Το πείραμα του Ερατοσθένη είναι ένα πείραμα (ή ορθότερα μια μέτρηση) που πραγματοποιήθηκε τον 3ο αιώνα π.Χ. με την οποία ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος κατάφερε να υπολογίσει την περιφέρεια της Γης με γεωμετρικό τρόπο. Για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης χρειάζονται γνώσεις αρκετών σχολικών μαθημάτων όπως της Φυσικής, της Γεωγραφίας, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας που φέτος ήταν την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025, την ώρα της μεσημβρίας, με πολύ απλά εργαλεία ένα αλφάδι, μοιρογνωμόνιο ένα μέτρο και μια ράβδο η Στ΄ τάξη του σχολείου μας σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο Τυτροσαπουνακαίικων υλοποίησε με επιτυχία το πείραμα του Ερατοσθένη. Οι μαθητές μέτρησαν στο εργαστήριο πληροφορικής την απόσταση του σχολείου από τον ισημερινό με τη βοήθεια της τεχνολογίας και στη συνέχεια βγήκαν στο προαύλιο του σχολείου και με ένα αλφάδι, ένα μοιρογνωμόνιο, ένα μέτρο και μια ράβδο, υπολόγισαν την ακτίνα της Γης στηριζόμενοι στο ιστορικό πείραμα του Ερατοσθένη.
Κατηγορία: Εκπαιδευτικά προγράμματα Σελίδα 4 από 5
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του μαθήματος ΤΠΕ και Πληροφορική, συμμετείχαν στο «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας: Προωθώντας την Καινοτομία 2025» που υλοποιήθηκε υβριδικά στις 5, 6 και 7 Μαρτίου 2025 στα Γιαννιτσά. Οι μαθητές κατασκεύασαν, προγραμμάτισαν και παρουσίασαν ένα φωτεινό σηματοδότη για την ασφαλέστερη διέλευση των πεζών, κυρίως των παιδιών, σε κεντρικούς δρόμους της περιοχής με ελάχιστες ή/και χωρίς διαβάσεις πεζών.
Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την πολύ ωραία παρουσίασή τους!
Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025 το ειδικά διαμορφωμένο όχημα του ΦΟ.Δ.Σ.Α. με το κατάλληλο προσωπικό επισκέφθηκε το σχολείο μας για να μεταλαμπαδεύσει στους νεαρούς μαθητές τα μυστικά της ανακύκλωσης! Τα παιδιά, αφού ενημερώθηκαν με την προβολή βίντεο, συμμετείχαν διαδραστικά στην ταινία διαλογής που έχει το όχημα και ξεχώρισαν μόνα τους απορρίμματα κατανοώντας τη διαδικασία της Ανακύκλωσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ήταν μια δράση που προωθεί το ζήτημα της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και της αειφόρου ανάπτυξης, καλλιεργώντας παράλληλα δεξιότητες και στάσεις ενεργού πολιτειότητας στους μαθητές.
![]() ![]() |
|
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κι έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση, την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας και τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία και την ενδυνάμωση των παιδιών και των νέων στο διαδίκτυο.
Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, οι μαθητές του σχολείο μας ενημερώθηκαν σε θέματα ασφάλειας, προστασίας των ανηλίκων στο διαδίκτυο και τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων, με υλικό από την σελίδα του Safer internet for kids, (https://saferinternet4kids.gr).
Παράλληλα η Ε΄ τάξη συμμετείχε στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό που προκήρυξε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, δημιουργώντας ένα βίντεο με θέμα «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!», ενώ η Στ΄δημιούργησε μια αφίσα ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης παιδιών, γονέων κι εκπαιδευτικών για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στο Κοινοτικό Γραφείο του Αγίου Ανδρέα, ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ανδρέα – Πραστού βράβευσε και τίμησε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που τις δύο τελευταίες σχολικές χρονιές έλαβαν μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε Twinning School.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τις υπέροχες εργασίες τους.











