Διαβίβαση ενδεικτικών προτάσεων για γονείς μαθητών

Σας διαβιβάζουμε  ενδεικτικές προτάσεις της διεπιστημονικής ομάδας του Κ.Ε.Σ.Υ. Άρτας, οι οποίες απευθύνονται προς τους γονείς για τη δημιουργική απασχόληση και τη διαχείριση των παιδιών σε συνθήκες κορωνοϊού.

 Οδηγός για γονείς

 Εκπαιδευτική υποστήριξη μαθητών

Συμβουλές για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σπίτι:

– Εξασφαλίστε τη συναίνεση του παιδιού για την ενεργή εμπλοκή του με μαθησιακές δραστηριότητες, καθώς η απουσία θετικού κλίματος οδηγεί στην άρνηση ενασχόλησης του παιδιού και δυσχεραίνει την επιστροφή στη συνθήκη.

– Εξασφαλίστε ένα ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον όσο το δυνατόν περισσότερο απομονωμένο από διασπαστικούς παράγοντες (πχ. τηλεόραση, υπολογιστής, παρουσία άλλων ατόμων στο χώρο).

– Φροντίστε το υλικό που θα δώσετε στο μαθητή να είναι κοντά στα ενδιαφέροντά του προκειμένου να του δώσετε κίνητρο να ασχοληθεί ουσιαστικά και να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες.

– Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε και πιο “ανορθόδοξα” υλικά πέρα από τα σχολικά εγχειρίδια (π.χ. κόμικς, περιοδικά, παιχνίδια, υπολογιστή) προκειμένου να προκαλέσετε/διατηρήσετε το ενδιαφέρον του παιδιού.

– Αν παρατηρήσετε ότι ο μαθητής δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της τάξης του ή των εργασιών που τυχόν έχουν ανατεθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, χρησιμοποιείστε υλικό μικρότερης τάξης εστιασμένο πάντα στις ανάγκες/αδυναμίες και ικανότητες του μαθητή.

– Έχετε υπόψη ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έχουν χαμηλή ανοχή στη ματαίωση. Συνεπώς οι εργασίες θα πρέπει να είναι ανάλογες των ικανοτήτων τους ώστε να αντλούν ικανοποίηση από την επιτυχή ολοκλήρωση και να τονώνεται και η αυτοπεποίθησή τους. εκπαιδευτική υποστήριξη ΚΕΣΥ Άρτας  

Δεδομένου ότι στόχος της προσπάθειας αυτής δεν είναι η αντικατάσταση του ρόλου του σχολείου αλλά η διατήρηση της επαφής του μαθητή με την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η βελτίωση της μαθησιακής του ικανότητας, τονίζεται ότι τα λάθη είναι επιτρεπτά και αναμενόμενα. Αποφύγετε τη σκληρή κριτική.

– Προσπαθήστε να έχετε ένα σταθερό πρόγραμμα ενασχόλησης με εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσα στη μέρα και αποφύγετε τον αυστηρό έλεγχο.

Είναι σημαντικό να μην παραιτηθείτε από την προσπάθεια τις επόμενες μέρες.

Ενδεικτικές προτάσεις δραστηριοτήτων:

 χρήση online υλικού

 Προσβάσιμο του ΙΕΠ

http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/

 Φωτόδεντρο

http://photodentro.edu.gr/aggregator/

 Διαδραστικά βιβλία

http://ebooks.edu.gr/new/

 Παιδαγωγικό ινστιτούτο

https://bit.ly/2UOYeEz

 Μικρός αναγνώστης (ακουστικά βιβλία)

https://bit.ly/2UhjSC4

 Ιστότοπος προσβάσιμος για μαθητές/μαθήτριες με δυσλεξία

http://readable.sch.gr/

 Προσομοιώσεις φυσικών επιστημών και μαθηματικών https://phet.colorado.edu/el/simulations

 Ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα (για μαθητές Γ΄Λυκείου)

http://www.study4exams.gr/ εκπαιδευτική υποστήριξη ΚΕΣΥ Άρτας

 

 

 

 

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

Οι ακόλουθες συμβουλές και το υλικό προτείνεται να αξιοποιηθούν ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή.

  1. Καθημερινές δραστηριότητες στο σπίτι μπορούν να αποτελέσουν την αφορμή για την εξάσκηση σε βασικούς γνωστικούς τομείς όπως :

 

– η ανάγνωση υποτίτλων σε ταινίες

– τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα πάζλ

– διάφορες κατασκευές ακολουθώντας τις οδηγίες βίντεο που υπάρχουν στο διαδίκτυο (www.youtube.com)

– υπολογισμός εσόδων και εξόδων του σπιτιού

– συναλλαγές με χρήματα (παίζουμε το παιχνίδι «σούπερ μάρκετ» με αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι και εναλλαγή των ρόλων ταμία και πελάτη)

– η περιγραφή του τι βλέπουμε έξω από το παράθυρο του σπιτιού μας με έμφαση σε λεπτομέρειες

– η συγγραφή ημερολογίου

– η κατανόηση των στίχων ενός τραγουδιού

– εικαστικές δραστηριότητες (κολάζ, ζωγραφική, χρήση πυλού, χειροτεχνίες, οριγκάμι)

– εκτέλεση συνταγών (δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να μετρήσει τις δοσολογίες)

  1. Αξιοποιήστε το διαθέσιμο λογισμικό του Υπουργείο κατάλληλα σχεδιασμένο για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και για όλα του μαθήματα:

 

http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/

  1. Πλούσιο υλικό υπάρχει και στην ιστοσελίδα http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/ το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί από μαθητές ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους.

 

  1. Για την ενίσχυση των λογικομαθηματικών δεξιοτήτων υπάρχουν διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών (http://etl.ppp.uoa.gr) τα λογισμικά ανοιχτού κώδικα ‘Χελωνόκοσμος’, ‘Ταξινομούμε’, ‘Geogebra’, ‘MaLT’ και ‘MoPiX’ μέσω των οποίων οι μαθητές εξοικειώνονται με διαδικασίες προγραμματισμού.

 

  1. Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων αυτές τις μέρες θα βοηθήσει την ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας και την ανάπτυξη του λεξιλογίου. Μία χρήσιμη ιστοσελίδα όπου οι μαθητές μπορούν να διαβάσουν και να ακούσουν βιβλία ενώ τα ξεφυλλίζουν είναι η εξής: http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp?fbclid=IwAR2jKAMzo9NQuyy71JMG7q7pduEHPLeIyrJS8fKRxa4ND2SKMrP36vB3A5U. Ομοίως, πληθώρα ψηφιακών βιβλίων και παραμυθιών υπάρχει και στην ιστοσελίδα https://www.openbook.gr/

 

  1. Οι παραστάσεις από το Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου αποτελούν ένα μέσο για τη ψυχαγωγία και τη διασκέδαση των παιδιών, ώστε να μην αναπτυχθεί το αίσθημα οκνηρίας στα παιδιά. http://www.ntarchive.gr/theaters.aspx?company=10&fbclid=IwAR3JegcR-YGSySMFNvAYig39jrOEm5C4vuRv5wxi00OI0yvZ5Qn0cQhRSFE

 

  1. Για το μάθημα της Ιστορίας και τον εμπλουτισμό των ιστορικών γνώσεων ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η ιστοσελίδα http://www.e-history.gr/ με πληροφορίες για κάθε περίοδο της ελληνικής ιστορίας.

 

 εξάσκηση της γραπτής και προφορικής έκφρασης

 περιγραφή διάφορων εικόνων, προσωπικών ιστοριών και αναμνήσεων, μελλοντικών σχεδίων

 δημιουργία κόμικ

https://www.storyboardthat.com/

 κολάζ εικόνων ή προσωπικών φωτογραφιών

http://www.shapecollage.com/

 ενασχόληση με παζλ

http://www.jigsawplanet.com/

 ψηφιακή περιήγηση σε μουσεία

 ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ αλλά πάμε ψηφιακή βόλτα στα Μουσεία και στην Ακρόπολη

https://www.greek.world/menoyme-spiti-alla-pame-psifiaki-volta-sta- moyseia-kai-stin-akropoli/

 Αρχαία Ολυμπία

http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/3d.html

 Μουσεία του κόσμου

https://artsandculture.google.com/

 Μουσείο του Λούβρου –Παρίσι

https://www.louvre.fr/

 Μουσείο Ερμιτάζ- Ρωσία

https://www.louvre.fr/

 Βρετανικό Μουσείο

https://www.britishmuseum.org

 

 

 

 

 

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΕΖΑΣ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση