασία του ως πολύτιμου εργαλείου σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Το σχολείο εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς την κα Σταματοπούλου Μαρία, Νοσηλεύτρια – Εκπαιδεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ΕΕΣ), για την άρτια παρουσίαση, τη μεταδοτικότητα και την πολύτιμη προσφορά γνώσης.

Η ετοιμότητα σώζει ζωές. Σε στιγμές πανικού, η γνώση γίνεται ψυχραιμία, η ψυχραιμία πράξη και η πράξη ζωή. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως ίσως κάποτε τα δικά μας χέρια να αποτελέσουν τη διαφορά ανάμεσα στον φόβο και την ελπίδα.

«Blue Future Lab: Artificial Intelligence, XR and STEAM for Sustainable Oceans» – Δραστηριότητες Φεβρουαρίου

Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τις παρακάτω eTwinning δραστηριότητες:

  1. Με την τεχνική του Paper Weaving (Πλέξιμο με λωρίδες Χαρτιού), δημιούργησαν ευφάνταστα έργα, τα οποία τοποθέτησαν στον πίνακα ανακοινώσεων του προγράμματος, δίνοντάς του περισσότερο χρώμα.
  2. Συνδέθηκαν με την εφαρμογή LearningApps.org για να φτιάξουν δραστηριότητες αντιστοίχισης σχετικά με τις αιτίες μόλυνσης των ωκεανών και την ποσότητα του πλαστικού που καταλήγει σε αυτούς.
  3. Αξιοποιώντας το εργαλείο Επαυξημένης Πραγματικότητας Quiver, παρακολούθησαν τον κύκλο του νερού στη φύση.
  4. Έμαθαν τι είναι το υδατικό αποτύπωμα και πώς μπορούν να το υπολογίσουν, απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο της ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων)
  5. Διασκέδασαν, δημιουργώντας μία κατασκευή που τους επέτρεπε να παρακολουθούν τα ολογράμματα πλασμάτων του ωκεανού.

Μαζί κάναμε μια ευχή να λάμψει! 🌟

archeio lhpshs

Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια θα θέλαμε να μοιραστούμε με όλους σας ένα υπέροχο νέο! 🌟

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση του οργανισμού Make-A-Wish, με στόχο να στηρίξουμε παιδιά που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη και να τους χαρίσουμε λίγη περισσότερη ελπίδα και χαμόγελα. Χάρη στη συγκινητική ανταπόκριση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε το ποσό των 250 ευρώ, το οποίο έχει ήδη αποσταλεί στον οργανισμό.

Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 125 αστέρια ευχών, δηλαδή 125 μικρές πράξεις αγάπης που βοηθούν να πραγματοποιηθούν ευχές παιδιών που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Κάθε αστέρι είναι ένα μήνυμα ελπίδας, δύναμης και αλληλεγγύης.

Σας ευχαριστούμε όλους από καρδιάς για τη συμμετοχή και τη στήριξή σας. Μαζί αποδείξαμε ότι όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο λίγο πιο φωτεινό! ✨

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

anap11

 Δεν είναι γιορτή

 Είναι υπενθύμιση

Η 3η Δεκεμβρίου ανακηρύχθηκε το 1992 από τον ΟΗΕ ως η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια του σεβασμού και της αποδοχής. Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, συζητήσεις και παιχνίδια που ανέδειξαν τη σημασία της ισότητας και της συμπερίληψης, ενώ γνώρισαν τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε σε ένα πιο προσβάσιμο και υποστηρικτικό περιβάλλον.Ήταν μια ημέρα γεμάτη συνεργασία, ενσυναίσθηση και όμορφες ανταλλαγές που μας υπενθύμισε την αξία του να αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα στην καθημερινότητά μας.

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το τμήμα Ένταξης του σχολείου μας(υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Βασιλική-Μαρία Κιντή). Πιο συγκεκριμένα, με τις μικρότερες τάξεις, μέσω της φιλαναγνωσίας και με τη βοήθεια της υπεύθυνης της Βιβλιοθήκης(Παναγιώτα Παπαϊωάννου), επεξεργαστήκαμε βιβλία που μιλούν για τη διαφορετικότητα και τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες όπως : «‘Eλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας», «Όλες μου οι ρίγες», «Δεν μου αρέσει το διάβασμα» κτλ. Στην αφήγηση των παραμυθιών συμμετείχε η εκπαιδευτικός της Θεατρικής Αγωγής του σχολείου μας (Δήμητρα Δέδε) και κάθε αφήγηση έκλεισε με μία αντίστοιχη κατασκευή. Στις μεγαλύτερες τάξεις έγινε προβολή βίντεο σχετικών με την ημέρα, όπως η ταινία μικρού μήκους από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών Πάτρας «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας» που ολοκληρώθηκε με μία ανάλογη κατασκευή ενώ η κοινωνική λειτουργός του σχολείου μας (Στυλιανή Αβραάμ) υλοποίησε με την ΣΤ τάξη δράσεις και βιωματικά εργαστήρια με θέμα την οπτική αναπηρία και κώφωση και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά.

