Oι εγγραφές των μαθητών/μαθητριών στην Α΄ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας παρατείνονται έως και την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025.
Oι εγγραφές των μαθητών/μαθητριών στην Α΄ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας παρατείνονται έως και την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025.
Oι εγγραφές των μαθητών/μαθητριών στην Α΄ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας παρατείνονται έως και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025
Σας γνωστοποιούμε ότι οι αιτήσεις για την εγγραφή μαθητών/μαθητριών, που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2025 – 2026, θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr
Από 6 έως 26 Μαρτίου 2025
Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατά το σχολικό έτος 2025 – 2026 στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες, που γεννήθηκαν από 1 – 1 – 2019 έως και 31 – 12 – 2019.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Τα δικαιολογητικά, που πρέπει να αναρτηθούν από τους γονείς και κηδεμόνες, εκτός από το ΑΜΚΑ, για την εγγραφή στην ψηφιακή πλατφόρμα, είναι τα ακόλουθα:
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή.
Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα παραπάνω δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο Δημοτικό Σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.
Σε περίπτωση, όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στη Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου.
Η Δ/ντρια του Σχολείου
Πασχαλιά Κυριάκου
Σε μια ζεστή και εορταστική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε και φέτος η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κ. Μαρίας Περιβολάρη, και πλαισιωμένοι από τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων, παρουσίασαν τη θεατρική διασκευή του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού «Η μάγισσα Τσούσκα και το χιόνι» της φλωρινιώτισσας συγγραφέως, κ. Χριστίνας Καραγιάννη.
Μέσα από μία λαμπρή παράσταση, οι μαθητές ύφαναν με τρόπο μαγικό το χριστουγεννιάτικο παραμύθι και μας ταξίδεψαν στις ομορφιές του τόπου μας, προσφέροντάς μας μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη μουσική, εικόνες και χαμόγελα.
Αναμφισβήτητα, ήταν μια αξέχαστη Χριστουγεννιάτικη γιορτή, που κατάφερε να ζεστάνει τις καρδιές όλης της σχολικής μας κοινότητας και να μεταφέρει σε όλους μας, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας.
Μετά την παράσταση, όλοι οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν τις λιχουδιές του μπουφέ, τον οποίο είχαν επιμεληθεί οι γονείς του σχολείου μας.
Είθε η Γέννηση του Θεανθρώπου να φέρει υγεία, ελπίδα και φως σε όλο τον κόσμο!
Καλά Χριστούγεννα!
Έχοντας βαθιά πεποίθηση πως το καλύτερο μάθημα κοινωνικοποίησης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης γίνεται με βιωματικές πράξεις αλληλεγγύης, το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στη σπουδαία Δράση της Δημοτικής Κοινότητας Φλώρινας «ΦΑΓΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ». Πρόκειται για μια πολύχρονη δράση αλληλεγγύης και έμπρακτης συμπαράστασης προς τους συμπολίτες μας, οι οποίοι ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το «ΦΑΓΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» αποτελεί μια άμεση πράξη αλληλεγγύης προς τους συνανθρώπους μας και για αυτόν τον λόγο η συνεισφορά όλων μας, έστω και στο ελάχιστο, αποτελεί μια πράξη αγάπης και υποστήριξης. Η συλλογή των τροφίμων θα γίνεται στον χώρο του σχολείου μέχρι την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024.
Η ελάχιστη δική μας προσφορά είναι σπουδαία για τους συνανθρώπους μας!
Μεγάλη τιμή και χαρά για το Δημοτικό Σχολείο Άνω Καλλινίκης, όπου υλοποιούνται προγράμματα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, αποτέλεσε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πασχαλιάς Κυριάκου και Μαρίας Περιβολάρη στις δράσεις εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος στην Κωνσταντινούπολη, τη Χάλκη, την Προύσα και τη Νίκαια Βιθυνίας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών συνδιοργάνωσε πλήθος εκπαιδευτικών δράσεων με το ΙΕΠ, την Ιερά Θεολογική Σχολή Χάλκης, την Ιερά Μητρόπολη Προύσης, τη Δ.Δ.Ε. Ημαθίας και άλλους φορείς υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από τις 25 έως τις 29 Οκτωβρίου. Μεταξύ άλλων, είχαμε τη χαρά:
Nα επισκεφθούμε τον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Φανάρι, όπου τύχαμε της ύψιστης τιμής της υποδοχής, της ακρόασης και της ευλογίας της Α.Θ.Π. Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου.
Nα συμμετάσχουμε στις διεργασίες της επιστημονικής ημερίδας με τίτλο «Από την ετερότητα στη συμπερίληψη», που πραγματοποιήθηκε στο Μέγα Συνοδικό της Ιεράς Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Στην ημερίδα, η οποία ήταν αφιερωμένη στα 180 χρόνια από την Ίδρυση της Σχολής, τον εναρκτήριο χαιρετισμό απηύθυνε ο Καθηγούμενος, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αραβισσού κ.κ. Κασσιανός.
Nα παρακολουθήσουμε την ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προύσης κ.κ. Ιωακείμ με τίτλο «Ορθόδοξη Εκκλησία – 1700 έτη από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο», που έλαβε χώρα στο Δημαρχείο της Νίκαιας Βιθυνίας.
Nα συμμετάσχουμε στο Διεθνές Συμπόσιο με τίτλο «Πολιτισμός και θρησκείες στην περιοχή της Προύσας» στο Κέντρο Πολιτισμού – Πάρκο Μερινός της Προύσας.
Τέλος, θα θέλαμε να απευθύνουμε ένα θερμό ευχαριστώ στην υπέροχη και άοκνη υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, κ. Ιωάννα Κλιάρη, όχι μόνο για την άψογη διοργάνωση και τον συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων, που προαναφέρθηκαν, αλλά και για την καθοδήγηση και την υποστήριξη, που μας παρέχει κατά την εκπόνηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΠΙΠΜ, που υλοποιούνται στο σχολείο μας.
Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών με τίτλο «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου», είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική δράση “Carbon Farming Schools”, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Open Farm με την υποστήριξη της ΔΕΗ. Στην προσπάθειά τους αυτή, είχαν τη βοήθεια των μαθητών/μαθητριών του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Κλεινών.
Οι μαθητές/μαθήτριες και οι δάσκαλοί και των δύο σχολείων εκπαιδεύτηκαν στην κατασκευή και συντήρηση βιώσιμων σχολικών κήπων με την εφαρμογή αγροοικολογικών πρακτικών (γεωργία του άνθρακα).Συνεργαζόμενοι άψογα μεταξύ τους, δημιούργησαν λαχανόκηπο, βοτανόκηπο και εδώδιμο δάσος/food forestμε χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και εφαρμογή πρακτικών βιολογικής και αναγεννητικής γεωργίας. Ταυτόχρονα, έμαθαν στην πράξη τα πλεονεκτήματα της εναλλαγής καλλιεργειών στο ίδιο χωράφι, τη σημασία της συγκαλλιέργειας και πήραν συμβουλές για την αντιμετώπιση εχθρών και ασθενειών με φυσικά σκευάσματα.
Η καθολική συμμετοχή και ο μεγάλος ενθουσιασμός όλων μας, αποτέλεσαν τα συστατικά επιτυχίας αυτής της βιωματικής εκπαιδευτικής δράσης, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κ. Όλγα Μούσιου – Μυλωνά και η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Φλώρινας κ. Σοφία Φουδούλη – Τζώτζη.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, κ. Όλγα Μούσιου – Μυλωνά, η οποία είναι αρωγός και συμπαραστάτης σε κάθε προσπάθεια του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης, την Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Φλώρινας, κ. Σοφία Φουδούλη – Τζώτζη, η οποία στηρίζει τις δράσεις του σχολείου μας, τη Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Κλεινών, κ. Ελισάβετ Ποζατσίδου, η οποία αποδέχθηκε με πολλή χαρά την πρόσκληση που της απευθύναμε, και μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου της μας επισκέφθηκαν και μας βοήθησαν στη δημιουργία του σχολικού μας κήπου. Φυσικά, ευχαριστούμε τον Γεωπόνο της Open Farm, κ. Παναγιώτη Παπαδόπουλο και την ομάδα του, για τη διοργάνωση των θεματικών βιωματικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων.
Τέλος, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις επιχειρήσεις: ο «Φούρνος του Κώστα» και «Πορτοκαλάδα Φλώρινας – Ιτέα Ε.Π.Ε.» για τα κεράσματα που πρόσφεραν στα παιδιά.
Τάξη (Α΄ + Β΄): Αριθμός μαθητών 9 – Καπολίτσα Αντιγόνη ΠΕ 70
1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποενότητα 1: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
Τίτλος Προγράμματος: Ασφαλώς κυκλοφορώ με το ποδήλατό μου
Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος: Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ
Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποενότητα 1: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη
Τίτλος Προγράμματος: Ο σχολικός εκφοβισμός χτυπά την πόρτα του σχολείου
Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποενότητα 1: STEM – Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: Δημιουργία διαφήμισης (ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής, αφίσας)
Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025
Τάξη (Γ΄ + Δ΄): Αριθμός μαθητών 4 – Δίβιου Ελευθερία ΠΕ 70
1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποενότητα 1: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
Τίτλος Προγράμματος: Νους υγιής εν σώματι υγιές
Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος: Η χλωρίδα και η πανίδα του τόπου μου
Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποενότητα 3: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – διαφορετικότητα
Τίτλος Προγράμματος: Νοιάζομαι – Όχι διακρίσεις – Όλοι ίσοι
Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποενότητα 2: Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα
Τίτλος Προγράμματος: Χαρά και εργασία
Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025
Τάξη Ε΄: Αριθμός μαθητών 3 – Τσακμάκη Άννα – Μαρία ΠΕ 70
1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποενότητα 2: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
Τίτλος Προγράμματος: Γίνε ήρωας του διαδικτύου
Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα 1: Φυσικές καταστροφές , Πολιτική προστασία
Τίτλος Προγράμματος: Φέρνουμε την φύση στην τάξη μας
Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποενότητα 2: Εθελοντισμός – διαμεσολάβηση
Τίτλος Προγράμματος: Εγώ και η κοινωνία
Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποενότητα 1: STEM – Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ
Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025
Τάξη ΣΤ΄: Αριθμός μαθητών 8 – Περιβολάρη Μαρία ΠΕ 70
1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποενότητα 2: Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη
Τίτλος Προγράμματος: Μια εικόνα χίλιες λέξεις – Έμφυλη βία & τέχνη
Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024
2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος: Κήπος των ευχών, ο σχολικός μας κήπος
Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025
3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποενότητα 3: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – διαφορετικότητα
Τίτλος Προγράμματος: Εγώ κι εσύ μαζί – Ελλάδα & Ευρώπη το σπίτι μας
Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025
4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποενότητα 2: Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα
Τίτλος Προγράμματος: Οι αόρατες αλυσίδες – Επαγγέλματα & στερεότυπα
Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025
Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε η 3η διαδικτυακή εκπαιδευτική ημερίδα, με διεθνή συμμετοχή, του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών με τίτλο «ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΗ ΣΒΕΝΝΥΤΕ». Η ημερίδα, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και το «Θεολογικό Εργαστήριο». Στην εν λόγω ημερίδα, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικές δράσεις 15 σχολικών μονάδων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το σχολείο μας είχε τη μεγάλη τιμή και χαρά να συμμετάσχει στην ημερίδα με την εκπαιδευτική δράση «Πλέκοντας κουλτούρα και προστασία του περιβάλλοντος στο χώρο του σχολείου μας», η οποία εκπονήθηκε στα πλαίσια του περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου». Η προαναφερθείσα εκπαιδευτική δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το 5ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας, το 2ο Δ.Σ. Μουρικίου Ν. Κοζάνης και το 2ο Γυμνάσιο Άργους – Ορεστικού Ν. Καστοριάς (Σχολικό Δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας). Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις 15 επιλεγμένες παρουσιάσεις. Η δική μας παρουσίαση είναι η πρώτη στη σειρά:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tzK4dg2Ywxs
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κ. Ιωάννα Κλιάρη, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, για την εξαιρετική συνεργασία και υποστήριξη, που μας παρείχε καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από το σύνολο των δράσεων, που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ LAPBOOK
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ Π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ & ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΩΠΟΝΟ – ΥΠ. ΔΡ. ΙΩΣΗΦ ΣΙΣΤΑΝΗ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ Δ.Σ. ΑΝΩ ΚΑΛΛΙΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡ. ΤΡΥΦΩΝΑ ΓΙΑΓΚΟΥΛΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΛΑΤΑΔΩΝ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΟΕΝΕΦ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΣΠΗΛΙΟ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚεραμιδΑγιοΓραφήματα
Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, κ. Όλγα Μούσιου Μυλωνα, τον Διοικητή της Τροχαίας Φλώρινας, κ. Δημήτριο Γκίνη και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ70, κ. Θεόφιλο Κατσιανίδη, που παρευρέθηκαν στο σχολείο μας για τη διεξαγωγή της κλήρωσης ενός ποδηλάτου, που κέρδισε το Δ.Σ. Άνω Καλλινίκης στα πλαίσια της συμμετοχής του στις δράσεις για την Οδική Ασφάλεια «Αποκτώ παιδεία – Αλλάζω νοοτροπία. Η Οδική Ασφάλεια είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, που απαιτεί διαρκή εγρήγορση σε όλα τα επίπεδα. Με την παρουσία σας στο σχολείο μας καταδείξατε την ουσιαστική σημασία της εκπαίδευσης για την υιοθέτηση των κανόνων της σωστής οδικής συμπεριφοράς.
Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις. Ο πρώτος προορισμός ήταν το Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας «Θεόδωρος Αγγελόπουλος», όπου παρακολούθησαν τη θεατρική απόδοση του αλληγορικού παραμυθιού του Αντουάν ντε Σαιντ – Εξυπερύ «Ο μικρός πρίγκιπας». Μέσα από το συναρπαστικό γαλαξιακό του ταξίδι ο ομώνυμος ήρωας παραδίδει μαθήματα ανθρωπιάς, αλληλεγγύης, ανθρώπινων σχέσεων, αλλά και αγάπης για το περιβάλλον. Οι αξίες της αγάπης, της φιλίας, της αφοσίωσης, της αποδοχής και της εμπιστοσύνης αναδεικνύονται μέσα από τις περιπέτειες του μικρού πρίγκιπα, ο οποίος αντιστέκεται στην πλεονεξία και επιμένει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο με την ψυχή του, καθώς όπως λέει και ο ίδιος «μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά… την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια…»
Στη συνέχεια, οι μαθητές/μαθήτριες επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του Ομίλου Ενεργών Νέων Δυτικής Μακεδονίας – Europe Direct Δυτικής Μακεδονίας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο πρόεδρος του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας, Δρ. Κωνσταντίνος Φιλιππίδης, ο οποίος μετά από ένα σύντομο χαιρετισμό έκανε μια συνοπτική παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο συγκεκριμένα, με τη βοήθεια ενός χάρτη της Ευρώπης συζήτησε μαζί τους για την Ιστορία της Ένωσης, ενώ τους βοήθησε να κατανοήσουν την ευρύτητα της έννοιας του πολίτη και τη διεύρυνσή της από το τοπικό στο ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ακολούθως, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε επιδαπέδιο αλληλεπιδραστικό παιχνίδι, που αφορούσε την κλιματική αλλαγή. Με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο συνειδητοποίησαν αφενός το βαθμό της δικής τους ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον, και αφετέρου πως ακόμα και οι απλές καθημερινές συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν ολόκληρο τον πλανήτη.
Λίγο πριν την αναχώρησή μας από τις εγκαταστάσεις του ΟΕΝΕΦ μια ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε. Τα στελέχη της ομάδας έργου του ΟΕΝΕΦ μοίρασαν σε όλους μας, εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες, αναμνηστικά δωράκια και έντυπο υλικό/εκδόσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους στον κ. Κωνσταντίνο Φιλιππίδη και τα στελέχη της ομάδας έργου του ΟΕΝΕΦ όχι μόνο για τη φιλοξενία, αλλά και επειδή ανέλαβαν την ασφαλή μεταφορά εκπαιδευτικών και μαθητών τόσο στο χώρο τους όσο και στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας.
Η Διευθύντρια του Σχολείου
Πασχαλιά Κυριάκου
Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας η Κινητή Βιβλιοθήκη της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Φλώρινας «Βασιλικής Πιτόσκα». Οι μαθητές όλων των τάξεων με περισσή χαρά και ενθουσιασμό μπήκαν στο ειδικά διαμορφωμένο όχημα, άκουσαν προσεκτικά τις χρήσιμες συμβουλές των βιβλιοθηκονόμων για τον τρόπο επιλογής ενός βιβλίου και υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών τους διάλεξαν τα βιβλία, που τους ενδιέφεραν. Ευχαριστούμε θερμά την Κινητή Βιβλιοθήκη, που κατέστησε πιο εύκολη την πρόσβαση των μαθητών του σχολείου μας στο βιβλίο.
Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμορφωτική δράση με τίτλο «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά» με εισηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Μπάτζιο, καθηγητή πληροφορικής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας. Η δράση αποσκοπούσε στην προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας και ως εκ τούτου απευθύνονταν τόσο σε γονείς όσο και σε εκπαιδευτικούς. Ο κ. Μπάτζιος κατά την εισήγησή του διαπραγματεύτηκε τα ακόλουθα θέματα:
Μετά το τέλος της εισήγησης, ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και γόνιμος διάλογος μεταξύ του κ. Μπάτζιου και των παρευρισκόμενων εκπαιδευτικών και γονέων, κατά την οποία θίχτηκαν θέματα αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, που προβληματίζουν όλους μας.
Ευχαριστούμε θερμά τόσο τον κ. Μπάτζιο για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, όσο και τους παρευρισκόμενους γονείς, που με τη συμμετοχή τους αγκάλιασαν τη δράση.
Σας γνωστοποιούμε ότι οι αιτήσεις για την εγγραφή μαθητών/μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024 – 2025 θα πραγματοποιηθούν
Από 1 έως 20 Μαρτίου 2024
Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατά το σχολικό έτος 2024 – 2025 στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1 – 1 – 2018 έως και 31 – 12 – 2018.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν από τους γονείς και κηδεμόνες κατά την εγγραφή στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου είναι τα ακόλουθα:
Αίτηση εγγραφής στην Α΄ Δημοτικού (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).
Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό Σχολείο (Θα σας δοθεί από το Νηπιαγωγείο).
Επίδειξη του Βιβλιαρίου Εμβολίων του Παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν – Πρέπει να συμπληρωθεί από παιδίατρο).
Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας (Λογαριασμός ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.τ.λ.).
Δήλωση γονέα για την εγγραφή του μαθητή στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).
Υπεύθυνη Δήλωση γονέα για την μετακίνηση του μαθητή στο σχολείο (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).
Δήλωση στοιχείων εγγραφής (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).
Η Δ/ντρια του Σχολείου
Πασχαλιά Κυριάκου
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, που εορτάζεται ετησίως στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου του Διονυσίου Σολωμού, του εθνικού ποιητή της Ελλάδας, διοργανώθηκαν στο σχολείο μας σχετικές δράσεις με τους μαθητές των Γ΄- Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Πασχαλιά Κυριάκου, Μαρία Περιβολάρη και Φανή Σιούτη.
Οι μαθητές της Γ΄ – Δ΄ τάξης αρχικά παρακολούθησαν μια ολιγόλεπτη εισήγηση από την εκπαιδευτικό κ. Πασχαλιά Κυριάκου με θέμα: «Το γλωσσικό ταξίδι μέσα στον χρόνο». Στη συνέχεια, αναζήτησαν στο διαδίκτυο αποφθέγματα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα προσώπων αδιαμφισβήτητου κύρους, τα οποία κατέγραψαν στα τετράδιά τους. Τέλος, με την βοήθεια της κ. Φανής Σιούτη δημιούργησαν τη δική τους αφίσα.
Οι μαθητές της Ε΄ – ΣΤ΄ τάξης κατ’ αρχάς παρακολούθησαν μια σύντομη εισήγηση από την εκπαιδευτικό κ. Πασχαλιά Κυριάκου με θέμα: «Η επίδραση της ελληνικής σε άλλες γλώσσες», κατά την οποία αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά παραδείγματα (αγγλικά: history, γερμανικά: geographie, ισπανικά: psicologia), ενώ έγινε λόγος για τη γλώσσα Γκρίκο (π.χ. I glossa stea (οστέα) en echi ce stea clanni: Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει: Παροιμία από το Ροχούδι της Καλαβρίας) και τη μουσική παράδοση των ελληνόφωνων της Κάτω Ιταλίας. Κατόπιν, με την κ. Μαρία Περιβολάρη παρακολούθησαν βίντεο του Ελληνικού ΥΠΕΞ για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, καθώς και το ισπανικό τραγούδι με τις ελληνικές λέξεις «Mi Ultimo Tango en Atenas», που ερμηνεύουν οι APURIMAC σε συνεργασία με την Έλλη Πασπαλά.
Στα πλαίσια του προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου», ο κ. Παύλος Ιωαννίδης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ερασιτέχνης μελισσοκόμος, αποδεχόμενος την πρόσκλησή μας επισκέφτηκε το σχολείο μας την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024 και μας μίλησε για τον μαγικό κόσμο των μελισσών. Μας εξήγησε την κοινωνική οργάνωση των μελισσών και τον τρόπο της μεταξύ τους επικοινωνίας, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στα προϊόντα που παράγονται από τις μέλισσες (μέλι, βασιλικός πολτός, πρόπολη, κερί). Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση του κ. Ιωαννίδη, ενώ στη διαλογική συζήτηση που ακολούθησε του έκαναν εύστοχες ερωτήσεις. Στο τέλος της παρουσίασης, όλα τα παιδιά δοκίμασαν μέλι δικής του παραγωγής. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παύλο Ιωαννίδη για την εξαιρετική του παρουσίαση.