ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2021-2022
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης
Όραμα μας είναι η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές σε συνεργασία μεταξύ τους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, ακολουθώντας τα δημοκρατικά ιδεώδη, δημιουργούν, καινοτομούν και οικοδομούν γνώση και μάθηση μέσα σ’ ένα ευχάριστο περιβάλλον. Οραματιζόμαστε αυριανούς πολίτες με αναπτυγμένες δεξιότητες της ζωής και του νου, με ψηφιακές δεξιότητες, με θετικές στάσεις και πεποιθήσεις, με κοινωνική ευθύνη, οικολογική συνείδηση, ενσυναίσθηση, γνώση των δικαιωμάτων τους, που θα ενδιαφέρονται για τη βελτίωση τόσο της δικής τους ζωής όσο και της κοινωνίας.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων έρχεται να ικανοποιήσει τις ανάγκες της σχολικής μονάδας που αφορούν σε μία καλύτερη ζωή των μαθητών της αρχικά ως προς την υγεία τους, σωματική και ψυχολογική. Για αυτό και βασικοί του στόχοι είναι να μάθουν τα παιδιά να πατούν γερά στα πόδια τους, να νιώθουν ασφαλή στο σχολείο τους, να μάθουν να φροντίζουν το σώμα τους και την υγιεινή τους, να προστατεύονται από τους κινδύνους και να κυκλοφορούν με ασφάλεια. Να μάθουν τον υγιεινό τρόπο ζωής μέσα από την υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών και συνηθειών άθλησης. Να μάθουν να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα στις κοινωνικές τους σχέσεις. Να μάθουν να λειτουργούν χρησιμοποιώντας με ευθύνη χρήματα και να μάθουν της αξία της εργασίας και της ανάγκης για αποταμίευση. Πετυχαίνοντας τους στόχους αυτούς, επεκτεινόμαστε στην υιοθέτηση συμπεριφορών για τη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος τους και την υιοθέτηση ενεργητικής στάσης ζωής για τα κοινωνικά ζητήματα, στην ανάπτυξη κοινωνικής συναίσθησης και ευθύνης, στην ανάληψη πρωτοβουλιών, στην καλλιέργεια της δημιουργικής τους σκέψης, στοχεύοντας παράλληλα ένα σε ένα καλό, ευχάριστο, θετικό κλίμα και μετατρέποντας το σχολείο σε μια ενεργή και δυναμική σχολική κοινότητα με αντίκτυπο όλων των δράσεων και όφελος στην τοπική κοινωνία.
Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2021-2022
Ακολουθεί το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου για την υλοποίηση δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε το πρακτικό
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :2021-2022
ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ ,ΒΟΥΡΤΣΙΖΩ ΚΑΛΑ:ΕΧΩ ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης ασχολήθηκαν με τη σπουδαιότητα της στοματικής υγείας. Μέσω των δραστηριοτήτων οι μαθητές γνώρισαν τη στοματική κοιλότητα, τα όργανα που βρίσκονται σε αυτή και τις λειτουργίες που επιτελούν. Γνώρισαν επίσης τη δομή των δοντιών, αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα της διατροφής για την υγεία των δοντιών και κατανόησαν την αξία της φροντίδας τους. Τέλος, συνειδητοποίησαν τη σημασία της προληπτικής ιατρικής του οδοντιάτρου.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Εύη Τάπανα
ΤΑ ΔΙΑΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης ασχολήθηκαν με τα δικαιώματα των παιδιών.
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η κατανόηση της σημασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η αναγνώριση της ύπαρξής τους στη ζωή των ίδιων των μαθητών και η εφαρμογή και προστασία τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Εύη Τάπανα
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης ήρθαν σε επαφή με πλήθος αναπηριών.
Ο στόχος ήταν να ευαισθητοποιηθούν , να γνωρίσουν αλλά και να κατανοήσουν την καθημερινότητα αυτών των ατόμων. Πιο συγκεκριμένα , μέσω των δραστηριοτήτων επιχειρήθηκε οι μαθητές :
- να γνωρίσουν αναλυτικά τις μορφές αναπηρίας και τους τρόπους αναγνώρισης τους .
- να αποδεχτούν και να σεβαστούν τη διαφορετικότητα του ‘’άλλου’’.
- να αποκτήσουν εν συναίσθηση και να ευαισθητοποιηθούν για τα δικαιώματα και τις δυσκολίες των ατόμων με κάθε είδους αναπηρίας .
Συμπερασματικά , επιδιώχθηκε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν και εν τέλη να συνυπάρξουν αργότερα ως ενήλικες πολίτες σε μια κοινωνία ανοχής , πολιτισμού και ανθρωπιάς.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί :
Γιαννοπούλου Αριστέα , Σβίγκου Ευτυχία
Να σας γνωρίσω τον φίλο μου τον Εγκέλαδο
Τα παιδιά μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες ( παραμύθια,κατασκευές. Ζωγραφική ,βίντεο, τραγούδι) έμαθαν για το φαινόμενο του σεισμού καθώς και για την ύπαρξη- δράση των ηφαιστείων. Το πρόγραμμα στόχευε στην ενημέρωση των μαθητών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας , στην απόκτηση γνώσεων για την σωστή αντιμετώπιση του σεισμικού φαινομένου και στη διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων σε πιθανές μελλοντικές περιπτώσεις.
