Σχολικά μαθηματικά


          

Βιογραφικό

Συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα Δημήτρη Διαμαντίδη

(για λήψη εδώ)

Τηλέφωνα: 2105011728, 6951440441

Email: dimitrd@eds.uoa.gr

Με δυο λόγια Μαθηματικός, εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ερευνητής στον τομέα της Διδακτικής Μαθηματικών, συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων και εκπαιδευτικών βιβλίων Μαθηματικών, εκπονητής προγραμμάτων σπουδών Μαθηματικών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, επιμορφωτής εκπαιδευτικών, με εμπειρία στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στη διοίκηση των Πρότυπων  και Πειραματικών Σχολείων.

Εμπειρία στην εκπαίδευση

Σε σχολεία Τρέχουσα θέση υπηρεσίας: 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών 2013-σήμερα
Διορισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και υπηρεσία σε Γυμνάσιο-Λύκειο Ανάφης (2 έτη) και ΕΠΑΛ Σαλαμίνας (5 έτη) 2006-σήμερα
Σε συγγραφή σχολικών βιβλίων «Στατιστική-Πιθανότητες», Γ΄ ΓΕΛ με ISBN 978-960-06-6144-6 2020
«Στατιστική», Β΄ ΓΕΛ με ISBN 9789600659948 2019
Σε συγγραφή άλλων βιβλίων «Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου- Κριτήρια Αξιολόγησης» με ISBN 9789601680132 (Εκδόσεις Πατάκη) 2020
«Άλγεβρα Α΄ Λυκείου» (α΄ & β΄ τόμος) με ISBN 978-960-16-4807-1 & 978-960-16-5250-4 (Εκδόσεις Πατάκη) 2014
Στην εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) 2020-21
Υλικό για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΥΠΑΙΘ) 2021
Πρόγραμμα σπουδών, υλικό επιμόρφωσης και πιστοποίησης για την επιμόρφωση Μαθηματικών στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία (Β΄ επίπεδο και επιμόρφωση επιμορφωτών) (ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ) 2018-2019,

2022

 

Πρόγραμμα σπουδών και υλικό για τα Μαθηματικά Β΄ ΓΕΛ (ΥΠΑΙΘ) 2018
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης των Μαθηματικών Γυμνασίου – Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) 2016
Σε επιτροπές θεματοδοτών, θεματοδοτριών (ενδεικτικά) Θεματοδότης εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνικό PISA») (ΥΠΑΙΘ) 2022
Θεματοδότης/αξιολογητής στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας των Μαθηματικών (ΥΠΑΙΘ) 2021-σήμερα
Mέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων της Τράπεζας Θεμάτων, των Μαθηματικών, Α΄ και Β΄ όλων των τύπων Λυκείου (ΥΠΑΙΘ) 2014
Ως επιμορφωτής εκπαιδευτικών (ενδεικτικά) Στα νέα προγράμματα σπουδών των Μαθηματικών και υποστηρικτής εκπαιδευτικών στην πιλοτική εφαρμογή (ΥΠΑΙΘ) 2021-σήμερα
Στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, για Μαθηματικούς (ΥΠΑΙΘ) 2021
Στο STEM, σε ευρωπαϊκά έργα (ενδεικτικά: https://www.steamteach.unican.es/) (ΕΚΠΑ) 2017-σήμερα
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, 24 ώρες (ΥΠΑΙΘ) 2020, 2021
Στην δημιουργική διδασκαλία με ψηφιακά μέσα, 29 ώρες (ΕΚΠΑ) 2018
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Διδασκαλία του εξαμηνιαίου μαθήματος της «Ειδικής Διδακτικής Μαθηματικών» στο ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΕΚΠΑ-ΠΑΔΑ) 2022
Επικουρική διδασκαλία του εξαμηνιαίου μαθήματος της «Ειδικής Διδακτικής Μαθηματικών» στο ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΕΚΠΑ-ΠΑΔΑ) 2020, 2021
Μέντορας πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο της συνεργασίας του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών με το ΔΠΜΣ στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Εκπαιδευτική Πράξη (ΠΑΔΑ, ΕΚΠΑ, ΑΣΠΑΙΤΕ) 2020-σήμερα
Δειγματικές διδασκαλίες σε φοιτητές Μαθηματικών (ΕΚΠΑ) 2013-σήμερα

Διοικητικές-οργανωτικές αρμοδιότητες στην εκπαίδευση

Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΥΠΑΙΘ) http://depps.minedu.gov.gr/ 2020-σήμερα
Μέλος Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Κλήρωσης και Εξετάσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΥΠΑΙΘ) 2022
Μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου  Αθηνών 2015-σήμερα
Μέλος οργανωτικών επιτροπών ημερίδων και σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς 2015-σήμερα

Ακαδημαϊκά

Διδακτορικό δίπλωμα Στη Διδακτική των Μαθηματικών με εστίαση την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών με ψηφιακά μέσα και τη δημιουργικότητα, ΕΚΠΑ (Άριστα) 2022
Μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης Στη  «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών», ΕΚΠΑ (8,88) 2013
Στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, ΕΜΠ (8,15) 2005
Βασικό πτυχίο Μαθηματικών, ΕΚΠΑ (6,67) 2001

Επιστημονικές δημοσιεύσεις τελευταίου έτους (συνολικά, 28 δημοσιεύσεις από το 2012, δείτε το αναλυτικό CV, εδώ)

Kynigos, C., Diamantidis, D. (2022). Creativity in Engineering Mathematical Models Through Programming. The International Journal of Mathematics Education, ZDM, Springer Verlag. 2022
Διαμαντίδης, Δ., Σχίζα, Κ., Κυνηγός, Χ. (2022). Στιγμιότυπα μέσα στο χρόνο της χρήσης ενός μικροπειράματος Μαθηματικών από εκπαιδευτικό ως αποτύπωμα της επαγγελματικής του εξέλιξης. Στο Β. Χρυσικού, Χ. Σταθοπούλου, Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου, Α. Χρονάκη, & Κ. Σδρόλιας (Επιμ.). Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ.: Η μαθηματική εκπαίδευση μπροστά σε νέες και παλιές προκλήσεις. Βόλος: ΕΝΕΔΙΜ. 2022

Άλλα

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, ως μέλος της ερευνητικής ομάδας.  The DoCENT Project: Developing, implementing, validating and disseminating an innovative model to guide teacher educators in applying digital creative teaching practices. Erasmus+ KA2 2017-2019
The ER4STEM Project: Educational Robotics for STEM,  H2020-EU.5.a. – SEAC-1-2014 – Innovative ways to make science education and scientific careers attractive to young people (Project No: 665972), για πληροφορίες εδώ 2015-2018
The M C SQUARED Project: A Computational Environment to Stimulate and Enhance Creative Designs for Mathematical Creativity, FP7, ICT-2013.8.1 Technologies and scientific foundations in the field of creativity (Project No: 610467), για πληροφορίες εδώ 2014-2016
The METAFORA Project: Learning to learn together: A visual language for social orchestration of educational activities, EC – FP7-ICT-2009-5, Technology-enhanced Learning, No. 257872, για πληροφορίες εδώ 2012-2014

Υπεύθυνος Ομίλου Μαθηματικών του 2ου Πρότυπου/ Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών 2013-2022
Υπεύθυνος ομίλου STEM του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθηνών 2022

 

Ξένες γλώσσες Αγγλικά – C2
Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών Πιστοποίηση Β΄ επιπέδου

 

Πρόσφατες επιμορφώσεις (ενδεικτικά) ΕΚΠΑ: Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (420 ώρες) 2020
ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ: Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων (72 ώρες) 2019

 


          
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς