σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του Δημάρχου Αμυνταίου Ιωάννη Λιάση, τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Αμυνταίου θα παραμείνουν κλειστά, λόγω επιδείνωσης των ήδη δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Σας έχει αποσταλεί το εξ αποστάσεως πρόγραμμα (webex) με ηλεκτρονική αλληλογραφία στο mail που μας έχετε δηλώσει.
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Φιλώτα παρευρέθηκαν στο Πνευματικό κέντρο Αμυνταίου, όπου η συγγραφέας Χριστίνα Καραγιάννη τους παρουσίασε το βιβλίο της « Η μάγισσα Τσούσκα και το χιόνι».
Επιπλέον οι μαθητές/-τριες της Δ΄ τάξης συμμετείχαν στην δράση «Διαβάζουμε μαζί», όπου μαθητές και μαθήτριες από διάφορα σχολεία της Ελλάδας διάβασαν κάποιο παιδικό βιβλίο και έπειτα το επεξεργάστηκαν με τον τρόπο που ήθελαν. Οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας επέλεξαν να γράψουν τη δική τους ιστορία, εμπνεόμενοι από το δημοφιλές βιβλίο « Το δέντρο που έδινε» (Shel Silverstein) δημιουργώντας το δικό τους ψηφιακό βιβλίο:
Με τη σειρά τους οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης στην αυλή του σχολείου μας κάθισαν σε έναν μεγάλο κύκλο ,συζήτησαν για το τι προσφέρουν τα βιβλία ,έμαθαν ποιος είναι ο τίτλος ,το εξώφυλλο ,ο συγγραφέας, ο εικονογράφος κι οι εκδόσεις .Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι με τα βιβλία μπορούμε να μάθουμε ,να ονειρευτούμε και να ταξιδέψουμε.
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day)
Με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρας, υλοποιήθηκαν δραστηριότητες ευαισθητοποίησης στους/στις μαθητές/-τριες του Σχολείου μας. Οι μαθητές/-τριες παρακολούθησαν ενημερωτικά βίντεο για τον αυτισμό, εξέφρασαν απορίες και προβληματισμούς, συμμετέχοντας σε μια δημιουργική συζήτηση με θέμα την αποδοχή, τον σεβασμό και τη συμπερίληψη και δημιουργήσαν αφίσα-παζλ, συμβολίζοντας τους διαφορετικούς ανθρώπους που μαζί συνθέτουν την κοινωνία μας.
Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς: Θωμαή Μάνου, Άννα Γκήρμπα, Μελπομένη Τυρπίδου, Ιωάννα Στεφανίδου για την εξαιρετική οργάνωση των δράσεων ευαισθητοποίησης.
25η Μαρτίου 1821, ημέρα που σηματοδότησε τη γέννηση του Θεανθρώπου και το ελπιδοφόρο ξέσπασμα της επανάστασης του 1821.
Οι μαθητές/-τριες της Δ’ τάξης, αφηγήθηκαν τα γεγονότα της εποχής, παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα και τραγούδησαν τραγούδια που γράφτηκαν για την περίοδο της επανάστασης, υπενθυμίζοντάς μας, ότι η ελευθερία είναι αναμφισβήτητο και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου.
Συγχαρητήρια στους/στις μαθητές/-τριες και στις εκπαιδευτικούς της Δ’ τάξης, κ. Λαζαρίδου Φωτεινή και Τυρπίδου Μελπομένη, καθώς και στον γυμναστή του σχολείου μας, κ. Σταμάτογλου Νικόλαο.
Oι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ και της Ε’ τάξης στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος e Twinning, συμμετείχαν σε δράσεις για την Παγκόσμια ημέρα Νερού (22 Μαρτίου). Δυστυχώς, στις μέρες το πολύτιμο αυτό αγαθό το σπαταλάμε ανεξέλεγκτα, αδιαφορώντας για τις μελλοντικές συνέπειες.
Τα παιδιά έφτιαξαν διάφορες ζωγραφιές σχετικές με τους τρόπους μείωσης της σπατάλης του νερού, με την σημαντικότητα του νερού αλλά και με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό.
Στις 20 Μαρτίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγιεινής κι η Β’ τάξη αφιέρωσε χρόνο για να συζητήσουν για τη σημασία της φροντίδας των δοντιών ! Οι μαθητές/-τριες της Β΄ τάξης ανέφεραν τους κανόνες της στοματικής υγιεινής , όπως ότι πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα ,ότι πρέπει να πηγαίνουμε στον οδοντίατρο για έλεγχο των δοντιών μας κ.ά. Επίσης συζήτησαν για τα μικρόβια που μπορεί να αναπτυχθούν στο στόμα αν δε φροντίζουμε τα δόντια μας και για τις δύο βασικές ασθένειες των δοντιών :την τερηδόνα και την ουλίτιδα.
Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες χωρισμένοι σε ομάδες των 4- 5 ατόμων έφτιαξαν κολάζ με τις υγιεινές τροφές που βοηθούν να έχουμε γερά δόντια και με τις ανθυγιεινές τροφές που χαλάνε τα δόντια μας !Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν, προβληματίστηκαν και κατάφεραν να βγάλουν ανάλογα συμπεράσματά.
Ραδιοφωνικός διαγωνισμός «Καν’ το να ακουστεί 2025»
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, μαθητές/-τριες και φίλοι/-ες μας
Σας προσκαλούμε να ψηφίσετε το τραγούδι «Το τραγούδι του δέντρου» του Δημοτικού Σχολείου Φιλώτα με κωδικό 11555. , στα πλαίσια του ραδιοφωνικού διαγωνισμού «Καν’ το να ακουστεί 2024» της European School Radio.
2.Κάνετε σύνδεση πάνω δεξιά (με έναν από τους 3 τρόπους που περιγράφονται παρακάτω)
-Εάν δεν έχετε ήδη λογαριασμό, μπορείτε να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας στη Google (gmail.com)
-ή μπορείτε να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό “Επισκέπτη” μέσω της επιλογής “Εγγραφή/Επισκέπτης”.
-Οι εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες από Ελλάδα μπορούν να συνδέονται και να ψηφίζουν μέσω του λογαριασμού τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
3.Μόλις, συνδεθείτε,
βρίσκετε το τραγούδι μας ««Το τραγούδι του δέντρου» του Δημοτικού Σχολείου Φιλώτα με κωδικό 11555»
πατάτε το Play
μόλις ξεκινήσει το τραγούδι μετά από 30 δευτερόλεπτα, εμφανίζεται μια καρδούλα, δίπλα στο τραγούδι και κάνετε κλικ πάνω σε αυτήν.
Το τραγούδι δημιουργήθηκε από τους μαθητές/-τριες της Δ’ τάξης.
Συγχαρητήρια στους/στις μικρούς/-ές μας μαθητές/-τριες, αλλά και στους/στις εκπαιδευτικούς: Φωτεινή Λαζαρίδου, Μελπομένη Τυρπίδου και Χαράλαμπο Γρηγοριάδη για την οργάνωση και επιμέλεια της δράσης.
Πιστοποιητικό αριστείας στο Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα, για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024.
Οι μαθητές/-τριες της Δ’ και Ε’ τάξης πήραν μέρος με ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024, αναπτύσσοντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες προγραμματισμού και καινοτομίας. #Codeweek#eucodeweek
Το Σάββατο 8 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε ο 11ος Περιφερειακός Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – STEM Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα: «Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;».
Το Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα, πήρε μέρος στην κατηγορία Α’–Δ’ Δημοτικού «Μικροί πρωτοπόροι στον Άρη χρησιμοποιούν απλές μηχανές!» με την ομάδα “FilotasElementary”, στην οποία συμμετείχαν μαθητές/-τριες από την Δ’ τάξη και απέσπασε το βραβείο αυτοματισμού ενώ ταυτόχρονα προκρίθηκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – STEM, που θα διεξαχθεί στις 23 Μαρτίου στη Λάρισα καιμαζί με άλλες 9 ομάδες μαθητών/-τριών από όλες τις κατηγορίες του διαγωνισμού θα εκπροσωπήσουν την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Συγχαρητήρια στους/στις μαθητές/-τριες μας για τον ιδιαίτερο ζήλο που επέδειξαν και την προσπάθεια που κατέβαλαν και στην προπονήτρια της ομάδας την κ. Κατσαμάκη Φανή, εκπαιδευτικό ΠΕ86 του σχολείου μας.
Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, το σχολείο μας επισκέφτηκε την Κοζάνη για να παρακολουθήσει την θεατρική παράσταση, «Οικογένεια Νώε» που παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.
Η παράσταση ήταν βασισμένη στο έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου, προσέφερε στους/στις μαθητές/-τριες μας μια μοναδική εμπειρία γεμάτη συναισθήματα και μηνύματα για την οικογένεια και την αξία της συνεργασίας και τους παρέδωσε ένα ισχυρό μάθημα ζωής, με θέμα τις σχέσεις εντός της οικογένειας και τη σημασία της αλληλεγγύης σε δύσκολες στιγμές.
Συγχαρητήρια στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης για την εξαιρετική παράσταση.
Την Παρασκευή 7 Μαρτίου , επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ. Νατάσα Βακφάρη από το Κέντρο Υγείας Αμυνταίου με σκοπό να ενημερώσει τους μαθητές/-τριες των μεγάλων τάξεων (Ε’ και ΣΤ’) για τον εθισμό στο διαδίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες για το διαδίκτυο και τη χρήση του, για τα πλεονεκτήματα των κοινωνικών δικτύων, τις αρνητικές επιπτώσεις από την πολύωρη χρήση τους, τις μορφές εθισμού αλλά και τις αιτίες. Τέλος, οι μαθητές/-τριες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τον εθισμό τους στο διαδίκτυο κι ενημερώθηκαν για τις γραμμές υποστήριξης που μπορούν να καλέσουν σε περίπτωση που χρειαστούν οι ίδιοι/-ες ή κάποιος/-α φίλος/-η τους .
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βαφκάρη που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας.
Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Συγκεκριμένα για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α)Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου 2025 οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας.
β)Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά:
– βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας,
– ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
– βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
Η Ε’ τάξη , στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και συγκεκριμένα στη 10η ενότητα που αφορά τις βιβλιοθήκες, δημιούργησε τη δική της μικρή βιβλιοθήκη μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες έγραψαν τα δικά τους βιβλία με σκοπό να τα παρουσιάσουν στην τάξη και να εμπλουτίσουν τη βιβλιοθήκη τους. Τέλος , έφτιαξαν ένα padlet όπου προσθέτουν συνεχώς συγγραφείς παιδικών βιβλίων κι εκεί αναρτούν φωτογραφίες αλλά και βιογραφικά τους στοιχεία.
Με οδηγό το παραπάνω σύνθημα, στα πλαίσια της «Πανελλήνιας Ημέρας Φιλάθλου στην Ελλάδα 2025», οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Φιλώτα , την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, εξέφρασαν το δικό τους μήνυμα φίλαθλου πνεύματος «Ευ Αγωνίζεσθαι» και ως συμμετέχοντες αλλά και ως φίλαθλοι σε αθλητικά δρώμενα που πραγματοποιήθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Ευχαριστούμε θερμά τον γυμναστή του σχολείου μας κ. Σταμάτογλου Νικόλαο για την εξαιρετική οργάνωση των αθλητικών δραστηριοτήτων.
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025, το σχολείο μας θα παραμείνει κλειστό λόγω της καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία της ΑΔΕΔΥ.
Οι αποκριές πλησιάζουν κι οι μαθητές/-τριες της Β’ τάξης αφού πρώτα είδαν κι άκουσαν την ψηφιακή αφήγηση του βιβλίου “Ο αρλεκίνος” της συγγραφέα Ζωρζ Σαρή , σχολίασαν και συζήτησαν με τη δασκάλα τους την ιστορία του αρλεκίνου κι έπειτα το κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του αρλεκίνο έτσι όπως ο ίδιος/-α τον φανταζόταν.
Οι μαθητές/-τριες της Δ’ και Ε’ τάξης στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning που συμμετέχουν, δημιούργησαν σε συνεργασία την αφίσα ανακύκλωσης. Με αφορμή την ενότητα “Απορρίμματα…υπάρχουν λύσεις” του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος της Δ’ τάξης κι ενώ παράλληλα εργάζονται πάνω στην λέξη “Αλληλεπίδραση- interaction” στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα , σκέφτηκαν να φτιάξουν όλοι μαζί μια αφίσα υπενθύμισης της σωστής χρήσης των κάδων ανακύκλωσης (χαρτί-πλαστικό-γυαλί). Χρησιμοποίησαν διαφημιστικά φυλλάδια με προϊόντα, έκοψαν , ζωγράφισαν τους κάδους, επέλεξαν σε ποιον κάδο ανήκει το κάθε προϊόν και τοποθέτησαν την αφίσα στον διάδρομο του σχολείου για να υπενθυμίσουν σε όλους τους μαθητές τη σωστή χρήση των κάδων αλλά και τη σημασία της ανακύκλωσης.
Στις 9 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας .Με αφορμή αυτή τη μέρα, οι μαθητές/ -τριες της Β’ τάξης άκουσαν το παραμύθι ο Ραφτάκος των λέξεων κι έπειτα συζήτησαν για όλα όσα τους εντυπωσίασαν από την αφήγηση του παραμυθιού! Στη συνέχεια έγινε διαγωνισμός ανάγνωσης και ο κάθε μαθητής/-τρια διάβασε μικρές προτάσεις από το βιβλίο ο μικρός Νικόλας από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας! Όλα τα παιδιά της τάξης διάβασαν γενικά καλά, αλλά νικητής αναδείχτηκε ο μαθητής Μ. Α. αφού η ανάγνωση του ήταν πολύ καλή , χρησιμοποίησε σωστά τα σημεία στίξης κι όλοι καταλάβαμε το νόημα των προτάσεων που διάβασε! Στο τέλος της διδακτικής ώρας, κάναμε μια ομαδική αφίσα γράφοντας μηνύματα για την ελληνική γλώσσα ώστε να αναδείξουμε όσο περισσότερο γίνεται τη σπουδαιότητα και την αξία της!
Το σχολείο μας ίδρυσε το eTwinning project “WORD HUNTERS” με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Παπαδοπούλου Φανή ,σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Fadime Yildirim από την Τουρκία. Επίσης στο έργο συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Μηλώσης Πέτρος, Τυρπίδου Μελπομένη.
Το έργο σχετίζεται με την γλωσσική ανάπτυξη και τη διεύρυνση του λεξιλογίου των μαθητών μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες συνεργασίας με μαθητές άλλων χωρών.
Χώρες συμμετοχής :Τουρκία , Ελλάδα , Αζερμπαϊτζάν , Ρουμανία ,Πολωνία , Ιταλία, Γεωργία, Βουλγαρία.
Αριθμός εκπαιδευτικών: 28
Διάρκεια έργου: Νοέμβριος 2024- Μάιος 2025
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Τον μήνα Νοέμβριο δημιουργήθηκε η σελίδα του προγράμματος στην ιστοσελίδα του ESEP κι έγινε η ανακοίνωση έναρξης της συνεργασίας και του προγράμματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εύρεση εταίρων από Ευρωπαϊκές χώρες.
Στη συνέχεια ο κάθε εκπαιδευτικός έπρεπε να δημιουργήσει ένα λογότυπο και μια αφίσα για το πρόγραμμα και μετά από έρευνα σε google form επιλέχθηκε το λογότυπο που δημιούργησε ο Διευθυντής του σχολείου μας Μηλώσης Πέτρος. Το λογότυπο τοποθετήθηκε στη σελίδα του προγράμματος και σε όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο ‘WORD HUNTERS”
Ακολούθησε η δημιουργία ενός χάρτη για την παρουσίαση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Στις 12 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη τηλεδιάσκεψη των εκπαιδευτικών που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα. Οι εκπαιδευτικοί γνωριστήκαμε μεταξύ μας, θέσαμε τους στόχους του προγράμματος και συζητήσαμε τις πρώτες ενέργειες του project.
Επίσης δημιουργήθηκε το βίντεο παρουσίασης του προγράμματος
Ταυτόχρονα , πραγματοποιήθηκαν οι αρχικές έρευνες δασκάλων και μαθητών/-τριών για να συλλεχθούν οι γνώμες, οι απόψεις κι οι προσδοκίες τους για το πρόγραμμα πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων.
Παρακάτω, μπορείτε να δείτε φωτογραφίες των μαθητών μας οι οποίοι απαντούν στα ερωτηματολόγια στο εργαστήριο πληροφορικής.
Τέλος, ξεκίνησε η πρώτη δραστηριότητα του μήνα. Η λέξη που επιλέχθηκε από τους εκπαιδευτικούς για τον μήνα Δεκέμβριο ήταν η λέξη «ενσυναίσθηση- EMPATHY». Οι μαθητές αφού παρακολούθησαν βίντεο, διάβασαν σχετικά βιβλία κι έγινε καταιγισμός ιδεών ,οδηγήθηκαν στη λέξη με την οποία έπρεπε να εργαστούν .
Έτσι κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι ρόλων φτιάχνοντας μια μικρή ιστορία σχετική με τη λέξη «ενσυναίσθηση» αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα emoji για να δείξουν τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας τους.
Ακολουθούν φωτογραφίες των τριών ομάδων του σχολείου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Στις 6 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη τηλεδιάσκεψη δασκάλων προκειμένου να επιλεχθεί η επόμενη λέξη με την οποία θα ασχοληθούν οι μαθητές ,αλλά και οι δραστηριότητες του μήνα.
Επόμενη λέξη με την οποία θ’ ασχοληθούν οι μαθητές είναι η λέξη «E- SAFETY- Ασφάλεια στο διαδίκτυο”.
Η ομάδα του προγράμματος μεγάλωσε , καθώς εντάχθηκαν πολλοί εκπαιδευτικοί από άλλες χώρες.
Αποφασίστηκε η ελεύθερη επιλογή δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς. Στο σχολείο μας η Ε΄τάξη , έπειτα από συζήτηση και καταιγισμό ιδεών δημιούργησε αφίσα με κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο.
Η Δ΄ τάξη του σχολείου μας, εργάστηκε ομαδικά. Αρχικά, διάβασαν κάποια σενάρια στα οποία έπρεπε να απαντήσουν χρησιμοποιώντας τις τεμπέλες like- dislike ανάλογα με την απάντηση.
Έπειτα έφτιαξαν ένα παζλ με τους κανόνες που οφείλουμε όλοι να ακολουθούμε ώστε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο.
Τον μήνα αυτό αποφασίστηκε και η πρώτη τηλεδιάσκεψη μαθητών , όπου συμμετείχαν όλοι μαζί σε ένα κουίζ Kahoot σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο κι όσα έχουν διδαχθεί σχετικά με τη λέξη «E-safety». Ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν μεγάλος, καθώς είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους μαθητές των άλλων χωρών αλλά και να βρουν τις σωστές απαντήσεις για να κερδίσουν πόντους στο quiz.
Μάρτιος
Η επόμενη λέξη που επιλέχθηκε ήταν η «Αλληλεπίδραση – INTERACTION” καθώς βασικός στόχος του προγράμματος δεν είναι μόνο ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών αλλά και παράλληλα η αλληλεπίδραση των μαθητών τόσο σε επίπεδο σχολείου , όσο και στη συναναστροφή τους με μαθητές ξένων χωρών.
Αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν δράσεις στις τάξεις και να συγκεντρωθούν όλες μαζί σε έναν ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων (padlet)
Οι μαθητές των τάξεων του σχολείου μας αλληλοεπίδρασαν μεταξύ τους σε τρεις δραστηριότητες και το φωτογραφικό υλικό των δραστηριοτήτων ανέβηκε σε ένα κοινό PADLET. Εκεί υπάρχουν συγκεντρωμένες όλες οι δραστηριότητες των μαθητών όλων των χωρών.
Μπορείτε να τις δείτε ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.
Οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας συνεργάστηκαν και στην πρώτη δραστηριότητα δημιούργησαν την αφίσα την ανακύκλωσης , στη δεύτερη δημιούργησαν βάζα στα οποία κόλλησαν καρδιές πάνω στις οποίες έγραφαν θετικά σχόλια για τους συμμαθητές τους και στην τρίτη ασχολήθηκαν με δράσεις που σχετίζονταν με την προστασία των λιμνών της περιοχής μας. Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες βασίστηκαν στην αλληλεπίδραση και στη συνεργασία των μαθητών και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά.
Αλληλεπίδραση σημαίνει και επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων. Έτσι οι μαθητές μας αποφάσισαν να επικοινωνήσουν με τους μαθητές των άλλων χωρών μέσω του FORUM της πλατφόρμας του προγράμματος. Χρησιμοποίησαν τα τάμπλετ του σχολείου στην τάξη τους και αφού έγραψαν τα μηνύματα τα απέστειλαν στους άλλους μαθητές περιμένοντας με ανυπομονησία τις απαντήσεις τους.
Απρίλιος
Στις 28 Μαρτίου έγινε η 3η τηλεδιάσκεψη δασκάλων , όπου αποφασίστηκε η επόμενη λέξη του προγράμματος να είναι: «Citizenship- Ενεργός πολίτης» .
Οι τάξεις χωρίστηκαν σε δυάδες και συνεργάστηκαν μεταξύ τους προκειμένου να επιλέξουν ένα θέμα σχετικό με τη λέξη και να δημιουργήσουν από κοινού ένα κόμικ. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό βιβλίο με κόμικς πολλών θεμάτων. Οι μαθητές του σχολείου μας συνεργάστηκαν με σχολεία από την Ιταλία και τη Ρουμανία και ασχολήθηκαν με θέματα όπως τα δικαιώματα των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον, τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας αλλά και την υπενθύμιση των κανόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν πάνω στο κόμικ μέσω τηλεδιάσκεψης. Γνωρίστηκαν με τους μαθητές της άλλης χώρας και μοίρασαν αρμοδιότητες. Έτσι, η μια τάξη σχεδίαζε το κόμικ και η άλλη προσέθετε τους διαλόγους της ιστορίας. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για τους μαθητές και απόλαυσαν την εμπειρία της συνεργασίας μέσω τηλεδιάσκεψης με παιδιά άλλων χωρών.
Μάιος
Στις αρχές Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τηλεδιάσκεψή δασκάλων για την επιλογή της τελευταίας λέξης του προγράμματος. Η λέξη που επιλέχθηκε ήταν «Συνεργασία- Collaboration» .
Ως κοινή δραστηριότητα, αποφασίστηκε η δημιουργία κοινού τραγουδιού με στίχους στις γλώσσες όλων των χωρών και κοινό ρεφρέν στην αγγλική γλώσσα. Στο τραγούδι θα έπρεπε οι μαθητές να εντάξουν τις 5 λέξεις τις οποίες έμαθαν στην διάρκεια πραγματοποίησης του project eTwinning.
Το τραγούδι που δημιούργησαν οι μαθητές του σχολείου μας είναι το παρακάτω:
Ακολούθησε στις 29 Μαϊου , η τελευταία τηλεδιάσκεψη των δασκάλων για τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων σχετικά με τη λήξη του προγράμματος.
Επίσης αποφασίστηκε η δημιουργία των τελευταίων ερωτηματολογίων μαθητών και δασκάλων για τη διερεύνηση των απόψεων τους.
Επίσης ακολούθησε κι αξιολόγηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν από το πρόγραμμα , με τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα κουίζ Kahoot με εξαιρετικές βαθμολογίες.
Τέλος , ετοιμάστηκαν οι βεβαιώσεις μαθητών κι εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Φεβρουαρίου,την Πέμπτη 6/2/25 επισκέφτηκαν το σχολείο μας η κ. Γκώγκου Τριανταφυλλιά, αναπληρώτρια προϊσταμένη στη μονάδα διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Πρεσπών και Δυτικής Μακεδονίας (ΟΦΥΠΕΚΑ)και η κ. Τοπαλοπούλου Αμαλία, φροντίστρια των κέντρων πληροφόρησης.
Αρχικά μίλησαν στους μαθητές και στις μαθήτριες για το πού βρίσκεται το κέντρο, ποια είναι η δράση του, για τις 6 λίμνες της περιοχής μας αλλά και για τα επαγγέλματα που κάνουν όσοι μένουν στις γύρω περιοχές.
Με αφορμή τις λίμνες, μικρή και μεγάλη Πρέσπα, εξήγησαν τι είναι υγρότοπος ,ποια είναι η χλωρίδα και η πανίδα του, ανέφεραν τα προβλήματα που δημιουργούνται από την καταστροφή ενός βιότοπου και συζήτησαν με τους/τις μαθητές/τριες για τα μέτρα αντιμετώπισης.
Στο τέλος οι μαθητές/-τριες της Α’, Β´ και Γ´τάξης έπαιξαν ένα παιχνίδι δραματοποίησης και εναλλαγής ρόλων τις παρακάτω λέξεις,βυθός ,λίμνη,υγρότοπος ,ψάρι. Με τη σειρά τους, οι μαθητές/-τριες της Δ’, Ε’, και Στ’ τάξης χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, όπου κάθε ομάδα είχε ένα σεντόνι το οποίο είχε ζωγραφιές-εικόνες σχετικές με τον υγρότοπο, και έπρεπε “γνωρίσουν” τα στοιχεία του, περνώντας ένα μπαλάκι από κάθε στοιχείο του χωρίς το μπαλάκι να πέσει κάτω.
Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες Γκώγκου Τριανταφυλλιά και Τασοπούλου Αμαλία που ανταποκρίθηκαν στο αίτημά μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή