Βόλτα στο Πλωτό Μουσείο «Νεράιδα»

 

Οι μαθητές της Β’ και Δ’ τάξης, διασκέδασαν, δημιουργήσανε, μάθανε , με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βίρα τις άγκυρες», που υλοποιήθηκε ανά τάξη σε συνεργασία με το Πλωτό Μουσείο ¨Νεράιδα¨ του ιδρύματος Ι. Λάτση.

Παρακολούθησαν video με την ιστορική διαδρομή του πλοίου και συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια- δραστηριότητες βασισμένες στο εκπαιδευτικό υλικό που υπήρχε στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό φάκελο του μουσείου. (παιχνίδια ερωτήσεων και απαντήσεων, παιχνίδια ρόλων, ζωγραφική, δημιουργία πάζλ και αφίσας).

 

Διαδικτυακή ξενάγηση στη συλλογή «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Στα πλαίσια του εορτασμού των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, οι μαθητές  της Ε’ τάξης, τη Δευτέρα 7 Ιουνίου, ξεναγήθηκαν εξ αποστάσεως στην έκθεση έργων τέχνης «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Αρχικά περιηγήθηκαν διαδικτυακά στις αίθουσες όπου φιλοξενείται η έκθεση, παρατηρώντας από «κοντά» διάφορα έργα τέχνης και μαθαίνοντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες γι’ αυτά. Στη συνέχεια, έλαβαν μέρος σε ένα διαδικτυακό δημιουργικό εργαστήρι, όπου με έμπνευση, τόσο ένα πανοραμικό χαρτί τοίχου με σκηνές από την Ελληνική Επανάσταση, όσο και όλα τα υπόλοιπα έργα τέχνης που είδαν κατά την περιήγηση, ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν και, τελικά, έστησαν το δικό τους τρισδιάστατο σκηνικό της επανάστασης.

Μετάβαση στο Γυμνάσιο – δράση από τον Σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού

Την Παρασκευή 4 Ιουνίου, οι μαθητές της Στ’ τάξης παρακολούθησαν πρόγραμμα παρέμβασης από τον Σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της μετάβασης στο Γυμνάσιο, διαδικτυακά, με τη μορφή σύγχρονης εκπαίδευσης. Η ενημέρωση, με στόχο την πρόληψη, έγινε από εξειδικευμένη Ψυχολόγο του Οργανισμού, με θέμα «Ενδοσχολική βία κι Εκφοβισμός». Το πρόγραμμα διήρκησε 2 ώρες. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκε η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000, καθώς και μια μελέτη περίπτωσης, πραγματικό περιστατικό της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056, μέσα από την οποία αναδείχθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο του φαινομένου, με έμφαση στους ρόλους, τις συνέπειες και τους τρόπους διαχείρισής του.

Δράση με το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας

Την Παρασκευή 21 Μαΐου οι μαθητές της Στ’ τάξης, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, παρακολούθησαν πρόγραμμα εικονικής επίσκεψης του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας με κύριο θέμα: «Η Επανάσταση του 1821 στην ελληνική εκπαίδευση».

Αρχικά, οι μαθητές ταξίδεψαν πίσω στο χρόνο και βρέθηκαν σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα διδασκαλίας όπου γνώρισαν την παλιά σχολική τάξη με τα ξύλινα θρανία, τον μαυροπίνακα και τους παλιούς χάρτες στους τοίχους. Γνώρισαν τις σχολικές ενδυμασίες της εποχής και παρατήρησαν σχολικά αντικείμενα όπως η πλάκα με το κοντύλι, οι πένες γραφής και καλλιγραφίας με το μελανοδοχείο, ο κονδυλοφόρος και το στυπόχαρτο. Επιπλέον, παρακολούθησαν ενημερωτική προβολή με την ιστορία της εκπαίδευσης, της γραφής και της τυπογραφίας.

Έπειτα, οι μαθητές ταξίδεψαν στα χρόνια της Επανάστασης, ήρθαν σε επαφή με τους ήρωες και διάφορα γεγονότα μέσα από εκθέματα, χάρτες, εικόνες ηρώων, βιβλία, τετράδια, εικονογραφία, και πολύ φωτογραφικό υλικό. Τέλος, διαπίστωσαν πώς προβαλλόταν η Επανάσταση τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ελληνικά σχολεία εκτός του ελλαδικού χώρου όπως της Αλεξάνδρειας, της Κωνσταντινούπολης κ.α.

Δράση για τη στοματική υγιεινή

Τη Δευτέρα 17 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, παρακολούθησαν ένα ενημερωτικό πρόγραμμα από δυο οδοντίατρους του Σωματείου Φίλοι Κοινωνικής Παιδιατρικής και Ιατρικής << Ανοικτή Αγκαλιά>>, τον κ. Πρέντα και την κ. Ήντα, γύρω από τα δόντια και την προστασία τους. Η δράση είναι εγκεκριμένη από το Υ.ΠΑΙ.Θ.. Υλοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο και τηρήθηκαν τα απαραίτητα μέτρα αποστάσεων, αποφεύγοντας τον  συνωστισμό.

Συζητώντας με έναν αστρονόμο

Την Παρασκευή 14 Μαΐου οι μαθητές της Ε’ τάξης έλαβαν μέρος στη δράση «Συζητώντας με έναν αστρονόμο» που διοργανώνεται από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Συνδέθηκαν μέσω πλατφόρμας σύγχρονης επικοινωνίας με το Αστεροσκοπείο Πεντέλης, όπου τους «υποδέχτηκε» ο αστρονόμος κ. Βαγγέλης Κολοκοτρώνης. Οι μαθητές παρατήρησαν τον ήλιο ζωντανά μέσα από το τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου και είδαν πώς ακριβώς είναι το τηλεσκόπιο, αλλά και ο θόλος στον οποίο βρίσκεται. Παράλληλα, έμαθαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα άστρα και συζήτησαν τις απορίες τους για το διάστημα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ευχόμαστε Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά με υγεία και αισιοδοξία !!!

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα, 10/05/2021, το σχολείο επαναλειτουργεί κανονικά ακολουθώντας το
Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της διά ζώσης Εκπαίδευσης. Επίσης κανονικά λειτουργεί και το Ολοήμερο
Πρόγραμμα.

Όλοι οι μαθητές/-τριες, οι εκπαιδευτικοί, η καθαρίστρια, καθώς και ο οδηγός και η συνοδός του λεωφορείου,
υποχρεούνται να κάνουν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) νόσησης από τον κορωνοϊό covid-19, δυο φορές την εβδομάδα, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν την έναρξη των μαθημάτων, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευσή τους στη σχολική μονάδα.

Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου γίνεται από τους γονείς των μαθητών/-τριών, δωρεάν, από το
φαρμακείο με την επίδειξη του ΑΜΚΑ του μαθητή/-τριας. Μαζί με το test δίνονται οδηγίες διενέργειάς του. Ο έλεγχος κατ΄οίκον με την επίβλεψη του γονέα/κηδεμόνα. Μόλις βγει το αποτέλεσμα, ο γονέας-κηδεμόνας επισκέπτεται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και αφού επιλέξει την κατηγορία «Σχολική Κάρτα για Covid -19», ακολουθεί τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

• Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνει από την ηλεκτρονική πλατφόρμα τη σχολική κάρτα αρνητικού
αποτελέσματος.

• Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την
οποία εκτυπώνει και στη συνέχεια μεταβαίνει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές,
για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι να μεταβεί στη δημόσια δομή, ο διαγνωσθείς/είσα θετικός/ή
μαθητής/τρια και οι οικείοι τους παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του
Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

• Στην περίπτωση κατά την οποία ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, ακολουθείται το Πρωτόκολλο
του ΕΟΔΥ. Εάν ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από δημόσια
δομή, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή, ο/η μαθητής/τρια επιστρέφει
στον χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση.

• Σε περίπτωση που ο γονέας -κηδεμόνας δεν μπορεί να εκτυπώσει τη σχολική κάρτα COVID 19 για τον/τη
μαθητή/τρια, μπορεί να την συμπληρώσει και να την υπογράψει χειρόγραφα ο ίδιος ο γονέας-κηδεμόνας.

Ο κάθε μαθητής/-τρια υποχρεούται να φέρει μαζί του, με τον ερχομό του/της στο σχολείο, τη σχολική κάρτα και να την επιδείξει στον εκπαιδευτικό της 1ης ώρας και να τη διαφυλάξει στην τσάντα του έως τη διενέργεια του επόμενου ελέγχου. Προσοχή !!! Δεν την παραδίδει.

Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη, δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από την σχολική μονάδα. Παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί, στη σχολική μονάδα, για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι γονείς/κηδεμόνες τον/την παραλάβουν, τηρουμένων όλων των ισχυόντων υγειονομικών μέτρων προστασίας.

Η προμήθεια του 1ου test έχει ξεκινήσει από την Τετάρτη, 06/05/2021, και του 2ου από τη Δευτέρα, 10/05/2021.

Με την επαναλειτουργία του σχολείου, θα ισχύει η εφαρμογή όλων των μέτρων πρόληψης και προστασίας από
τον κορονωϊό, που έχουν ήδη ληφθεί: υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, χρήση
αντισηπτικών, τακτικό πλύσιμο των χεριών, σχολαστικός καθαρισμός των χώρων, της τουαλέτας, των θρανίων, των
οργάνων γυμναστικής και του πληκτρολογίου της αίθουσας των ΤΠΕ, τακτικός αερισμός των αιθουσών, χρήση ατομικού μαρκαδόρου για γράψιμο στον πίνακα, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή συνωστισμού, διάλειμμα σε καθορισμένο χώρο ανά τάξη. Με το καλό να βρεθούμε, μαθητές και εκπαιδευτικοί, στο σχολείο, ακολουθώντας αυστηρά τα μέτρα!

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ,
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου μπορεί να γιορτάστηκε λίγο διαφορετικά, αλλά τίποτα δεν μας εμπόδισε από το να απολαύσουμε την μαγεία των βιβλίων.

Η ημέρα αυτή δεν αποτελεί παρά μόνο μια υπενθύμιση για την αξία των βιβλίων και το πόσο σημαντικά είναι στην εξέλιξη των παιδιών. Ας περιηγηθούμε, λοιπόν, μαζί με τα παιδιά μας στις μαγευτικές σελίδες τους και ας τους εμπνεύσουμε την αγάπη για το βιβλίο.

Άλλωστε, να μην ξεχνάμε και τα λόγια του Άλμπερτ Άινσταϊν: «Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο, διαβάστε του παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο, διαβάστε του περισσότερα παραμύθια».

Εκείνη τη μέρα εμείς την τιμήσαμε ετοιμάζοντας ως Δημοτικό Σχολείο Ιουλίδας, με την συνδρομή κυρίως των παιδιών, κάποιες δραστηριότητες και σας τις παρουσιάζουμε.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

                       

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Σας ευχόμαστε καλή εβδομάδα!

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη, 06/04/2021, θα υπάρξει
προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στην Κορησσία και την Τετάρτη,
07/04/2021 στην Ιουλίδα, από τις 7:30 έως τις 5, το απόγευμα.

Την Τρίτη δε θα συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση οι μαθητές της 
Κορησσίας και την Τετάρτη οι μαθητές της Ιουλίδας, καθώς και η κ. 
Αναγνωστοπούλου. Οι απουσίες των μαθητών αυτές τις μέρες θα είναι 
δικαιολογημένες. Οι υπόλοιποι μαθητές από τις άλλες περιοχές θα 
συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα. Αν δεν μπουν, θα πάρουν απουσία.

Οι ώρες της κ. Τσιλιβαράκου και της κ. Πούλη, την Τρίτη, θα γίνουν κανονικά.

Η ώρα του κ. Σαββίδη, της κ. Χρυσάννας και της κ. Μάγγου την ημέρα 
Τετάρτη θα γίνουν κανονικά. Θα απέχουν μόνο οι μαθητές της Ιουλίδας.

Η διεύθυνση του σχολείου την Τετάρτη δε θα λειτουργήσει, αλλά  η κ. 
Βαρθολομαίου θα κάνει τα μαθήματά της κανονικά.

Ο κ. Αλιφιέρης θα κάνει κανονικά το μάθημά του την Τετάρτη. Θα απέχουν 
μόνο οι μαθητές από την Ιουλίδα.

Η κ. Αφροδίτη, αν δεν υπάρξει πρόβλημα με το internet, από το σπίτι 
της θα κάνει κανονικά το μάθημά της την Τετάρτη.

Κανονικά θα κάνει το μάθημά της την Τετάρτη και η κ. Ασπασία και η 
κ. Μηλούση.

Η Δ/ΝΤΡΙΑ,
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου


25η Μαρτίου”: 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 Μήνυμα

της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως

Η φετινή 200ή επέτειος από την Επανάσταση του 1821 αποτελεί ένα
σπουδαίο ορόσημο για να γνωρίσουμε βαθύτερα την πολυδιάστατη και
συναρπαστική της ιστορία, τους πρωταγωνιστές της και τα οράματά τους, όλα
εκείνα τα γεγονότα που οδήγησαν στην οικοδόμηση μίας ελεύθερης,
σύγχρονης και δημοκρατικής χώρας.

Πρόκειται, πρωτίστως, για τον αγώνα της εθνικής απελευθέρωσης από
τον οθωμανικό ζυγό ενός λαού που μάχεται για τη δημιουργία ανεξάρτητου
κράτους, στο όνομα μιας διακριτής εθνικής ταυτότητας.

Αλλά και για έναν αγώνα που υπερασπίζεται δημοκρατικές και
φιλελεύθερες αξίες. Στα Συντάγματα της Επανάστασης αποτυπώνεται
ξεκάθαρα η έγνοια και μέριμνα των αγωνιστών του ’21 για τα βασικά
ανθρώπινα δικαιώματα και τις πολιτικές ελευθερίες. Γι’ αυτό και τα
Συντάγματα της Ελληνικής Επανάστασης θεωρούνται από τα πιο φιλελεύθερα
της εποχής, αποτελώντας σαφή απόδειξη μιας κοινωνίας που, μαζί με την
ελευθερία, διεκδικεί κι ένα σύγχρονο κράτος δικαίου.

Συνιστά όμως και μια επανάσταση με ευρωπαϊκή διάσταση. Δεν
αποτελεί δηλαδή απλώς μια τοπική εξέγερση στο εσωτερικό της Οθωμανικής
Αυτοκρατορίας, όπως πολλές άλλες στο παρελθόν, αλλά εξελίσσεται γρήγορα
σε ένα μείζονος ενδιαφέροντος γεγονός που εμπλέκει άμεσα τις Μεγάλες
Δυνάμεις διπλωματικά, οικονομικά και στρατιωτικά. Ένα πρωτόγνωρο και
επιτυχημένο εν τέλει εγχείρημα, που ενισχύει την άνοδο των εθνικών κρατών
στην Ευρώπη. Οι επαναστατημένοι Έλληνες επιτυγχάνουν έτσι την
αναγνώριση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους το 1830.

Η ιστορία της Επανάστασης περιλαμβάνει πάμπολλα ηρωικά γεγονότα
αυταπάρνησης και ανιδιοτελούς φιλοπατρίας, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι οι
επαναστατημένοι πληθυσμοί, που είχαν απέναντί τους μια ολόκληρη
αυτοκρατορία με στρατιωτική υπεροχή, ήταν πολύ λιγότεροι, με περιορισμένη
στρατιωτική οργάνωση και με πενιχρά υλικά μέσα σε σχέση με το μέγεθος του
εγχειρήματος. Περιλαμβάνει, παράλληλα, και εσωτερικές διενέξεις και
διχασμούς. Αναμφίβολα, όμως, η Επανάσταση του 1821 συνιστά μια ιστορία
επιτυχίας που συνεχίζεται έως και σήμερα με οδηγό τις αξίες που
πρώτοι οραματίστηκαν και διεκδίκησαν οι τολμηροί μας πρόγονοι: της
ελευθερίας, της δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της πίστης στην
ατομική προκοπή και στη συλλογική πρόοδο.

Σήμερα, εμείς οι Έλληνες, σε καιρούς με μεγάλες αν και πολύ
διαφορετικές δυσκολίες, διαθέτουμε την ωριμότητα να διδαχθούμε από το
παρελθόν, αλλά και την αυτοπεποίθηση να αναμετρηθούμε με τις προκλήσεις
του μέλλοντος. Και εμπνεόμαστε και αντλούμε δύναμη από το μεγαλειώδες
παράδειγμα της Επανάστασης του 1821 που οδήγησε στη δημιουργία του
ανεξάρτητου και σύγχρονου ελληνικού κράτους, το οποίο εδραίωσε γρήγορα
τον κοινοβουλευτισμό, μεγάλωσε εδαφικά και αναπτύχθηκε οικονομικά,
καταφέρνοντας τελικά να ενταχθεί στα πιο προηγμένα και δημοκρατικά κράτη
του κόσμου.