Τα τζιτζίκια (Οδυσσέας Ελύτης)

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης στο μάθημα της Μουσικής γνώρισαν το μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη , “Τα τζιτζίκια”. Τραγουδήσαμε, ζωγραφίσαμε τις εικόνες που γέννησαν οι στίχοι στη φαντασία μας και μοιραστήκαμε τα συναισθήματά μας…

 

Τα τζιτζίκια

Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης

Μουσική: Λίνος Κόκοτος

Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργό
και τ’ άλλα τα παιδιά της.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει …..
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Από την άκρη του καιρού
και πίσω απ’ τους χειμώνες
άκουγα σφύριζε η μπουρού
κι έβγαιναν οι Γοργόνες.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει …..
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Κι εγώ μέσα στους αχινούς
στις γούβες στ’ αρμυρίκια
σαν τους παλιούς θαλασσινούς
ρωτούσα τα τζιτζίκια:

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει …..
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

IMG 20250328 101641 IMG 20250328 101655 IMG 20250328 101705 IMG 20250328 101717 IMG 20250328 101742 IMG 20250328 101800 IMG 20250328 101815 IMG 20250328 101832 IMG 20250328 101843 IMG 20250328 101852 IMG 20250328 101906

Γιορτή για την 25η Μαρτίου

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή για τους Έλληνες, εθνική αλλά και θρησκευτική. Σηματοδοτεί την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης κατά των Οθωμανών, ύστερα από 400 χρόνια σκλαβιάς και είναι και η ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η ημέρα, δηλαδή, που η Παναγία έμαθε τη χαρμόσυνη είδηση ότι θα γεννήσει τον Χριστό, τον υιό του Θεού. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με αφιερώματα και όμορφες δημιουργίες, προσεγγίσαμε με τους μαθητές/τριες μας τις δύο εορτές.

Με μεγάλη λαμπρότητα, συγκίνηση κι υπερηφάνεια γιορτάσαμε σήμερα στο σχολείο μας την Εθνική Επέτειο του 1821. Τη σχολική γιορτή επιμελήθηκαν με αφήγηση του χρονικού, θεατρικά, τραγούδια και χορούς οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί της Ε’ και ΣΤ’ τάξης κ. Κοτρώνη Ελένη και κ. Χριστίδου Μαρία.

eikona Viber 2025 03 24 19 15 20 697  eikona Viber 2025 03 24 19 15 20 708  eikona Viber 2025 03 24 19 15 14 038  eikona Viber 2025 03 24 19 15 23 276  eikona Viber 2025 03 24 19 15 23 285  eikona Viber 2025 03 24 19 53 33 150

Ακόμη, με ποιήματα, τραγούδια και χορούς πλαισίωσαν τη γιορτή οι μαθητές και μαθήτριες της Α’, Β’ και Γ’ – Δ’ τάξης με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς την κ. Παπαϊωάννου Βασιλική, τον κ. Μπιζίκη Ιωάννη και την κ. Δάιου Χρυσάνθη. Μετά το πέρας της γιορτής έγινε ανάκρουση του εθνικού ύμνου.

eikona Viber 2025 03 24 19 15 23 428  eikona Viber 2025 03 24 19 15 23 454

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Χρόνια πολλά και ελεύθερα!

Ζήτω η Ελλάδα!

“Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις, έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος”

Σε συνέχεια της δράσης για το σχολικό εκφοβισμό και στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου μας με τίτλο “μόνο μαζί για όλα είμαστε ικανοί”, οι εκπαιδευτικοί Μπιζίκης Ιωάννης και Δάιου Χρυσάνθη με τους μαθητές των τάξεων Β΄ και Γ΄-Δ΄ δημιούργησαν ένα πανό με σύνθημα “Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις, έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος”.
Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία και συμμετείχαν με ζήλο και πολλή φαντασία.
Συνεργάστηκαν αρμονικά όσες ώρες χρειάστηκαν για να ολοκληρώσουν το πανό τους και στη συνέχεια το κρέμασαν στην είσοδο του σχολείου ώστε να ομορφαίνει και να μας θυμίζει την αξία της φιλίας, της αγάπης και της ομαδικότητας.

εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 45 595  εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 45 952  εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 47 115  εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 47 349  εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 47 388  εικόνα Viber 2025 03 12 07 07 47 405 1

Διασκευή του βιβλίου “Ο Τριγωνοψαρούλης”

Στα πλαίσια των προγραμμάτων “Δώστε μας βιβλία, δώστε μας φτερά” και “Μόνο μαζί για όλα είμαστε ικανοί” όλοι οι μαθητές του σχολείου μας συνεργάστηκαν και διασκεύασαν το βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση από τις εκδόσεις Πατάκη, “Ο Τριγωνοψαρούλης”. Αρχικά αφιερώθηκε μία ημέρα στην ανάγνωση του βιβλίου από τους μεγαλύτερους στους μικρότερους μαθητές. Ακολούθησε συζήτηση και οι μαθητές αντάλλαξαν τις απόψεις τους σχετικά με το περιεχόμενό του. Στη συνέχεια κάθε τάξη ανέλαβε μια δραστηριότητα με σκοπό τη δημιουργία του δικού μας βιβλίου-διασκευής. Εργάστηκαν όλα τα παιδιά με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό και απέδωσαν τον Τριγωνοψαρούλη με τη δική τους ματιά! Και ιδού…το αποτέλεσμα!!!

(Κάνετε κλικ στον σύνδεσμο παρακάτω)

Ο ΤΡΙΓΩΝΟΨΑΡΟΥΛΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ 1

 

Τον Τριγωνοψαρούλη μας μπορείτε επίσης να τον απολαύσετε και σε e-book , κάνοντας κλικ πάνω στον κίτρινο κύκλο, για να ξεκινήσει η φυλλομέτρηση.

IMG 20241213 131423

Ευχαριστούμε πολύ τη δασκάλα πληροφορικής του σχολείου μας, κυρία Τζόμπη Ζαφειρώ, για την ψηφιοποίηση του έντυπου υλικού μας.

Δημιουργία Τραγουδιού Φιλαναγνωσίας με την Αξιοποίηση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ)

Οι μαθητές της Α΄, Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος “Δώστε μας βιβλία, δώστε μας φτερά” αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους τραγούδι, με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και ειδικότερα με τη χρήση του προγράμματος Chat Gpt.  Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αλληλεπίδρασαν με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, πληκτρολογώντας το ζητούμενο, δηλαδή στίχους αναφορικά με τη φιλαναγνωσία. Στη συνέχεια οι στίχοι εκτυπώθηκαν και αποτυπώθηκαν από τους μαθητές σε χαρτόνι κάνσον. Τέλος, εμπλουτήστηκαν και τραγουδήθηκαν από τους ίδιους σε ρυθμούς ραπ. Το αποτέλεσμα ήταν απολαυστικό και διασκεδαστικό!!!

IMG 20250225 105557 IMG 20250225 105617 IMG 20250225 105856 IMG 20250225 130249 IMG 20250225 130251 IMG 20250225 130324 IMG 20250228 085046

Το Γερμανικό Καρναβάλι στο σχολείο μας

Κάθε χρόνο στις 11.11, ξεκινά επίσημα η νέα καρναβαλική περίοδος στη Γερμανία. Χιλιάδες μασκαρεμένοι με πολύχρωμες μεταμφιέσεις ξεχύνονται στους δρόμους αρκετών Γερμανικών πόλεων. Είναι η αρχή της “Πέμπτης Εποχής”, όπως την αποκαλούν οι Γερμανοί. 
Καρναβάλι όμως στις 11.11;
Η μαγική ημερομηνία 11.11 συμβολίζει πολλά πράγματα. Ήδη κατά τον Μεσαίωνα, ανήμερα του Αγίου Μαρτίνου, άρχιζε η περίοδος νηστείας μέχρι τα Χριστούγεννα, μετά από την οποία ο κόσμος ήθελε να γιορτάσει μεγαλοπρεπώς. Τότε το έντεκα σήμαινε και την ισότητα, καθώς ο ένας αριθμός είναι δίπλα στον άλλο χωρίς να έχει διαφορετική αξία.
Με το πέρασμα των αιώνων συναντάμε το Καρναβάλι ανά τον κόσμο σε διάφορες μορφές, καταλήγοντας στη σημερινή εποχή, κατά την οποία η περίοδος του Καρναβαλιού αποτελεί περίοδο διασκέδασης και ξεφαντώματος με πολύχρωμες μεταμφιέσεις και μάσκες. Παντού κυκλοφορούν μασκαράδες χορεύοντας και τραγουδώντας. Γίνονται πάρτι και παρελάσεις καρναβαλιστών με άρματα, εκ των οποίων η μεγαλύτερη γερμανική λαμβάνει χώρα στην περιοχή της Ρηνανίας – Βεστφαλίας και συγκεκριμένα στην πόλη της Κολωνίας, όπου η επισκεψιμότητα των ημερών αγγίζει το 1.000.000, καθώς το Καρναβάλι της Κολωνίας αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο Καρναβάλι της Ευρώπης.
Η ιστορία του Καρναβαλιού του κόσμου και συγκεκριμένα της Γερμανίας λοιπόν, συζητήθηκε με τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας στο μάθημα των Γερμανικών με την υπεύθυνη αναπληρώτρια καθηγήτρια Γίντση Νάγια. Οι μαθητές διδάχθηκαν το γερμανικό θεματικό λεξιλόγιο, έκαναν συνδέσεις με το αντίστοιχο λεξιλόγιο στα αγγλικά και στα ελληνικά και υπό τους ήχους μουσικής και τραγουδιών του Καρναβαλιού, χόρεψαν, διασκέδασαν, έφτιαξαν μάσκες, χρωμάτισαν εικόνες, έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και κατασκεύασαν πλακάτ για να στολίσουν την τάξη τους.
Καλή Αποκριά σε όλους!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Επίσκεψη συγγραφέα στο σχολείο μας

Στα πλαίσια του προγράμματος “Φιλαναγνωσία” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, υποδεχτήκαμε το συνάδελφο και συγγραφέα κ. Ευστάθιο Ξαφάκο, ο οποίος διάβασε στους μαθητές το παραμύθι του “Ο χαμαιλέοντας που ήθελε να γίνει λέοντας”.  Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με την υπόθεση του βιβλίου. Τα παιδιά απαντούσαν με χαρά στις ερωτήσεις του συγγραφέα και έδειξαν τον ενθουσιασμό τους για το παραμύθι.

εικόνα Viber 2025 03 06 20 43 50 558 1  εικόνα Viber 2025 03 06 20 43 50 679

Στη συνέχεια, οι μαθητές ζωγράφισαν τους ήρωες του παραμυθιού κι αφού τους έκοψαν, δημιούργησαν ένα κολάζ σχετικό με το θέμα.

εικόνα Viber 2025 03 06 20 43 50 355

Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού το σχολείο μας διοργάνωσε εκδήλωση αφιερωμένη στην ημέρα αυτή. Η εκδήλωση εντάσσεται ταυτόχρονα στους δύο άξονες της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας με τίτλους “Μόνο μαζί, για όλα είμαστε ικανοί” και “Δώστε μας βιβλία, δώστε μας φτερά”.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε εισήγηση από την εκπαιδευτικό Δάιου Χρυσάνθη, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού  και ακολούθησε ταινία σχετική με το θέμα. Στη συνέχεια τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι “Η βροχή που πληγώνει”. Ακολούθησε ανάγνωση του βιβλίου “Ο νταής του σχολικού” της συγγραφέως Μαρίας Ρουσάκη από την εκπαιδευτικό Παπαϊωάννου Βασιλική και αναπτύχθηκε διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών αναφορικά με το περιεχόμενο του βιβλίου.

εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 275  εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 070  εικόνα Viber 2025 03 06 11 25 54 995  εικόνα Viber 2025 03 06 11 26 08 601  εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 13 836  εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 152   εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 337   εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 212   εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 32 389   εικόνα Viber 2025 03 06 20 27 13 018

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία βιβλίου από όλους τους μαθητές του σχολείου, οι οποίοι εργάστηκαν ομαδικά και αποτύπωσαν τις στάσεις και τις ιδέες τους σε χαρτί με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Οι σελίδες βιβλιοδέθηκαν και ο “καρπός” – βιβλίο της εκδήλωσης τοποθετήθηκε στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 13 887  εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 24 771  εικόνα Viber 2025 03 06 20 10 24 810  εικόνα Viber 2025 03 06 20 32 05 975  εικόνα Viber 2025 03 06 20 32 05 886

 

 

Μια πεινασμένη κάμπια

Οι μαθητές της Α’ τάξης, στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας, με την εκπαιδευτικό κ. Ξανθοπούλου Κυριακή έμαθαν την ιστορία μιας κάμπιας που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα. Η ιστορία αυτή είναι εμπνευσμένη από την κλασική ιστορία “A very hungry caterpillar”.

Στόχος της ενότητας αυτής ήταν να μάθουν περισσότερα ονόματα φαγητών στα αγγλικά αλλά και να ενισχυθεί μια σωστή αντίληψη για την υγιεινή διατροφή.

Για το σκοπό αυτό δημιούργησαν αφίσες διαχωρίζοντας τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές. Χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν τις τροφές στη σωστή κατηγορία και παρουσίασαν την εργασία τους.

thumbnail 20250225 101509  thumbnail 20250225 101531  thumbnail 20250225 101851  thumbnail 20250225 101903  thumbnail 20250225 102903 1  thumbnail 20250225 105018  thumbnail 20250225 105342

Παιγνιώδης μάθηση

Στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας, οι μαθητές της Α’ τάξης με την εκπαιδευτικό κ. Ξανθοπούλου Κυριακή έμαθαν τα μέρη του προσώπου στα αγγλικά παίζοντας ένα παραδοσιακό παιχνίδι που παίζεται στα γενέθλια.

Το παιχνίδι λέγεται “Put the nose on the monkey” (παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού “Put the tail on the donkey”).

Προβλήθηκε το κεφάλι της μαϊμούς στον πίνακα και οι μαθητές, έχοντας ετοιμάσει τα μέρη του προσώπου της, προσπάθησαν να τα κολλήσουν στο σωστό σημείο με δεμένα μάτια όπως στην τυφλόμυγα, ακολουθώντας τις οδηγίες των υπολοίπων παιδιών.

Το όφελος αυτού του παιχνιδιού ήταν και ψυχολογικό καθώς δεν είναι ανταγωνιστικό και τα παιδιά διασκέδασαν συμμετέχοντας αλλά και γέλασαν με το αποτέλεσμα του αστείου προσώπου της μαϊμούς.

thumbnail 20250213 110703  thumbnail 20250213 110709  thumbnail 20250213 111322  thumbnail 20250213 111449  thumbnail 20250213 111628  thumbnail 20250213 111947  thumbnail 20250213 112123