«Blue Future Lab: Artificial Intelligence, XR and STEAM for Sustainable Oceans» – Δραστηριότητες Οκτωβρίου

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου «Blue Future Lab: Artificial Intelligence, XR and STEAM for Sustainable Oceans», οι μαθητές μας, κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, διερεύνησαν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Μέσα από τη δραστηριότητα «AI for Oceans» του Hour of Code, εκπαίδευσαν μοντέλα μηχανικής μάθησης ώστε να διακρίνουν εικόνες με ψάρια από αντικείμενα που αποτελούν θαλάσσια απορρίμματα, δημιούργησαν σύνολα δεδομένων και κατανόησαν τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης μαθαίνουν από τα δεδομένα.

Παράλληλα, δημιούργησαν τον πίνακα ανακοινώσεων του έργου, σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου, ώστε όλοι να μπορούν να ενημερωθούν για τους στόχους και τα παραγόμενα αποτελέσματα του έργου αυτού. Η πρώτη ανάρτησή μας ήταν το λογότυπο και η αφίσα που δημιουργήσαμε για το πρόγραμμά μας.

Κατά τον μήνα αυτό, ενημερωθήκαμε για το πώς συνδέεται το κλίμα της Γης με τους Ωκεανούς, καθώς επίσης μέσω του Google Earth εντοπίσαμε το χωριό και το σχολείο μας και παρατηρήσαμε πώς φαίνεται μέσα από τις εικόνες των δορυφόρων.

Η Τελική Εκδρομή μας στο Αγρόκτημα “Παπάκια” στην Καρύταινα Αρκαδίας!

20200203 125614 largejpg

Η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και τι καλύτερο για αποχαιρετισμό από μια αξέχαστη εκδρομή; Την Πέμπτη,29/5,  όλοι οι μαθητές του σχολείου μας πήγαμε στην τελική μας ημερήσια εκδρομή στο υπέροχο Αγρόκτημα “Παπάκια”, στην καταπράσινη Καρύταινα Αρκαδίας!

Από την πρώτη στιγμή που φτάσαμε, ενθουσιαστήκαμε! Το αγρόκτημα μάς υποδέχτηκε με φιλόξενα χαμόγελα και ένα πανέμορφο τοπίο γεμάτο ζώα και φύση. Είδαμε ελάφια, γαϊδουράκια, παγώνια που άνοιγαν τα εντυπωσιακά τους φτερά, κατσικάκια του Θιβέτ, παπάκια που κολυμπούσαν σε λιμνούλες μαζί με νεροχελώνες… Ήταν σαν να μπήκαμε σε ένα παραμύθι!

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ταΐσουν και να αγγίξουν κάποια από τα ζώα με ασφάλεια, ενώ μάθαμε και πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για το πώς ζουν και τι τρώνε. Η επαφή με τη φύση και τα ζώα μάς έκανε να χαμογελάμε συνεχώς.

Φυσικά, δεν έλειψαν και τα παιχνίδια! Οι παιδικές χαρές του αγροκτήματος ήταν γεμάτες γέλια και τρέξιμο. Κούνιες, τσουλήθρες, τραμπάλες – όλοι διασκέδασαν με την ψυχή τους!

Μετά από τόσο παιχνίδι, ήρθε η ώρα για φαγητό. Καθίσαμε λοιπόν και απολαύσαμε όλοι μαζί νόστιμο φαγητό. Και στη συνέχεια το καλύτερο: δροσερό παγωτό για επιδόρπιο!

Η μέρα κύλησε όμορφα, γεμάτη εμπειρίες, χαρά και φιλία. Όλοι συμφωνήσαμε πως αυτή ήταν μια από τις καλύτερες εκδρομές που έχουμε κάνει.

Αντίο σχολική χρονιά, με τον πιο γλυκό και παιχνιδιάρικο τρόπο!

Καλωσορίζουμε νέους … φίλους στα ράφια της βιβλιοθήκης μας!

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ γιόρτασαν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου δίνοντας την ευκαιρία στα δημοτικά σχολεία όλης της Ελλάδας να εμπλουτίσουν τις βιβλιοθήκες τους και να προσφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριες ακόμα περισσότερες αφορμές για να αγαπήσουν το διάβασμα.

Το σχολείο μας, μαζί με περισσότερα από 500 άλλα σχολεία από όλη την Ελλάδα, ανταποκρίθηκε σε αυτό το κάλεσμα και έλαβε εντελώς δωρεάν ένα πακέτο με 40 παιδικά βιβλία. Το πακέτο περιλαμβάνει βιβλία γνώσεων, λογοτεχνικά και επιστημονικά τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά.

Με αυτή την προσθήκη βιβλίων, και αφού πρώτα καταχωρηθούν ηλεκτρονικά, η σχολική μας βιβλιοθήκη γίνεται ακόμα πλουσιότερη και συνεχίζει να αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για καθημερινή επαφή των μαθητών μας με τον μαγικό κόσμο του λογοτεχνικού βιβλίου!

Η υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης

Γιώτα Παπαϊωάννου

Μια όμορφη δράση… με ρίζες στο μέλλον

e

Λίγες ημέρες πριν κλείσουμε για τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση στην αυλή του σχολείου μας: φύτεψαν δύο ελιές και μία μουριά, δέντρα που από σήμερα θα στολίζουν τον χώρο μας και θα μας θυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τη φύση γύρω μας.

Με ενθουσιασμό, φτυάρια και μικρά χεράκια γεμάτα χώμα, τα παιδιά φύτεψαν τα δέντρα με αγάπη και υπόσχεση να τα φροντίζουν. Γιατί κάποια μέρα, όταν αυτά μεγαλώσουν και ρίξουν βαθιές ρίζες, θα μπορούν με περηφάνια να λένε: «Εμείς τα φυτέψαμε!»

Οι ελιές που κοσμούν πλέον την αυλή μας ήταν μια ευγενική δωρεά του κυρίου Ιωάννη Μπάρλα, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη προσφορά του και τη συμβολή του στη δημιουργία ενός πιο πράσινου και όμορφου σχολείου.

Μικρές πράξεις που αφήνουν μεγάλα αποτυπώματα. Με αυτές ξεκινάει η αλλαγή!

Αναβίωση γερμανικού εθίμου για το Πάσχα

Σήμερα τα παιδιά της Πέμπτης τα οποία διδάσκονται Γερμανικά, βίωσαν ένα γερμανικό έθιμο, το ψάξιμο των αυγών (Ostereiersuche). Σύμφωνα με αυτό το έθιμο κρύβει ο πασχαλινός λαγός τα βαμμένα αυγά και τα παιδιά ψάχνουν να τα βρουν. Όποιος βρει τα περισσότερα κερδίζει! Έτσι τα παιδιά διασκέδασαν και βιωματικά έμαθαν. Καλό Πάσχα σε όλους! Frohe Ostern!

feba390c 48dc 47f7 8eb4 d5a427799216 49b4cc0c 1153 4b64 b194 71448fe6de1a 965f754d f755 46ea a35e f32fd1ac78d4 d1f27077 ba2e 47b1 a4ca d400c122874c

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

eikona Viber 2025 05 11 11 15 48 460

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου  γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου (ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν). Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα ( International Board on Books for Young People – IBBY}, το 1966, και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο. Είναι ένας θεσμός που ενώνει κάθε χρόνο δημιουργούς, αναγνώστες, εκδότες, εκπαιδευτικούς και φορείς που προάγουν τη φιλαναγνωσία.

Κάθε χρόνο, το τμήμα IBBY μιας διαφορετικής χώρας χρηματοδοτεί και “θέτει υπό την αιγίδα του” την ημέρα αυτή : επιλέγει τη θεματική στην οποία θα αφιερωθεί, δημιουργεί το εικαστικό της αφίσας που θα την πλαισιώσει και διαμορφώνει το μότο της. Για το 2025 τον ρόλο αυτό έχει αναλάβει η Ολλανδία, επιλέγοντας ως κεντρικό θέμα την ” Ελευθερία της Φαντασίας”.

Το σύνθημα της φετινής γιορτής αποτελεί η τελευταία πρόταση του ποιήματος “Η γλώσσα των εικόνων, από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) της συγγραφέως Rian Visser, σε εικονογράφηση της Janneke Ipenburg. Η ποιητική συλλογή έχει λάβει τα βραβεία Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poeziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.

«Φτιάξε εικόνες από το ποίημά μου, ελεύθερα να αισθανθείς.

 Κι αν από μένα προέρχονται τα λόγια αυτά, είναι δικά σου τώρα πια»  

e788r

 

Με τη βοήθεια λοιπόν της υπεύθυνης της βιβλιοθήκης μας, κ. Γιώτας Παπαϊωάννου, οι μαθητές του σχολείου μας, αφού πρώτα ενημερώθηκαν για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, έμαθαν πληροφορίες για τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έφτιαξαν τα δικά τους μικρά βιβλιαράκια, ζωγράφισαν, παρακολούθησαν την υπέροχη ταινία μικρού μήκους ” Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του Μόρις Λέσμορ” αλλά και τη σύντομη βίντεο-παρουσίαση για το “Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο“. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης, στόλισαν με τις δημιουργίες τους τη γωνιά του σχολείου μας που δημιουργήθηκε για την ημέρα αυτή. 

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους!