Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικοί

Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο σχολείο μας

Αποτύπωση τυπικού σκηνικού χρήσης του διαδραστικού Προτζέκτορα.
Αποτύπωση τυπικού σκηνικού χρήσης του διαδραστικού Προτζέκτορα.

Σήμερα λάβαμε Email από το Υπουργείο Παιδείας για τη χρησιμότητα των Τεχνολογιών στο δημόσιο σχολείο.

Το σχολείο μας τα τελευταία 4 χρόνια έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια να “εισέλθει” στη σύγχρονη εποχή με στόχο την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). 

Οι φωτογραφίες είναι από διαδραστικούς προβολείς που χρησιμοποιούμε στο σχολείο
Οι φωτογραφίες είναι από διαδραστικούς προβολείς που χρησιμοποιούμε στο σχολείο

Διαδραστικοί μολύβια

 

 

 

Όλες οι αίθουσες του σχολείου είναι εξοπλισμένες με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή συνδεδεμένο με διαδραστικό βιντεοπροβολέα που “δίνει ζωή” στον λευκό πίνακα μαρκαδόρου. Όλοι οι υπολογιστές είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και έχουν σύνδεση ιντερνέτ. Έτσι μπορούν να έχουν άμεση και ταχύτατη πρόσβαση σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Διαδραστικοί χάρτες, γλωσσολογικές πληροφορίες, ψηφιακή μορφή των βιβλίων και διαδραστική παρέμβαση ή επεξεργασία αυτών, διαδραστικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά βίντεο, ηλεκτρονικά εικονικά εργαλεία,  κ.ά. αποτελούν καθημερινότητα στις αίθουσες. Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί με εσωτερική επιμόρφωση και άσκηση να αξιοποιούν όλη αυτήν την τεχνολογική φιλοσοφία. Και φυσικά κάθε μέρα προστίθεται και ένα καινούργιο στοιχείο, μια καινούργια τεχνική προς χρήση και ουσιαστική αξιοποίηση του όλου concept.

Κατά συνέπεια η καινοτομία της προηγούμενης μέρας προκύπτει ως υποδομή της καινοτομίας της επομένης. 

Διαβάστε το μήνυμα το οποίο είναι γεμάτο προσεγγίσεις που εδώ και τέσσερα χρόνια αποτελεί σύνηθες φαινόμενο στο σχολείο μας:

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με σκοπό τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, προχωρά στην σταδιακή αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο, ελκυστικό για τους μαθητές και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους, σε ένα αναβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί διευκολύνονται να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και να αναπτύξουν τις ικανότητες των μαθητών. Σε αυτό θα συμβάλλει και η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Η αναβάθμιση αφορά συγκεκριμένες παρεμβάσεις στις ψηφιακές υποδομές του σχολείου που βελτιώνουν την παιδαγωγική – διδακτική διαδικασία. Θα αφορά υπολογιστές, συστήματα ρομποτικής και αισθητήρων, τρισδιάστατους εκτυπωτές και βοηθητικό εξοπλισμό και θα στηρίζεται σε ανοιχτές τεχνολογίες και πρότυπα, καθώς η χρήση των ανοιχτών τεχνολογιών:

(α) Συμβάλει στην ανάπτυξη της καινοτομίας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται ένα σχολείο πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τη μαθητική κοινότητα, καλλιεργώντας την διερευνητική μάθηση

(β) Παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους,

(γ) Ενισχύει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν ένα σχολικό περιβάλλον αναβαθμισμένο με σύγχρονες υποδομές και παιδαγωγικές πρακτικές, ώστε να εκπαιδεύσουν μαθητές με τις δεξιότητες που απαιτούνται από τον κόσμο του αύριο, όπως αυτός διαμορφώνεται σε παγκόσμιο αλλά και εθνικό επίπεδο.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και δημοτικό σχολείο Φιλώτα

Τωρινοί και περσινοί μαθητές μας βραβεύτηκαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Φλώρινας από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), Παράρτημα Φλώρινας για τις επιδόσεις τους σε διαγωνισμούς Μαθηματικών.
Συγχαρητήρια στο Γιώργο, στη Νάνσυ, στη Βηθλεέμ, στη Βάσω, στη Μελίνα, στην Αναστασία!
Πάντα τέτοια!!!
Υ.Γ. Ευχαριστούμε τη δασκάλα κα. Νίκη Μιχούλη για την παρουσία της στην εκδήλωση και τις φωτογραφίες!

ΝάνσηΓιώργος Βηθλεέμ Αναστασία, Εύα Μελίνα-Γιώργος-Νάνση

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Η εθνική Νεανίδων Χάντμπολ στο σχολείο μας

Σήμερα είχαμε μια πολύ όμορφη και συνάμα άκρως ενδιαφέρουσα επίσκεψη! Μας επισκέφτηκε η Εθνική Ομάδα Νεανίδων του Handball της Ελλάδας. Οι αθλητικότατες και πανέμορφες νεάνιδες προετοιμάζονται για το τουρνουά της Κροατίας το οποίο θα κρίνει ποιες ομάδες θα προκριθούν στα τελικά του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Αναμνηστική φωτογραφία με εκπαιδευτικούς και τη Σχολική Σύμβουλο κα. Στέλλα Κασίδου
Αναμνηστική φωτογραφία με εκπαιδευτικούς και τη Σχολική Σύμβουλο κα. Στέλλα Κασίδου

Οι διεθνείς αθλήτριες επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις. Ενημέρωσαν τους μαθητές και απάντησαν σε ερωτήσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η προσέγγιση των κοριτσιών όσων αφορά τη ζωή του αθλητή, ο οποίος είναι ταυτόχρονα μαθητής, φοιτητής ή επιστήμονας. Διέκριναν την προτεραιότητα να είναι ο αθλητής και καλός μαθητής.

Ευχαριστούμε την ομοσπονδία του Χάντμπολ για την επιλογή του σχολείου μας. Να ευχηθούμε στην ομάδα καλούς αγώνες και πρόκριση στα τελικά!

ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (10)ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (9)ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (8) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (7) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (6) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (4) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (3) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (1) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (16) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (15) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (13) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (11)

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Αποκριές στο Σχολείο μας

Οι μαθητές ντύθηκαν… Ήθελαν μουσική και χορό… Ο Διευθυντής ετοίμασε το ηχοσύστημα, αλλά οι μουσικές επιλογές δεν άρεσαν. Ανέλαβε ο μαθητής Νίκος Κανάκης και ενθουσίασε μαθητές και… δασκάλες!!!

Για περισσότερες φώτο στο σχολείο…

apokries11-3-16 (1) apokries11-3-16 (2) apokries11-3-16 (3) apokries11-3-16 (4)

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Κάτι… ελάχιστο… για την Ειδομένη….

Προσφορά των μαθητών μας και των οικογενειών τους για είδη εξυπηρέτησης βασικών αναγκών προς τους Πρόσφυγες της Ειδομένης! 

Μεταφορά των ειδών στο Λύκειο του Φιλώτα και από εκεί στην Ειδομένη. Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές, τους καθηγητές και τον Διευθυντή του Λυκείου Φιλώτα!

Ευχαριστούμε τον Παντελή Γρηγοριάδη για όλα!
Ευχαριστούμε τον Παντελή Γρηγοριάδη για όλα!
Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Μάθημα στις λίμνες Χειμαδίτιδα και Ζάζαρη…

Το μάθημα της Γεωγραφίας στην Ε΄ τάξη καταπιάνεται με τα της Ελλάδας. Ένα κεφάλαιο έχει να κάνει με τις λίμνες της.

Έτσι την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 αποφασίσαμε να κάνουμε το μάθημα στις λίμνες. Πάνω και δίπλα τους. Συγκεκριμένα επισκεφτήκαμε τις γειτονικές μας, Χειμαδίτιδα και Ζάζαρη. Εξαιρετικός καιρός!!! Σύμμαχος για εμπεριστατωμένη έρευνα και επίσκεψη…

 

Ο ήλιος που πριν από λίγη ώρα σαν να εξήλθε της λίμνης, οι πρωινοί υδρατμοί, η μόλις διακριτή ομίχλη... Το μάθημα για τις λίμνες με φυσικό βιβλίο...
Ο ήλιος που πριν από λίγη ώρα σαν να εξήλθε της λίμνης, οι πρωινοί υδρατμοί, η μόλις διακριτή ομίχλη… Το μάθημα για τις λίμνες με φυσικό βιβλίο…
Λίγο μετά της 9 το πρωί η λίμνη Χειμαδίτιδα. Ένα εντυπωσιακό, "αγγελοπουλικό" σκηνικό! Μας ενθουσίασε όλους.
Λίγο μετά της 9 το πρωί η λίμνη Χειμαδίτιδα. Ένα εντυπωσιακό, “αγγελοπουλικό” σκηνικό! Μας ενθουσίασε όλους.

Πόσο καλύτερα σχεδιασμένο (κατά σύμπτωση δηλαδή)! Στο δρόμο μας και ο μέγας γνώστης των λιμνών και όλων των οικοσυστημάτων της ευρύτερης περιοχής, ο βιολόγος Λάζαρος Γεωργιάδης. Μας ενημέρωσε, μας δίδαξε και μας έπεισε για την ανάγκη φροντίδας και αξιοποίησης των λιμνών. Των γνωστών-άγνωστων λιμνών μας…

Ο βιολόγος Λάζαρος Γεωργιάδης μας ενημερώνει-διδάσκει για τις λίμνες, τη χλωρίδα και την πανίδα τους.
Ο βιολόγος Λάζαρος Γεωργιάδης μας ενημερώνει-διδάσκει για τις λίμνες, τη χλωρίδα και την πανίδα τους.

Οι μαθητές και οι δασκάλες Παπαθανασίου Ολυμπία και Πετσίβα Μαρία έβγαλαν πολλές και όμορφες φωτογραφίες για το αρχείο μας και για μετέπειτα μελέτη.

Ευχαριστούμε το ΚΤΕΛ Φλώρινας για τη διάθεση λεωφορείου. 

ΜΑΘΗΤΕΣ &  ΔΑΣΚΑΛΟΙ 004 ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΑΖΑΡΗ

Ερωδιός κοντά στη λίμνη Χειμαδίτιδα. Συγχαρητήρια στη μαθήτρια Κυράκη Βαΐα.
Ερωδιός κοντά στη λίμνη Χειμαδίτιδα. Συγχαρητήρια στη μαθήτρια Κυράκη Βαΐα.
Η λίμνη Ζάζαρη τροφοδοτεί με νερό τη λίμνη Χειμαδίτιδα.
Η λίμνη Ζάζαρη τροφοδοτεί με νερό τη λίμνη Χειμαδίτιδα.

DSC04797 ZAZARI

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 στις 9 το πρωί στο σχολείο

clevon_900_sm

Την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 θα ανοίξουμε στις 9 το πρωί. Την απόφαση αυτή πήρε ο Δήμαρχος Αμυνταίου επικαλούμενος τις κακές καιρικές συνθήκες.

Οι μαθητές από Αντίγονο και Πελαργό θα βρίσκονται στη στάση τη γνωστή ώρα σε τέτοιες περιπτώσεις.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου πάλι θα έρθετε στις 9.

9uhrΤην Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016 θα ανοίξουμε στις 9 το πρωί. Την απόφαση αυτή πήρε ο Δήμαρχος Αμυνταίου επικαλούμενος τις κακές καιρικές συνθήκες.

Οι μαθητές από Αντίγονο και Πελαργό θα βρίσκονται στη στάση τη γνωστή ώρα σε τέτοιες περιπτώσεις.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου θα έρθετε στις 9.

Wecker 9 Uhr

Τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016 θα ανοίξουμε στις 9 το πρωί. Την απόφαση αυτή πήρε ο Δήμαρχος Αμυνταίου επικαλούμενος τις κακές καιρικές συνθήκες.

Οι μαθητές από Αντίγονο και Πελαργό θα βρίσκονται στη στάση τη γνωστή ώρα σε τέτοιες περιπτώσεις.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του σχολείου μας

Μια πολύ όμορφη γιορτή έλαβε χώρα σήμερα στο σχολείο μας…

Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων με τις δασκάλες τους μας εξέπληξαν… 

Σήμερα φάνηκε η ανεπάρκεια του υπάρχοντος χώρου για εκδηλώσεις-παραστάσεις στο σχολείο μας. Θα πρέπει σαν τοπική κοινότητα να μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον…

Ένα βίντεο με φωτοκολλάζ από την εκδήλωση.

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Οι μαθητές του Γυμνασίου Φιλώτα στο σχολείο μας

Οι μαθητές του Γυμνασίου Φιλώτα μάς τραγούδησαν Ποντιακά και Θρακιώτικα Κάλαντα. Τους ευχαριστούμε πολύ και τους Ευχόμαστε Καλές Γιορτές

KALANTA gym 001

Δημοσιεύθηκε στην ΔΙΑΦΟΡΑ

Η μετωπική διδασκαλία μάς κάνει εξυπνότερους

was-viele-lehrer-aus-erfahrung

Τα σχολεία σήμερα είναι διαρκή εργοτάξια.

Κάθε χρόνο μεταρρυθμίζονται. Βασικός λόγος εκνευρισμού των γονέων. Έτσι έχουν την εντύπωση ότι τα παιδιά τους καθίστανται πειραματόζωα ασκούμενα σε περιβάλλοντα νέων μορφών διδασκαλίας. Οι σύγχρονες μέθοδοι έχουν ένα κοινό: Να αποτελέσουν εναλλακτική στην κλασική μετωπική διδασκαλία

Οι μεταρρυθμιστές παιδαγωγοί βρίσκουν σύμφωνα με την εμπειρία διαπιστώνουν μικρή σχετικότητα: τα παιδιά μαθαίνουν ακόμη καλύτερα όταν διδάσκονται με την παλιά, καλή μέθοδο της “μετωπικής διδασκαλίας”. Αυτό έχουν διαπιστώσει μέσω μεγάλων αναλύσεων ερευνητές της εκπαίδευσης. Και όχι στη Γερμανία (κατ’ επέκτασιν, όχι στην Ευρώπη), αλλά στις ΗΠΑ, γιατί εκεί υπάρχει μια πληθώρα ποιοτικών δεδομένων. Δηλωτικά είναι ξεκάθαρο: Η μετωπική διδασκαλία προσφέρειπερισσότερα…

Οι δάσκαλοι εφαρμόζουν συχνά ένα συνδυασμό διαφορετικών μεταξύ τους διδακτικών μεθόδων. Αν οι δάσκαλοι χρησιμοποιήσουν 10% περισσότερο χρόνο διδάσκοντας μετωπικά τότε οι μαθητές παρουσιάζουν δυναμική γνώσης και δυνατοτήτων που αντιστοιχεί σε αύξηση της γνώσης από έναν μέχρι δύο μήνες…

Περισσότερη ακρόαση, λιγότερη συζήτηση…

Στην Αμερική έχει πάθει ηλεκτροπληξία ο κλάδος της εκπαίδευσης…

Αυτό υποστηρίζει και ο μεγάλος Νεοζηλανδός ερευνητής της εκπαίδευσης, ο John Hattie!

 

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/bildungswesen-frontalunterricht-macht-klug-11994686.html

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Οι γονείς μας… Αυτοί οι εργατικοί της Β΄τάξης!

Τώρα ποιος έφταιγε για την επιλογή του χρώματος; Οι μαθητές που ρωτήθηκαν; Η δασκάλα της τάξης; Ο υπολογιστής μείξης των χρωμάτων; Ο διευθυντής μπέρδεψε τους κουβάδες;

Ευτυχώς!!! Το έσωσαν οι γονείς μας!

Έκαναν εκπληκτική δουλειά… 

Τις επόμενες μέρες σας δείχνουμε το τελικό αποτέλεσμα… 

 

 

paint-b (1) paint-b (2) paint-b (3) 12364107_1116134771731069_2109974112_o

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Διακρίσεις μαθητών μας


ΚΑΡΑΤΕ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (1)Οι μαθητές του σχολείου μας, τα αδέρφια Παναγιώτα Κωνσταντινίδου και Σωκράτης Κωνσταντινίδης είναι αθλητές του Καράτε.

Συμμετείχαν στο Πανευρωπαϊκό Κύπελλο Καράτε που έγινε στην Κωνσταντινούπολη.

ΚΑΡΑΤΕ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (2)

Η Παναγιώτα εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Κατηγορία 2004/+38 κιλά όπου κατέλαβε την Τρίτη θέση.

ΚΑΡΑΤΕ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (4)

Ο Σωκράτης εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Κατηγορία 2006+28 κιλά όπου κι αυτός διακρίθηκε.

Συγχαρητήρια, θερμά Συγχαρητήρια στα αδερφάκια! Είμαστε περήφανοι για εσάς παιδιά!

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Ο μουσικός Βαγγέλης Καραμπέτσος στο σχολείο μας

Το σχολείο μας δε διαθέτει δάσκαλο μουσικής. Αυτό είναι ένα έλλειμμα μουσικής παιδείας που δεν αναπληρώνεται μόνο από τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών των τάξεων.

Η δασκάλα του ΣΤ2 κυρία Νίκη Μιχούλη φρόντισε και έφερε στο σχολείο για μια ωριαία απασχόληση των παιδιών με τη μουσική, τον καθηγητή μουσικής, κύριο Βαγγέλη Καραμπέτσο.

Έτσι σε μια πολύ ευχάριστη μουσική ατμόσφαιρα οι μαθητές των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης μαζί με τις δραστήριες δασκάλες τους τις κυρίες Μπομπόλη Δέσποινα και Μιχούλη Νίκη ταξίδεψαν στον πλανήτη της μουσικής.

Το σχολείο μας ευχαριστεί τον κύριο Καραμπέτσο!

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (10) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (9) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (8) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (6) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (5) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (4) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (3) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (2) ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΤ (1)

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Γιορτή Πολυτεχνείου 17 Νοεμβρίου 2015

Την Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015 οι μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης μαζί με τις δασκάλες τους, κυρίες Πετσίβα Μαρία και Παπαθανασίου Ολυμπία, μας φόρτισαν συναισθηματικά με την υπέροχη γιορτή τους. Την εκδήλωση παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου. Παρόντες και γονείς μαθητών της Ε΄ τάξης.

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (2)ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (25)ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (37)ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (17) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (10) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (4) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (3) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 2015 ΓΙΟΡΤΗ (1)

 

Δημοσιεύθηκε στην ΔΙΑΦΟΡΑ

Μια άποψη, χρήσιμη για γονείς και εκπαιδευτικούς

Από την εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”, 25 Οκτωβρίου 2015

«Έλα μωρέ, παιδί είμαι»

Της ΜΑΡΙΑΛΕΝΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ο ψυχισμός για να λειτουργήσει χρειάζεται αυλάκωμα, όριο, περιφρούρηση, ρόλους, ταυτότητες, ενώ στα πρώτα χρόνια της ζωής χρειάζεται τις έννοιες του καλού και του κακού.

Στην ανατροφή των παιδιών δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Πολλές φορές τα «λάθη» οδηγούν σε σωστή κατεύθυνση και τα «σωστά» σε λάθος.
Έχω έρθει πολλές φορές στην ανάγκη να γράψω μια ανοιχτή επιστολή σε γονείς. Οι αφορμές προκύπτουν από πολλά ζητήματα, τα οποία συναντώ καθημερινά στην εργασία μου. Από την άλλη, ξέρω ότι ο θυμός δεν είναι καλός σύμβουλος και ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος, ευτυχώς, να μεγαλώσεις παιδιά. Οι ψυχολόγοι εν προκειμένω δεν κατέχουν καμία αλάνθαστη γνώση ούτε είναι αυτοί που θα γίνουν γονείς αντί γονέων. Στην ανατροφή των παιδιών δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, γιατί πολλές φορές τα λάθος πράγματα έχουν οδηγήσει σε σωστή κατεύθυνση και τα σωστά σε λάθος. Ο λόγος όμως που εκμεταλλεύομαι το σημαντικό αυτό βήμα είναι για να μιλήσω για κάτι που επηρεάζει βαθύτατα την ελληνική κοινωνία και που το συναντώ συχνά και στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι Έλληνες γονείς την ανατροφή ή που δεν την αντιλαμβάνονται.
Τις τελευταίες δεκαετίες κυριαρχεί παντού ένα διάχυτο συγκεχυμένο αίσθημα γύρω από τις αξίες και τα όρια που βάζουμε ο καθένας για την κοινωνία και για τον εαυτό του. Καταδικάζουμε τη φοροδιαφυγή, αλλά όχι τους φοροφυγάδες, ιδίως εάν είναι κάποιος δικός μας. Καταδικάζουμε τη βία, αλλά «του χρειαζόταν και λίγο ξύλο του τάδε». Καταδικάζουμε την παράνομη οδήγηση, αλλά «βιάζομαι τώρα, οπότε θα πάω ανάποδα». Μια σειρά από τέτοιες συμπεριφορές και νοοτροπίες έχουν οδηγήσει στο να υπάρχει κάτι το συγκεχυμένο όσον αφορά το τι πιστεύουμε, τι κάνουμε και τι επιτρέπουμε. Δεν χρειάζεται να πω ότι αυτό δεν εξαργυρώνεται και δεν αποδεικνύεται από τις πολιτικές εξελίξεις, από τα κόμματα που έχουμε στη Βουλή, από τον τύπο του πολιτικού που θεωρούμε πλέον σήμερα επιτυχημένο. Όλα ήξεις αφήξεις. Κάπως ρευστά, σαν τις στάλες της βροχής που κυλούν στο τζάμι και κανένας δεν νοιάζεται να τις σταματήσει.
Ο ψυχισμός, όμως, για να μπορέσει να λειτουργήσει χρειάζεται αυλάκωμα. Χρειάζεται όριο, περιφρούρηση, ρόλους, ταυτότητες, και ιδίως στα πρώτα χρόνια της ζωής χρειάζεται τις έννοιες του καλού και του κακού, και σαφήνεια στο ποιος κάνει τι και γιατί.
Τα τελευταία χρόνια, η ανατροφή των παιδιών έχει αλλάξει. Αυτή η στροφή έχει αρχίσει να διαφαίνεται τα τελευταία τριάντα χρόνια, δεν είναι κάτι καινούργιο. Πλέον όμως συμβαίνει παντού. Και για διάφορους λόγους. Οι περισσότεροι γονείς δυσκολευόμαστε να πούμε όχι στα παιδιά μας. Δυσκολευόμαστε να βάλουμε όρια, δυσκολευόμαστε πολλές φορές να τα μαλώσουμε. Δυσκολευόμαστε να τα μαλώσουν άλλοι. Παντού ακούω συζητήσεις, «μα του εξηγώ, προσπαθώ να του μιλήσω, να του μάθω με τον καλό τρόπο να μην το ξανακάνει». Όλα αυτά είναι κατανοητά. Φυσικά και τα παιδιά πρέπει να μεγαλώσουν σε ήρεμο περιβάλλον, χωρίς φωνές, χωρίς αντιδικίες, χωρίς ξύλο. Φυσικά και τα παιδιά αντιλαμβάνονται πολλά πράγματα, είναι πιο έξυπνα γιατί οι προσλαμβάνουσες τρέχουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Αλλά είναι παιδιά. Και γι’ αυτό χρειάζονται γονείς.
Ακριβώς γιατί οι συνθήκες της πραγματικότητας είναι ολοένα και πιο ρευστές, ακριβώς γιατί νέα μέσα τεχνολογίας έχουν αλλάξει τον τρόπο που μεγαλώνουν αυτά τα παιδιά, ακριβώς για όλους αυτούς και άλλους λόγους, πρέπει μερικά βασικά πράγματα να είναι ορισμένα, συγκροτημένα, χωρίς κανένα παραθυράκι διαφυγής ή χωρίς δυνατότητα ήξεις αφήξεις.
Οι γονείς είμαστε εμείς. Καλοί, χρυσοί, ανάποδοι, με νεύρα, με κακό οικογενειακό ιστορικό, είμαστε εμείς. Εμείς βάζουμε κανόνες. Αυστηρούς ή λιγότερο αυστηρούς κανόνες, κάποιους πρέπει να τους τηρούμε. Απαρέγκλιτα. Δεν κάνουν κουμάντο τα παιδιά στο σπίτι, όσο και εάν κάποιες ελευθερίες πρέπει να έχουν σε ένα μέρος ή στο δωμάτιό τους. Δεν σηκώνουν ποτέ χέρι να χτυπήσουν γονιό, δεν το αφήνουμε, δεν το επιτρέπουμε, δεν λέμε, «έλα μωρέ, παιδί είναι». Δεν χρειάζονται συνέχεια κανάκεμα, ούτε συνέχεια αγκαλιά σαν να είναι λούτρινα ζωάκια, ούτε συνέχεια επιβράβευση, ιδίως όταν δεν κάνουν κάτι άξιο επιβράβευσης. Τα παιδιά δεν χρειάζονται πόζα, τα παιδιά χρειάζονται αυθεντική συμπεριφορά. Και εάν χρειαστεί, και ένα αυθεντικό μάλωμα. Αλλά με συνέπεια και αιτία, για όλους. Και η ζωή πρέπει να είναι λειτουργική για όλη την οικογένεια, όχι να προσαρμόζεται στα μέτρα των παιδιών.
Για να μπορέσουμε να γίνουμε γονείς, πρέπει να πάψουμε να είμαστε εμείς παιδιά. Και ενώ στο βάθος κήπος, είναι καλό ένας γονιός να χορεύει, να παίζει ενθουσιωδώς, να κάνει μπουρμπουλήθρες, στη διαδρομή του θα πρέπει να έχει κάνει τις ρήξεις τους με τους δικούς του γονείς, θα πρέπει να έχει βάλει τα δικά του όρια, και θα πρέπει να έχει μάθει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Και τότε δεν θα χρειαστεί ποτέ για λάθος λόγους να πει «έλα μωρέ παιδί είναι», αν δεν δικαιολογεί μέσα του ασυνείδητα τον εαυτό του, για το παιδί που είναι καταχρηστικά ακόμη.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Καλή Σχολική Χρονιά

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

 

Μήπως βαρεθήκατε τις διακοπές;

Μήπως σας έλειψε το σχολείο;

Σας προσφέρουμε τη λύση!

Αγιασμός!!!

Η αρχή είναι την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 στις 9 και 30΄.

 

Καλωσορίζουμε τους νέους μας συμμαθητές στην Α΄ Τάξη και όλοι μαζί σαν μια αγαπημένη οικογένεια θα ζήσουμε την καλύτερη σχολική χρονιά!

Εάν δε θυμάστε το δρόμο:

xartis

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας