Βιογραφικό
Συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα Δημήτρη Διαμαντίδη
(για λήψη εδώ)
Τηλέφωνα: 2105011728, 6951440441 |
Email: dimitrd@eds.uoa.gr |
Με δυο λόγια | Μαθηματικός, εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ερευνητής στον τομέα της Διδακτικής Μαθηματικών, συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων και εκπαιδευτικών βιβλίων Μαθηματικών, εκπονητής προγραμμάτων σπουδών Μαθηματικών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, επιμορφωτής εκπαιδευτικών, με εμπειρία στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στη διοίκηση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. |
Εμπειρία στην εκπαίδευση
Σε σχολεία | Τρέχουσα θέση υπηρεσίας: 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών | 2013-σήμερα |
Διορισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και υπηρεσία σε Γυμνάσιο-Λύκειο Ανάφης (2 έτη) και ΕΠΑΛ Σαλαμίνας (5 έτη) | 2006-σήμερα |
Σε συγγραφή σχολικών βιβλίων | «Στατιστική-Πιθανότητες», Γ΄ ΓΕΛ με ISBN 978-960-06-6144-6 | 2020 |
«Στατιστική», Β΄ ΓΕΛ με ISBN 9789600659948 | 2019 |
Σε συγγραφή άλλων βιβλίων | «Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου- Κριτήρια Αξιολόγησης» με ISBN 9789601680132 (Εκδόσεις Πατάκη) | 2020 |
«Άλγεβρα Α΄ Λυκείου» (α΄ & β΄ τόμος) με ISBN 978-960-16-4807-1 & 978-960-16-5250-4 (Εκδόσεις Πατάκη) | 2014 |
Στην εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού | Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) | 2020-21 |
Υλικό για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΥΠΑΙΘ) | 2021 | |
Πρόγραμμα σπουδών, υλικό επιμόρφωσης και πιστοποίησης για την επιμόρφωση Μαθηματικών στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία (Β΄ επίπεδο και επιμόρφωση επιμορφωτών) (ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ) | 2018-2019,
2022
|
|
Πρόγραμμα σπουδών και υλικό για τα Μαθηματικά Β΄ ΓΕΛ (ΥΠΑΙΘ) | 2018 | |
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης των Μαθηματικών Γυμνασίου – Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) | 2016 |
Σε επιτροπές θεματοδοτών, θεματοδοτριών (ενδεικτικά) | Θεματοδότης εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνικό PISA») (ΥΠΑΙΘ) | 2022 |
Θεματοδότης/αξιολογητής στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας των Μαθηματικών (ΥΠΑΙΘ) | 2021-σήμερα | |
Mέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων της Τράπεζας Θεμάτων, των Μαθηματικών, Α΄ και Β΄ όλων των τύπων Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) | 2014 |
Ως επιμορφωτής εκπαιδευτικών (ενδεικτικά) | Στα νέα προγράμματα σπουδών των Μαθηματικών και υποστηρικτής εκπαιδευτικών στην πιλοτική εφαρμογή (ΥΠΑΙΘ) | 2021-σήμερα |
Στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, για Μαθηματικούς (ΥΠΑΙΘ) | 2021 | |
Στο STEM, σε ευρωπαϊκά έργα (ενδεικτικά: https://www.steamteach.unican.es/) (ΕΚΠΑ) | 2017-σήμερα | |
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, 24 ώρες (ΥΠΑΙΘ) | 2020, 2021 | |
Στην δημιουργική διδασκαλία με ψηφιακά μέσα, 29 ώρες (ΕΚΠΑ) | 2018 |
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση | Διδασκαλία του εξαμηνιαίου μαθήματος της «Ειδικής Διδακτικής Μαθηματικών» στο ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΕΚΠΑ-ΠΑΔΑ) | 2022 |
Επικουρική διδασκαλία του εξαμηνιαίου μαθήματος της «Ειδικής Διδακτικής Μαθηματικών» στο ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΕΚΠΑ-ΠΑΔΑ) | 2020, 2021 | |
Μέντορας πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο της συνεργασίας του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών με το ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΠΑΔΑ, ΕΚΠΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ) | 2020-σήμερα | |
Δειγματικές διδασκαλίες σε φοιτητές Μαθηματικών (ΕΚΠΑ) | 2013-σήμερα |
Διοικητικές-οργανωτικές αρμοδιότητες στην εκπαίδευση
Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΥΠΑΙΘ) http://depps.minedu.gov.gr/ | 2020-σήμερα |
Μέλος Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Κλήρωσης και Εξετάσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΥΠΑΙΘ) | 2022 |
Μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών | 2015-σήμερα |
Μέλος οργανωτικών επιτροπών ημερίδων και σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς | 2015-σήμερα |
Ακαδημαϊκά
Διδακτορικό δίπλωμα | Στη Διδακτική των Μαθηματικών με εστίαση την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών με ψηφιακά μέσα και τη δημιουργικότητα, ΕΚΠΑ (Άριστα) | 2022 |
Μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης | Στη «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών», ΕΚΠΑ (8,88) | 2013 |
Στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, ΕΜΠ (8,15) | 2005 | |
Βασικό πτυχίο | Μαθηματικών, ΕΚΠΑ (6,67) | 2001 |
Επιστημονικές δημοσιεύσεις τελευταίου έτους (συνολικά, 28 δημοσιεύσεις από το 2012, δείτε το αναλυτικό CV, εδώ) |
Kynigos, C., Diamantidis, D. (2022). Creativity in Engineering Mathematical Models Through Programming. The International Journal of Mathematics Education, ZDM, Springer Verlag. | 2022 |
Διαμαντίδης, Δ., Σχίζα, Κ., Κυνηγός, Χ. (2022). Στιγμιότυπα μέσα στο χρόνο της χρήσης ενός μικροπειράματος Μαθηματικών από εκπαιδευτικό ως αποτύπωμα της επαγγελματικής του εξέλιξης. Στο Β. Χρυσικού, Χ. Σταθοπούλου, Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου, Α. Χρονάκη, & Κ. Σδρόλιας (Επιμ.). Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ.: Η μαθηματική εκπαίδευση μπροστά σε νέες και παλιές προκλήσεις. Βόλος: ΕΝΕΔΙΜ. | 2022 |
Άλλα
Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, ως μέλος της ερευνητικής ομάδας. | The DoCENT Project: Developing, implementing, validating and disseminating an innovative model to guide teacher educators in applying digital creative teaching practices. Erasmus+ KA2 | 2017-2019 |
The ER4STEM Project: Educational Robotics for STEM, H2020-EU.5.a. – SEAC-1-2014 – Innovative ways to make science education and scientific careers attractive to young people (Project No: 665972), για πληροφορίες εδώ | 2015-2018 | |
The M C SQUARED Project: A Computational Environment to Stimulate and Enhance Creative Designs for Mathematical Creativity, FP7, ICT-2013.8.1 Technologies and scientific foundations in the field of creativity (Project No: 610467), για πληροφορίες εδώ | 2014-2016 | |
The METAFORA Project: Learning to learn together: A visual language for social orchestration of educational activities, EC – FP7-ICT-2009-5, Technology-enhanced Learning, No. 257872, για πληροφορίες εδώ | 2012-2014 |
Υπεύθυνος Ομίλου Μαθηματικών του 2ου Πρότυπου/ Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών | 2013-2022 |
Υπεύθυνος ομίλου STEM του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών | 2022 |
Ξένες γλώσσες | Αγγλικά – C2 | |
Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών | Πιστοποίηση Β΄ επιπέδου |
Πρόσφατες επιμορφώσεις (ενδεικτικά) | ΕΚΠΑ: Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (420 ώρες) | 2020 |
ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ: Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων (72 ώρες) | 2019 |