Οι μαθητές επίσης με βιωματικό τρόπο κατασκεύασαν ηφαίστεια . Τα υλικά που χρειαστήκαμε για το πείραμα μας ήταν:
- 1 μικρό άδειο μπουκάλι
Για το μείγμα:
- 6 φλιτζάνια αλεύρι
- φλιτζάνια αλάτι
- κουταλιές της σούπας λάδι
- 2 φλιτζάνια νερό
- κουταλιές μαγειρική σόδα
- σταγόνες υγρό πιάτων
- Ξύδι
- ταψί
- νερό
Τα παιδιά δεν έχασαν την ευκαιρία να κάνουν πολύχρωμα ηφαίστεια προσθέτοντας στην σαπουνο-λάβα, χρώματα ζαχαροπλαστικής.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί :
Γιαννοπούλου Αριστέα , Σβίγκου Ευτυχία
Εθελοντισμός
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν να ενδυναμωθούν οι έννοιες της ομαδικότητας , της αλληλεγγύης , της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας . Μιλήσαμε για την έννοια του εθελοντισμού και οι μαθητές κλήθηκαν να εντοπίσουν πράξεις εθελοντισμού γύρω τους αλλά και να διαπράξουν οι ίδιοι αντίστοιχες πράξεις .
Οι μαθητές επίσης συνεργάστηκαν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν το παζλ του εθελοντισμού προσφέροντας ο καθένας από μια ζωγραφιά για το τι σημαίνει για τον καθένα η λέξη βοήθεια , αγάπη , αλληλεγγύη κ.α.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί :
Γιαννοπούλου Αριστέα , Σβίγκου Ευτυχία
_____________________________________________________________________________________________________________________
Υγιεινή διατροφή: παίζω και μαθαίνω να τρώω σωστά
Δ ΄ Τάξη
Στόχος του προγράμματος :Οι μαθητές να υιοθετήσουν μια υγιεινή διατροφική συμπεριφορά, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της υγιεινής συμπεριφοράς στην ποιότητα ζωής. Να αποκτήσουν γνώσεις γύρω από τις τροφές και τις επιπτώσεις των διατροφικών συνηθειών.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μαθητές γνώρισαν τη σημασία της μεσογειακής διατροφής καθώς και τις διατροφικές μας συνήθειες κατά τη διάρκεια της νηστείας.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπανδέλη Αθηνά
_______________________________________________________________________________________________________________________
Τα δικαιώματα του παιδιού
Οι μαθητές της Δ τάξης κατα την διάρκεια του εργαστηρίου γνώρισαν τα δικαιώματά τους ούτως ώστε να τα περιφρουρούν και να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους. Απέκτησαν θετική στάση απέναντι στο διαφορετικό χρώμα, τον τρόπο ζωής τη θρησκεία των ανθρώπων και κυρίως απέναντι στις διάφορες πληθυσμιακές ομάδες που ζουν στη χώρα μας. Τέλος υιοθέτησαν κριτική στάση για τις ρατσιστικές αντιλήψεις και στερεότυπα.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπανδέλη Αθηνά
______________________________________________________________________________________________________________________
17 Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης : Κάθε πιάτο λέει μια ιστορία
Οι μαθητές γνώρισαν τους 17 Παγκόσμιους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και κατάλαβαν τη σπουδαιότητά τους για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον πλανήτη μας . Έμαθαν τι είναι οικολογικό αποτύπωμα και καταλαβαίνουν τη σημασία της βιώσιμης διατροφής. Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες για την κατάκτηση των γνώσεων και την καλλιέργεια των ικανοτήτων, των αξιών και των στάσεων που είναι απαραίτητα για να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπανδέλη Αθηνά
_______________________________________________________________________________________________________________________
Οι μικροί ερευνητές :Ανακαλύπτω-ερευνώ-θαυμάζω-μαθαίνω
Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την κλιματική αλλαγή παρατηρώντας τις καταστροφικές επιπτώσεις που έχει στον πλανήτη μας και για τις οποίες ευθύνεται άμεσα ο άνθρωπος. Οι μαθητές αποτύπωσαν με έναν πρωτότυπο τρόπο όλες τις οδυνηρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν μικρούς και μεγάλους. Γράφοντας συνθήματα όπως: ΑΛΛΑΖΩ ΕΓΩ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ, Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ,ΜΗΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΘΕΜΑ ,ΑΛΛΑΞΕ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ, ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ… και με σημαία τους την “λυπημένη και θυμωμένη γη” προσπάθησαν να στείλουν το δικό τους μήνυμα αφύπνισης.
Εκτός από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μας ,ενημέρωσαν και τους μαθητές του Νηπιαγωγείου του Αγίου Μάρκου
Προβολή της δράσης μας από την τοπική εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους άχρηστα αντικείμενα απέκτησαν νέα μορφή.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπανδέλη Αθηνά
_______________________________________________________________________________________________________________________